Welk Grieks eiland?

15-05-2018 18:10 69 berichten
Hee hallo!

Nog nooit in Griekenland geweest (wel op Cypres maar dat is toch anders?) moet het er nu maar eens van komen. We gaan fijn samen dus zonder de kinderen.

Wensen:
Eerste twee weken van september
Geen massa toerisme maar wel wat levendig
Op loopafstand van een leuk dorp/stadje met terrasjes en restaurantjes
Lichte voorkeur voor appartement, maar hotel met ontbijt kan ook
Iig met zwembad
Op loopafstand van een (zand)strand
Plekken met meer groen genieten zeker de voorkeur boven kale droge bergen

Wie heeft een idee? Zakynthos, Corfu? Wat zijn de hotspots?

ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Oja budget voor alles max. €3000
Maar liever minder minder minder natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hotel Pelagos op Kos
Super mooi hotel.
Wel iets verder uit het centrum, maar met de fiets prima te fietsen.
Op het eiland kun je sowieso erg goed fietsen.
Ik vind het eiland mooier, groener en minder massaal dan bijvoorbeeld Kreta.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op een prachtig groen Kreta maar de ervaring leert dat dat groene tijdens de echt hete tijd wel verdwijnt.
Corfu is volgens mij het meest groene eiland maar daar is de kans op regen dus ook groter. En dat heb ik daar zelf ook ooit mogen ervaren.
Oké, dus na de zomer zal het sowieso wel wat kaler zijn dan hè.
Ik ga er vanuit dat het weer nog wel prima is toch?
Oh, van Kos dacht ik ook dat het al echt supertoeristisch was maar dat valt dan wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Loca_Loca schreef:
15-05-2018 18:16
Oh, van Kos dacht ik ook dat het al echt supertoeristisch was maar dat valt dan wel mee?
Supertoeristisch geldt met name voor juli en augustus hè.
En qua weer... dat is meestal prima vanaf mei tot oktober.
Ja daar heb je een punt :hihi:

Van het weer dacht ik al wel.
Alle reacties Link kopieren
Zelf de meeste Griekse eilanden gehad en kan ze allemaal aanraden. Vooral omdat je buiten het hoogseizoen zit zal je in de kleine en middelgrote plaatsen geen last van enorme groepen toeristen hebben.

Als jullie rust zoeken raad in Karpathos zeer aan. Is nog niet ontdekt door de massa en er hangt een heerlijk sfeertje op het eiland. Er is niet heel veel te doen maar voor een week perfect. Ta Nisia is een prachtig vrij luxe appartementen complex. Weinig kamers, mooi zwembad met leuke bar.

Iets meer te doen is er op Kreta. Als je wel activiteiten wil en ook rust is Rethymnon erg leuk. Vanuit hier kan je meer dan genoeg activiteiten boeken.

Corfu is inderdaad het groenste eiland.
Rhodos is vooral in de oude stad erg toeristisch.
Samos, Paros en Naxos zijn mooi maar niet heel veel te doen.
Kos vond ik te Nederlands, lekker met zn allen fietsen en je hoort soms zelfs Frans Bauer in een restaurant voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
15-05-2018 18:14
Hotel Pelagos op Kos
Super mooi hotel.
Wel iets verder uit het centrum, maar met de fiets prima te fietsen.
Op het eiland kun je sowieso erg goed fietsen.
Ik vind het eiland mooier, groener en minder massaal dan bijvoorbeeld Kreta.
Geweldig mooi hotel, in hele rustige omgeving. Maar of dat voor haar budget lukt???
Thnx KV93, ik ga je tips eens bekijken. We hoeven an sich niet zo veel te doen, we willen vooral relaxen en mss 1 of 2 uitjes maken. Maar wel iedere dag lekker uiteten enzo, en een paar drankjes doen op een terrasje oid. Mijn man duikt graag, wellicht kan ik als verrassing nog iets boeken voor hem?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet veel activiteit hoeft zou ik voor een kleiner eiland kiezen. Zijn nog meer echte grieken te vinden die het nog oprecht leuk vinden dat je er bent.

Duiken kan op elk grieks eiland, weet niet hoe ervaren duiker hij is maar vergeleken met Egypte, Australie of de Filipijnen is er niet bijzonder veel te doen. Op Karpathos vind je Karpathos Diving Center vlak bij het centrum van Pigadia hier kan je bijvoorbeeld een leuke labyrint duik maken met Nederlandse instructeur.
Oké, mss is een klein eiland dan voor ons wel wat geschikter.
Ik ga eens even Karpathos iets beter bekijken. Vriend is wel zeer ervaren duiker maar vindt het sowieso leuk om te doen, ook als het niet superspectafulair is.
Wat is het leukste dorpje daar? Met wat levendigheid?
Toen ik op Corfu was zaten daar erg veel muggen. Je kon daar 's avonds niet eens normaal meer lopen of buiten in een restaurant zitten zonder lek geprikt te worden. Tenzij je in een lange broek en met lange mouwen voor je lol rond loopt in die temperatuur.

Kos en Rhodos zijn wel goed bevallen. Ja het is er in de zomer druk, maar niet zo druk als in de Kalverstraat op een gemiddelde doordeweekse dag. Je kunt handdoek aan handdoek op het strand gaan liggen, maar een paar honderd meter verder ligt soms al bijna niemand meer.
Alle reacties Link kopieren
Leukste is Pigadia, veel restaurantjes, leuke boulevard, strand om de hoek
Alle reacties Link kopieren
Mocht het toch Kos worden, dan gaan duiken met Liamus dive centrer in Kos stad. Je kunt duiken op een schipwrack.
Heel spectaculair in het nergens in Griekenland of de Middellandse zee, maar dat ligt er ook aan wat je gewend bent.
Wij zaten vorig jaar september op Corfu. In Gouvia, appartementen Ghikas.
Zwembad aanwezig, 2 dagen auto gehuurd om wat van het eiland te zien en de rest gewoon lekker aan het zwembad of Gouvia in.
Wij zijn wel een middag/avond naar Corfu Stad geweest. Met de bus, rechtstreekse verbinding, voor nog geen 3€ per persoon.
Wij zaten eind september daar, hebben zelf 1 uurtje regen gehad. En op een van de dagen dat we een auto hadden, hadden wij zon en schijnt het bij ons appartement geregend te hebben. Regen valt dus mee, vind ik ;-)
Mocht je naar Corfu gaan, boek niet bij Spiti Nikos als je geen auto huurt.
Vorig jaar zaten daar 2 meiden en die moesten elke dag een klim van een steile km maken... Hotel ligt op een berg en geen bus die daar stopt...
O brrrrr muggen!

Ik ben een keer op La Gomera geweest (Canarische eilanden) en dat vond ik echt te gek, om een beetje een idee te geven wat we leuk vinden.
Fruity-Pebbles schreef:
15-05-2018 19:06
Wij zaten vorig jaar september op Corfu. In Gouvia, appartementen Ghikas.
Zwembad aanwezig, 2 dagen auto gehuurd om wat van het eiland te zien en de rest gewoon lekker aan het zwembad of Gouvia in.
Wij zijn wel een middag/avond naar Corfu Stad geweest. Met de bus, rechtstreekse verbinding, voor nog geen 3€ per persoon.
Wij zaten eind september daar, hebben zelf 1 uurtje regen gehad. En op een van de dagen dat we een auto hadden, hadden wij zon en schijnt het bij ons appartement geregend te hebben. Regen valt dus mee, vind ik ;-)
Ja, zoiets willen wij dus ook, wel een keertje weg maar hoofddoel is toch wel luiwammessen :-D
Lefkas, op de meest prachtige stranden ever gelegen! Ik zou dan in de buurt van Nidri gaan. Het enige nadeel is dat je strand, stadje met restaurants en winkels (lefkas stad) niet op 1 locatie hebt, maar de stranden ....en de mensen en de authenticiteit....heerlijk!
En naar restaurant Dimitris gaan...eten op het meer
tvp.. wij moeten ook nog boeken en denken aan Zakhyntos! Maar wie weet..
Vooral niet naar Karpathos. Je wordt er gezandstraald, het waait er altijd een halve storm en weinig te doen.

Corfu, Lefkas en Zakyntos vonden we erg leuk.

Qua weer is het zo dat hoe groener het eiland, hoe meer kans je hebt op een paar dagen regen. Het gaat niet 14 dagen regenen hoor, maar september wil het omstuimig zijn is onze ervaring. We houden dus van groene eilanden. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven