Malediven

22-05-2018 16:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij twijfelen om in mei/begin juni naar de Malediven te gaan. Lijkt ons heerlijk om een week te relaxen.
Nadeel is het regenseizoen.. ik heb begrepen dat het begin (mei dus) en einde van het regenseizoen vaak het heftigst zijn.
Als ik google op het weer ziet het er niet bijster positief uit, maar dat heb ik vaker meegemaakt, en uiteindelijk bleek het dan stralend mooi weer met 1 flinke bui.
Af en toe een flinke bui is ook geen enkel probleem, maar een week in de stromende regen zien we niet zitten natuurlijk.

Wie is er in april/mei/juni naar de Malediven geweest? Wat zijn jullie ervaringen omtrent het weer? Zijn er gelijkwaardige alternatieven? De Malediven spreken ons enorm aan omdat we hier de kans hebben om te snorkelen met walvishaaien en mogelijk nog een verdwaalde manta :-D
Alle reacties Link kopieren
Toevallig hoorde ik vandaag op de radio dat Simon ( of Nick ) op de Malediven zit en dat het regende. Ik zou de gok niet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat nu precies een jaar terug op de Malediven. We zijn bijna 3 weken geweest en hebben 2 dagen noodweer gehad en 2 dagen de hele dag regen. De rest van de tijd was het bewolkt of zonnig met af en toe een tropisch buitje. De hele dag regen is wel balen, maar met bewolkt weer is het daar lekkerder dan in de volle zon, dus wat dat betreft zou ik het er niet om laten. Maar als je slechts een paar dagen wil gaan, dan loop je wel het risico net pech te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er 7 jaar geleden in mei geweest en hebben van de 9 dagen toch best wel wat bewolking en regen gehad.
Wel hebben we met snorkelen een mantra gezien. :-D
Verder was het paradijselijk en de onderwaterwerekd prachtig maar vond ik de mensen onaardig en praatte alleen met mijn man en moeizaam met mij
Alle reacties Link kopieren
Jihoe schreef:
22-05-2018 21:15
maar vond ik de mensen onaardig en praatte alleen met mijn man en moeizaam met mij
Serieus? Ik ben er nu al verschillende keren geweest en ik heb er werkelijk nog nooit iemand ontmoet die niet aardig was. Allemaal even vriendelijk en behulpzaam, en in mijn ervaring gaan ze op de Malediven juist net dat stapje extra. De opzichter van de tuinploeg die jou zijn paraplu geeft omdat je in een plensbui terug moet, personeel dat met golfkarretjes staat te wachten om je droog over te brengen naar het restaurant, medewerkers die je vanaf de kade na een stevige omhelzing uitzwaaien als je weer weg vaart of vliegt, enz.
Alle reacties Link kopieren
Zou het echt fijn vinden voor het land als ik " gewoon" op een verkeerd eiland ben geweest.
We hadden nog steeds een topvakantie maar als ik bv drinken aan de bar ging halen werd ik genegeerd, al vind ik mezelf enorm beleefd .
Zo ook aan de receptie.
Als mijn man drinken ging halen was er geen probleem.

Maar ik moet zeggen, we zijn maar op 1 eilandje geweest, dus dat ik misschien niet representatief voor alle eilanden
Alle reacties Link kopieren
Jihoe schreef:
22-05-2018 22:13
Zou het echt fijn vinden voor het land als ik " gewoon" op een verkeerd eiland ben geweest.
We hadden nog steeds een topvakantie maar als ik bv drinken aan de bar ging halen werd ik genegeerd, al vind ik mezelf enorm beleefd .
Zo ook aan de receptie.
Als mijn man drinken ging halen was er geen probleem.

Maar ik moet zeggen, we zijn maar op 1 eilandje geweest, dus dat ik misschien niet representatief voor alle eilanden
Dan denk ik dat je flinke pech hebt gehad, want dat is (gelukkig) echt niet mijn ervaring. Of het nu om locals of om internationale staff gaat, en in hotels of op het vliegveld, ze waren allemaal even charmant en hoffelijk.
Alle reacties Link kopieren
De gastvrijheid klinkt goed in elk geval :-D
Periode blijft een gok dus.. Zeker omdat we ook niet zo lang willen.
Bewolkt is geen probleem, dan is snorkelen nog steeds goed te doen.
Met regen ook natuurlijk, maar als het dan ook hard waait wordt dat misschien wel een probleem..

Iemand nog leuke alternatieven voor maximaal 2 weken (liefst 10 dagen) waarbij het snorkelen ook geweldig is? Liefst niet aan de Rode zee (is al bekend).
Het spotten van walvishaaien en manta's blijft een droom :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven