Verplichte items in de auto

18-05-2018 21:06 25 berichten
In sommige landen moet je verplicht bepaalde (veiligheids-) artikelen in de auto hebben. Een gevarendriehoek, gekleurde hesjes, reservelampjes, EHBO-kit e.d. Regelen jullie dat ook allemaal?
Ik heb natuurlijk wel die driehoek, en ook een pakketje hesjes heb ik in de kofferbak (al jaren dus wellicht helemaal verweerd), maar geen lampjes of EHBO-doos. Die lampjes kan ik toch niet zelf vervangen, en bij mijn toiletspullen heb ik een schaar, pleisters en tekentang.
Hoeveel problemen krijg je als bij eventuele controle blijkt dat je het niet hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik. Je kan een flinke boete krijgen in sommige landen. In Frankrijk is ook een blaastest verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
18-05-2018 21:08
Ja dat heb ik. Je kan een flinke boete krijgen in sommige landen. In Frankrijk is ook een blaastest verplicht.
Dat van de blaastest klopt, maar op de site van de ANWB staat dat als je ze niet bij hebt je geen boete krijge. Dus vraag me dan wel af hoe verplicht het is. Toevallig binnenkort naar Frankrijk en met m'n man besproken dat we dus op basis van de info op de ANWB site we deze blaastest maar laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bij de invoering ervan zijn toch behoorlijk wat Nederlanders beboet. Ik neem het gewoon mee om eventuele discussie te voorkomen kost me 2,95

Ik lees indd dat er niet meer beboet word. Ik vind vooral de ehbo doos toch wel een must.
anoniem_355510 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 21:17
Reden: Aanvulling
24.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alcoholtest - Een alcoholtest (éthylotest of alcooltest) is verplicht in elk voertuig (ook buitenlandse voertuigen), maar bestuurders die geen test bij zich hebben, krijgen bij een eventuele politiecontrole géén boete. Met deze test kunnen bestuurders, bij twijfel over de hoeveelheid alcohol in hun bloed, zelf bepalen of ze wel of niet in staat zijn hun voertuig te besturen. Het maximaal toegestane alcoholgehalte in het bloed is 0,5 promille (wat ongeveer overeenkomt met 0,25 milligram alcohol per liter uitgeademde lucht). Voor bestuurders die korter dan drie jaar hun rijbewijs hebben, geldt een limiet van 0,2 promille.

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... in-de-auto
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
18-05-2018 21:14
Bij de invoering ervan zijn toch behoorlijk wat Nederlanders beboet. Ik neem het gewoon mee om eventuele discussie te voorkomen kost me 2,95

Ik lees indd dat er niet meer beboet word. Ik vind vooral de ehbo doos toch wel een must.
Klopt is ook maar €3 maar hadden zoiets van... Laten we dit maar zitten. Verbanddoos vind ik inderdaad ook wel een must ook al is het niet verplicht. En zeker met kinderen heb ik hem toch al geregeld nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik regel t allemaal netjes. Maar ik heb me altijd afgevraagd wat de zin van die EHBO-doos is. Ik heb dan ook de allergoedkoopste gekocht die ik kon vinden en die is nog nooit open geweest (en inmiddels vast ook over de datum, maar ik bewaar een paar goede pleisters altijd in mn rugzak). Ik kan professioneel reanimeren, en ik zou niet weten wat een EHBO-set kan toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
ik ga volgende week naar Frankrijk lees even mee :)
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Haha, jullie denken duidelijk anders over die EHBO-doos. Nou toch goed dan dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik rij al 35 jaar auto en nog nooit een ehbo doos in de auto gehad. Ook niet nodig gehad trouwens.
Er ligt een driehoek in en een reserveband.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
In mijn auto: brandblusser, hamertje, gevarendriehoek (standaard bij de auto geleverd), twee hesjes, EHBO-doos, twee flesjes water, petje, (picknick)deken.

In de auto van man nog veel meer maar hij schaft alles aan wat er in Europese (vakantie)landen verplicht is.

Edit: en ik ben al zo oud dat ik nog uit het tijdperk stam dat je geen boete kreeg voor een kapotte lamp als je die ter plekke kon vervangen (reserveset). Dus dat heb ik ook ergens liggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb sowieso deze dingen standaard in mijn auto liggen.

Maar als we naar een land gaan (of er doorheen rijden) die meer dingen verzoekt, zoals een alcoholtester, dan kopen we die.

Ik koop er wel een van de action ofzo, niet gelijk een peperdure bij de ANWB
Alle reacties Link kopieren
Pleepapier!! Komt altijd wel een keer van pas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf ook altijd een fijn idee om een warme deken in de auto te hebben.
Je weet nooit waar je strandt en de avonden/nachten kunnen fris zijn.

Niet verplicht natuurlijk, maar gewoon als tip.
Alle reacties Link kopieren
Als wij op vakantie gaan met de auto, checken wij altijd wat er verplicht is. Voor de wintersport afgelopen keer bleken we bijvoorbeeld een brandblusser nodig te hebben. Inmiddels al heel wat dingen aangeschaft, maar altijd wel zo goedkoop mogelijk zeg maar. Manlief heeft er nog wel eens een handje van dat het ook allemaal in mijn auto nodig is. Ik denk daar anders over .... maar bepaalde dingen zoals flesjes water, fleecedekens, heb ik er absoluut in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sowieso een EHBO kist, veiligheids vestjes , een gevaren driehoek en een Life hammer in de auto. En als het land waar ik heen ga specifieke eisen heeft heb ik dat ook mee. Geen zin in boete

Reserve lampjes , rol keukenpapier , plastic zakjes , oude handdoek heb ik ook achterin liggen.

Brandblussettje had ik maar is over datum.

EHBO kist is handig met kinderen Altijd pleister bij de hand.

Zakjes voor opkomende misselijkheid en keukenpapier is voor van alles handig
Maar wat zit er dan voor noodzakelijks in die EHBO-kit wat je anders niet bij je hebt? Een mitella of steriele gaasjes?
Alle reacties Link kopieren
Let op, dat de oranje hesjes voor het grijpen moeten liggen, dus niet in de achterbak. Kennis ooit gezeik mee gehad.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-05-2018 09:09
Maar wat zit er dan voor noodzakelijks in die EHBO-kit wat je anders niet bij je hebt? Een mitella of steriele gaasjes?
Geen idee, maar ik zal je iets bizars vertellen. Ik woon in Duitsland en op die EHBO doos staat een houdbaarheidsdatum. Mijn auto werd ooit afgekeurd op die datum.....

Verder geen idee hoe groot die blaastest voor Frankrijk is, maar ik zou hem anders gewoon in die ehbokist erbij doen. Ligt je niet in de weg en je hebt hem toch bij je.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
19-05-2018 09:09
Maar wat zit er dan voor noodzakelijks in die EHBO-kit wat je anders niet bij je hebt? Een mitella of steriele gaasjes?
Ik heb erin :
Pleisters is diverse soorten en maten. Tekenpen. Betadine. Gaasjes. Rolletje verband. Sporttape paracetamol witte tijgerbalsem schaartje veiligheids spelden. Mitella. Isolatie dekentje. Ik controleer jaarlijks hoe het met houdbaarheid zit.

Zo’n kit heb ik auto en caravan. Thuis heb ik ook van alles in een bak met deksel
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
19-05-2018 09:18
Let op, dat de oranje hesjes voor het grijpen moeten liggen, dus niet in de achterbak. Kennis ooit gezeik mee gehad.
Liggen in opbergvak in auto én achterin
Wij kopen alles wat verplicht is voor het land waar we naartoe gaan en waar we doorheen rijden. We kopen het meeste bij de ANWB. Wellicht wat duurder, maar dat is dan inclusief (goed) advies.

In mijn eigen auto heb ik een gevarendriehoek, een EHBO-set, veiligheidshesjes, een deken, 2 flesjes water (worden regelmatig vervangen) en een veiligheidshamer. Ik rij met mijn auto niet naar het buitenland.

Reservelampjes weet ik niet of ik die heb. Ik zal eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in FR en heb een verlopen ethylotest in mijn auto. (jaja, er staat een datum op LOL)
Deze test is eigenlijk bedoelt dat als je wordt opgepakt door de politie als je hebt gedronken, je niet de smoes kan gebruiken dat je niet wist of je wel of niet kon gaan rijden. Als je gewoon zorgt dat je geen alcohol hebt gedronken als je gaat rijden, is er geen enkel probleem. Agenten controleren echt niet of er een ethylotest in de auto ligt als je gewoon sober bent.
Ik heb wel hesjes, is verplicht als je met pech langs de weg staat, en ook een setje reservelampen (is altijd handig en ik geloof ook dat het verplicht is).
poldervrouw schreef:
19-05-2018 09:04
Ik heb sowieso een EHBO kist, veiligheids vestjes , een gevaren driehoek en een Life hammer in de auto. En als het land waar ik heen ga specifieke eisen heeft heb ik dat ook mee. Geen zin in boete

Reserve lampjes , rol keukenpapier , plastic zakjes , oude handdoek heb ik ook achterin liggen.

Brandblussettje had ik maar is over datum.

EHBO kist is handig met kinderen Altijd pleister bij de hand.

Zakjes voor opkomende misselijkheid en keukenpapier is voor van alles handig
Haha als ik dit allemaal in mijn auto leg dan passen mijn kind en koffer er niet meer bij :rofl:

In de auto van manlief liggen wel veel van dit soort items. Oja en water + wc papier heb ik altijd wel bij me. En in de winter twee fleecedekens.
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 17:02
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En vergeet de milieu stickers niet, heb er inmiddels twee; één voor Frankrijk en één voor Duitsland, weliswaar niet in de auto, maar op de ruit geplakt. Een fleece deken heb ik er niet standaard inliggen, maar wel als het buiten weer koud wordt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven