Reistips

19-05-2018 09:19 28 berichten
X
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 19:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar jij wilt slapen in hutten en je vriendin wil luxe. Dat komt niet echt samen.

Wat is het budget? Willen jullie met het OV reizen? Met een auto?
Wanneer?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je zou naar Thailand kunnen gaan en afwisselend in drijvende hutjes ( kan primitief maar ook met eigen badkamer)en boomhutten( met airco!) kunnen slapen en in gewone hotels/ guesthouses.
Wij hebben geslapen in een boomhut in Treetops, de drijvende hutjes op het stuwmeer waren primitief maar het was er prachtig.
We hebben ook in een drijvend hotel op de River Kwai geslapen, dat was ook prima.
Thailand. Daar kun je voor 'n appel en 'n ei in luxe hutjes met airco en eigen sanitair slapen.
Alle reacties Link kopieren
Verder heeft ook een ander budget...hoe zit het daarmee?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Budget en welke periode? Moet er strand zijn? Hou je van tropische temperaturen of juist niet?
.
X
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 19:38
0.00% gewijzigd
Niet boven de 30 zit je in Thailand te warm. Bovendien hebben die ook nog 'n serieuze regentijd waardoor de luchtvochtigheid zo hoog is dat het nog veel warmer voelt.

Als je van natuur houdt en niet te warm wil zou je voor de Azoren kunnen kiezen. Die eilanden zijn nog niet plat gelopen door toeristen dus waarschijnlijk kun je er wel kleinschalige accommodaties vinden met genoeg comfort. Autootje huren en lekker rondreizen.
Oh of gewoon roadtrippen in Amerika natuurlijk als budget geen bezwaar is! In aug/sept zou je voor het noordwesten kunnen kiezen met o.a. Yellowstone als ultiem hoogtepunt.
x
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 19:38
0.00% gewijzigd
De Azoren zijn prachtig. Maar drie weken is best lang (al kun je meerdere eilanden bezoeken) en ik vind het niet echt een jonge meiden bestemming.
Dan zou ik eerder gaan islandhoppen in Griekenland, of interrail door Oost-Europa oid.
IJskoffie schreef:
19-05-2018 17:38
De Azoren zijn prachtig. Maar drie weken is best lang (al kun je meerdere eilanden bezoeken) en ik vind het niet echt een jonge meiden bestemming.
Voor 'n zuipvakantie moet je daar niet zijn, maar dat zoeken ze wellicht ook helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Israël is ook erg mooi of combineer meerdere plekken in europa waardoor jij het gevoel hebt toch iets tofs te doen zonder dat je buiten europa gaat. Shoppen en cultuur in Rome, strand en natuur in Sicilië en dan nog een uitstapje met een boot naar Sardinië? Zo kun je ook vanalles combineren.

Thailans is ook heel chill, goedkoop en toch de mogelijkheid voor een simpele kamer met eigen sanitair in een hostel.

Klinkt best wel als een uitdaging om samen te gaan reizen en allebei naar je zin te hebben. Misschien eerst eens een proefweek in Europa en kijken of je je kunt vinden in de consessies?
In Amerika heb je voor ieder wat wils.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika! Voldoet aan al jullie eisen. Andere cultuur, temperatuur prima in die periode. mooie natuur, fantastische dieren. Slapen van luxe tot heel basic.
Echt een aanrader!
X
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 19:39
0.00% gewijzigd
Waarom staat dit eigenlijk in de reizen pijler?
Verkeerde topic, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Is er tussen in gaan zitten een optie? Dan zou je misschien door de Balkan kunnen gaan reizen. In drie weken kan je een leuk rondje doen. Het zou een goede middenweg kunnen zijn.
Het is wel Europa maar het voordeel is dat het niet zo lang vliegen is. En hoewel het Europa is voelt het totaal niet Europees. In mijn ogen is het een beetje het Azie van Europa. De natuur is schitterend en je kan er hele mooie wandelingen maken. Ik vind daar rondreizen ook wel avontuurlijk maar tegelijkertijd zeer veilig. Je hebt veel goedkope accommodatie maar je kan er ook luxe opzoeken. Het is misschien niet zo goedkoop als Azie maar de vliegtickets zijn wel een heel stuk goedkoper dus dat zal elkaar niet veel schelen. Succes met de keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ‘buiten Europa’ een beetje bijzonder. Het is maar een streepje op de kaart he?

En de Azoren zijn mooi en leuk. We hebben 3 eilanden in 19 dagen gedaan. Een huurauto is er wel een pré, dan kun je naar heel leuke plekken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Snap ik ook al niet Himalaya.
Bovendien zijn de Azoren ook Europa, en blijkbaar wel interessant voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Je kan eigenlijk overal wel heen, als er maar mooie natuur is en je niet alleen hutjes boekt maar ook wat luxers. Goed recept voor een mooie vakantie, wat mij betreft.
Nu nog beslissen hoeveel reuring je wil. Azoren lijken me prachtig. Maar ook een beetje saai. En zonder auto hekemaal een no go. Kun je een auto huren to?
.
X
anoniem_64351e0e5a990 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 19:39
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het geld niet zo'n issue is, zou ik absoluut voor Zuid-Afrika gaan.
Dat was de mooiste, meest idrukwekkende reis die ik gemaakt heb.
Zowel qua natuur als cultuur.
koko67 schreef:
20-05-2018 14:39
Als het geld niet zo'n issue is, zou ik absoluut voor Zuid-Afrika gaan.
Dat was de mooiste, meest idrukwekkende reis die ik gemaakt heb.
Zowel qua natuur als cultuur.
Qua veiligheid zou ik dat juist niet doen als 2 jonge meiden, tenzij met 'n groepsreis.
Bovendien moet je er links rijden. Kun je natuurlijk 'n automaat nemen, maar als je beiden nog weinig rijervaring hebt, is het toch stressvoller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven