Reizen met een buitenlandse vriend

26-05-2018 16:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, In de periode juli wil ik een vakantie boeken samen met een buitenlandse vriend van mij, het gaat om een Zuid-Europese bestemming zoals Griekenland, Spanje of Portugal. Hij komt uit Maleisië en woont in Moskou. In de zomer komt hij hier een tijd en ik vroeg me af of het gewoon mogelijk is om samen met hem een vakantie te boeken op een Nederlandse reis website omdat hij een andere nationaliteit heeft.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het boeken op een nederlandse site is geen probleem. Maar je bent zelf verantwoordelijk om uit te zoeken of hij een visum nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je altijd de gegevens van alle personen in voeren. Dus ja, want dan vul je gewoon 2e persoon zijn gegevens in.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
26-05-2018 16:40
Het boeken op een nederlandse site is geen probleem. Maar je bent zelf verantwoordelijk om uit te zoeken of hij een visum nodig heeft.
Precies. Maar visum ben je altijd zelf verantwoordelijk voor om dat uit te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reactie! Hij kan zonder visa reizen naar Europese landen dus dat zit wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
26-05-2018 16:42
Precies. Maar visum ben je altijd zelf verantwoordelijk voor om dat uit te zoeken.
Dat klopt, in alle gevallen, niet alleen met een buitenlandse partner inderdaad.
Maar ik wijs haar er nog maar even op..... X-D
Alle reacties Link kopieren
O..... hem, niet haar.
Alle reacties Link kopieren
En het reisbureau is ook niet verantwoordelijk wanneer het visum wordt afgewezen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou dit jouw probleem zijn? Ik neem aan dat jullie de reisplannen samen gemaakt hebben en dat hij/zij weet welke landen op de planning staan. Dan is het toch zijn/haar probleem om te onderzoeken of hij/zij daar een visum voor nodig heeft en indien nodig, tijdig te zorgen dat dat visum ook geregeld is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-05-2018 17:43
Maar waarom zou dit jouw probleem zijn? Ik neem aan dat jullie de reisplannen samen gemaakt hebben en dat hij/zij weet welke landen op de planning staan. Dan is het toch zijn/haar probleem om te onderzoeken of hij/zij daar een visum voor nodig heeft en indien nodig, tijdig te zorgen dat dat visum ook geregeld is?
Dat is toch ook niet de vraag van TO? Die heeft het over het boeken zelf, niet over visa.

On-topic: TO, ik heb wel eens iets via een duitse touroperator geboekt, dat was geen probleem. Maar geen idee hoe het zit als iemand van buiten de EU komt. Kun je niet even bellen met een reisorganisatie om het te checken?
Alle reacties Link kopieren
Rosaliane schreef:
26-05-2018 18:00
Dat is toch ook niet de vraag van TO? Die heeft het over het boeken zelf, niet over visa.

On-topic: TO, ik heb wel eens iets via een duitse touroperator geboekt, dat was geen probleem. Maar geen idee hoe het zit als iemand van buiten de EU komt. Kun je niet even bellen met een reisorganisatie om het te checken?
Boeken kan altijd. Al kom je uit Timboektoe. Zal die reisorganisatie een zorg zijn. Maar het is jouw eigen probleem om te zorgen voor de noodzakelijke reisdocumenten. Hooguit maakt de touroperator je daarop opmerkzaam bij het boeken, maar daar blijft het echt wel bij. Wil je dan alsnog boeken, kan je dat gewoon. Het lijkt me dus handig als die buitenlandse vriend zélf gaat zorgen dat zijn papieren in orde zijn om de reis te maken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat over een vriend van me en niet over mijn vriend, zou eigenlijk ook niets uit maken. Het gaat ook over het boeken van de vakantie zelf en niet over de benodigdheden. Die zijn uiteraard in orde. Bedankt voor jullie antwoorden!
Soms mag het niet heb ik meegemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven