Caribische cruise met een verschillend start- en eindpunt ?

05-06-2018 16:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om ooit nog eens een paar dagen een cruise mee te maken, voor een dag of 5 ofzo. Nu ben ik daar eens uit nieuwsgierigheid naar het rondkijken, ook wat het überhaupt kost enzo.... (oh my... :roll: )

Alle cruises die ik bekijk, komen weer terug bij het vertrekpunt. Die maken een rondje.

Maar bestaan er ook cruises die een andere haven als eindpunt hebben? Bijvoorbeeld vanaf New York, via de Bahama's en eindigen in Florida, bijv. Miami/Ft Lauderdale/Orlando ? Of andersom?
Dat lijkt me dan wel een leuke combinatie namelijk, maar ik vind het nergens. Op die manier scheelt het veel tijd. Dan kun je eerst paar dagen New York doen, van daaruit de cruise, en dan vanaf de laatste haven nog verder Florida bekijken.
Lijkt me wel wat :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee dit bestaat nauwelijks. (Bron: ik ga jaarlijks op een cruise). Het komt vaker voor bij mediterraanse cruises en bij transatlantische cruises. Maar bij korte cruises in het gebied dat je noemt, nee.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat zou wel jammer zijn! Leek me juist wel een goed plan :)

Heb je nog goede websites (Nederlandse) waar ik kan kijken naar cruises (voor 4-6 dg naar Bahama's) toevallig ?
Komen er weleens goede aanbiedingen voorbij of werkt dat ook niet zo in de cruisewereld?
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat de ondernemer niet zit te wachten op passagiers die verwachten dat er een pendelbus naar het punt van vertrek gaat (niet iedereen wil verder reizen)
of met een lege boot terug naar het startpunt moeten, dan wel ook nog eens een campagne opzetten om genoeg reizigers te vinden die de tocht in omgekeerde richting maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
05-06-2018 16:25
Oh, dat zou wel jammer zijn! Leek me juist wel een goed plan :)

Heb je nog goede websites (Nederlandse) waar ik kan kijken naar cruises (voor 4-6 dg naar Bahama's) toevallig ?
Komen er weleens goede aanbiedingen voorbij of werkt dat ook niet zo in de cruisewereld?
Nee ik boek altijd direct via de cruisemaatschappij website. Mijn favo's zijn Norwegian cruise line en Royal Caribbean. Ik raad je aan om HEEL goed te lezen als je via een derde partij boekt omdat er vaak nog kosten erbij komen, pas aan het einde vd cruise. Er zijn niet echt aanbiedingen, het gaat vooral om laagseizoen en hoogseizoen prijzen; vooral in dec-jan en juli-aug is het heel duur, de andere maanden scheelt het soms echt de helft.
Alle reacties Link kopieren
DE cruises die jij zoekt bestaan wel, maar alleen aan het einde van de seizoen. Er zijn schepen die in de zomer in Canada/New England varen en in de winter naar de Caribbean gaan. En dan is er een cruise ergens in de herfst die dus begint in New York, Boston of een andere noordelijke haven. En eindigt in Florida ergens.

Verder bieden bijna alle cruise lines wel een 3 of 4 daagse Bahama's cruise aan.
Royal en Norwegian zijn naar mening ook de leukste cruise lines.
Alle reacties Link kopieren
Google eens met de zoektermen open jaw + cruise. Dit levert meer resultaat op.

In Canada, Alaska en Noorwegen (Hurtigruten) zijn ze. In de Caribbean vast ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Houd er ook rekening mee dat vliegen naar de ene bestemming en terug vanaf een andere bestemming aanzienlijk duurder uit kan pakken dan een retourtje van en naar dezelfde bestemming. Je boekt dan namelijk twee enkeltjes i.p.v. een voordelig retourtje.

Iets voordeliger kan het boeken van een vlucht met stop-over zijn (dan boek je bijv naar Miami met een stop-over in New york, maar dan vlieg je dus ook terug weer vanaf Miami via New York). Of anders een retourtje New York met 1 binnenlandse vlucht van Miami naar New York.

De Bahama’s zou ik overigens niet aanraden voor 6 dagen. Het is er verschrikkelijk duur en je vindt er weinig meer dan enorm veel Amerikaanse toeristen (die dus van die cruiseboten af komen rollen voor een dagje) en winkels met typische souvenir- en tax-free meuk.
Alle reacties Link kopieren
Boeiend onderwerp, ik lees even mee, wij willen een cruise van 1 week en dan in de Carribean.
Maar werkt het bij een cruise zo dat je een vliegticket boekt bij die cruise, en dat je vanuit Nederland vliegt naar bijv Aruba en daar opstapt, 3 landen bezoekt weer word afgezet op Aruba en vanaf daar weer naar huis vliegt, heb ik het zo goed verwoord?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zelf kiezen hoe je het boekt. Je kunt een pakket bij de cruise line boeken. Het voordeel hierbij is dat als je vlucht vertraging heeft en je (letterlijk) de boot mist, de cruise line zorgt dat op hun kosten naar de volgende haven komt.
Boek je zelf je vlucht, dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor.
Een cruise line zal je altijd een dag eerder laten vliegen, vooral als je van Europa naar Amerika gaat.
Dan heb je dus een dag in Miami of Fort Lauderdale erbij. Of welke opstap haven dan ook.

Een cruiseschip heeft een 'home port', dat is dus de thuishaven. En ze vertrekken vanaf daar en komen altijd weer in dezelfde haven terug. Uitzonderingen daar gelaten.
Veel schepen zijn in de winter in de Caribbean en in de zomen in de Middellandse Zee. Er is dus 2 x per jaar een 'Trans Atlantic' of 'repositioning' cruise. Dan varen ze dus van bv Miami naar Barcelona. En dan is Barcelona de thuis haven voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
05-06-2018 19:35
Houd er ook rekening mee dat vliegen naar de ene bestemming en terug vanaf een andere bestemming aanzienlijk duurder uit kan pakken dan een retourtje van en naar dezelfde bestemming. Je boekt dan namelijk twee enkeltjes i.p.v. een voordelig retourtje.
Iets voordeliger kan het boeken van een vlucht met stop-over zijn (dan boek je bijv naar Miami met een stop-over in New york, maar dan vlieg je dus ook terug weer vanaf Miami via New York). Of anders een retourtje New York met 1 binnenlandse vlucht van Miami naar New York.


Ik zou bijvoorbeeld graag New York willen combineren met weer (een deel) van Florida maar dan ook een cruise van een paar dagen toevoegen. Gewoon om eens te beleven. Florida hebben we vorig jaar in een rondreis gedaan, maar op deze manier zitten er toch twee voor ons nieuwe elementen (New York + cruise) in die nog es op ons lijstje staan. En weer een week in zo’n luxe villa is natuurlijk zalig!
En dan zou het er zo uit kunnen zien bijvoorbeeld (in een 3-weekse reis):
- New York (3-4 dg)
- Trein naar Washington (2 dg)
- Vlucht naar Orlando / of met de auto in een kleine week rijden
- Cruise naar de Bahama’s (4 dg)
- Villa Orlando (8 dg)

Als ik zou kiezen voor een tussentijdse vlucht , zou ik dus inderdaad een retour ticket boeken met heen op New York - terug vanaf Orlando. En dan een extra enkeltje New York-Orlando. Óf vanaf Washington in een aantal dagen naar Orlando met de auto rijden, is goedkoper dan een extra vlucht denk ik, maar kost ook extra tijd.

Als die cruise nou wél zou bestaan zou ik eerst New York (4 dg) kunnen doen, vanaf daar op cruise (4-5 dg) en bij terugkomst in Orlando (of Miami) nog wat meer tijd overhouden voor Florida.

(Maar goed, of bovenstaand plan überhaupt financieel haalbaar is in de zomervakantie ???
En een extra binnenlandse vlucht én een cruise.....ik wil het niet weten geloof ik :proud: )
Alle reacties Link kopieren
Van Boston naar Fort Lauderdale
https://secure.royalcaribbean.com/cruis ... awaren_938

Norwegian heeft er geen vanaf New York of noord oost Amerika.

Celebrity van New York naar San Juan
http://www.celebritycruisedestinations. ... a3949.html
Alle reacties Link kopieren
Ja, die hebben inderdaad verschillende havens. Maar ik vind 12 dagen weer te lang, sorry...
Alle reacties Link kopieren
Er zijn te weinig van dit soort cruises helaas.
12 Dagen is inderdaad lang.
Alle reacties Link kopieren
Pfttt, wat is het duur zeg.
Had een 4 daagse cruise gevonden vanaf Port Canaveral en stop op Bahama’s.
Vrijdag vertrek om 16.00 uur, 2 volle dagen en dan laatste dag om 8.00 ‘s ochtends terug. Kort dus.
Geloof op cruisewinkel ofzo. Cruisetravel was nog honderd euro duurder.

Voor 4 personen een buitenhut kwam op ca. € 1.450,=
Daar komt dan nog fooi van $ 12,95 p.p. per dag erbij. En er zit alleen koffie, water, ijsthee tijdens de buffetten inbegrepen, dus een drankpakket wordt aangeraden. Anders kun je overdag niets drinken of per stuk kopen maar dat is ook duur
Dat frisdrankenpakket is ook nog $ 49,95 p.p. X 4. Dat is in totaal voor 4 dagen dan nog eens een kleine $ 400,= bovenop de prijs.

Omgerekend kom je dan voor een cruise van 4 dagen ca. € 1.450,= + € 350,= op een kleine € 1.800,=. Dat valt me toch wel tegen hoor. En dan heb je nog geen excursie aan land erbij...
Daar moeten we nog maar eens hard over nadenken dan.... :-?
Mijn bedachte leuke reis wordt zo wel érg duur...balen.
Alle reacties Link kopieren
Niemand tips meer voor betaalbare cruises?

Of iemand die vanaf New York met de auto via Washington naar Florida is gereisd? Hoor graag ervaringen en indicatie van de kosten, altijd leuk om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit met de trein de oost kust afgegaan.
Maar das al erg lang geleden. Weet de kosten niet meer, maar was wel goedkoop.
Met Amtrak. Goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
06-06-2018 22:22
Pfttt, wat is het duur zeg.
[...]

Voor 4 personen een buitenhut kwam op ca. € 1.450,=
Daar komt dan nog fooi van $ 12,95 p.p. per dag erbij. En er zit alleen koffie, water, ijsthee tijdens de buffetten inbegrepen, dus een drankpakket wordt aangeraden. Anders kun je overdag niets drinken of per stuk kopen maar dat is ook duur
Dat frisdrankenpakket is ook nog $ 49,95 p.p. X 4. Dat is in totaal voor 4 dagen dan nog eens een kleine $ 400,= bovenop de prijs.

Omgerekend kom je dan voor een cruise van 4 dagen ca. € 1.450,= + € 350,= op een kleine € 1.800,=. Dat valt me toch wel tegen hoor. En dan heb je nog geen excursie aan land erbij...
Daar moeten we nog maar eens hard over nadenken dan.... :-?
Mijn bedachte leuke reis wordt zo wel érg duur...balen.
Jaaa...het kan aardig in de papieren lopen! O_o

Ik denk trouwens dat je dat dik gedrukte nog maar even moet checken!
Na drie cruises met 3 verschillende rederijen heb ik ervaren dat het buffetrestaurant bijna 24 uur per dag open is en dat de machines die er staan 24 uur per dag te gebruiken te zijn: koud water, merkloos fruitwater/limonade-achtig iets, thee en koffie. Gewoon altijd te halen, dus niet alleen tijdens het buffet.

Zo een pakket is voor 4 dagen, naar mijn mening, dus echt niet nodig.

En buitenhutten (met balkon, zo heerlijk) zijn inderdaad duur en het meest gewild. Ik boek dat ook, maar genoeg ervaringen van andere reizigers die een binnenhut echt prima vonden omdat ze daar toch alleen maar sliepen/douchten.

Ik krijg er wel weer zin om een cruise te maken, voor mij de meest relaxte manier van op vakantie gaan. Alleen vanwege het prijskaartje niet elk jaar :P
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-06-2018 12:27
Of iemand die vanaf New York met de auto via Washington naar Florida is gereisd? Hoor graag ervaringen en indicatie van de kosten, altijd leuk om te lezen.
Niet zelf gedaan, maar hier vind je behoorlijk wat info: https://www.i95exitguide.com

Kosten liggen grotendeels aan je eigen wensen. Wat voor auto huur je (groot of klein), waar overnacht je (op de camping, in een 5* hotel, of iets daar tussenin?) en wat wil je onderweg allemaal zien en doen?

Een paar dingen om rekening mee te houden;
- Niet elke tussenstop is veilig. Ik ben de naam even kwijt (als ik er op kom laat ik het je weten), maar er is in elk geval 1 (soort van themapark-achtige stopplaats) die inmiddels dienst doet als drugsmarkt;
- Kies niet voor de goedkoopste motels, maar voor ketens die meerdere motels/hotels exploiteren. Die zijn vaak iets duurder, maar daarmee komt er ook een iets beter publiek op af. Wat je in films ziet is waar; met de clientèle van goedkope motels wordt je liever niet geconfronteerd;
- Reis van NYC naar Washington met het OV, en huur pas een auto voor de rit vanaf Washington. In Washington heb je niets aan een huurauto dus dat maakt de reis onnodig duur, en er zijn hele goede OV verbindingen op dit traject.
- Het onderste deel van de i95 in Florida staat bekend als één van de gevaarlijkste wegen van de VS. Je kunt daarom voor dat deel beter voor de Florida Turnpike kiezen. Daar betaal je wel tolgeld, maar dat is maar een paar tientjes voor het hele eind.
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
16-06-2018 13:35
Ik denk trouwens dat je dat dik gedrukte nog maar even moet checken!
Na drie cruises met 3 verschillende rederijen heb ik ervaren dat het buffetrestaurant bijna 24 uur per dag open is en dat de machines die er staan 24 uur per dag te gebruiken te zijn: koud water, merkloos fruitwater/limonade-achtig iets, thee en koffie. Gewoon altijd te halen, dus niet alleen tijdens het buffet.
Zo een pakket is voor 4 dagen, naar mijn mening, dus echt niet nodig.
Volgens mij zei iemand dat op het alles-Amerika-forum, als ik het goed heb, dat je alleen dan tijdens de buffetten kunt drinken.
Maar dit is wellicht per schip verschillend ??
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik inderdaad voor een autoroute kiezen vanaf NY naar FL dan had ik al bedacht om met de trein naar Washington te gaan. En dan in of na Washington een auto huren.

Vorig jaar hadden we uiteindelijk een standard SUV (dacht ik) en dat was toch wel errug prettig moet ik zeggen. Geen gedoe of alles er wel in past. Hop, koffers in, losse tasjes, boodschapjes, shop-aanwinsten....allemaal zonder enige moeite in de achterbak :proud: . Heerlijk. Droeg ook echt bij aan de vakantiepret, die dikke bak met zoveel luxe, moet ik zeggen :-D !
Alle reacties Link kopieren
Uit nieuwsgierigheid kijk ik nog es bij Cruisetravel naar een 4 dgse cruise met vertrek op 26-7-19 vanaf Port Canaveral. Nu springt de prijs van ca. 1.135,= bij boeking ineens naar € 2.381,= Stelletje grapjassen. Gaat toch nergens over....

Ook nog es even bij Zeetours gekeken. Een 6-dgse cruise vertrek op 21-7-2019 voor een buitenhut......hou je vast.......................€ 7.843,= :nut: !!!! Met de Disney Dreamline, dat dan wel weer :-) . Andere data passen niet in onze beschikbare tijd.
Nou, dat is duidelijk niet voor mijn portemonnaie :rofl:

Ik zit er nu over te denken om, als de volgende bestemming inderdaad Noordoost USA wordt, dan maar de cruise te laten vervallen gezien de hoge prijs.
Dan zou ik dus in 2 weken tijd van New York via Washington naar Orlando willen rijden. Is dat haalbaar?
Iemand die een route idee voor me heeft? Heb al wel gegoogled en reisverslagen bekeken maar kom er niet uit, meeste reisverslagen zijn dan langer. En ik wil voor dat stuk dan 2 weken uittrekken, dus tips voor een uitgeschreven route, graag !

(Daarna zou ik dan nl. een volle 3e week willen afsluiten in een villa in Orlando).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven