Alleen op zonvakantie, waarheen?

15-05-2018 13:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie tips!

Ik heb hier al wel een aantal topics over gevonden, maar daar wordt vooral Azië (Thailand o.i.d.) aangeraden en daar staat helaas mijn budget echt niet naar.

Ik moet er in de zomervakantie echt even tussenuit. Ik wil even lekker een weekje (7/8 dagen) in de zon liggen, lezen, zwemmen en wat mooie natuur en cultuur zien. Ik ben ook fan van oude gebouwen/historie, musea... het hoeft niet allemaal aanwezig te zijn. Een zwembad, zon en wat leuke tentjes om te eten en te terrassen is al prima. Aangezien ik alleen ben, moet er wel een gezellige drukte zijn. Op een afgelegen plekje ben ik snel eenzaam, denk ik. Het is mijn eerste keer alleen!

Budget max €800 voor reis en verblijf, liefst wat minder, maar ik ben i.v.m. werk helaas gebonden aan het hoogseizoen. Turkije brengt al gauw wat ik zoek, maar is dit voor een vrouw alleen werkelijk prettig? Ik hoor/lees dat je daar al gauw door mannen aangeraakt wordt en dat de verkopers (naar) opdringerig zijn als je alleen bent. Ik kan best van me afbijten, maar ik wil wel mijn gemakje over een markt kunnen lopen..

Andere ideeën die een beetje betaalbaar zijn?

Thanks!
Canarische eilanden
Wij vonden voor week lanzarote erg leuk
Alle reacties Link kopieren
Griekenland?
..
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:17
98.46% gewijzigd
Mijn moeder gaat 3x per jaar alleen op vakantie. En kwa bestemming verschilt het best veel. Zo gaat ze met een groepsreis naar Ecuador, is ze gaan zeilen met Zonnig Zeilen of boekt ze een appartementje op Kreta, in Koutouloufari.
Alle reacties Link kopieren
Griekenland!
Alle reacties Link kopieren
Egypte.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Heeft Egypte niet hetzelfde vrouwonvriendelijke als Turkije? En is het überhaupt wel aan te raden momenteel? Het is een oprechte vraag... op het moment is het nergens volledig politiek veilig, dus misschien zit dat over Egypte alleen in mijn hoofd.

Griekenland klinkt goed, maar ook al snel wat afgelegen. Aanraders voor leuke dorpjes of steden?
Ik ga geen auto kunnen huren ivm creditcard namelijk.
Griekenland.
Hoezo is dit afgelegen?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 14:57
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je Griekenland overweegt dan is Kos leuk.
En als je een hotel in Kos stad neemt dan zit je vlakbij de restaurantjes, barretjes, cafe's en winkels.
Voor strand richting Lambi lopen.

Er zijn opgravingen in de stad en Asklepion ligt net buiten de stad.
Goede busverbinding op het eiland, kun je een dagje ergens heen op het eiland.
Zia is leuk om voor de zonsdondergang heen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
De hotels die ik vind, bedoelde ik. :) Al gauw ergens op een prachtige heuvel op 30 minuten lopen afstand van de restaurants en winkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk. Lijkt me ideaal voor TO.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
KingsAndQueens schreef:
15-05-2018 13:41
De hotels die ik vind, bedoelde ik. :) Al gauw ergens op een prachtige heuvel op 30 minuten lopen afstand van de restaurants en winkeltjes.
Nee joh! Beter zoeken. ;-)
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips, vivagirl! Ik zal eens gaan kijken naar Kos-Stad. Thanks!

Meer mensen die het met Anoniem eens zijn wat betreft Turkije? Want verder voldoet dat ook echt wel aan de wensen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Anoniem.
Egypte sta ik hetzelfde in als Turkije btw. In Egypte heb je wel minder cultuur en natuur (behalve een prachtige onderwaterwereld uiteraard) dan Turkije.

Mocht je Griekenland overwegen is Rhodos ook heel leuk. Dan zou ik voor een hotel vlak bij of in Rhodos stad kiezen. De stad zit vol met cultuur, restaurantjes en terrassen en je kunt dan met het OV ook nog alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Boek goedkoop met transavia.nl (kijk op maand overzicht voor de goedkoopste vluchten) een vlucht naar Valencia (metro van en naar het vliegveld) en boek dan via airbnb of wimdu een appartement met zwembad (aan vinken bij faciliteiten).

Je kan voor rond de 150-200 heen en weer vliegen en dan heb je nog 600 over voor je accommodatie.

Leuke stad waar veel te zien en te doen is, strand..etc


Voor Porto geldt hetzelfde al is Valencia wat veelzijdiger.
viva-amber wijzigde dit bericht op 15-05-2018 13:57
7.31% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Malta een optie? Omdat het door veel partijen is overheerst veel verschillende cultuuruitingen maar ook terrasjes. Alleen niet zoveel zandstrand.
Of Turkije prettig is hangt af van hoe blond je bent. Ik had geen last van opdringerige mannen maar een kennis van me die hoogblond met grote blauwe ogen is, wel. Egypte zou ik als vrouw alleen niet zo snel doen, vond de verkopers daar veel opdringeriger dan in Turkije.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 14:01
48.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen problemen met Turkije, geweldig mooi land.
Bodrum is favoriet hier.
Alle reacties Link kopieren
ik vond Turkije prima. Ik ben alleen naar Dalyan geweest en dat was heerlijk, Een niet al te groot plaatsje, geen disco jeugd en betaalbare accomodaties. Je kan met bootje naar strand etc. En er zijn mooie opgravingen te zien en graven. Verder is een boottocht enorm leuk om te doen daar.. Kost geen drol momenteel en voor een weekje meer dan prima. Ik heb geen last gehad van opdringerige mannen oid. Ook de verkopers niet, maar er is maar een kleine markt 1 x per week en geen kasba achtige dingen, het is een heel gemoedelijk plaatsje.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
15-05-2018 13:40
Turkije heeft niets vrouwonvriendelijks, ik weet niet waarom je daar je keus vanaf laat hangen. De verkopers bij winkeltjes en bazaars en langs de weg zijn opdringerig, maar dat is omdat ze graag hun spullen verkopen en niet omdat je een vrouw bent.
dit dus.. ze zijn naar mannen net zo opdringerig. Gewoon glimlach en nee schudden en niets aan de hand. In Dalyan is het sowieso niet, ik ben ook eens in Alanya geweest, dat was qua opdringerigheid door verkopers erger, maar mijn man had er net zo goed last van (wat je last noemt) ze doen het overigens ook bij Turken ;-), het is niet alleen maar bij buitenlanders, het is gewoon de cultuur daar.

En dat geneuzel over de politiek daar kan me niet zo veel schelen, ik hoef er niet te wonen, en waar je als toerist komt heb je er weinig last van.. ik ga er soms heen voor een weekje niets.. en dat is meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
15-05-2018 13:49
Ik ben het eens met Anoniem.
Egypte sta ik hetzelfde in als Turkije btw. In Egypte heb je wel minder cultuur en natuur (behalve een prachtige onderwaterwereld uiteraard) dan Turkije.

Mocht je Griekenland overwegen is Rhodos ook heel leuk. Dan zou ik voor een hotel vlak bij of in Rhodos stad kiezen. De stad zit vol met cultuur, restaurantjes en terrassen en je kunt dan met het OV ook nog alle kanten op.
Egypte vond ik meer opdringerig en ik vond de mensen daar stuk minder vriendelijk, ik heb dankzij een tip van jou Groene Broek een vakantie gehad in Egypte. Was prima maar buiten het resort vond ik het minder fijn. Turkije vond ik stuk vriendelijker . Onveilig heb ik me niet gevoeld overigens in Egypte , het was betaalbaar, eten vond ik lekker (heb ook buiten mijn resort gegeten ) en heb daar ook een snorkel excursie gedaan. Geen cultuur ;-) dat was daar niet en de excursies die dit boden vond ik te prijzig en voelde niet prettig ivm veiligheid.
viva-amber schreef:
15-05-2018 13:56
Boek goedkoop met transavia.nl (kijk op maand overzicht voor de goedkoopste vluchten) een vlucht naar Valencia (metro van en naar het vliegveld) en boek dan via airbnb of wimdu een appartement met zwembad (aan vinken bij faciliteiten).

Je kan voor rond de 150-200 heen en weer vliegen en dan heb je nog 600 over voor je accommodatie.

Leuke stad waar veel te zien en te doen is, strand..etc


Voor Porto geldt hetzelfde al is Valencia wat veelzijdiger.
Porto en Valencia allebei inderdaad leuk!

Sevilla kan ik ook nog aanraden, veel hotels/airbnb's hebben een rooftop pool waar je op het heetst van de dag bij kan dutten en lezen. En dan 's ochtends, in de namiddag en 's avonds lekker op stap!
Alle reacties Link kopieren
Kreta is overigens ook leuk. Rhetymnon is leuke plaats. Blijf weg uit Stalis, Malia, Cherchonissos etc..

Kos stad vond ik ook leuk, geweest met kinderen in voorseizoen , fietsen daar is leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Turkije helemaal niet vrouw onvriendelijk. Ik vind zelfs dat mannen me daar over het algemeen met meer respect en hoffelijkheid behandelen dan mannen hier. Dat geldt zowel voor toeristische plaatsen als plekken waar het toerisme (nog) niet ontwikkeld is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven