Kleding Sri Lanka

23-05-2018 14:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Over 7 weken ga ik al op vakantie naar Sri Lanka voor 17 dagen! Superveel zin in natuurlijk, maar ik zit mij nu wel al druk te maken over wat ik allemaal moet meenemen, voornamelijk over de kleding. Hebben jullie tips wat ik het beste mee kan nemen en bijv. hoeveel? Het is een georganiseerde rondreis met verblijf in hotels. https://www.tui.nl/rondreis/sri-lanka/1 ... gprogramma

Liefs!
anoniem_369967 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:32
21.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dunne bedekkende kleding. Dus korte broek en t-shirt kan maar zorg ervoor dat je schouders bedekt zijn en je knieën ook makkelijk bedekt kunnen worden in bijvoorbeeld een tempel. Een dunne luchtige omslagdoek meenemen hiervoor is superhandig.

Vooral kleding die makkelijk zit en snel droogt is handig. Geen synthetische stoffen maar veel katoen. 2x korte broek en 1x lang en 5 a 6x tshirts lijkt mij genoeg. Voor de avond een shirt met lange mouwen om je te beschermen tegen de muggen is ook aan te raden. Denk ook goed aan zonnewering zoals petje, zonnebril En zonnebrand evenals lotion tegen muggen.

Heel veel plezier daar. Het is een fantastisch mooi land!
In Nuwara Elya (geen idee hoe je 't schrijft) is het koud in de bergen, dus ook je fleecevest gewoon mee.
Hangt er helemaal vanaf waar je exact heengaat, wat je daar gaat doen en welke transportmiddelen je gaat gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
ga je backpacken? Een georganiseerde rondreis in hotels??

Je geeft te weinig info.
Alle reacties Link kopieren
Idd dunne en bedekkende kleding, zoals jewelll al zei. T-shirt kan prima, rokjes / jurkjes / korte broeken wel handig als die tot net over de knie zijn. Omslagdoek kwam ik een maandje geleden in Vietnam en Cambodja overigens niet overal meer mee weg; de veiligheidscontroles daar waren aangescherpt. Geen idee of dat in Sri Lanka nu ook zo is. Geen spaghetti-bandjes, dus (ik kwam zonder omslagdoek alsnog binnen, omdat ik korte mouwtjes aan m’n jurk had).

Sowieso een vest mee, lange broek, 2 of 3 rokjes / jurkjes, omslagdoek en een stuk of 6 shirtjes. Tussendoor wat uitwassen met handwasspul of in een laundry.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
laat je kleding in het hotel wassen,scheelt je een hoop bagage. Je kunt ook zelf wassen natuurlijk, maar zo duur is het niet om het te laten doen, en ik herinner mij van toen ik er was, dat het overal zo klam en vochtig was, dat je niets droog kreeg, zelfs de schone kleding in de bagage voelde klam aan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
23-05-2018 14:35
ga je backpacken? Een georganiseerde rondreis in hotels??

Je geeft te weinig info.
Waarom gelijk op zo'n agressieve toon? Maar het is een georganiseerde rondreis. Ik heb de link van de reis in het bericht gezet voor als je verder nog wil weten welke plaatsen enzo allemaal..
Alle reacties Link kopieren
jewelll schreef:
23-05-2018 14:11
Dunne bedekkende kleding. Dus korte broek en t-shirt kan maar zorg ervoor dat je schouders bedekt zijn en je knieën ook makkelijk bedekt kunnen worden in bijvoorbeeld een tempel. Een dunne luchtige omslagdoek meenemen hiervoor is superhandig.

Vooral kleding die makkelijk zit en snel droogt is handig. Geen synthetische stoffen maar veel katoen. 2x korte broek en 1x lang en 5 a 6x tshirts lijkt mij genoeg. Voor de avond een shirt met lange mouwen om je te beschermen tegen de muggen is ook aan te raden. Denk ook goed aan zonnewering zoals petje, zonnebril En zonnebrand evenals lotion tegen muggen.

Heel veel plezier daar. Het is een fantastisch mooi land!
Bedankt voor je tips!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 14:18
In Nuwara Elya (geen idee hoe je 't schrijft) is het koud in de bergen, dus ook je fleecevest gewoon mee.
Zo te lezen ga ik daar niet heen, maar lees wel iets over watervallen en dat een trui of vest dan wel fijn is, dus die gaat sowieso mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar geleden geweest en was ongeveer 2,5 week daar en vervolgens nog een paar dagen Malediven (om te duiken). Ik had ongeveer 12-14 kg bij mij (dit was incl. een zak snoep en kruidnoten).

Eén van de belangrijkste dingen, een pareo! Bij tempelcomplexen moeten je benen bedenkt zijn (geldt ook voor mannen). Een pareo is dan het makkelijkste om even om te slaan. Voor een lange broek is het gewoon te warm en als je bijvoorbeeld een afritsbroek hebt, het is op een gegeven moment echt irritant om steeds die boel vast te ritsen. Diverse mannen in de groep hadden er ook eentje, echt heel handig.

Verder had ik:
- 2 afritsbroeken (1 gewone voor overdag en 1 in spijkerstof voor 's avonds, deze zijn lichter dan gewone broeken).
- outdoorrokje
- short
- flodderbroekje (voor op het strand en zo)
- 1 vestje (voor als het fris is)
- 6 shirtjes -> geen katoen! Dat blijft echt lang nat, maar kies voor bijvoorbeeld hardloopshirtjes of outdoorshirts. Deze drogen super snel. Neem er zeker een paar mee met mouwtjes voor als je naar tempels gaat.
- 1 shirt met lange mouwen.
- een paar sokken dat vies mag worden.

Verder bikini, ondergoed ed.

Qua schoenen, houdt er rekening mee dat je geen schoenen aan mag op de tempelcomplexen. Zeker als je van complex naar complex gaat is het prettig als ze makkelijk uit kunnen. Denk er ook aan dat je ze ook niet mee het terrein om mag nemen, vaak kun je ze tegen een kleine vergoeding laten bewaren. Omdat de grond bij de tempels heel heet kan zijn, is het verstandig om een paar sokken mee te nemen, dat vies mag worden (of weg kunt gooien aan het einde van de reis). Die mag je namelijk wel aanhouden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
beeriee1992 schreef:
23-05-2018 15:34
Waarom gelijk op zo'n agressieve toon? Maar het is een georganiseerde rondreis. Ik heb de link van de reis in het bericht gezet voor als je verder nog wil weten welke plaatsen enzo allemaal..
was niet agressief bedoeld maar to the point ;-)

Ik lees dat het een busreis is: in bussen is het vaak (vanwege airco) erg koud dus neem steeds iets van een sweatvest mee in de bus (die kan je daar vast steeds in laten).

Ik heb geen ervaring met Sri Lanka maar wel met Azie en wisselende temperaturen: mijn tip is om als je erop trekt (een excursie) altijd een grote dunne sjaal mee te nemen, kan als vestje, rok of wat dan ook fungeren.
Voor 17 dagen hoef je echt niet veel mee.
Paar korte broeken, hemdjes/tshirts en slippers.

Voor de vlucht: dunne lange broek of een jurk met legging en een vestje. Paar all star-achtige gympen waar je ook een eindje op kunt lopen (je gaat vast naar de theeplantages)

Pareo mee om op het strand te liggen, om je schouders te slaan bij de tempels en voor je benen leen je daar een omslagdoek.
En bikini mee uiteraard, veel leuke stranden daar.

Veel plezier! Mooi land, heeeeeeerlijk eten :)
dianaf schreef:
23-05-2018 15:52


Qua schoenen, houdt er rekening mee dat je geen schoenen aan mag op de tempelcomplexen. Zeker als je van complex naar complex gaat is het prettig als ze makkelijk uit kunnen. Denk er ook aan dat je ze ook niet mee het terrein om mag nemen, vaak kun je ze tegen een kleine vergoeding laten bewaren. Omdat de grond bij de tempels heel heet kan zijn, is het verstandig om een paar sokken mee te nemen, dat vies mag worden (of weg kunt gooien aan het einde van de reis). Die mag je namelijk wel aanhouden.
Schoenen kun je aan je rugzak binden, dan weet je zeker dat je ze niet kwijt raakt.
Niet te dunne sokken is idd niet charmant maar wél heel fijn om aan te hebben daar waar je niet op schoenen mag.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 19:17
Schoenen kun je aan je rugzak binden, dan weet je zeker dat je ze niet kwijt raakt.
Niet te dunne sokken is idd niet charmant maar wél heel fijn om aan te hebben daar waar je niet op schoenen mag.

Nee, dat mag dus niet, daar ben ik/wij ontzettend voor teruggefloten. Schoenen zijn onrein en zijn niet toegestaan op het terrein. En het in bewaring geven van schoenen kost echt maar een paar roepie, misschien ben je ongerekend een stuiver kwijt. Maar als je met een groepsreis gaat, dan worden ze vaak gezamenlijk ingeleverd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
23-05-2018 19:27
Nee, dat mag dus niet, daar ben ik/wij ontzettend voor teruggefloten. Schoenen zijn onrein en zijn niet toegestaan op het terrein. En het in bewaring geven van schoenen kost echt maar een paar roepie, misschien ben je ongerekend een stuiver kwijt. Maar als je met een groepsreis gaat, dan worden ze vaak gezamenlijk ingeleverd.
Ik kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren, voor mij is Sri Lanka een eeuwigheid geleden. Maar in andere landen hing ik m'n slippers aan mijn rugzak. Onlangs in Thailand nog. Geen commentaar op gekregen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-05-2018 19:29
Ik kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren, voor mij is Sri Lanka een eeuwigheid geleden. Maar in andere landen hing ik m'n slippers aan mijn rugzak. Onlangs in Thailand nog. Geen commentaar op gekregen.

Het kan natuurlijk zijn dat ze op de een of andere plaats relaxter zijn. Ik was 2 jaar geleden in Sri Lanka en we werden door onze lokale gids even teruggeroepen toen we het terrein op wilden met schoenen/sandalen/slippers aan de tassen. Of misschien viel het erg op omdat we met een groep waren. Ik vond de mensen daar heel erg vriendelijk, dus ik weet niet of er verder iets van gezegd zou zijn. Maar ik vond het prettig om te weten. Een beetje als dat je zachtjes praat in een kerk en zo.

Als TO ze echt niet wil afgeven, is het verstandiger om ze dan in haar tas te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mooie reis, allereerst veel plezier!
Ik ben zelf vier jaar geleden vier weken in Indonesië geweest, ik heb toen veel gehad aan dunne, losvallende katoenen blousjes. Het bedekt (zon, muggen, religie) en zat toch comfortabel met +30 graden. Ik ben zelf absoluut geen fan van afritsbroeken, bloedverziekend heet. Korte sportbroekjes vond ik veel fijner, droogt snel.

Neem altijd een pareo mee, ideaal.
Oh en laat een spijkerbroek gewoon thuis, het zweet loopt tussen je benen door naar beneden :facepalm:

Voor 's avonds vond ik lange jurken fijn, loopt prettiger (door de straatjes, uit eten enzo) en staat ook nog eens leuk (ja modepopje hier) neemt weinig ruimte in beslag.

Schoenen: wandelschoenen, paar slippers, één paar wat mooiere sandaaltjes is voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven