Sicilie: Oost-kust of de Noord-West kust?

22-05-2018 14:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn vriend en ik gaan in juli 10 dagen naar Sicilie. We komen aan op Palermo en we kunnen gewoon geen keus maken in de Oost-kust of De Noord-West kust. We hebben al meerdere dorpjes en stranden gevonden waar we heen zouden willen maar helaas kunnen we beide kusten niet bezoeken in deze korte periode. (willen ook niet al teveel reizen) We houden ervan om dagen dorpjes, culturele dingen bezoeken en reuring af te wisselen met dagen strand en rustig relaxen. Als je de volgende plekken ziet, welke zouden jullie dan verkiezen?

Noord - Westen:
- Palermo - Cefalu - San vito del Capo - Trapani - Marsala

Oosten:
Palermo - Cefalu - Catania - Siracusa - Toarmina

Ik denk dat beide delen van het eiland hele mooie dingen te bieden heeft en dat het uiteindelijk niet heel veel zal uitmaken, maar ben toch heel benieuwd naar jullie mening en ervaringen! Grazie Mille
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen Oost. Ik ben op het helr eiland geweest en vond Siracusa en Catania erg leuk.
Let wel goed op je spullen trouwens, in Palermo is een reisgenote beroofd en in Catania is mijn kamer leeggeroofd.
Wij hebben in 10 dagen het halve eiland gezien.
Geland in Catania (vond ik niks, veel criminaliteit)

Toen naar onderen afgezakt. Siracusa - Noto (gaaf!!) - Palermo - Toarmina. Onderweg kwamen we lang Cefalu en dat leek me ook gaaf. Helaas geen tijd meer voor.

Ik zou zeggen dus je onderste optie en dan een nachtje Noto toevoegen.
Oh en Toarmina leuk voor een dagje.
Zak geld meenemen als je ook wilt eten/drinken/overnachten.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut de oostelijke kant naar mijn mening.

Palermo is leuk om gezien te hebben en daar arriveer je dus, maar vanaf daar loopt toevallig precies een snelweg naar het gebied aan de oostkust met dé typische sfeer van natuur en cultuur die Sicilië zo kenmerkt en dat is rond Siracusa, Taormina en ook Noto, zoals iemand terecht al opmerkte.

Leuk ! Boek een accommodatie in één van de kleine dorpjes en dompel onder in de rust en landelijke sfeer met de geur van de limoenen..

veel plezier !
Wij sliepen 2 nachten in een geweldig Agriturismo net buiten Noto (15 km ofzo)


Deze: https://www.kallikoros.it/


En je schreef dat je zelf een route ging maken.. Wilde ik ook. Tot ik na googelen op een goede (voor ons dan) kantklare reis kwam en die was helemáál niet duur.

Misschien heb je er iets aan:
https://bebsy.nl/fly-drive/italie/sicil ... is-sicilie

Als je de vlucht al los geboekt hebt kun je misschien inspiratie opdoen daar voor de hotels.

Ik zag dat er inmiddels wat aanpassingen waren in de hotels/route (wij waren 2 jaar geleden) maar Hotel Bel3 in Palermo vonden wij fijn (geweldig uitzicht, moeilijk weggetje er naar toe)
En Hotel La Terra Dei Sogni (in de buurt van Toarmina/voet van de Etna) was heerlijk relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het trouwens met het openbaar vervoer prima te doen, overal rijden wel bussen naartoe. Goedkoop ook.
Alle reacties Link kopieren
En de treinen zijn ook prima. Leuk om te doen is met de CircumEtnea gaan, heel rustiek treintje rond de voet van de Etna. Vanuit Giarre-Riposte, of vanuit Catania. Ben je wel een dagje mee zoet al is het maar omdat de treinen (bijna) niet rijden tussen half twee en half zes. Op tijd vertrekken en bij een paar dorpjes uitstappen om de omgeving te verkennen. Vervolgens na het eten weer terug met de gewone trein die tussen Catania en Giarre rijdt.

Dat vond ik een van de leukste dingen om te doen, nadat we binnen een paar uur wel klaar waren met de drukte en het lawaai van Catania.

Syracus is trouwens erg toeristisch en erg druk, wel mooi om te zien, evenals Taormina. Modica is ook leuk voor een korte stop voor de chocola.

Cefalu is fijn voor het strand en wat rondslenteren.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Oh en gerust overslaan: Corleone.

De wegen er naartoe zijn vreselijk. Echt gaten in de weg waar een geit inpast. En de plaats was saai en warm en stoffig.
Maffiamuseum bleek op afspraak te moeten..
Alle reacties Link kopieren
@Molenaarsdochter Bedankt voor je reactie!! en fijn om te horen dat het openbaar vervoer prima te doen is, wij zitten nog te twijfelen of we een auto huren maar gelukkig kunnen we met de trein ook een eind komen dan :)
Alle reacties Link kopieren
De rest ook heel erg bedankt voor jullie reacties! Wij gaan het nog even goed uitpluizen, hier kunnen we in ieder geval al heel veel mee, thanks!!
Alle reacties Link kopieren
tvp, voor volgend jaar!

TO, veel plezier! :)
Alle reacties Link kopieren
als ik aan sicilie denk,denk ik terug aan de eolische eilanden :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
chiara144 schreef:
23-05-2018 15:09
@Molenaarsdochter Bedankt voor je reactie!! en fijn om te horen dat het openbaar vervoer prima te doen is, wij zitten nog te twijfelen of we een auto huren maar gelukkig kunnen we met de trein ook een eind komen dan :)
Trein en bus gaat erg goed. Ze hebben alleen een hele lange lunchpauze, daar wel rekening mee houden.
Ik vond met de auto echt ideaal. Bij ieder mooi plekje konden we stoppen.
Alle reacties Link kopieren
@Pipistrello ja dat is ook wel weer zo.. Heb je nog een goede tip voor het huren van een auto (goedkope site of eenmaal op Sicilië zelf iets regelen?)
Alle reacties Link kopieren
Molenaarsdochter schreef:
24-05-2018 08:17
Trein en bus gaat erg goed. Ze hebben alleen een hele lange lunchpauze, daar wel rekening mee houden.
Ergens tussen 1 en 4 dacht ik ergens te lezen.. Inderdaad goed om te onthouden, thanks!
chiara144 schreef:
25-05-2018 21:50
@Pipistrello ja dat is ook wel weer zo.. Heb je nog een goede tip voor het huren van een auto (goedkope site of eenmaal op Sicilië zelf iets regelen?)


Via www.easyterra.nl zoeken en dan de worry free optie nemen.
Alles goed afgedekt
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
25-05-2018 22:46
Via www.easyterra.nl zoeken en dan de worry free optie nemen.
Alles goed afgedekt
Dankjewel, ik ga het meteen uitzoeken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven