Iets typisch Australisch

20-05-2018 11:03 19 berichten
Hoi,

Een vriendin heeft haar baan opgezegd, huis verhuurd en gaat binnenkort voor minimaal een jaar naar Australië om te backpacken. Nu is zij over twee weken jarig en wil ik haar iets leuks mee geven, maar ik realiseer mij dat de ruimte beperkt is.

Dus wat ik bedacht heb, misschien een kadobon van iets dat je daar op (bijna) iedere hoek tegenkomt. Zoiets als bijvoorbeeld Starbucks, maar dan nét ff wat anders. Iets waar je eten kunt halen of wat kunt drinken. Wat kom je daar veel tegen?

Of heeft iemand een andere suggestie wat ik zou kunnen meegeven?
Extra geheugenkaartjes voor in haar telefoon/camera.
Alle reacties Link kopieren
Wat mag het kosten ?

Er zijn in sport/reiswinkels haarbanden te koop die je ook kunt dragen als sjaal, of Voor je gezicht kunt doen als je op een scooter zit etc. Dat zijn handige en leuke dingen voor op reis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een hotelbon waarmee ze de eerste twee dagen na haar aankomst even lekker kan bijkomen in een fijn hotel alvorens aan haar reis te beginnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou haar gewoon geld geven, kan ze zelf bekijken wat ze nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
20-05-2018 11:19
Ik zou haar gewoon geld geven, kan ze zelf bekijken wat ze nodig heeft.
Dat zou ik ook doen. Misschien zelfs wel naar Gwk om Australische dollars te halen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-05-2018 11:12
Een hotelbon waarmee ze de eerste twee dagen na haar aankomst even lekker kan bijkomen in een fijn hotel alvorens aan haar reis te beginnen.
Of tussendoor om eens geen douche en wc te moeten delen :-D
Alle reacties Link kopieren
Een leuke kleine powerbank met de Australische vlak erop of zo, of je doet er zelf een stickertje op van de vlag of de omtrek van het land. En een stekker erbij die ze daar kan gebruiken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tim Tams :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Peter Alexander maar das misschien niet echt iets voor op reis.

Boost juice bar - voor iets gezonds.

Glassons, beetje H&M-achtingen kleding.

Er zijn een aantal Australische surf- en bikinimerken - Billabong, Seafolly.
Hello, can you hear me?
Yella78 schreef:
20-05-2018 11:56
Een leuke kleine powerbank met de Australische vlak erop of zo, of je doet er zelf een stickertje op van de vlag of de omtrek van het land. En een stekker erbij die ze daar kan gebruiken.
Dat soort dingen zijn toch veel leuker om in het land zelf te kopen als souvenir?

Die hotelovernachtingen vind ik wel 'n tof idee. Gewoon een tegoedbon zodat je, waar ze er aan toe is, via booking.com een leuk hotel voor haar kunt vastleggen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2018 12:21
Dat soort dingen zijn toch veel leuker om in het land zelf te kopen als souvenir?

Die hotelovernachtingen vind ik wel 'n tof idee. Gewoon een tegoedbon zodat je, waar ze er aan toe is, via booking.com een leuk hotel voor haar kunt vastleggen.
+1.
Ik zou niks fysieks geven in elk geval. Een tegoedbon,geld of een Netflix/ spotify tegoed oid.
Alle reacties Link kopieren
Burgers taste better at Hungry Jacks.

Australische burger King is dat - maar die naam was al bezet door een man met een tentje ergens in de outback die het voor geen geld wilde opgeven.
Hello, can you hear me?
Een prepaid simcard voor haar telefoon zodat ze niet van wifi afhankelijk is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2018 12:25
Een prepaid simcard voor haar telefoon zodat ze niet van wifi afhankelijk is.
Ja of een bundel voor een maand incl simkaart. Weet alleen niet of je dat vooraf kan bestellen, ik koop die altijd op t vliegveld bij aankomst.
Hello, can you hear me?
Een pop-up kaart van een kangoeroe
https://pinkkiwi.nl/product/pop-out-kaart-kangoeroe/

met daarin geld of een bon.

Ook leuk: een Amazon-giftcard.
Dan kan ze zelf een ebook o.i.d. uitzoeken
als ze in Australië is.
Zonde van 't geld. Als ze gaat backpacken dan wisselt ze ongetwijfeld gratis e-books uit met medebackpackers.

Zijn er speciale dingen die ze wil gaan doen? Je zou ook mee kunnen betalen aan 'n ervaring. Zelf heb ik 'n 5-daagse jackeroo/jilleroo stay gedaan op 'n ranch. Daar zaten eigenlijk vooral backpackers. Maar eigenlijk alle activiteiten kosten 50-100 dollar per ding, dus ze zal nog genoeg nodig hebben als ze een jaar blijft. Zelfs hostels zijn er duur.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
20-05-2018 12:09
Tim Tams :hyper:

Ipv geven kan ze dat beter zelf cadeau meebrengen. Heb ik ook gedaan :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf overlaatst een geschreven brief en snoepjes samen als cadeau verpakt, meegegeven. Mocht ze pas op de vlieger openmaken. Ze was wel maar 3 weken weg :-D Maar ze was wel keiblij met de verrassing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven