Mooie snorkelplekken

22-05-2018 17:00 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige zomer in Maleisie geweest en voor het eerst gesnorkeld. Wat een beleving! Toch wel 1 van de vele hoogtepunten van onze reis. Nu willen we graag volgend jaar zomer weer een mooie reis maken, west usa was de bedoeling maar hoe langer we nadenken hoe meer met name de kinderen ( rond de 10) aangeven dat ze toch heel erg graag ergens heen gaan waar we weer zo mooi kunnen snorkelen. Toen kwam Thailand voorbij maar juli is niet de beste reistijd voor Thailand.
Nu dus op zoek maar een leuke ,verre, bestemming waar we naast rondreizen ook kunnen snorkelen en kunnen genieten van mooie bountystranden. Antillen vallen af omdat we meer dan een strandvakantie willen.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeen. Budget ongeveer 2000 p.p inclusief alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte het scheepsjournaal van kapitein Ortega in een klooster dat uitkijkt over de zee
In de ochtend van de 16e februari 1634 legde Ortega zijn schip voor anker achter een koraalrif
Dezelfde nacht nog werd hij aangevallen door piraten
Het in brand geschoten schip zonk op de zeebodem
Tien dagen later werd de kapitein half bewusteloos op het strand gevonden, 't scheepsjournaal nog in de arm geklemd
Hij beschreef daarin een wereld van kleine onderwater-wezens
Niet veel groter dan zijn duim
Niemand geloofde hem, maar weet je?
Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best 's waar kan zijn...

Maar helaas vertelde hij niet waar dat nou was in zijn scheepsjournaal :hyper:
Bros before hoes
Ik vond het snorkelen in Egypte heel erg mooi maar dat is misschien te dicht bij voor je.
Alle reacties Link kopieren
Verder vond ik Porec in Kroatië zéér snorkelbaar. De vissen en inktvissen daar zijn talrijk en niét bang. Het watet zéér helder. Het strand zeer rustig. Echter viel er verder niet zoveel te doen.. mooie historische stad maar dat heb je ook in 1 dag gezien. Saaie eettentjes, weinig uitgaansgelegenheden. Maar qua snorkelen dus wel oké.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Op Curacao valt wel meer te doen dan enkel strandvakantie.

Thailand in juli is wel warm inderdaad ;-). De filipijnen ( bij Molbao en Cebu bijvoorbeeld) is ook fantastisch om te snorkelen en duiken.

en uiteraard Egypte, is echt top.
Alle reacties Link kopieren
Filipijnen idd erg mooi. Palawan, Cebu, Bohol.
Ook meerdere plekken in Indonesie. Karimunjava (Java), Nusa eilanden bij Bali. Gili eilanden (bij Lombok).
Maar wel gereis om op deze plekken te komen voor een vakantie. Geen rechtstreekse vluchten en/of nog uren verder reizen per boot.
Egypte is geen slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op Bonaire wezen snorkelen! Zo supervet! Met een Jeep naar alle mooe snorkelstranden geweest. Ik vond het geen doorsnee strndvakantie. Veel grote schildpadden gezien.
Alle reacties Link kopieren
Je zou alsnog West USA kunnen combineren met Hawaii. Daar kan je ook fijn snorkelen.
De eerste keer hebben wij het gecombineerd met 4 dagen Las Vegas en toen week Oahu en week Maui en de tweede keer zijn ee drie weken naar Hawaii geweest waarvan 1 week Oahu en de andere twee weken naar Big Island( waar nu de vulkaan aan het uitbarsten is).

Op elk eiland hebben we gesnorkeld en en gezwommen met zeeschildpadden.
Ik heb beide keren geboekt bij Exitreizen.
Alle reacties Link kopieren
Egypte was mijn mooiste snorkelplek tot nu toe. Vooral Giftun Island. Ook mijn verste vakantie. Maleisië en Malediven lijken me echt prachtig, maar dat vind ik te ver.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in Mexico een rondreis gemaakt in yukatan en daar erg leuk gesnorkeld. Oa tussen de zeeschildpadden. Ook in zoetwatergrotten gesnorkeld en daar een tocht in onderwatergrotten gemaakt. Supergaaf!
Zijn er bij Indonesie geen goeie snorkelplekken? Daar zit je klimaattechnisch gezien wel aardig goed in onze zomermaande. Regentijd moet je idd niet hebben, dan wordt het water snel troebel.
Alle reacties Link kopieren
Een rondreisje Mexico en Belize. Naar Cancun vliegen. Dan eerst naar Isla Holbox, klein eilandje waar je in juli met whalesharks kan snorkelen. Met de excursies zie je ze gegarandeerd en anders krijg je je geld terug of mag je nog een keer. Vervolgens naar Playa del Carmen, dagje strand, eventueel voor wat avontuur naar Xplor (park waar je kan ziplinen, zwemmen in ondergronde rivieren etc), pak daarna de ferry naar Cozumel, prachtige riffen en veel vissen, zeesterren. Vervolgens de ferry terug naar het vaste land en ga zuidelijker voor een stop in Tulum en Coba om ruines te bekijken. Reis daarna nog verder naar het zuiden naar Bacalar waar de lagune van de 7 kleuren is. Prachtig mooi om te zwemmen, paddleboard etc. Eventuuel nog wat cenotes of ruines bezoeken. Vervolgens ga je naar Belize (heel makkelijk met de bus) en neem je in Belize City de boot naar Caye Caulker. Hier kan je snorkelen met zuster haaien, heerlijk op een zeilboot en op de mooiste plekjes snorkelen. En dan weer terug naar Cancun om naar huis te vliegen. Als je vroeg vertrekt ben je rond 3 uur smiddags weer in Cancun. (30 minuten boot, 1.5 uur bus naar de grens, en vanaf de grens naar Cancun ongeveer 4 uur).
StefBros schreef:
22-05-2018 17:06
Verder vond ik Porec in Kroatië zéér snorkelbaar. De vissen en inktvissen daar zijn talrijk en niét bang. Het watet zéér helder. Het strand zeer rustig. Echter viel er verder niet zoveel te doen.. mooie historische stad maar dat heb je ook in 1 dag gezien. Saaie eettentjes, weinig uitgaansgelegenheden. Maar qua snorkelen dus wel oké.

Als je gesnorkeld hebt in Maleisie valt Kroatie nogal tegen. Dat is zo'n enorm verschil.
Egypte is erg mooi, maar veel te heet in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
22-05-2018 20:22
Als je gesnorkeld hebt in Maleisie valt Kroatie nogal tegen. Dat is zo'n enorm verschil.
Egypte is erg mooi, maar veel te heet in de zomer.
Ligt er een beetje aan wat je wilt zien onder water denk ik ook.
Ieder zijn/haar favo dier/plant/steengebeuren toch ergens.
Bros before hoes
StefBros schreef:
22-05-2018 20:36
Ligt er een beetje aan wat je wilt zien onder water denk ik ook.
Ieder zijn/haar favo dier/plant/steengebeuren toch ergens.

Ligt er vooral aan wat je al gewend bent, denk ik. Als je het mooiste van het mooiste hebt gezien valt snorkelen in Europa vaak tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind West-Amerika combineren met Hawaï wel een hele goeie! Droomreis toch ?!?

Ander idee: Mexico.
Je hebt daar de combinatie van mooie natuur, mooie resorts (met all inclusive dat wij toen graag wilden), vriendelijke mensen en vanuit het resort hebben wij diverse excursies gemaakt.
Zo zijn we o.a. zelf met de taxi naar Akumal geweest, en gesnorkeld met reuze schildpadden. Práchtige stranden, was echt een supergave dag.
En een andere dag zijn we naar een natuurlijk waterpark, Xel-Ha geweest, waar je veel kunt snorkelen, ziplinen, van een rots springen, dobberen op bandjes, dolfijnen zwemmen etc. Er zijn trouwens nog meer parken, bijv Xcaret en Xplorer, waar nóg avontuurlijkere activiteiten zijn. Dit hebben we gecombineerd met Tulum, mooie ruïnes en ook al zo’n mooi strand. Staat in de top-10van de wereld heb ik es gelezen.
Nog een aanrader is een excursie naar Sian Kaan, o.a. de mangroves doorvaren en daarna met bootjes op open zee zoeken maar zeekoeien, schildpadden en dolfijnen.
Wij zijn vanuit Playa del Carmen daguitstapjes gaan maken, maar je kunt er ook prima een rondreis maken.

Nog een tip: Florida. Wij hebben zelf daar niet gesnorkeld dit keer, maar ook hier zijn hele mooie plekken waarop dat kan. Op Key West schijnt dit heel mooi te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Mexico, Yucatan, zijn we al geweest, in combi met Belize en Guatemala. Curacao ook geweest, nog zonder kinderen, en is misschien wel een optie , misschien 2 eilanden meepakken dan. Egypte krijg ik man echt niet heen, durft hij niet aan.
West usa en Hawaï is een erg dure combi, was wel ideaal geweest. Maar voor west usa hebben we onze 3 weken vakantie al hard nodig dus naast dat het dan wel een heel dure vakantie wordt ontbreekt het dan ook aan tijd.
Florida kunnen we bekijken inderdaad.
Indonesië niet aan gedacht. Zijn op Bali geweest maar vonden die stranden echt niet mooi en de zee heel troebel. Misschien kwam dat doordat het een paar maanden na de tsunami was, misschien toch een staartje van gekregen?
Filipijnen ga ik me ook in diep verdiepen!
Dank voor zover!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in september naar Bonaire geweest, ideaal snorkeleiland. Over de gehele westkust kun je zo vanaf het strand het water inlopen om te snorkelen. Op bepaalde plekken ligt het koraal twee meter uit de branding. Veel verschillende formaten zeeschildpadden gezien. En inderdaad met de Jeep door de cactusbossen om bij de verlaten strandjes te komen.
Alle reacties Link kopieren
Iets wat ook nog op mijn lijstje staat: Sri Lanka in combinatie met de Malediven....

Of Zuid-Afrika in combinatie met Mauritius?
Al is het in Afrika dan niet echt warm, ca. 20 graden. Maar wel goeie temperatuur voor rondreizen. Mauritius wel warm dan wat ik zo lees.

Beide landen geschikt voor een rondreis en dan afsluiten op een idyllisch strand waar je (ga ik vanuit) ook mooi kunt snorkelen.
Alle reacties Link kopieren
Sir lanka en malediven staat hier ook op het lijstje maar juli en augustus is het daar geen goede tijd voor helaas.

Filipijnen worden hem niet vanwege reisadvies ministerie buitenlandse zaken. Geen groen stukje te zien op de kaart. Zelfde geldt voor Egypte.

Ik ga Florida en de Antillen verder bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika en Mauritius valt helaas buiten budget maar staat zeker op de lijst😀
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
22-05-2018 21:43

West usa en Hawaï is een erg dure combi, was wel ideaal geweest. Maar voor west usa hebben we onze 3 weken vakantie al hard nodig dus naast dat het dan wel een heel dure vakantie wordt ontbreekt het dan ook aan tijd.
Je kan toch het westen opdelen en dan nog een keer gaan in de toekomst?
Alle reacties Link kopieren
Tanzania i.c.m. Seychellen? Geen idee qua prijs maar zal ook best prijzig zijn denk ik?
Brazilië misschien een optie?

Qua reistijd: volgens mij valt er dan heeel veel af. Florida is dan nl. óók regenseizoen. En zelfs kans op orkanen.
Er kunnen dan ‘s middags hevige regenbuien vallen of kan het stevig onweren. Hebben wij ook een paar keer gehad. Meestal klaart het wel snel weer op en de temperatuur blijft warm.
Wij hadden onderweg weleens wat regen maar ja, geen last van want we moesten toch van a naar b. In Orlando wel 2 dagen slecht weer achter elkaar gehad. Toen moesten we de planning iets omgooien. We hadden pretparken gepland maar dat werd shoppen. Ook prima, maar we moesten dus wel een beetje switchen qua planning. Maar achteraf gezien kan ik niet zeggen dat het ‘regenseizoen’ ons beperkt heeft, zeg maar.

Ik ben ook aan het nadenken voor onze verre reis volgend jaar of jaar erop. Zo staat West-Amerika of Thailand hoog op mijn lijstje, bij de kinderen Zuid-Afrika, of Sri Lanka/Malediven en mijn man vindt Japan of China wel wat.
Maar dat zijn veel bestemmingen die in ónze zomer niet de beste reistijd hebben en regenseizoen is. Dan maar niet gaan ? Je moet je erop instellen dat het kan regenen maar het hóeft niet he. (Al ben ik wel erg shaggie als het slecht weer is, daarvoor ga ik immers niet zover weg!. Dan baal ik echt wel enorm).

Of je reis verplaatsen naar de kerstperiode als het dan beter weer is? Nadeel is dat je dan minder tijd hebt en meer keuzes moet maken. Kleiner rondje maken dus. Dat is wel jammer. En het is duurder.

Lastige dilemma’s he?
Sloetski schreef:
22-05-2018 22:09
Wij zijn in september naar Bonaire geweest, ideaal snorkeleiland. Over de gehele westkust kun je zo vanaf het strand het water inlopen om te snorkelen. Op bepaalde plekken ligt het koraal twee meter uit de branding. Veel verschillende formaten zeeschildpadden gezien. En inderdaad met de Jeep door de cactusbossen om bij de verlaten strandjes te komen.
Ja prachtig! En een mooi natuurpark waar je met een jeep een dag rond kan rijden (ook weer met snorkelplekken) en een onbewoknd eilandje voor de kust.

Maar een andere tip is Cuba. Prachtig om rond te reizen. Heel veilig. Geweldige steden (waaronder Havana) en ook prachtig snorkelen (volgens mij aan de zuidkust). Wij zijn daar met onze kinderen geweest toen ze 6 en 8 waren.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al iets verder gekomen, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven