Brussel-Amsterdam-Kualalumpur

20-05-2018 21:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zomer moet nog beginnen en onze vakantie voor dit jaar moet nog komen maar toch kijken we al voor volgend jaar. En in het kader van “have stories to tell, not stuff to show” willen we een droomreis maken met de kinderen erbij.

We willen dus een 3 weekse rondreis maken door Maleisië. Supertof en we kunnen nu al genieten van de voorpret.
Het gekke is echter wel:

Als we boeken vanaf Brussel dan is de reis 600 euro goedkoper dan wanneer we van Amsterdam af zouden boeken.
Maar voor zover we nu zien moeten we dan met de trein van Brussel naar Amsterdam reizen om daar op het vliegtuig te stappen.
Zouden we dan die vlucht kunnen boeken en dan gewoon naar Amsterdam gaan? En bij terugkomst?

Ik heb ooit eens iemand gehoord over het laten stempelen van een ticket in België oid.. wie heeft hier ervaring mee?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling; het is voor ons een uur rijden naar Amsterdam en naar Brussel iets verder. Maar omdat we dan toch eerst naar Amsterdam moeten voelt het wat gek.

Maar 600 euro is weer een hoop geld.. dus de moeite waard om te onderzoeken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dat is een klassieker. Je kunt niet in Amsterdam opstappen. Als je het eerste stuk van de reis niet maakt cancelt de maatschappij je gehele ticket. Hetzelfde geldt voor de terugweg. Je kunt er wel uit in Amsterdam maar je bagage gaat hoe dan ook naar Brussel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even navragen bij de aanbieder. Bij vliegen is het vrijwel nooit mogelijk om halverwege in te stappen (als je de eerste vlucht mist, vervalt de ticket).
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
20-05-2018 21:48
Dat is een klassieker. Je kunt niet in Amsterdam opstappen. Als je het eerste stuk van de reis niet maakt cancelt de maatschappij je gehele ticket. Hetzelfde geldt voor de terugweg. Je kunt er wel uit in Amsterdam maar je bagage gaat hoe dan ook naar Brussel
Maar het eerste deel is een treinreis zoals ik het begrijp?
Alle reacties Link kopieren
Het eerste deel is idd een treinreis. Zowel van Brussel naar Amsterdam als andersom.
Ergens staat mij iets bij van een regel met stempels. Je moet een stempel halen in België om je ticket te activeren en dan naar Amsterdam reizen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
20-05-2018 21:51
Het eerste deel is idd een treinreis. Zowel van Brussel naar Amsterdam als andersom.
Ergens staat mij iets bij van een regel met stempels. Je moet een stempel halen in België om je ticket te activeren en dan naar Amsterdam reizen
Dit kan je gewoon aan de aanbieder vragen toch? Stuur je alleen je man met de trein. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
to zeeuwsmeisje heeft gelijk onlangs hetzelfde gedaan. Je moet de treinreis maken en stempel krijgen. Zoniet dan cancelen ze ticket en kan je nieuwe tickets kopen. Er is geen weg er om heen
Ik had vorig jaar zoiets aan de hand met 'n overstap op Schiphol om naar Brussel te vliegen. Daarvan weet ik dat het niet kan/mag en beboet kan worden als je die laatste etappe laat voor wat ie is.
Alle reacties Link kopieren
Je moet de hele reis maken (dus incl trein) anders worden je tickets gecanceld.

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=11205

https://www.wtc.nl/klantenservice/algem ... rdeel/2015
Alle reacties Link kopieren
Is dit met KLM? Was pasgeleden soortgelijk iets bij kassa. Zij hebben niet goed verwoord in hun algemene voorwaarden over no show etc, en mogen daarom niet zomaar cancellen. Ze hebben toen nieuwe tickets moeten kopen omdat KLM onterecht had gecancelled, heeft KLM moeten terugbetalen.
Ondertussen zal wel aangepast zijn neem ik aan
Alle reacties Link kopieren
De eerste treinreis moet je inderdaad maken anders vervalt je ticket. Maar op de terugweg kan je gewoon vanaf schiphol naar huis. Je moet je bagage namelijk ophalen en normaal gesproken dan meenemen naar de trein. Je gaat ook al door de douane bij schiphol. 600 euro scheelt veel inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Bloometje schreef:
21-05-2018 09:04
De eerste treinreis moet je inderdaad maken anders vervalt je ticket. Maar op de terugweg kan je gewoon vanaf schiphol naar huis. Je moet je bagage namelijk ophalen en normaal gesproken dan meenemen naar de trein. Je gaat ook al door de douane bij schiphol. 600 euro scheelt veel inderdaad!
Nou dit is eigenlijk precies waar het ons om gaat. Bij de heenreis is het gevoelsmatig natuurlijk heel apart om eerst naar Brussel te reizen, vervolgens vanuit daar weer met de trein naar Amsterdam (waarmee ik letterlijk langs onze woonplaats reis) om daar op t vliegtuig te stappen. Maar goed so be it. Het gaat mij voornamelijk over de terugreis. Als je dan al een lange reis achter de rug hebt, mag je dan vanaf Amsterdam gewoon zeggen: joeeee ik pak de trein en stap op Rotterdam al uit ipv op Brussel?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
21-05-2018 09:19
Het gaat mij voornamelijk over de terugreis. Als je dan al een lange reis achter de rug hebt, mag je dan vanaf Amsterdam gewoon zeggen: joeeee ik pak de trein en stap op Rotterdam al uit ipv op Brussel?
naar mijn weten kan dat gewoon ja. Als je het zeker wil weten inderdaad de vliegmaatschappij bellen maar die hebben natuurlijk liever dat je gewoon de volle pond betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Bloometje schreef:
21-05-2018 17:28
naar mijn weten kan dat gewoon ja. Als je het zeker wil weten inderdaad de vliegmaatschappij bellen maar die hebben natuurlijk liever dat je gewoon de volle pond betaalt.
Ja, we hadden geïnformeerd bij KLM maar die geven rare informatie. In eerste instantie zei de dame aan de telefoon dat je als Nederlandse helemaal geen ticket vanaf België kan boeken. Dat is natuurlijk onzin.. die willen idd dat je de hoofdprijs betaalt. En dat snap ik ook. We kunnen nu toch nog niet boeken, dus we wachten voorlopig even af. De voordeelweken van KLM komen na de zomer ook nog dus wie weet wat dat doet
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Je kan niet pas in Amsterdam opstappen. Als je niet in Brussel opstapt dan wordt de hele vlucht geannuleerd.

Op de terugweg kan je in Amsterdam gewoon uitstappen. Maar als je ruimbagage hebt gaat die wel naar Brussel.

Wij hebben daarom een keer naar Guatemala met handbagage gereisd en gewoon veel gewassen.

Voor ons scheelde het toen ruim 1000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
21-05-2018 18:36
Je kan niet pas in Amsterdam opstappen. Als je niet in Brussel opstapt dan wordt de hele vlucht geannuleerd.

Op de terugweg kan je in Amsterdam gewoon uitstappen. Maar als je ruimbagage hebt gaat die wel naar Brussel.

Wij hebben daarom een keer naar Guatemala met handbagage gereisd en gewoon veel gewassen.

Voor ons scheelde het toen ruim 1000 euro.
De ruimbagage gaat niet naar Brussel volens mij hoor.. die moet je gewoon zelf meenemen op de trein.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Madre schreef:
21-05-2018 18:36
Je kan niet pas in Amsterdam opstappen. Als je niet in Brussel opstapt dan wordt de hele vlucht geannuleerd.

Op de terugweg kan je in Amsterdam gewoon uitstappen. Maar als je ruimbagage hebt gaat die wel naar Brussel.

Wij hebben daarom een keer naar Guatemala met handbagage gereisd en gewoon veel gewassen.

Voor ons scheelde het toen ruim 1000 euro.
Als je een no show bent op je vlucht wordt je bagage van boord gehaald en dan kunnen ze je laten betalen. Ik heb t in elk geval niet geriskeerd. Gelukkig was mijn overstaptijd zo kort dat mijn koffer de vlucht niet haalde zodat ik in de trein niet met die zware bagage hoefde sjouwen en hij werd netjes thuis bezorgd.
redbulletje schreef:
21-05-2018 21:14
Als je een no show bent op je vlucht wordt je bagage van boord gehaald en dan kunnen ze je laten betalen. Ik heb t in elk geval niet geriskeerd. Gelukkig was mijn overstaptijd zo kort dat mijn koffer de vlucht niet haalde zodat ik in de trein niet met die zware bagage hoefde sjouwen en hij werd netjes thuis bezorgd.
Je hebt gelijk, ik begreep dat je bagage door ging naar de luchthaven van je laatste stop, maar dat is natuurlijk niet logisch.

Wij hebben sowieso het risico toen niet genomen en met handbagage gereisd. Was voor ons prima te doen omdat we meerdere keren konden wassen.

Ik zou sowieso even gaan googelen op wasgelegenheden. Mocht dat in elk hotel/plek waar jullie verblijven aanwezig zijn is het misschien een makkelijke optie??
Alle reacties Link kopieren
Heb dit meerdere keren gedaan. Je moet met je boardingpass in Brussel een treinticket ophalen en die in de trein laten afstempelen door de conducteur. Dat betekent soms dat je de conducteur even op moet zoeken als hij niet langs komt. Op Schiphol moet je je melden bij een speciale balie waar ze die stempel controleren. Je kunt daardoor thuis niet inchecken voor de vlucht vanaf Schiphol, want dat kan dus pas na die controle.

Als die stempel niet op je treinticket staat moet je het bedrag bijbetalen wat je ticket gekost zou hebben als je rechtstreeks vanaf Amsterdam zou hebben gevlogen. Dat is althans hoe het mij is uitgelegd, maar dat is mij niet overkomen.

Op de terugweg moet je op Schiphol weer zo'n treinticket ophalen. Dat heb ik elke keer gewoon niet gedaan want werd dan opgehaald op Schiphol. Geen haan die ernaar kraait, dus ook uitstappen in Rotterdam is echt geen bezwaar.

Ik ben tevens een keer vanaf Antwerpen gevlogen. Dat is natuurlijk onzin want Antwerpen heeft helemaal geen vliegveld, maar KLM heeft toch tickets vanaf Antwerpen Centraal en die waren nog goedkoper dan die vanuit Brussel. Denk eraan dat je in Antwerpen en in Brussel wel even in de rij moet staan, dus zorg voor voldoende tijd op die stations!

Misschien heb je hier wat aan. Fijne vlucht!
Alle reacties Link kopieren
Dank slomo voor de uitgebreide uitleg.. dat is heel fijn.

Het geeft me wel gelijk stof tot nadenken want we reizen met kinderen. En als we dus niet van te voren kunnen inchecken dan heb ik dus geen zekerheid dat we bij elkaar zitten. De kinderen zijn dan 8 en 10 en dat vind ik wel een dingetje
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
22-05-2018 20:30
Dank slomo voor de uitgebreide uitleg.. dat is heel fijn.

Het geeft me wel gelijk stof tot nadenken want we reizen met kinderen. En als we dus niet van te voren kunnen inchecken dan heb ik dus geen zekerheid dat we bij elkaar zitten. De kinderen zijn dan 8 en 10 en dat vind ik wel een dingetje
Ik vraag me dus zelf ook af of dat zo werkt. Ik vlieg binnenkort met zoon en heb geen plek gekocht die garandeert dat we samen zitten. Vind het zo een geldklopperij. Ik vermoed dat ze ons niet uit elkaar halen en zo ja neem ik m’n peuter wel op schoot.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
22-05-2018 22:01
Ik vraag me dus zelf ook af of dat zo werkt. Ik vlieg binnenkort met zoon en heb geen plek gekocht die garandeert dat we samen zitten. Vind het zo een geldklopperij. Ik vermoed dat ze ons niet uit elkaar halen en zo ja neem ik m’n peuter wel op schoot.
Nou dat doen ze niet want je zoon mag niet alleen zitten, dus dan halen ze je niet uit elkaar.
Maar als mijn man op rij 3 zit en ik op rij 28 dan ben ik niet echt blij.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
22-05-2018 22:51
Nou dat doen ze niet want je zoon mag niet alleen zitten, dus dan halen ze je niet uit elkaar.
Maar als mijn man op rij 3 zit en ik op rij 28 dan ben ik niet echt blij.
Maar je kan toch bij alle maatschappijen vooraf een stoel boeken? Dat staat los van het inchecken. Je betaalt er alleen voor.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen worden altijd naast jou geplaatst als je zelf geen stoelen kiest, maar dat betekent dus niet dat je hele gezin bij elkaar zit. Volgens mij kon ik toen wel 48 uur van te voren stoelen selecteren, maar kon ik het normale online inchecken daarna niet voltooien. Sorry, dat weet ik niet meer zo goed. Ik vloog met 2 kinderen dus wij zaten sowieso bij elkaar, misschien is dat met 2 volwassenen anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven