Alleen op vakantie

25-05-2018 10:52 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik (26) twijfel om alleen op vakantie naar middelandse zee te gaan en dan met een singlereis mee te gaan zodat ik niet helemaal op mezelf aangewezen ben. Vele singlereizen zijn actieve rondreizen en daar zit ik niet op te wachten, een excursie vind ik prima maar een dag aan het zwembad of strand lijkt me ook fijn.

Hebben jullie tips en/of ervaringen wat een leuke organisatie is of wat een leuk land is om heen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
VillaVibes!
Gewoon zonder organisatie? Boek een ticket en een huurauto en ga rondtrekken? Of een ticket en hotel en huur ter plaatse een scooter of auto? Mensen ontmoet je toch wel en je kan doen en laten wat je wilt...
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 11:01
9.71% gewijzigd
Ik vind het heerlijk, alleen op vakantie. Ik boek een vlucht en een AirBnB, en doe gewoon mijn eigen ding. Een paar keer met singlesreis mee geweest, maar de groep moet je maar net liggen.
Ik ben in mijn eentje o.a. naar Italië gegaan, een rondreis door Toscane. Was echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Anna890 schreef:
25-05-2018 10:57
VillaVibes!
Maar dat is alleen voor hoger opgeleiden staat op hun site..
Alle reacties Link kopieren
niveasoft schreef:
25-05-2018 11:01
Ik vind het heerlijk, alleen op vakantie. Ik boek een vlucht en een AirBnB, en doe gewoon mijn eigen ding. Een paar keer met singlesreis mee geweest, maar de groep moet je maar net liggen.
Ik ben in mijn eentje o.a. naar Italië gegaan, een rondreis door Toscane. Was echt geweldig.
Maar dat lijkt me best eng om echt alleen weg te gaan en ben ook niet iemand die snel met vreemden een gesprek aangaat met een buitenlander.
rb92 schreef:
25-05-2018 11:04
Maar dat lijkt me best eng om echt alleen weg te gaan en ben ook niet iemand die snel met vreemden een gesprek aangaat met een buitenlander.
Hoeft toch ook niet? Als je een kamer bij iemand in huis boekt, kun je contact zoeken wanneer jij dat wilt, en zo niet, dan zeg je alleen 'goedemorgen' en doe je verder je kamerdeur dicht.
Probeer het anders eerst eens met een weekendje in je eentje weg, kijk hoe dat bevalt.
rb92 schreef:
25-05-2018 11:04
Maar dat lijkt me best eng om echt alleen weg te gaan en ben ook niet iemand die snel met vreemden een gesprek aangaat met een buitenlander.
Je wilt richting de Middellandse Zee. Niet dat daar niets kan gebeuren, maar het is toch veilig om daar te reizen, ook als vrouw alleen. En jij hoeft ook niet het gesprek aan te gaan, dat doen anderen wel. En als je geen zin hebt om te praten, ook prima. En denk je dat je daar de enige Nederlander bent? Maar.... dan moet je niet in je eentje in een gezinshotel van de Neckermann gaan zitten.

Ik heb o.a. in mijn eentje met een huurauto door Zuid-Afrika gereisd. Het is helemaal geweldig om nergens aan vast te zitten, te gaan en te staan waar je wilt. Wil je ergens langer blijven, lekker doen. Is het er niet leuk, ga je door. Ik raad het je echt aan... Maar goed, iedereen is anders... Wat voor mij geweldig is, hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij geen reet aan alleen op vakantie. Dan liever met een singlereis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
misschien met een groepsreis mee. Andere dynamiek dan singlereis
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-05-2018 11:15
Lijkt mij geen reet aan alleen op vakantie. Dan liever met een singlereis.
Dat bedoel ik dus, alleen is ook maar zo alleen
rb92 schreef:
25-05-2018 11:29
Dat bedoel ik dus, alleen is ook maar zo alleen
Dat is niet waar. Kijk om je heen hoeveel mensen/jongeren in hun eentje op reis gaan. En zelden zijn ze alleen. Die ervaring heb ik ook. Je bent als alleenreizend alleen wanneer je daarvoor kiest. En ik heb aan mijn reizen hele dierbare vriendschappen overgehouden, mensen van over de hele wereld.

Maar je moet doen wat voor jou goed voelt, maar dat je alleen bent wanneer je in je eentje reist, in mijn ogen een onwaarheid. Waarom ga je geen vrijwilligerswerk doen? Via Workaway bijvoorbeeld? Ben je alleen, maar niet alleen, je werkt een paar uurtjes per dag en verder heb je de tijd aan jezelf. Kost je over het algemeen alleen je vliegticket en tripjes op de plek van bestemming.
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 13:04
Reden: aanpassing
43.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_320709 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 23:53
Reden: Geen
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zit hier wellicht iets voor je tussen:
https://cirkel.nl/singles

Zelf geen ervaring mee, ik heb alleen ervaring met single reizen waar je vooral op cultuur en dergelijke gericht bent en vrij weinig op strand.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-05-2018 11:15
Lijkt mij geen reet aan alleen op vakantie. Dan liever met een singlereis.

Ik vind mijzelf aangenaam gezelschap, en mijn ervaring is dat je snel in contact met anderen komt als je alleen reist.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
poppie0022 schreef:
25-05-2018 12:40
Zit hier wellicht iets voor je tussen:
https://cirkel.nl/singles

Zelf geen ervaring mee, ik heb alleen ervaring met single reizen waar je vooral op cultuur en dergelijke gericht bent en vrij weinig op strand.
Ik ga even kijken
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Estivant. Ik heb een keer een single reis bij hun gedaan en dat was een van de meeste toffe en gezellige vakanties die ik gehad heb! https://www.estivant.nl/singlevakanties
En gewoon een groepsreis? Niet specifiek een singlesreis dus. Er zijn genoeg groepsreizen waarbij je heel veel vrijheid hebt en af en toe samen een excursie doet. Dit wordt veel gedaan door mensen die niet helemaal op eigen houtje willen reizen (ook door stellen enzo). Ik weet niet of dat ook in het Middenlandse zeegebied wordt aangeboden, maar je kunt even rondkijken bij bijv TUI of de ANWB.
himalaya schreef:
25-05-2018 13:00
Ik vind mijzelf aangenaam gezelschap, en mijn ervaring is dat je snel in contact met anderen komt als je alleen reist.
Dit dus. Ik ga in September weer op bezoek bij mijn Napolitaanse vriendinnetje die ik daar ontmoet heb. We spreken elkaar nog dagelijks.
Zelfde geld voor mijn Griekse vrienden. Die had ik allemaal nooit ontmoet of uitgebreid gesproken als ik met iemand anders op reis was geweest. Als je een beetje een open houding hebt maak je zo contact hoor. Maak eens een praatje met de ober of het meisje die je koffie maakt. Dan kom je al een heel eind. Ik ga al jaren alleen op vakantie en voel me als ik weg ben zelden alleen. Het alleen eten in de avond kan soms wat minder zijn, maar dan neem je een boek mee of een schrift om in te schrijven.
Er zitten trouwens zeker bij citytrips veel meer reizigers alleen te eten hoor, daar kan je ook aanspraak bij zoeken. Veel mensen doen een stedentrip alleen. Misschien kan je het beste daarmee beginnen om te kijken of je het leuk vind om alleen te reizen, dus een weekendje Italie of iets dergelijks.

Ik heb ook een singlesreis gedaan, wel door Brazilie heen. Dat was leuk. Maar je moet maar net mazzel hebben met je groep. Dat hadden wij gelukkig wel. Toch zou ik het niet snel nog eens doen, ga dan toch liever alleen. Je kan ook via Tui groepsreizen boeken volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Lily1504 schreef:
25-05-2018 11:00
Gewoon zonder organisatie? Boek een ticket en een huurauto en ga rondtrekken? Of een ticket en hotel en huur ter plaatse een scooter of auto? Mensen ontmoet je toch wel en je kan doen en laten wat je wilt...
To wil niet rondreizen. Ze wil lekker aan het strand zitten.

Google gewoon op singlereizen en kijk wat ze aanbieden. Er zullen er vast wel te vinden zijn die niet zo actief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind noSun een heel goede reisorganisatie! Dit jaar bieden ze een groepsreis naar Sardinië aan: 'actief, strand en relax!' Een mooie combinatie van jouw wensen denk ik?
Madrid87 schreef:
26-05-2018 10:01
Dit dus. Ik ga in September weer op bezoek bij mijn Napolitaanse vriendinnetje die ik daar ontmoet heb. We spreken elkaar nog dagelijks.
Zelfde geld voor mijn Griekse vrienden. Die had ik allemaal nooit ontmoet of uitgebreid gesproken als ik met iemand anders op reis was geweest. Als je een beetje een open houding hebt maak je zo contact hoor. Maak eens een praatje met de ober of het meisje die je koffie maakt. Dan kom je al een heel eind. Ik ga al jaren alleen op vakantie en voel me als ik weg ben zelden alleen. Het alleen eten in de avond kan soms wat minder zijn, maar dan neem je een boek mee of een schrift om in te schrijven.
Er zitten trouwens zeker bij citytrips veel meer reizigers alleen te eten hoor, daar kan je ook aanspraak bij zoeken. Veel mensen doen een stedentrip alleen. Misschien kan je het beste daarmee beginnen om te kijken of je het leuk vind om alleen te reizen, dus een weekendje Italie of iets dergelijks.

Ik heb ook een singlesreis gedaan, wel door Brazilie heen. Dat was leuk. Maar je moet maar net mazzel hebben met je groep. Dat hadden wij gelukkig wel. Toch zou ik het niet snel nog eens doen, ga dan toch liever alleen. Je kan ook via Tui groepsreizen boeken volgens mij.
Alleen reizen en random contacten maken moet wel bij je passen natuurlijk.
Cafetière schreef:
26-05-2018 12:13
Alleen reizen en random contacten maken moet wel bij je passen natuurlijk.
Dit past ook helemaal niet bij mij, ik hou eigenlijk niet eens van mensen ;-). Maar ooit besloot ik om uit mijn comfort zone te kruipen en ik zou het nu niet anders meer willen. En je maakt zo veel en zo weinig contact als je zelf wilt, net als in het normale leven. Alleen zijn deze contacten vluchtiger, maar niet minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
26-05-2018 12:13
Alleen reizen en random contacten maken moet wel bij je passen natuurlijk.

Klopt hoor. Net als ‘of groepsreizen bij je passen’. Als beiden je de absolute horror lijkt: vooral niet doen. En als je twijfelt kun je het gewoon een keer proberen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
sugarmiss schreef:
26-05-2018 11:56
To wil niet rondreizen. Ze wil lekker aan het strand zitten.

Google gewoon op singlereizen en kijk wat ze aanbieden. Er zullen er vast wel te vinden zijn die niet zo actief zijn.
Of een ticket en hotel en huur ter plaatse een scooter of auto? --> niet rondreizen, maar actief kunnen zijn en wat gaan zien wanneer je wilt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven