Vliegtuig: Stoel in slaapstand

20-05-2018 15:28 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

In het vliegtuig:
Sommigen vinden het niet leuk wanneer de passagier voor hun, de stoel in de slaapstand zet.

Tijdens het stijgen, landen en het eten mag dit ook niet. Buiten dat, vinden jullie het gewoon/normaal wanneer iemand zijn stoel naar achteren zet? Hier heb je voor betaald en het is je goed recht. De persoon voor mij mag dit ook...


Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even vragen aan de persoon achter me.
Bloedirritant... maar wat doe je eraan? Als iedereen het doet, is het probleem opgelost. Wel tegelijkertijd weer in de normale stand terugzetten. :)
Alle reacties Link kopieren
Die stoelen hebben niet voor niet 2 standen. Natuurlijk mag dat gewoon.
Ik vind het vervelend dat deze optie er is. Wat mij betreft stoppen ze op al die stoelen een soort stop.

De ruimte is al erg klein en met de stoel naar achteren doen, maakt het helemaal vervelend. Vooral op lange vluchten. Ben ik binnen 3 uur uit het vliegtuig dan vind ik het niet erg. Met 12 uur is het toch erg benauwd, zo'n klein plekje.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
20-05-2018 15:32
Bloedirritant... maar wat doe je eraan? Als iedereen het doet, is het probleem opgelost. Wel tegelijkertijd weer in de normale stand terugzetten. :)
Dat zou wel mooi zijn inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk nee, maar niets aan te doen.
Ik kan het wel op prijs stellen als het met beleid gedaan wordt. Sommigen schieten ineens naar achter waardoor mijn eten/drinken op het plankje overal heen schiet.

Dus wat mij betreft is de etiquette; even omkijken en waarschuwen dat je naar achteren komt.
Als gewoon iedereen het doet, heb je allemaal weer evenveel ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het normaal dat iemamd zijn of haar stoel in de meest prettige stand zet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
20-05-2018 15:31
Ik zou het even vragen aan de persoon achter me.
Het antwoord gaat standaard 'nee' zijn. Of alleen voor een hele korte tijd.
Even aan je achterbuurt melden dat je gaat kiepen is wel zo netjes. Ivm koffie op een tafeltje en lange benen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t wel irritant. Maar ja iedereen mag het idd wel gewoon doen. Maar dat betekent niet dat ik het dan minder irritant vind. Maar zeg er niks van.
Ik erger me er vooral aan op korte vluchten. Die vliegtuigen zijn al krapper, en dan kom je er gewoon bijna niet tussenuit. Je kan best 2 uur in de gewone stand blijven zitten. Vind ik.

Op lange vluchten maakt het me niet minder uit (omdat ik het dan zelf ook doe), maar wat ik wel asociaal vind is dat mensen de stoel vaak niet terugzetten als er gegeten wordt.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
20-05-2018 15:35
Het antwoord gaat standaard 'nee' zijn. Of alleen voor een hele korte tijd.
Het zou je verbazen hoeveel mensen het oké vinden, hoor. Denk dat wij dan andere ervaringen hebben :)
Alle reacties Link kopieren
KyloRen schreef:
20-05-2018 15:40
Het zou je verbazen hoeveel mensen het oké vinden, hoor. Denk dat wij dan andere ervaringen hebben :)
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.
Het mag, ik vind het stom. Ik doe het zelf niet, maar ik zeg er uiteraard niets van. Diegene die voor mijn lieftallige echtgenoot zit heeft sowieso pech want dan lukt het niet eens.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
20-05-2018 15:47
Het mag, ik vind het stom. Ik doe het zelf niet, maar ik zeg er uiteraard niets van. Diegene die voor mijn lieftallige echtgenoot zit heeft sowieso pech want dan lukt het niet eens.
haha ja inderdaad

Bij mij kan het in sommige vliegtuigen ook niet eens.


Al is het voor mij dus ook een probleem, ik zeg er noooit wat van als de persoon voor mij dit doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vervelend als degene voor mij het doet, maar het mag gewoon. Het is wel zo netjes als diegene voor je even waarschuwt. Zelf doe ik het nooit, ik wil de persoon achter me niet lastigvallen.
Alle reacties Link kopieren
En wat doen jullie als iemand vraagt/zegt je stoel meer rechtop ge zetten omdat hij/zij er last van heeft? Zet je hem terug of laat je het?

Ik wil nooit dat mensen last van me hebben. Vorige vlucht had persoon voor mij stoel naar achter maar de persoon achter mij wou niet dat ik dat ook deed vanwege zijn lengte. Werd geen comfortabele vlucht.
gregie schreef:
20-05-2018 15:44
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.

Wauw, stoer hoor.
Alle reacties Link kopieren
Op lange vluchten doe ik het wel, stoel naar achteren maar ik waarschuw wel de persoon achter me.
Komende zomer vliegen we vanuit de Antillen met een nachtvlucht terug naar Nederland. We hebben extra betaald voor een stoel met extra beenruimte die ook wat verder naar achteren kan. Zeker dat mijn stoel dan in slaapstand gaat.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
gregie schreef:
20-05-2018 15:44

Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.
Je hebt dit nu al een paar keer gezegd, maar zo zie ik het niet helemaal geloof ik..

Je betaald voor de rit van het ene land naar het andere land.
Ja daar zit je stoel bij inbegrepen, snacks en eten ook enzo.

Maar om nu te zeggen dat omdat je er voor betaald hebt je je stoel sowieso naar achteren zet vind ik een beetje gek ofzo..

Nogmaals, ik vind het stom dat mensen het doen, maar het mag dus tja.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
20-05-2018 16:09
Wauw, stoer hoor.

Idd, lekker voorbeeld voor je kind ook. Gewoon schijt hebben aan een ander ipv “erover praten”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er totaal geen probleem mee. Als je zelf je stoelleuning naar achter doet heb je daar geen last van!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 11:18
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven