Edinburgh

20-05-2018 19:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin september gaan we 6 dagen naar Edinburgh.

Mensen hier met ervaring en/of tips?

Dit op het gebied van onder andere:
-Wandelen (in de natuur)
-Bezienswaardigheden
-Restaurants (vegetarisch)
-Tripjes/tours?
Of andere dingen.

We gaan met het vliegtuig en een auto huren is geen optie, dus afhankelijk van het OV.

Alvast bedankt.
Auto niet nodig in de stad kun je alleslopen, vanaf het vliegveld rijdt een tram en evt. Excursies kun je ter plekke boeken. Superleuk stad!!! Je kunt overwegen om een dag naar Glasgow te gaan met de trein, ook erg leuk voor de dag. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
6 dagen Edinburgh.... Dat is wel echt heel erg lang hoor voor zo'n kleine stad.

Dagje oude stadscentrum, dagje Arthur's seat en dan heb je het m.i. wel gezien.
Camera Obscura vond ik erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Voor een actieve wandeling en prachtig uitzicht over de stad: Arthurs Seat (wel best een flinke klim)

In het stadscentrum zelf: Edinburgh Castle, begraafplaats bij het standbeeld van hondje Bobby (kom effe niet op de naam), Scottish Museum (gratis, super mooi gebouw en geweldig museum), Scottish Monument, Dean Village, Stockbridge, Scottish Monument, Royal Mile, Real Mary Kings close..

Buiten de stad: met de bus naar Rosslyn Chapel (bekend uit de da vinci code. Met de lokale bus is het ongeveer 40 minuten vanaf het centrum, volgens mij was het bus 37 (niet 100% zeker) en vertrekt vanaf het busstation op ‘The Bridges’

Een dagtocht naar de Highlands is geweldig. Onze gids vertelde dat augustus/september de mooiste maanden zijn voor de Highlands. Ik heb een dag vantevoren de tour geboekt bij Highland Experience, zij hebben een kantoortje op de Royal Mile in het pand van Cafe Nero, maar online boeken is ook mogelijk!

Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Vegetarisch/veganistisch lunchen en ontbijten deden we altijd bij de ‘Hula Juice bar’ ligt op een hoek van de grassmarket
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, mag in september.
Ik ga in augustus en lees ook even mee
Kijk even in het vorige Edinburgh-topic. De vraag komt regelmatig terug.

En ik zou als je 6 dagen hebt een paar daarvan in Glasgow besteden. Is weer heel anders dan Edinburgh en met de trein ben je er zo.
Lea32 schreef:
20-05-2018 20:12
Ik ga in augustus en lees ook even mee

In augustus is the fringe en haal kaarten voor de Edinburgh Tattoo. Wel snel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!

Zitten leuke dingen bij die we zeker gaan doen!
Wij zijn met de trein richting Melrose gegaan. Laatste station uitgestapt (weet even niet meer de naam) en dan kun je een wandeling maken naar een landhuis en museum. Mooie route.

Verder was de boot van de koninklijke familie leuk om te bezoeken. Dat is in de haven van Edinburgh. Kun je met een hop-on bus naartoe. Fietsen in Edinburgh zelf is niet zo handig. Enorme hoogteverschillen. Ik zou er ook zeker geen auto huren.

Het paleis (Holyrood) is ook erg mooi. Van daaruit loop je zo Arthurs Seat op. Leuk was ook de Mary's Kings Close, onder de grond.

Als je van geschiedenis houdt kun je met gemak zes dagen vol maken.
Alle reacties Link kopieren
Al het boven genoemde idd.

Boek ook een free walking tour! Zijn dus gratis, je bepaalt zelf aan het einde van de tour hoeveel jij het waard vond en betaalt dat. Of je betaalt helemaal niks dus. Duurt ongeveer 2,5 uur en je komt op plekken die je zelf misschien niet gezien had en krijgt ook leuke informatie. Echt doen! En als he dan naar Glasgow gaat Kun je er daar ook eentje boeken :).
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik ben net terug.

Ik vond Arthur's seat een uitdaging, maar echt prachtig. Een hele klim wel. Het nationale museum is ook tof.

Ik zou 6 dagen wel echt te lang vinden. In twee dagen heb je de stad wel gezien. Dan zou ik er een meerdaagse tour bij boeken, bijvoorbeeld met the wee red bus tours. Ik had een dagtour gedaan, naar Loch Ness en de highlands. Dat vond ik super mooi en ik had daar wel langer willen blijven. Of als je Harry Potter fan bent, een leuke Harry Potter tour langs de filmlocaties ofzo. Die zullen er vast ook wel zijn. Al hebben wij er ook al een boel gezien op onze tour.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips.

Iemand ondertussen misschien nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de papegaaiduikers (puffins) nog aan land zijn wanneer je gaat. Met 6 dagen heb je wel tijd voor zo'n 'sea safari', dat je met een bootje langs eilanden gaat waar die beestjes zitten (als ze nog niet begonnen zijn aan hun winter in de oceaan, dus al weg zijn van land).

Arthur's Seat vond ik inderdaad ook leuk om te beklimmen, er zijn enorm veel paden die daar naartoe leiden. Ik vond het wel handig om de app Galileo te hebben zodat we via een pad heen konden en via een ander pad terug. Die app is gratis en geeft zelfs de allerkleinste paadjes aan, en net als in Google Maps kan je ook zien in welke richting je kijkt (als je een tweede keer op dat symbooltje tikt van 'waar ben ik nu'). Je moet wel ook even de plattegrond van dat gebied installeren op een moment dat je nog wifi hebt, voordat je gaat wandelen. En daarna weer verwijderen want het neemt wel wat ruimte in beslag.
Delen waren wel flink klimmen ja. En bovenop waaide het keihard toen wij er waren (juni). Wel tof uitzicht.

Ik was ook wel benieuwd naar Leith maar daar is het niet van gekomen.

Verder heb ik niet superveel tijd doorgebracht in Edinburgh, althans wel Pride gevierd maar daardoor alleen bepaalde delen gezien. In de universiteit waren toen ook meerdere feestjes, supermooi gebouw van binnen maar ik weet niet of het altijd zomaar open is voor het publiek. Ik vond Regent Bar een leuke gay bar met ook goed avondeten en heel goeie sfeer, ook hetero's zaten er.

Ik vond Lovecrumbs een fijn café voor overdag met goeie koffie en lekkere cake, volgens mij hadden ze ook broodjes.

In het weekend is er ook een farmer's market bij het kasteel, zoek even op welke dag. Ik was daar wel snel uitgekeken.

De Royal Mile is supertoeristisch maar wel mooi om te zien. De café's daar hebben natuurlijk ook toeristenprijzen, en als je daar in een pub whisky bestelt krijg je echt een heeeeeel sneu klein beetje (ze deden het in een smal glaasje, bijna een tequilaglaasje zeg maar, niet eens een whiskyglas, en het was een laagje van nog niet eens een vinger hoog) voor heeeeeeel veel geld. Dus drankje doen zou ik ergens anders doen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
http://edinburghfreetour.com/#about

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven