Beste plekken vliegtuig met kinderen

20-05-2018 19:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Aankomende zomervakantie gaan we ( 2 volwassenen + 2 kinderen) binnen europa op (vlieg)vakantie.
Nu hebben we met onze oudste meerdere malen gevlogen (hij is 9) maar met de jongste (net 4) een keer.
Jongste zat toen nog op mijn schoot.
Nu met deze vakantie heeft hij uiteraard wel zijn eigen stoel.
Nu ben ik op zoek naar mensen met ervaring mbt plekken in t vliegtuig voor 4 personen.

Het vliegtuig is ingedeeld met 3 stoelen- gangpad - 3 stoelen.
Wat is handig met stoelkeuze?
3 op een rij en dan eentje aan het gangpad van de rij stoelen ernaast?
Of juist 2x 2 stoelen achter elkaar -en zo ja- dan de middelste stoel en die bij het gangpad of die bij het raam?

Ik weet nog van de vlucht met de kinderen dat bij het gangpad geen kind mag zitten.

Eigen voorkeur/handigheid is wel een stoel bij het gangpad ivm opstaan voor toiletbezoeken van de kids denk ik.

Iemand ervaring?
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan 2x twee stoelen aan het gangpad doen. Volgens mij zijn er ook regels over aantal kinderen per rij.
Alle reacties Link kopieren
Deze
3 op een rij en dan eentje aan het gangpad van de rij stoelen ernaast?
. Niet iedereen vindt het fijn om naast de helft van een gezin te zitten.
tickel wijzigde dit bericht op 20-05-2018 19:25
0.31% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wij pakken altijd een rij van drie en 1 stoel van de rij ernaast. En wie waar zit wisselt. Daar let niemand in feite op. Zolang iedereen maar zit
Sommigen hier op het forum zouden je aanraden de kinderen in de bagageruimte te zetten 😆
Ik zou kiezen voor rijtje van 3 en 1 ernaast aan gangpad. Heb je geen stress over dat eindeloze plassen enzo.. Dat mensen daar last van hebben met opstaan enzo.
Alle reacties Link kopieren
Haha klonkje, tja.
Kinderen zijn gelukkig heel relaxed. Geen druktemakers en erg in hun nopjes met tijdelijk 'onbeperkt' filmpjes kijken en spelletjes spelen op de tablet :) .

Ik dacht dus zelf ook 3+1 waarvan die '1' dan uiteraard een volwassene is.

Thnx iedereen.
Not my circus, not my monkeys
Wij deden twee keer raam en twee keer midden. Kids vonden raampje toch wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
20-05-2018 19:22
Ik zou dan 2x twee stoelen aan het gangpad doen. Volgens mij zijn er ook regels over aantal kinderen per rij.
Heb je al gekeken welke plekken je kan/mag kiezen? Deze optie en dan 2 rijen achter elkaar mochten wij niet bij Transavia. Daar was het 1 rij met kinderen en dan weer een rij zonder kinderen. Dan zit je dus als gezin niet bij elkaar. Maar deze regels kunnen best per maatschappij en/of vlucht verschillen.
2 x 2 naast het gangpad is natuurlijk wel inefficiënt. Dan blijven er twee losse plekken over.
Ik zou gewoon wachten wat je krijgt. Voor vrije keuze moet je bijbetalen en zo belangrijk is het nu ook weer niet.
Rijtje van 3 met de volwassene aan t gangpad en de andere volwassene gangpad tegenover.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op de site van de vliegmaatschappij zou moeten kunnen vinden waar de beste plekken zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
3-1 heeft onze voorkeur. Wij checken altijd in zodra het kan. Sommige maatschappijen hebben ons dan al een aantal stoelen toebedeeld en als zij 2-2 doen, veranderen we het niet.
3+1
Dat kind niet aan gangpad zou mogen heb ik nog nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Las gister ergens de tip, om 1 leeg 1 te boeken (zal met kinderen vast niet mogen) meestal blijft de middelste stoel dan leeg, zo niet, vraag je van plaats te ruilen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
silent-witness schreef:
20-05-2018 19:32
Haha klonkje, tja.
Kinderen zijn gelukkig heel relaxed. Geen druktemakers en erg in hun nopjes met tijdelijk 'onbeperkt' filmpjes kijken en spelletjes spelen op de tablet :) .

Ik dacht dus zelf ook 3+1 waarvan die '1' dan uiteraard een volwassene is.

Thnx iedereen.
Want? Die van 9 mag niet alleen zitten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
LoveDobby schreef:
21-05-2018 10:23
Las gister ergens de tip, om 1 leeg 1 te boeken (zal met kinderen vast niet mogen) meestal blijft de middelste stoel dan leeg, zo niet, vraag je van plaats te ruilen.
Wat een gekke tip. In mijn ervaring zitten vliegtuigen regelmatig vol (zelfs lijnvluchten) en zadel je zo personeel en andere mensen met een probleem op.
LoveDobby schreef:
21-05-2018 10:23
Las gister ergens de tip, om 1 leeg 1 te boeken (zal met kinderen vast niet mogen) meestal blijft de middelste stoel dan leeg, zo niet, vraag je van plaats te ruilen.
Op een vlucht binnen Europa in de zomervakantie denk ik dat de kans klein is dat die stoel leeg blijft. Beetje aso om daar bewust voor te kiezen.
LoveDobby schreef:
21-05-2018 10:23
Las gister ergens de tip, om 1 leeg 1 te boeken (zal met kinderen vast niet mogen) meestal blijft de middelste stoel dan leeg, zo niet, vraag je van plaats te ruilen.
Dat kan niet met low budget maatschappijen heb ik ondervonden. Ik vlieg september Transavia en ik wilde gangpad en voor m'n moeder raam, maar dat was niet mogelijk. Nu heb ik dus tweemaal gangpad genomen. Ze zijn zeker bang dat die middenstoel anders leeg blijft. Of dat koppeltjes gescheiden moeten gaan zitten: de horror!
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten altijd 2+2... mijn man met 1 kind en ik met het andere kind.
Soms wisselt gedurende de reis wie er naast wie zit.
Nou zijn mijn kinderen heel rustig en ik heb letterlijke iedere vlucht tot nu toe van mensen die om ons heen zaten complimenten gekregen over hoe mijn kinderen zich gedragen tijdens de vlucht.
Ze lezen een boekje, kleuren of doen een spelletje. Of slapen. Het liefst boven op mij. ( prettig joh, een kind van 1 m 30 boven op je)
Maar op die manier hebben andere mensen geen “last” van ze en is de vlucht een prettige aangelegenheid voor iedereen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben stewardess en ik zou gewoon met zn vieren op een rij gaan zitten en niet achter elkaar. Kinderen vinden het vaak leuk om aan het raam te zitten ook. En voor de ouders is het ook wel zo praktisch.
En ze mogen ook gewoon aan het gangpad zitten hoor. Ze mogen alleen niet bij een nooduitgang zitten, maar als het goed is kan je die geeneens boeken voor kinderen.
Alleen voor baby’s die nog op schoot meereizen gelden regels omtrent bepaalde zitplaatsen, ivm het aantal zuurstofmaskers dat beschikbaar is boven iedere stoel.

Veel plezier!
Die 1-leeg-1 optie zou ik afraden. Ik weet dat maatschappijen zoals TUI die optie aanbieden naar bijvoorbeeld Curacao, daar betalen mensen dan €50 extra voor, in de veronderstelling dat je dan fijn een lege tussenstoel hebt, maar de kleine lettertjes zijn dat het TUI vrij staat er toch iemand tussen te zetten als het zo loopt. Dan krijg je wel je €50 terug.

Maar ook zonder extra betalen is boeken met een lege tussenstoel erg veel onzekerheid, want tot het moment van opstijgen weet je dus niet of die stoel daadwerkelijk vrij blijft.

En het is ook aso. Zo’n gezin gaat er dan natuurlijk vanuit dat iemand die op de middenplek moet dan natuurlijk graag ruilt voor een plek aan het gangpad. Hebben ze toch hun zin.
LoveDobby schreef:
21-05-2018 10:23
Las gister ergens de tip, om 1 leeg 1 te boeken (zal met kinderen vast niet mogen) meestal blijft de middelste stoel dan leeg, zo niet, vraag je van plaats te ruilen.
asociaal
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dan weet ik op welke plaatsen ik zeker "niet" moet boeken :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen 1 volwassene met 2 kinderen aan de ene kant en andere volwassene aan de ander kant van het gangpad. Volgens mij doet bijna iedereen het zo.
Die indeling van Latte Macchiato is de meest gangbare, maar vind ik persoonlijk niet de beste omdat één ouder dan twee kinderen bezig moet zien te houden. Hoe ik het zelf doe is raamplaats & middenstoel en dan de rij erachter nog eens raamplaats & middenstoel. Op de middenstoel zit de ouder of andere volwassene en kind aan het raam (hebben de kinderen daaraan hopelijk ook wat afleiding).

In elk geval zet je geen kind naast een onbekende volwassene, omdat een kind nog niet voldoende bewust rekening kan houden met die onbekende en omgekeerd zet je een kind ook niet naast zomaar iedereen.

Wat ik ook iedere ouder wil vragen is te letten op de benen van de kinderen, dat ze niet onbewust de passagier voor hen in de rug trappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven