Viva forummers die wonen in het buitenland

08-06-2018 15:21 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon zelf in Spanje en ben benieuwd of er meer forummers zijn die niet in Nederland of Belgie wonen. Waarom ben jij naar het buitenland vertrokken? Hoe bevalt het je nu? Zou je ooit terug willen?

Ik woon dus in Spanje vanwege een vrijwilligersproject (minimaal een jaar) en er is kans dat ik hierna naar Tsjechisch ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sands 1991 woon ik niet meer in Nederland, en ben via Tanzania in Zwitserland beland.....En nee, terug naar Nederland gaat niet, mijn man is Zwitser geworden, en voor de Nederlandse wet mag hij geen Nederlander meer zijn.
En ook niet omdat ik Nederland ontgroeid ben.....
Ik woon sinds 2013 in Engeland, ik ben verhuisd omdat ik een baan aangeboden kreeg.

Ik voel me thuis in Londen en heb voorlopig geen plannen om terug te keren naar Nederland. Ik heb hier een leven opgebouwd en ik voel me hier thuis. Misschien dat dit ooit verandert, maar het is nu niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb een poosje in limburg gewoond maar ben nu gewoon weer in nederland.
(ik ben een mooie vrouw)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nectarinepit schreef:
08-06-2018 15:35
Ik woon sinds 2013 in Engeland, ik ben verhuisd omdat ik een baan aangeboden kreeg.

Ik voel me thuis in Londen en heb voorlopig geen plannen om terug te keren naar Nederland. Ik heb hier een leven opgebouwd en ik voel me hier thuis. Misschien dat dit ooit verandert, maar het is nu niet aan de orde.
Ben je alleen vertrokken? Heb je nog veel contact met je vrienden en familie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben trouwens wel alleen vertrokken, en heb mijn man in Zwitserland ontmoet.... Puur toevallig ook een Nederlander....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon sinds 2006 in het buitenland. Eerst 10 jaar in Mexico en nu in Spanje. Als het even meezit komend jaar terug naar Mexico.
Foodisgood schreef:
08-06-2018 15:59
Ben je alleen vertrokken? Heb je nog veel contact met je vrienden en familie?
Ja, ik ben alleen vertrokken. Inmiddels wel een Engelse vriend ;-)

Ik heb veel contact met (directe) familie. Ik ga 3 a 4 keer per jaar naar Nederland om hen te bezoeken en mijn directe familie komt 1 a 2 keer per jaar naar Londen. Ik ben wel veel vrienden verloren, het contact verwatert gewoon.
Hongarije present! al sinds 2011 weg uit Nederland, bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
JobEva schreef:
08-06-2018 16:03
Ik ben trouwens wel alleen vertrokken, en heb mijn man in Zwitserland ontmoet.... Puur toevallig ook een Nederlander....
Dat is toevallig zeg! Zo leuk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nectarinepit schreef:
08-06-2018 16:44
Ja, ik ben alleen vertrokken. Inmiddels wel een Engelse vriend ;-)

Ik heb veel contact met (directe) familie. Ik ga 3 a 4 keer per jaar naar Nederland om hen te bezoeken en mijn directe familie komt 1 a 2 keer per jaar naar Londen. Ik ben wel veel vrienden verloren, het contact verwatert gewoon.
Hmm dat is balen. Daar ben ik dus erg bang voor als ik straks nog een jaar naar het buitenland ga ipv terug naar NL. Heb nu al het gevoel dat het een stuk minder is. Ben ook bang dat ik in NL dan geen leuke baan meer kan vinden maar dat is vast onzin.
JettaPoen schreef:
08-06-2018 15:41
ik heb een poosje in limburg gewoond maar ben nu gewoon weer in nederland.
Jij durfde wel zeg!
Alle reacties Link kopieren Quote
karin12345 schreef:
08-06-2018 17:43
Jij durfde wel zeg!
:rofl:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren Quote
karin12345 schreef:
08-06-2018 17:43
Jij durfde wel zeg!
:rofl:

Ik woon gewoon midden in Nederland, heb ook geen plannen, maar ben wel benieuwd: wat (nog buiten familie, vrienden) missen jullie op den duur aan Nederland (áls je al wat mist natuurlijk)?
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Ik ben nu een jaar weg uit Nederland en wil me (definitief) vestigen in Zuid-Europa (ik hou het land even in het midden).

Wat ik mis? Ik denk dat een jaar daar nog te kort voor is. Als ik even terug ben, dan sla ik wel drop en pindakaas in, maar als het er niet is, is het er niet. Dat heb ik met de meeste dingen. Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om in Nederland in de duinen te wandelen. Dat doe ik dan ook als ik in Nederland ben, maar het is niet zo dat ik het ondertussen nou zo vreselijk mis.

Tot nu toe valt het me ontzettend mee hoe makkelijk ik afscheid kan nemen van alles. Maar nogmaals, misschien piep ik na drie jaar wel anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon sinds november 2017 in Noord-Ierland. Ben daar in m'n eentje naar vertrokken om te werken als dierenarts. Het bevalt me uitstekend, zeker nu de zon zich wat vaker laat zien :) Ik ga ongeveer elke 3 maanden naar NL en plan dan al mijn dagen vol met het zien van familie en vrienden en bijvoorbeeld een feest of evenement waar ik graag heen wil. De contacten blijven daardoor - en door videobellen en Whatsapp - erg goed.
Het enige dat ik soms echt mis is een sociaal leven hier: ik heb nog niet echt de kans gegrepen om daar aan te werken omdat mijn baan erg veel tijd en energie opeist. Gelukkig woont er een ander NL meisje vlakbij, en heb ik erg goed contact met mijn collega's.
Zoals het er nu uit ziet blijf ik voorlopig hier. Ook ik had echt geen moeite om afscheid te nemen van mijn leven in NL. Het is tenslotte ook zo dichtbij allemaal.
anoniem_369876 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 20:52
0.12% gewijzigd
Sinds 2000 weg uit nederland. 4 jaar Belgie, 7 jaar Duitsland en nu sinds 5 jaar Saoedie Arabie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar jaar in het buitenland gewoond. Uiteindelijk geremigreerd vanwege gezinsuitbreiding en bij familie willen zijn.

Hoewel ik geen spijt heb van dat besluit terug te komen denk ik er nog steeds weleens over om tezijnertijd (lees: als groot/ouders er niet meer zijn) toch weer te vertrekken, alleen dan wel een stukje dichterbij NL dit keer ;-D
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frankrijk. Inmiddels 8 jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
10 jaar weg uit NL en leef nomadisch, samen met mijn man. Mis helemaal niets uit NL en geen idee of ik er nog zou kunnen wonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon sinds 2009 in Oostenrijk, ben voor een baan verhuisd en ben inmiddels een man en bijna 2 kinderen rijker. Ik ga niet meer terug naar Nederland, ja voor vakantie. Ik ben vorige maand getrouwd, toen waren ee 25 mensen uut Nederland, dat zijn den mensen met wie ik nog contact heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste jaren had ik veel kennissen die op bezoek kwamen uit Nl, en ja, dat verwaterd om verschillende reden, die je ook als je in Nl zou wonen zou hebben.... Zoals iemand die mijn man niet leuk vond.....

Maar daarvoor heb ik hier in Zwitserland mijn vriendenkring......

En in het begin ginger we ieder jaar naar NL op familie bezoek. En nu we 5 pubers hebben , die of geen tijd of geen zin hebben om mee te gaan, is alleen mijn man in Nl geweest(ook voor zijn werk). Ik ga niet omdat ik geen vakantie heb als ik in NL ben.....en de weg van Zürich naar Amsterdam net zo ver is als die van Amsterdam naar Zürich...........
JobEva schreef:
09-06-2018 09:10
De eerste jaren had ik veel kennissen die op bezoek kwamen uit Nl, en ja, dat verwaterd om verschillende reden, die je ook als je in Nl zou wonen zou hebben.... Zoals iemand die mijn man niet leuk vond.....

Maar daarvoor heb ik hier in Zwitserland mijn vriendenkring......

En in het begin ginger we ieder jaar naar NL op familie bezoek. En nu we 5 pubers hebben , die of geen tijd of geen zin hebben om mee te gaan, is alleen mijn man in Nl geweest(ook voor zijn werk). Ik ga niet omdat ik geen vakantie heb als ik in NL ben.....en de weg van Zürich naar Amsterdam net zo ver is als die van Amsterdam naar Zürich...........
Misschien vinden de Nederlandse vrienden/familie het te druk bij jullie thuis?
EnglishmaninNewYork schreef:
08-06-2018 19:47
Hoewel ik geen spijt heb van dat besluit terug te komen denk ik er nog steeds weleens over om tezijnertijd (lees: als groot/ouders er niet meer zijn) toch weer te vertrekken, alleen dan wel een stukje dichterbij NL dit keer ;-D
Dit speelt hier ook een rol, voornamelijk omdat de afstand bij ons enorm is. Lastig!
Alle reacties Link kopieren Quote
JobEva schreef:
09-06-2018 09:10
De eerste jaren had ik veel kennissen die op bezoek kwamen uit Nl, en ja, dat verwaterd om verschillende reden, die je ook als je in Nl zou wonen zou hebben.... Zoals iemand die mijn man niet leuk vond.....

Maar daarvoor heb ik hier in Zwitserland mijn vriendenkring......

En in het begin ginger we ieder jaar naar NL op familie bezoek. En nu we 5 pubers hebben , die of geen tijd of geen zin hebben om mee te gaan, is alleen mijn man in Nl geweest(ook voor zijn werk). Ik ga niet omdat ik geen vakantie heb als ik in NL ben.....en de weg van Zürich naar Amsterdam net zo ver is als die van Amsterdam naar Zürich...........
Dat hoor je vaker, men verwacht dat jij wel jaarlijks naar hen in NL komt.
Ik zou als het telkens eenrichting is ook zat zijn.
En wat je zegt, je wordt geleefd iederen verwacht dat je iedereen wel evan kan bezoeken.

Ik heb dat nu ik al 11 jaar aan de andere kant van het land ben verhuisd, ik ging regelmatig terug voor familie/vrienden en als ik er dan enkele oversloeg was het " had je niet hier ook even langs kunnen komen " ja daaaag kom gewoon ook eens hierheen.

Laat staan als je in het buiteland woont, ik begrijp je wel hoor.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven