2 daagjes Parijs met 2 kinderen, tips?

22-05-2018 12:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik geen budget heb om deze zomer met mijn twee kids op vliegvakantie te gaan, dacht ik aan Parijs met de tgv.

Mijn dochter van 11 is helemaal enthousiast. Mijn zoon van 9 wil de toren wel zien. Met zijn drietjes.

De bedoeling is om per tgv van Brussel naar Paris Nord te gaan.
Maar aangekomen op Paris Nord, wat dan?
Waar kan ik een goedkoop basic hotelletje vinden evt inclusief ontbijt?Waar zitten de bezienswaardigheden vanuit Paris Nord en hoe kom je daar het makkelijkste?
Waar kan ik niet al te duur eten met de kinderen?
Hoe werkt het metro en tramnetwerk? Is dit overzichtelijk voor iemand die niet vloeiend Frans spreekt?
Ik heb vernomen dat er heel veel oplichters zijn die je wel even de weg willen wijzen. Klopt dit?

Welk budget is voldoende?

Merci alvast!
Alle reacties Link kopieren
dat zijn wel veel vragen voor 1 topic:

Maar aangekomen op Paris Nord, wat dan?
- dan neem je de metro naar je hotel
Waar kan ik een goedkoop basic hotelletje vinden evt inclusief ontbijt?
- Booking.com

Waar zitten de bezienswaardigheden vanuit Paris Nord
- welke precies? https://www.wegwijsnaarparijs.nl/bezien ... en-parijs/

en hoe kom je daar het makkelijkste?
- met de metro

Waar kan ik niet al te duur eten met de kinderen?
- Mac Donalds :) Je kunt werkelijk op elke straathoek eten

Hoe werkt het metro en tramnetwerk?
- https://www.wegwijsnaarparijs.nl/vervoe ... an-parijs/

Is dit overzichtelijk voor iemand die niet vloeiend Frans spreekt?
- ja

Ik heb vernomen dat er heel veel oplichters zijn die je wel even de weg willen wijzen. Klopt dit?
- nooit iets van gemerkt
Alle reacties Link kopieren
Doe alles in parijs met de metro. Losse kaartjes kopen per 10 stuks zijn het voordeligst als je twee dagen gaat. Voor je 9-jarige krijg je nog korting.
Ik zou een hotel op loopafstand van metro zoeken, maar dat zijn de meeste wel. Maakt niet zoveel uit hoever van de attracties die je wilt bezoeken, de metro is superefficient en rijdt heel frequent. Probeer wel de achterbuurten te vermijden voor je hotel.

Het metrosysteem is heel erg makkelijk, ook als je niet vloeiend frans spreekt. Kaartjes koop je in een automaat.

Notre Dame is prachtig en gratis!
Sacre Coeur idem. Nog even wandelen door Montmatre (langs de tekenaars) en je hoeft niet veel uit te geven voor een leuke middag.
Le Marais is ook een leuke wijk om doorheen te slenteren.
Eiffeltoren van onderen bekijken is al indrukwekkend en gratis (wel door security). De Eiffeltoren op kost wel geld.
Arc de Triomph van onderen is gratis.
Er zijn ook mooie parken in Parijs, gratis.
Pere Lachaise is gratis (maar misschien wil je dat niet met je kinderen).

Eten kan echt overal. Gewoon pizza of McDonalds is natuurlijk niet zo duur.
Op Booking.com staan ook aparthotels die niet zo duur zijn. Kun je zelf je ontbijt en ander eten regelen.
Alle reacties Link kopieren
Metro is heel makkelijk. Kan niet missen. Tip: je kan ook meerdaagse metrokaartjes kopen.

Qua eten: als je voordelig wil eten is het ook een optie om tussen de middag al warm te eten. Veel restaurants bieden een 'plat du jour' aan, als je mazzel hebt voor- hoofd- en nagerecht voor een euro of 15.

Qua uitjes: voor je kinderen is cité des enfants wellicht leuk. http://www.cite-sciences.fr/fr/au-progr ... s-enfants/
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Leuk die tips!
Ga zeker even op de link kijken
Alle reacties Link kopieren
Booking.com kom ik baar prijzige hotels tegen. Welke regio in Parijs kan ik het best aanduiden?
Alle reacties Link kopieren
Heb je gedacht aan een busreisje/stedentrip Parijs? Dan heb je vervoer, hotel en ontbijt. Wij zaten in een keurige Campanile. Na aankomst gaven we de chauffeur een handje, hebben gevraagd hoe laat we paraat moesten staan voor de terugreis en hebben ons eigen pad gevolgd met de metro.

Zoon was 9 en zocht de plaatsen op uit het boek "De drie muisketiers" van Geronimo Stilton. Nadat hij ze op.de kaart had gevonden mocht hij puzzelen hoe.we er moesten komen met de metro.

De Batobus is ook leuk, een hop-on-hop-off boot. Je kaartje is de hele dag geldig.

Toevallig kwamen we allerlei manifestaties tegen, zoals een fietscrosstraining en broodbakken. Zoon mocht daar zijn eigen vlechtbrood bakken.

Een driegangen-lunch is tussen 11 en 14 euro pp. wel te vinden. We kregen het vaak niet op, en aten 's avonds op de hotelkamer nog een klein broodje of een snack. Het was het Hemelvaartweekend, vroeg donker en ik zorgde ervoor om tussen 19:00 en 19:30 uur terug te zijn op de hotelkamer, ik wilde niet in het donker rondsloeren met een kind. Heerlijke tijd gehad.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:40
20.95% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
met twee kinderen erbij is airbnb misschien een goedkopere optie dan een hotelkamer denk ik.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen vonden een museum vlak achter de Champs Elysées prachtig. Ik weet niet precies hoe het heet, maar het is een soort Naturalis achtig museum. Eens met iemand die zei dat je in Frankrijk het beste tussen de middag warm kan eten, dan kun je 's avonds gewoon wat stokbrood eten, is veel voordeliger vaak dan 's avonds uit eten. Apparthotel is inderdaad een praktische dan, want dan heb je vaak een mini keuken tot je beschikking.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Maar 2 dagen? Zou gewoon een aanbieding naar Disney nemen en daar dan nog 'n paar dagen Parijs aan vast knopen. Waarom niet met de auto eigenlijk als je met 3 personen gaat?
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
22-05-2018 13:26
Booking.com kom ik baar prijzige hotels tegen. Welke regio in Parijs kan ik het best aanduiden?
welk bedrag denk je aan??
op zich maakt de wijk niet heeel veel uit (hoewel ik leuk uiteten in mijn eigen straat altijd wel prettig vind)
een metrostation om de hoek is eigenlijk voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Hotel: ibis budget
Kost ongeveer 50 euro per nacht

Vervoer: metro
Brengt je echt overal heen en voor nederlandse begrippen niet duur.

Eten: drinken op terrasjes is echt duur in parijs, dus dat voorkomen. Er zijn bijvoorbeeld veel mooie parken waar je lekker kunt zitten.

Bezienswaardigeheden: notre dam en sacre coeur zijn prachtig en gratis. De eiffeltoren is duur, maar wel heel erg leuk! Koop nu al online kaartjes (als het nog kan) dan hoef je niet in de rij.

Ik zou wel minimaal twee nachten gaan anders heb je wel heel kort de tijd.
En disney is natuurlijk super met kinderen, maar niet bepaald een budget bestemming.
Alle reacties Link kopieren
2 dagen Parijs op jezelf terwijl je er niet bekend bent is erg krap. Dan zou ik eerder kiezen voor een georganiseerde busreis voor minstens een dag of 3.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je met twee dagen één nacht? Dat is wel erg krap ja qua tijd, zeker als je de weg nog niet weet. Als je een hotel aan Gare du Nord neemt is het misschien nog te doen, maar dat zal duur zijn en het is een slechte buurt.
.
In Parijs is alles goed te bereiken met de metro. Ik heb dit ooit met 2 kinderen van 2,5 en 5,5 jaar gedaan en echt overal heen geweest.

Hotel zou ik inderdaad op booking.com van te voren boeken. Even de recensies lezen.

Centre Pompidou is leuk en de Eiffeltoren ook natuurlijk. Bedenk van te voren wat je wilt bezoeken ivm je beperkte tijd. (als het qua budget kan zou ik toch minimaal 3 dagen gaan)

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad maar 1 nacht. Meer zit er momenteel niet in ivm mijn budget.
Dus bv om 10/11 uur morgens aankomen. Dan nog heel de dag de tijd om Parijs te ontdekken. De volgende dag was ik van plan om lekker weer vroeg op te staam en pas tegen 18/19/ heel misschien uiterlijk 20 uur te vertrekken.
Is dat niet genoeg?
Ik heb wel iets van een boottocht gehoord door Parijs. Prijzig???

Disneyland erbij gaat me niet lukken.
Mijn dochter heeft meer zin in city tripjes, voor mijn zoon lijkt me een boottocht wel heel leuk, als dat nog binnen mijn budget past
Alle reacties Link kopieren
http://www.parijsalacarte.nl/parijsvoorbeginners.html
Alle reacties Link kopieren
http://www.batobus.com/en/batobus-pass.html

Echt een praktische boot. Zo vaak op- en afstappen als je wilt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
https://www.bolderman.nl/stedentrip-ste ... ijs#prices
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
De Thalys is ook niet zo goedkoop. Heb laatst zelf daarnaar gekeken (wel vanaf Amsterdam). Kijk eens op slangenreizen bv voor een busreis. Ben je misschien nog goedkoper uit incl. hotel. Ook op VakantieVeilingen komen dit soort stedentrips wel eens voorbij.
Brussel-Parijs zou ik zeker met de trein doen. Montmartre, wandeling vanaf moulin du rouge, door Montmartre, naar place du Tertre en sacre coeur is gratis en erg leuk. Even googlen, het huis waar v Gogh gewoond heeft is ook in die wijk. En nog wat bezienswaardigheden. Dit los van de charmante huizen in die wijk.

En misschien vindt je zoon de tunnels leuk.

Ik zou ook voor Ibis gaan, al betaalden wij meer dan 50 euro. Goede bedden en ontbijt inbegrepen.
redbulletje schreef:
22-05-2018 14:03
Maar 2 dagen? Zou gewoon een aanbieding naar Disney nemen en daar dan nog 'n paar dagen Parijs aan vast knopen. Waarom niet met de auto eigenlijk als je met 3 personen gaat?
Eurodisney is toch best wel duur? Aan de OP te lezen, schat ik in dat TO dan al ver voorbij haar budget zal zijn..

Nooit met kind naar Parijs geweest maar het staat hoog op ons lijstje. Dus ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben als kind ooit eens een dagje naar Parijs geweest met de bus.... prima voor een eerste indruk!

https://www.slangenreizen.nl/stedentrip ... je-parijs/

Ik denk als je het echt low budget wilt houden dat zoiets wellicht meer een aanrader is.
En als je toch graag 2 dagen (inclusief 1 overnachting) wilt gaan, kom je bijvoorbeeld op zoiets:
https://www.slangenreizen.nl/stedentrip ... en-parijs/

Of een andere aanbieder die 2 dagen biedt.

Als je nog geen ervaring met Parijs hebt, en nog alles zou moeten uitzoeken, is zo'n extra steuntje wellicht wel prettig.
En toch genoeg vrije tijd om te besteden naar wens.
poppie0022 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 16:22
42.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de links die jullie hier plaatsen!
(En de overige tips natuurlijk)
Wat let je om 1 dag op en neer te gaan? Heel vroeg de trein en de laatste mogelijkheid terug? Dan kun je het geld wat je uitspaart om te slapen overdag gebruiken voor leuke dingen te doen.

Ik heb met de kinderen de bus genomen om heel veel te zien en onderweg uit te stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven