Welke plekken op aarde wil jij nog bezoeken?

26-05-2018 15:15 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of welke plekken zijn het bezoeken waard?

Ik kom net terug uit Marokko, en volgend jaar wil ik weer een mooie reis maken. Ik heb alleen geen nieuwe plekken op mijn lijstje staan waar ik perse heen wil. Ook ben ik altijd benieuwd naar waar anderen graag naartoe willen/heen zijn geweest en waarom.

Ik houd zelf van een lekker zomers klimaat ( iig niet te koud ), mooie natuur en steden, niet al te toeristisch. Andere cultuur is ook leuk. Verder sta ik overal voor open. Ik denk misschien Cuba of Mexico.

Kom maar doorrr met die tips :)
Mooiste bestemmingen voor mij blijven Noord Amerika, Canada, Nieuw Zeeland en Australie. Prachtige natuur, heel veel ruimte én westers.
Als antwoord op je topictitel: de noordpool en de zuidpool.

Als ahtwoord op de vraag in je post: Ierland
Alle reacties Link kopieren
Congo en Jūrmala.
A diamond is a piece of charcoal that handled stress exeptionally well.
Mongolie
Tanzania
Costa Rica
Florence en Rome
Alle reacties Link kopieren
Bovenaan mijn lijstje staat IJsland. Daar volgen Ierland, Noorwegen, Zweden en Finland op.
De transsiberië express lijkt me ook wel wat.
Ik ben twee jaar geleden verliefd geworden op Zuid-Afrika. Wanneer je in onze zomer gaat, is het daar winter. De ochtenden zijn dan erg koud, maar verder schitterend weer. En de variatie is bizar. Van de prachtige natuurparken met schitterend wildlife (o.a. Kruger, maar er zijn mooiere), tot de majestueuze bergketens de Drakensberg, tot de oceaan en leuke steden. Johannesburg vond ik niet heel geweldig, maar Kaapstad is toch wel echt hip en Durban is ook heel leuk. Daarnaast zijn de mensen zo lief en behulpzaam. De afstanden zijn prima te doen, het wegennet is wel okee. Maar mensen raden het altijd af, dat is zo jammer. Ik ben er een maand geweest, met een huurauto, als blanke vrouw alleen en ik heb me geen moment onveilig gevoeld.

Ik denk dat ik een beetje teveel ben uitgeweid, maar als ik eenmaal over Zuid-Afrika begin, dan kan ik blijven gaan ;-)
Rondreis door Amerika
Mexico
Australië
Engeland :$
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 ben jij mij? haha
Ik onderschrijf het volledig.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Zuid-Amerika, Japan, Afrika, Noorwegen, Spitsbergen, Rusland.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog naar Vlieland en Londen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je tips wilt, moet je niet vragen waar mensen nog heen willen (dan zijn ze er namelijk nog nooit geweest :P).

Ik vond Japan fantastisch.

Ik wil nog heel graag naar Bali en Komodo (en hoe toevallig, de tickets zijn al geboekt).

Volgend jaar misschien Zuid-Korea, of terug naar Midden-Amerika, duiken in Belize, Laos en Cambodja, China..... zo veel te zien nog!
Oooo Komodo :heart:
Gaaf.
MiniMe3 schreef:
26-05-2018 16:26
Als je tips wilt, moet je niet vragen waar mensen nog heen willen (dan zijn ze er namelijk nog nooit geweest :P).
Ik heb juist bestemmingen genoemd waar ik al één of meer keer geweest ben en die voor herhaling vatbaar zijn!
Mijn wish-list top 6:

1. Canada
2. USA (in het bijzonder de noordelijke staten)
3. Australië
4. Nieuw-Zeeland
5. Argentinië
6. Japan
Alle reacties Link kopieren
Cuba is geweldig, dus dat kan ik je zeker aanraden.

Mijn wishlist heb je verder niet zoveel aan, want ik ga vooral voor tropische eilanden zonder steden (Frans Polynesië enzo).
Oh, een safari door nader te bepalen Afrikaans land heb ik ook nog op mijn wish-list. En Madagaskar en Mauritius ook.

Dit jaar worden 't de Zeeuwese kust en de Ardennen. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Mijn wensenlijstje:

- Noorden en zuiden van Japan want middenstuk heb ik al gezien en ben nog niet uitgekeken.
- Zuid-Korea omdat je er goed schijnt te kunnen wandelen
- Puglia in Italië
- Scandinavische landen
- Terschelling
- Krakau
- Canada
The owls are not what they seem.
O nu Audrey Krakau schrijft denk ik aan een andere plek die ik wel wil zien: Chernobyl.
Kenia, Namibie, Macedonie en Montenegro.

Maar het allerliefst ga ik toch altijd naar Oostenrijk, Zuid-Spanje of Griekenland.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
26-05-2018 16:59
O nu Audrey Krakau schrijft denk ik aan een andere plek die ik wel wil zien: Chernobyl.
Jaa, Chernobyl! Zag een tijd geleden een documentaire over mensen die daar nog wonen. De natuur groeit er weer welig. Ze eten van alles uit de moestuin, hebben huisdieren en zijn zelf al op leeftijd.
The owls are not what they seem.
Alle reacties Link kopieren
Spininhoek schreef:
26-05-2018 16:01
Taartje34 ben jij mij? haha
Ik onderschrijf het volledig.
Wat grappig!
Alle reacties Link kopieren
Nog bezoeken: Ibiza, Thailand en de Filipijnen

Dit jaar naar toe: Texel ;-D
Alle reacties Link kopieren
Zeeland ben ik nog vergeten. Daar wil ik ook heen. Of een rondreis door Engeland en dan slapen in herbergen.
The owls are not what they seem.
Alle reacties Link kopieren
Hier zie ik heel mooie plekken bij: http://www.zoover.nl/blog/algemeen/50-m ... ds-lijken/

Als je googelt op bijzondere plekken op aarde dan zie je er een heleboel.

Wat ik heel erg mooi vind dat zijn onderwatergrotten met van dat heel erg heldere blauw of groen water.
retrostar wijzigde dit bericht op 26-05-2018 21:17
26.58% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven