Alleen met 4 kinderen naar de zon, iemand tips?

22-05-2018 16:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang dubben en al een week of twee iedere avond zoeken op internet, heb ik nu toch maar de knoop doorgehakt en wil ik jullie om advies vragen.

Situatie: ik ga alleen met onze 4 kinderen (dan zijn ze 16, 14, 11 en 9) op vakantie (eind juli, ongeveer 10-11 dagen). Vanwege bedrijf kan mijn man niet mee in de zomervakantie, helaas. De kinderen willen heel graag eens gaan vliegen want dat hebben ze nog nooit gedaan, maar ik heb ook aangegeven dat dit aan het totaalplaatje ligt qua prijs. Nu ben ik zelf vorig jaar alleen naar Tenerife geweest (naar familielid die daar toen nog woonde) en ik wilde daar heel graag met mijn gezin naartoe. Maar ik moet eerlijk toegeven dat de prijzen echt wel absurd hoog zijn, vooral als ik dan ook nog de recensies lees die niet echt top zijn. Ik wilde ongeveer € 1.000,- pp uitgeven. Liefst geen all-inclusive, maar bv appartement. Wij zijn echte strandmensen, hotelzwembaden vind ik verschrikkelijk. Daarnaast zijn de middelste kinderen niet zo'n goede eters, dus ik wil niet dat ze zich de hele dag volvreten met zoetigheid (want dat kunnen ze verbazingwekkend goed eten :facepalm: ). Maar via de sites van de bekende touroperators, vind ik niet echt wat en dat wat me wel iets lijkt, is belachelijk duur.

Ik lees vaak dat jullie alles los boeken: vlucht, accomodatie, auto, etc. Maar ik zie daar met 4 kinderen wel tegenop. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, en dan ook met bv huren van auto en zelf rijden op Tenerife?
Wij boeken echt alles los.
Tegenwoordig zo makkelijk recensies te vinden.
Tickets en appartement regelen .
Transfer boeken of auto huren , in jouw geval als enige met rijbewijs boek ik liever een transfer .
Is het voor jou niet mogelijk buiten de schoolvakanties gaan? Zodat je man ook mee kan? Scheelt geld en dan kun je de lasten van de zorg samen delen.
Zeilboot76 schreef:
22-05-2018 16:59
Is het voor jou niet mogelijk buiten de schoolvakanties gaan? Zodat je man ook mee kan? Scheelt geld en dan kun je de lasten van de zorg samen delen.

Je kunt daar inderdaad vrijstelling van leerplicht voor krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets? https://www.elizawashere.nl/spanje/tene ... ansport=vl

3912 euro totaal, vertrek op 25 juli, 10 dagen

Op Expedia bijv kun je ook zoeken op vlucht+hotel+autohuur.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe voor een dergelijke zonvakantie:
1) Kies randvoorwaarden voor de regio. Echt strandweer? Niet in de landen waar je al geweest bent? (je kan ook met het vliegtuig naar frankrijk namelijk)
2) Vind een paar mogelijke vluchten. Grootste kosten zitten toch in de vlucht, zeker als je met 5 personen gaat. Tix.nl...
3) Accommodatie. Met 5 personen zou ik gaan voor een appartement, villa of vakantiehuisje op loopafstand (maar niet direct aan) het strand. I s 10 autominuten van het strand ook een optie? Airbnb, belvilla, homeaway... booking.com...
4) Vervoer. Ik boek zelf altijd een huurauto, voor ~200 euro per week heb je er al een. Transfer kost vaak 100 euro per persoon. En dan heb je de hele vakantie een auto, ipv het boeken van dure uitjes met een grote groep. Denk er even over na of je het ziet zitten om te rijden, dat hang af van jouw rijkunsten en of je kinderen teveel gaan afleiden.

Wij zijn in een keer in maart naar Tenerife geweest, autorijden ging prima. Maar mijn man kan dan ook goed rijden, ik kan goed navigeren en de kids onder de duim houden ondertussen... In mijn 1tje vind ik het in NL al lastig, maar jouw kinderen zijn veel ouder.

Mijn ervaring is ook dat "zelf geboekt" niet lastiger is dan "alles in 1". We hadden bijvoorbeeld bij Eliza geboekt (vlucht, auto en huisje in 1), toen bleek dat het halve vliegtuig bij dezelfde autoverhuur moest zijn. 2 uur gewacht! (ivm vertraging was het al nacht en slechte bezetting verhuurbedrijf) Terwijl als we zelf boeken, we direct aan de beurt zijn. Ook met transfer heb ik die ervaring: de bus gaat pas weg als iedereen er is. DAn komt ook iedereen tegelijk bij de hotelreceptie. Op de terugweg vertrok de transfer terug heel vroeg in de ochtend (iedereen 3 uur vantevoren op het hele kleine vliegveldje!) Met een huurauto had ons dat vele uren gescheeld.
the_Wicked_Witch schreef:
22-05-2018 17:04
Je kunt daar inderdaad vrijstelling van leerplicht voor krijgen.
Dubbel
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 17:28
30.86% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
22-05-2018 17:04
Je kunt daar inderdaad vrijstelling van leerplicht voor krijgen.
Klasgenootje van mijn zoon heeft dat. Die gaan in januari altijd twee weken weg. Met een tasje huiswerk in de koffer ] :there:
Alle reacties Link kopieren
tickets boeken op sksycanner, jammer dat je nu pas gaat zoeken, daardoor duurder

bestemming : iets als kroatie of portugal? super betaalbaar Marokko?
vlieg van af weeze of eindhoven , bijv santander, niet toeristisch wel aan het strand, goedkoop vliegen.


acco op airbnb, kies een superhost en het kan niet misgaan.


huurauro: is overal te regelen


ik reis ook alleen met vier kinderen , met zijn allen blijf ik onder jouw bedrag per persoon. Nu hoeven wij niet perse aan het strand en reizen we ook rond dus weer mogelijkheden er bij. Ennnn, ik steek heel veel tijd in zoeken en vergelijken.....



betrek je 16 jarige, die kan makkelijk zoeken naar bestemmingen en vervolgens op booking of airbnb kijken welke accomodaties er dan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
22-05-2018 16:59
Is het voor jou niet mogelijk buiten de schoolvakanties gaan? Zodat je man ook mee kan? Scheelt geld en dan kun je de lasten van de zorg samen delen.
In principe zou dat natuurlijk kunnen, maar moet het verzoek dan bij 3 verschillende scholen neerleggen en het tijdstip waarop het mijn man zou uitkomen (eind november tot medio februari) is niet het meest gunstige tijdstip om een zonvakantie te boeken. Op de Canarische eilanden kan het dan nog mooi zijn in november/december, maar is dan toch al wisselvalliger.

Ben ook al vaker met de kinderen alleen geweest, maar wel altijd in NL. Nu de oudste al eens vaker begint over vakantie met vrienden volgend jaar of jaar erop, wil ik toch graag nog eens met alle kinderen samen in de zomer weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg plekken op de wereld waar wel de zon schijnt in die periode maar niet in Europa.
Je hoeft in onze zomer ook niet zo heel ver. Zuid Spanje bijvoorbeeld.
Vliegen op Malaga en dan een huisje of appartement zoeken.
Alle reacties Link kopieren
saywhat schreef:
22-05-2018 17:17
Zoiets? https://www.elizawashere.nl/spanje/tene ... ansport=vl

3912 euro totaal, vertrek op 25 juli, 10 dagen

Op Expedia bijv kun je ook zoeken op vlucht+hotel+autohuur.
Dit ziet er heel mooi uit. Deze site zal ik zeker bij mijn favorieten plaatsen! Dank je. Heb net al eens gekeken naar onze vroegste vertrekdag (ik moet nog t/m 25-7 werken).
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
22-05-2018 17:27
Wat ik doe voor een dergelijke zonvakantie:
1) Kies randvoorwaarden voor de regio. Echt strandweer? Niet in de landen waar je al geweest bent? (je kan ook met het vliegtuig naar frankrijk namelijk) idd wel echt strandweer deze keer, onze vakanties in NL zijn vaker in het water gevallen :)
2) Vind een paar mogelijke vluchten. Grootste kosten zitten toch in de vlucht, zeker als je met 5 personen gaat. Tix.nl...
3) Accommodatie. Met 5 personen zou ik gaan voor een appartement, villa of vakantiehuisje op loopafstand (maar niet direct aan) het strand. I s 10 autominuten van het strand ook een optie? Ja hoor, heen probleem om een kwartier tot half uur te moeten lopen met kinderen. Airbnb, belvilla, homeaway... booking.com...
4) Vervoer. Ik boek zelf altijd een huurauto, voor ~200 euro per week heb je er al een. Transfer kost vaak 100 euro per persoon. En dan heb je de hele vakantie een auto, ipv het boeken van dure uitjes met een grote groep. Denk er even over na of je het ziet zitten om te rijden, dat hang af van jouw rijkunsten en of je kinderen teveel gaan afleiden. mijn rijkunsten is geen probleem, maar ik heb de bijna-dood-ervaringen van vorig jaar nog op mijn netvlies o_o . Kan natuurlijk ook aan de rijkunsten van chauffeuse liggen...

Wij zijn in een keer in maart naar Tenerife geweest, autorijden ging prima. Maar mijn man kan dan ook goed rijden, ik kan goed navigeren en de kids onder de duim houden ondertussen... In mijn 1tje vind ik het in NL al lastig, maar jouw kinderen zijn veel ouder.

Mijn ervaring is ook dat "zelf geboekt" niet lastiger is dan "alles in 1". We hadden bijvoorbeeld bij Eliza geboekt (vlucht, auto en huisje in 1), toen bleek dat het halve vliegtuig bij dezelfde autoverhuur moest zijn. 2 uur gewacht! (ivm vertraging was het al nacht en slechte bezetting verhuurbedrijf) Terwijl als we zelf boeken, we direct aan de beurt zijn. Ook met transfer heb ik die ervaring: de bus gaat pas weg als iedereen er is. DAn komt ook iedereen tegelijk bij de hotelreceptie. Op de terugweg vertrok de transfer terug heel vroeg in de ochtend (iedereen 3 uur vantevoren op het hele kleine vliegveldje!) Met een huurauto had ons dat vele uren gescheeld. dat is nog iets om over na te denken om toch zelf te rijden, maar ben ook wel huiverig in vreemd land met vreemde auto te rijden. Ik heb echter nog nergens gezien waar ik een aparte transfer kan boeken. Wellicht ook op de verkeerde plek gekeken. Ben nog niet zo bedreven in.
Dank je voor de uitgebreide toelichting! Ik heb er veel aan!
Alle reacties Link kopieren
De ene keer boeken wij een pakketreis inclusief transfer en soms alles los en dan boeken we een transfer of taxi. Vorig jaar hadden we met transfer maar daar heb ik ons voor afgemeld omdat we ook en auto huurden voor de hele week.
Het kan hoe je het wilt.
Je bent wel heel laat met boeken. Voor 4 personen zou je een huis kunnen huren op 'n zonbestemming aan 't strand. Maar de beste locaties zijn allemaal al volgeboekt zo kort van te voren. Er was laatst iemand die hier naar Menorca vroeg en op google kwam ik de prachtigste dingen tegen. Huizen met meerdere slaapkamers, badkamers, eigen zwembad én aan 't strand bijv. Als je zoiets zou tegenkomen wat nog niet volgeboekt is zou je er tickets en 'n huurauto bij kunnen shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Brussel Zaventem- Palma de Mallorca
25 juli-6 aug
Ryanair 5 personen voor €619,90 daar kan je nog stoelen bijboeken.
Airbnb €3094,94 in Cala Ratjada
3 slaapkamers, 2 badkamers
https://abnb.me/fP8L1iZ97M
Zit je aan de €3714,84

Bij het appartement kan je nog een transfer regelen. Maar je zou ook met de taxi kunnen doen. :D
Weeze-Tenerife Zuid met Ryanair
29/7 heen, 8/8 terug
1512 euro excl. bagage (2000 euro totaal max.)

Autohuur 200 euro bv Autoreisen.

Dan heb je nog flink wat over voor accommodatie. Dat zou toch moeten lukken op Airbnb/Homeaway oid.
Voorbeeldje:
https://www.airbnb.nl/rooms/17328051?lo ... s=hOgWlX42
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 18:51
Reden: toevoeging
26.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-05-2018 18:12
Je bent wel heel laat met boeken. Voor 4 personen zou je een huis kunnen huren op 'n zonbestemming aan 't strand. Maar de beste locaties zijn allemaal al volgeboekt zo kort van te voren. Er was laatst iemand die hier naar Menorca vroeg en op google kwam ik de prachtigste dingen tegen. Huizen met meerdere slaapkamers, badkamers, eigen zwembad én aan 't strand bijv. Als je zoiets zou tegenkomen wat nog niet volgeboekt is zou je er tickets en 'n huurauto bij kunnen shoppen.
Ja, klopt. We zijn ook laat, maar laten we het erop houden dat we onlangs een financiële meevaller hadden waardoor deze optie nu tot de mogelijkheden behoort. Had ik dit een paar maanden eerder geweten, dan hadden we idd meer keuze gehad. Ben ook niet erg bedreven in het zoeken van zulke vakanties. Ben het nog van heel vroeger gewend dat ik met ouders naar reisbureau ging. De laatste 10 jaar ben ik alleen maar in NL op vakantie geweest, als we überhaupt al gingen.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
22-05-2018 17:35
tickets boeken op sksycanner, jammer dat je nu pas gaat zoeken, daardoor duurder

bestemming : iets als kroatie of portugal? super betaalbaar Marokko?
vlieg van af weeze of eindhoven , bijv santander, niet toeristisch wel aan het strand, goedkoop vliegen.
Eindhoven heeft idd mijn voorkeur. En we zijn idd laat, maar dat heeft een andere reden (mijn post hiervoor uitgelegd).

acco op airbnb, kies een superhost en het kan niet misgaan.


huurauro: is overal te regelen


ik reis ook alleen met vier kinderen , met zijn allen blijf ik onder jouw bedrag per persoon. Nu hoeven wij niet perse aan het strand en reizen we ook rond dus weer mogelijkheden er bij. Ennnn, ik steek heel veel tijd in zoeken en vergelijken.....

die tijd schiet er bij mij soms wel in. Heb naast mijn werk ook nog volledige adm. van bedrijf en natuurlijk het huishouden. Zorgt er ook voor dat ik niet elke avond nog puf heb om te kijken. Is uiteraard geen excuus. Hoe oud zijn jouw kinderen?

betrek je 16 jarige, die kan makkelijk zoeken naar bestemmingen en vervolgens op booking of airbnb kijken welke accomodaties er dan zijn.

Nou, ik denk dat je hem overschat hiermee. Is nu ook nog met eindexamen bezig, dus nu belast ik hem zeker niet, want dan doet hij nog minder dan niets :roll:
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
22-05-2018 18:47
Weeze-Tenerife Zuid met Ryanair
29/7 heen, 8/8 terug
1512 euro excl. bagage (2000 euro totaal max.)

Autohuur 200 euro bv Autoreisen.

Dan heb je nog flink wat over voor accommodatie. Dat zou toch moeten lukken op Airbnb/Homeaway oid.
Voorbeeldje:
https://www.airbnb.nl/rooms/17328051?lo ... s=hOgWlX42
Hoe zit dat met die superhost? Sorry, maar ben echt een leek hierin.... :$
ruma1999 schreef:
22-05-2018 17:37
In principe zou dat natuurlijk kunnen, maar moet het verzoek dan bij 3 verschillende scholen neerleggen en het tijdstip waarop het mijn man zou uitkomen (eind november tot medio februari) is niet het meest gunstige tijdstip om een zonvakantie te boeken.
Dat is een perfecte tijd voor Thailand!
redbulletje schreef:
22-05-2018 19:18
Dat is een perfecte tijd voor Thailand!
Precies, en dan kan man mee. Als je voor het eerst in tien jaar naar het buitenland gaat dan wil je toch samen gaan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Via Expedia ook zat opties, bijv:

Retourvlucht
Amsterdam (AMS) naar Santa Cruz de Tenerife (TFN)
vr 27 jul. - zo 5 aug.
5 tickets: 1 volwassene, 4 kinderen
The Suites at The Mirage
Arona, Spanje
vr 27 jul. - zo 5 aug.
1 kamer: 9 nachten
Compact
San Cristobal De La Laguna, Sant, Spanje (Luchthaven van TFN)
vr 27 jul. - zo 5 aug.
Passagiers: 5 Bagage: 1 Deuren: 4 Airco · Handgeschakeld
Totaal vandaag te betalen € 4.076,60

of

Retourvlucht
Amsterdam (AMS) naar Santa Cruz de Tenerife (TFN)
vr 27 jul. - zo 5 aug.
5 tickets: 1 volwassene, 4 kinderen
Checkin Bungalows Atlantida
Arona, Spanje
vr 27 jul. - zo 5 aug.
1 kamer: 9 nachten
Special
Tenerife, Spanje (Luchthaven van TFN)
vr 27 jul. - zo 5 aug.
Passagiers: 5 Bagage: 1 Deuren: 5 Airco · Handgeschakeld
Totaal vandaag te betalen € 4.516,87
Alle reacties Link kopieren
Thailand met de hele familie zou trouwens ook mijn voorkeur hebben. Tickets wat duurder, maar daar alles heel goedkoop.

Reisoverzicht DUS-BKK
Reisoverzicht
Opmerking heenreis: aankomst op 06-01-2019
Opmerking terugreis: aankomst op 20-01-2019
Reiziger 1: volwassene € 563,69Uit- of samenvouwen
Vlucht € 159,00
Belastingen & toeslagen € 404,69
Reiziger 2: volwassene € 563,69Uit- of samenvouwen
Vlucht € 159,00
Belastingen & toeslagen € 404,69
Reiziger 3: kind € 563,69Uit- of samenvouwen
Vlucht € 159,00
Belastingen & toeslagen € 404,69
Reiziger 4: kind € 563,69Uit- of samenvouwen
Vlucht € 159,00
Belastingen & toeslagen € 404,69
Reiziger 5: kind € 563,69Uit- of samenvouwen
Vlucht € 159,00
Belastingen & toeslagen € 404,69
Reiziger 6: kind € 563,69Uit- of samenvouwen
Vlucht € 159,00
Belastingen & toeslagen € 404,69
Boekingskosten€ 18,00
Reistotaal: € 3.400,14
ruma1999 schreef:
22-05-2018 17:37
In principe zou dat natuurlijk kunnen, maar moet het verzoek dan bij 3 verschillende scholen neerleggen en het tijdstip waarop het mijn man zou uitkomen (eind november tot medio februari) is niet het meest gunstige tijdstip om een zonvakantie te boeken. Op de Canarische eilanden kan het dan nog mooi zijn in november/december, maar is dan toch al wisselvalliger.

Ben ook al vaker met de kinderen alleen geweest, maar wel altijd in NL. Nu de oudste al eens vaker begint over vakantie met vrienden volgend jaar of jaar erop, wil ik toch graag nog eens met alle kinderen samen in de zomer weggaan.
Ik heb 3 kinderen op 3 verschillende scholen zitten en de scholen willen hier weten of er nog andere kinderen op een andere school gebruik willen maken van de verlofregeling. Dit is om goed af te stemmen. Ik zou dit niet als belemmering zien en lekker in de koude maanden een warm land opzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven