korte vakantie, laatste trimester zwangerschap

15-05-2018 15:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai lieve mensen,

Ik ben opeens verschrikkelijk inspiratieloos, ik wil deze zomer toch graag een paar dagen op vakantie maar ik zit dan dus net in het derde trimester van mijn zwangerschap (eerste kind, dus weet niet wat ik moet verwachten).

Ik hoopte dus op wat goede tips of advies (of de melding dat ik niet zo onzeker moet zijn en me niet zo aan moet stellen, of de daaraan tegengestelde melding dat ik gewoon dit jaar niet op vakantie moet gaan)

- we (man en ik) willen niet te lang gaan dus rond de 5 dagen
- een verre reis zit er niet echt in gezien die 5 dagen maar ook omdat ik dus geen entingen tegen allerlei ziektes heb en nu dus ook geen malaria pillen ga slikken
- een heel actieve vakantie vinden we sowieso niks (we zijn geen bergbeklimmers zeg maar)
- een vakantie op een resort is weer te weinig actie, als er niets te zien is dan ga ik me ook vervelen
- ik ben bang voor een zwangerschapsmasker en ik weet niet hoe goed ik hitte ga trekken, dus ik weet eigenlijk niet of het wel een goed idee is om naar de zon te gaan.
- als ik niet naar de zon ga, dan wil ik niet als een dolleman door een stad gaan crossen om alles te zien, het moet wel een beetje ontspannend blijven. De meeste europese grote steden hebben we al wel gezien.
- durf ik op vakantie naar een land waar ik de taal niet spreek? wat als er iets fout gaat en ik kan een arts niet uitleggen wat er is? (aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat in de landen waar ik de taal niet spreek er ook kinderen levend geboren worden dus ze zullen het waarschijnlijk ook wel snappen)

In elk geval: heeft iemand een briljant idee waarbij hij/zij zegt: daar moet je heen, dat is de ideale combinatie tussen de laatste keer rust en ontspanning met z'n tweetjes en wat interessante dingen zien/doen?

Auto of vliegtuig maakt niet uit, budget moet niet uit de klauwen lopen maar het hoeft ook geen budget vakantie te zijn.

bedankt alvast!
Ik was met 32 weken bijna niet meer mobiel en heb toen 1 nachtje in een hotel in NL doorgebracht. De reis ernaar toe en weer ervan terug waren heel vermoeiend voor me en dat was echt maar een uurtje ofzo. In het hotel zelf was wel fijn, maar veel kon ik verder ook niet behalve een beetje zwemmen.

Maar ik had ernstige bekkeninstabiliteit dus dat was gewoon pech. Mijn advies is daarom wel: boek een last minute. Je weet niet hoe je je dan voelt, of hoe het dan gaat, waar je nog zin in hebt. En een vakantie van 5 dagen kun je echt wel last minute boeken.
Hoe ver ben je? Vanaf 26 weken is je kindje levensvatbaar mits er een goede neonatologie IC beschikbaar is. Ik zou dus niet buiten Europa gaan, als ik jou was.

Ik vond Gran Canaria trouwens erg fijn (tweede trimester), je kunt daar mooie trips maken met een huurauto, de natuur is er prachtig. Wij zaten in een appartementje in het oude centrum van Las Palmas (pm voor meer details), veel sfeervoller dan die stomme hotelstrip!
Hoe ver ben je precies?

Madeira is een aanrader voor je denk ik. Hotel in/bij Funchal nemen, is een gezellig stadje. En een huurauto om het eiland te verkennen.
Ze spreken er ook prima Engels.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 15:18
9.04% gewijzigd
Ik was bij mijn eerste zwangerschap met 36 weken een weekendje weg gegaan in Nederland en toen begon daar plots de bevalling. Was niet zo ideaal :P Dus ik ga zelf helemaal nergens meer heen. Maar het derde trimester begint natuurlijk al met 27 weken, dus met 30 weken zou je vast nog wel lekker op vakantie kunnen. En hoe fit je bent, tja, dat weet je dan pas natuurlijk. Met 36 weken kon ik in ieder geval nog wel door de stad lopen. En momenteel ben ik met 33w in mijn 2e zwangerschap ook nog wel aardig fit.

Ik zou naar Texel gaan ;-) Wel vakantiegevoel, maar niet ver weg.
Je kunt nu niet echt weten hoe je je dan voelt. Als ik jou was dan zou ik niet meer te ver weg willen gaan.

Misschien lekker een paar dagen in een wellness resort gaan zitten in NL? Lekker je laten masseren, in de jaccuzi en kort mag je nog wel in de sauna of in een sauna waar het iets koeler is. Zwemmen, relaxen in de zon, boekje lezen, lekker eten en nog uitgebreid tijd en aandacht voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gewoon een vakantie in Nederland, Belgie of Duitsland?
Huisje huren aan de kust of op een van de waddeneilanden. Beetje wandelen, lezen, lekker lunchen/eten aan het strand. Misschien leuk museum bezoeken. Hoe verder ik in het laatste trimester kwam, hoe minder zin ik had in hele dagen weg en hoe meer nesteldrang ik kreeg. Jullie laatste vakantie samen, die is sowieso speciaal.

PS ik was hartje zomer (+ hittegolf) hoogzwanger en deed niet meer dan puffen onder een parasol met mijn te dikke enkels in een teiltje en af en toe als een walvis in het peuterbad liggen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Morgenstond schreef:
15-05-2018 15:18
Ik was bij mijn eerste zwangerschap met 36 weken een weekendje weg gegaan in Nederland en toen begon daar plots de bevalling. Was niet zo ideaal :P Dus ik ga zelf helemaal nergens meer heen. Maar het derde trimester begint natuurlijk al met 27 weken, dus met 30 weken zou je vast nog wel lekker op vakantie kunnen. En hoe fit je bent, tja, dat weet je dan pas natuurlijk. Met 36 weken kon ik in ieder geval nog wel door de stad lopen. En momenteel ben ik met 33w in mijn 2e zwangerschap ook nog wel aardig fit.

Ik zou naar Texel gaan ;-) Wel vakantiegevoel, maar niet ver weg.
Een eiland lijkt me dan juist wat minder geslaagd. Als de bevalling begint moet je eerst met de helikopter naar het vaste land.
Alle reacties Link kopieren
afhankelijk van wanneer ik vrij kan krijgen ben ik dan tussen 27 en 30 weken. En inderdaad heb ik dus geen idee hoe ik me dan voel.

Wat betreft Gran Canaria en Madeira, het is daar natuurlijk warm, was dat te doen? (realiseer me dat het voor iedereen anders is natuurlijk hoe goed je met hitte om kunt gaan)
Lil0u schreef:
15-05-2018 15:20
Een eiland lijkt me dan juist wat minder geslaagd. Als de bevalling begint moet je eerst met de helikopter naar het vaste land.
Tja, wel avontuurlijk.
Madeira is niet overdreven warm, ook niet in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik was met 36 weken een paar dagen Valkenburg. Vond het heerlijk. Als je een stuk minder ver in je zwangerschap bent zou ik lekker verder weg gaan
Alle reacties Link kopieren
ok, dat is al fijn om te weten (in mijn hoofd was madeira warm, maar blijkbaar niet)
Belgie, Nederland of duitsland is zeker een optie, maar dan wel even bekijken waar we nog niet geweest zijn. Iemand leuke ideeen in Nederland (niet Randstad) of Duitsland (niet beieren)?
En dus geen eiland....avontuurlijk laat ik even aan anderen over....
Alle reacties Link kopieren
Na 26 weken mag je toch niet meer vliegen bij de meeste maatschappijen?
het is wat het is
ruiva schreef:
15-05-2018 15:24
Na 26 weken mag je toch niet meer vliegen bij de meeste maatschappijen?
Nee joh.
34 of 36 weken, afhankelijk van luchtvaartmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Zuidkust van Engeland, beter weer dan NL. En totaal vakantiegevoel.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
15-05-2018 15:27
Nee joh.
34 of 36 weken, afhankelijk van luchtvaartmaatschappij.
ik zie het, typo, ik bedoelde 36 weken...
het is wat het is
ruiva schreef:
15-05-2018 15:31
ik zie het, typo, ik bedoelde 36 weken...
Ah! Ik vond het al zo gek :)
Maar zover is TO dus nog lang niet.

Ik zou overigens niet te lang vantevoren boeken. Of kijken of je reisverzekering annuleren bij zwangerschapsklachten dekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net 2 weken terug van cran canaria we gingen toen ik ging was ongeveer 25 weken en de heen reis nergens geen last van en op cran canaria zelf viel het ook wel mee we hadden tussen de 22 en 27 graden met zeebries dus dat was wel lekker. Alleen de terug reis was een ramp mijn buik had in die 2 weken een ware groei meegemaakt. En die 4 uur stil zitten in het vliegtuig heb ik echt als een hel ervaren vooral omdat we laat een terug vlucht hadden en iedereen lag te slapen zodat je ook niet steeds opstaat om te lopen en veel turbulentie had ik flink last van me rug.

En nu 29 weken en het weer nu in nl trek ik nog aardig maar ik zou mijn bed ( vooral mijn voedingskussen) niet meer kunnen missen met slapen.

Maar persoonlijk zou ik wachten tot je zover bent en als het in nl mooi weer is lekker na de kust gaan voor een paar dagen. Is het minder weer een leuke stad in België of duitsland uitzoeken om na toe te gaan. Vooral omdat je dan al in het hoogseizoen zit met vliegen dus de kans op chaos op het vliegveld ook groot is.
27 - 30 weken. Dan kan je makkelijk vliegen. Ik zou dat wel durven hoor. Misschien een keer naar Scandinavië?
Alle reacties Link kopieren
Oja moezel gebied in Duitsland is in de zomer heel erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
dank allemaal, ik denk dat ik de last minute tip wel een goed idee vind, je weet het natuurlijk niet, misschien voel ik me prima, misschien voel ik me vreselijk. Ik zet mijn vakantiegevoel dus nog even in de koelkast.....

Scandinavie is zeker een optie, ben al op veel plekken daar geweest maar altijd wel heel leuk gevonden. Zuidkust van engeland is misschien inderdaad een goede optie, daar heb ik nog niet heel veel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Check in elk geval je zorgverzekering/reisverzekering voor het geval je daar gaat bevallen!

Fijne vakantie alvast :sun:
Alle reacties Link kopieren
Moezel in duitsland is eigenlijk ook een heel goed plan, ben daar als kind ooit geweest maar later nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
15-05-2018 15:41
Moezel in duitsland is eigenlijk ook een heel goed plan, ben daar als kind ooit geweest maar later nooit meer.
Ik vind zelf de kanten van cochem en
Bernkastel het mooist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven