Hoe spits is spitsuur op Utrecht Centraal

24-05-2018 12:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Morgen wil ik met mn peuter van 3,5 met de trein naar Utrecht. Zoals ik verwacht zal ik rond of in spitsuur (avond) weer teruggaan.
Hoe spits is dat spitsuur in Utrecht?
Is dat enigszins te doen voor een anti-wereldreiziger met kind?
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
ja joh, geen probleem
Van te voren vast goed kijken waar je heen moet. Handje vast houden. Komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is druk.
Ja, je moet misschien een stukje staan in de trein (afhankelijk van waar je heen gaat).

Peuter aan de hand houden, goed weten naar welk perron je moet voor je het station binnen loopt en dan in één streep op je doel af. Dan duurt de chaos hooguit een minuut (of twee).

Hoewel vrijdagavond vaak wel minder druk is dan andere doordeweekse dagen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik vermoed dat ik rond 16.00 weer de trein terug naar Eindhoven zal nemen. Volgens mij begint het dat nét wat drukker te worden niet?
greenmoustache schreef:
24-05-2018 12:42
Bedankt! Ik vermoed dat ik rond 16.00 weer de trein terug naar Eindhoven zal nemen. Volgens mij begint het dat nét wat drukker te worden niet?
16.00 is het nog relatief rustig! Pas rond 17.00 wordt het echt druk (ik reis elke dag in de spits van en naar Utrecht).
Het station is enorm groot dus zelfs als er veel mensen zijn is het nog prima te doen. Wat de trein betreft: als je via de ns app je reis plant krijg je per trein te zien hoe druk het ongeveer is (aan de hand van een symbooltje van 3 poppetjes). Dan kun je wellicht bepalen om een trein eerder of later te nemen bijvoorbeeld.
En gewoon rustig aan doen. Niks aantrekken van de chaos of je door de drukte heen wurmen (zal je vast niet doen met een kind, maar toch). Desnoods wacht je op ee volgende. Je ervaart het zo druk als je jezelf maakt hoor. Neem dat maar aan van een zeeeeer ervaren (trein)reiziger ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Als je naar Nijntje wilt kun je ook naar station Vaartsche Rijn, dat is vlakbij. En je hebt daar ook veel leuke eettentjes, ook kindvriendelijk.
Dat is druk, maar prima te doen. Als ik met peuter dochter een beetje om me heen kijk in een drukke trein staat er ook 9 van de 10 keer iemand op zodat dochter in ieder geval kan zitten (vaak dan dus bij mij op schoot). Rond 16.00 uur valt het nog wel enigszins mee met de drukte. Komt vast goed allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt!

@theeleutje, thanks. Dat was mijn plan ja. Ga ik doen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt heel druk en ga soms eerste klas zitten om een plekje te hebben. Ik moet dan ook bijna 1,5 uur treinen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
je zou je peuter maar kwijt raken ja. in een onbewaakt moment. en dat je dan om je heen kijkt en een grote massa mensen ziet die druk heen en weer lopen maar nergens jouw kleintje. dat wil je niet. kun je niet een naambandje of naamkaartje omhangen met ook jouw telefoonnummer? en de naam van je kleintje. en info over allergieën. ze zullen maar een pindarotsje geven voor de schrik terwijl ze je omroepen op het station en dat ie net allergisch blijkt te zijn.
er zijn trouwes ook van die dingen waarmee je op je telefoon kan zien waar iets of iemand is, als je dat in het rugtasje doet kun je em wel kwijtraken maar altijd snel weer vinden.
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek, Utrecht cs is op vrijdag middag goed te doen.

Op Spoor 18 / 19 vertrekt meestal de intercity richting Eindhoven.

Aan de rechterkant van het gebouw (vanaf de jaarbeurs) , - links dus vanaf Hoog Catharijne -, kan je ook naar beneden naar de perrons. Dat is een stuk rustiger dan het drukke stuk vlak langs de hema, ako, appie enz. rechts.

Tip: Loop dan niet via de Noordertunnel want die komt niet tot spoor 18/19
NaatjeLief1991 schreef:
24-05-2018 16:53
je zou je peuter maar kwijt raken ja. in een onbewaakt moment. en dat je dan om je heen kijkt en een grote massa mensen ziet die druk heen en weer lopen maar nergens jouw kleintje. dat wil je niet. kun je niet een naambandje of naamkaartje omhangen met ook jouw telefoonnummer? en de naam van je kleintje. en info over allergieën. ze zullen maar een pindarotsje geven voor de schrik terwijl ze je omroepen op het station en dat ie net allergisch blijkt te zijn.
er zijn trouwes ook van die dingen waarmee je op je telefoon kan zien waar iets of iemand is, als je dat in het rugtasje doet kun je em wel kwijtraken maar altijd snel weer vinden.
Zijn er ouders die dit doen voor hooguit een half uurtje op een station?

Als je op het strand bent ofzo en je geeft je kind zo'n armbandje mee met een telefoonnummer oid dan snap ik het wel. Maar gewoon aan de hand van de ouder op een treinstation? Tjee wat panisch.

En dat pindarotsje voor de schrik :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
24-05-2018 18:09
Zijn er ouders die dit doen voor hooguit een half uurtje op een station?

Als je op het strand bent ofzo en je geeft je kind zo'n armbandje mee met een telefoonnummer oid dan snap ik het wel. Maar gewoon aan de hand van de ouder op een treinstation? Tjee wat panisch.

En dat pindarotsje voor de schrik :hihi:
Ik denk dat je de ironie een beetje mist....
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
On topic. TO, heb dit vaak gedaan met mijn kinderen en mijn ervaring is dat mijn kinderen heel goed bij mij bleven als het zo druk was. Zij zien immers alleen maar benen, dus ze zorgen er echt wel voor dat ze bij je blijven.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
24-05-2018 18:36
Ik denk dat je de ironie een beetje mist....
Dat hoop ik dan maar :rofl:

Maar met de rubbertegelgeneratie weet je het nooit :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh shit ja, ik hoop wel echt dat ze die daar hebben. Rubberen tegels..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven