Weer op vakantie naar dezelfde plek?

10-06-2018 22:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week ben ik nu terug van vakantie. Heerlijke week gehad in een niet nader te noemen Zuid-Europees badplaatsje.kHele dagen niets gedaan, behalve wat lezen, wandelen en rondkijken. En nu mis ik het zo. Ik ben toch wel een soort verliefd geworden op het plekje en de omgeving. Nu heb ik eind van de zomer weer een week vrij. En eigenlijk ben ik in staat om weer een ticket te boeken naar dezelfde plaats en hetzelfde hotel. Gewoon a.s.a.p. terug.

Gewoon doen? Of is dit een after-vakantiedip die even moet bezinken?
Alle reacties Link kopieren
Als jij daar gelukkig van wordt, dan doe je dat gewoon. Kan je heerlijk verheugen op die week.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, gewoon doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk ga ik nooit terug naar dezelfde plek.
Er is zoveel te zien op de wereld en er zijn zoveel mooie plekken.
Maar als jij er nog een keer heen wilt, waarom dan niet?
Er zijn ook genoeg mensen die al 20 jaar oo dezelfde camping in Frankrijk staan.
Iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Als jij daar behoefte aan hebt gewoon doen! Ik kan me er niets bij voorstellen, op vakantie naar dezelfde plaats, waarom niet iets nieuws gaan bekijken/ meemaken?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet! Wij gaan ook wel eens terug op vakantie naar een plek waar we ons goed voelde en het naar ons zin hadden :thumbsup:
Tralalalala
Waarom niet?

Wie weet wil je volgend jaar weer naar een ander land, maar als het je nu bevallen is ... gewoon terug gaan.
Zeker als het enkel een strandvakantie en lekker lui lezen is.





Als ik het me goed herinner ... bel wel op voorhand effe met het hotel dat je kiest dat de boel weer geen bouwkeet blijkt te zijn.
Je kunt 't ook ff laten bezinken. Als je in het naseizoen nog steeds terug wil dan is 'n ticket snel genoeg geboekt. Zelf heb ik ook wel 'ns vlak na 'n reis dat ik terug wil, maar een paar maanden later heb ik toch meestal weer 'n andere bestemming in m'n hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Doen!

Ik ga al 5/6 jaar elk half jaar terug naar dezelfde plek. Op zo ongeveer 20 uur vliegen van Amsterdam. Mede door een project wat ik daar heb lopen. Maar ook omdat ik daar de omgeving, de natuur en niet te vergeten de mensen leuk vind.
In het hostel waar ik dan verblijf ben ik, ondanks mijn leeftijd, de aangenomen verloren dochter die steeds terug komt en verder is het gewoon fijn om mensen te kennen en te weten waar je heen gaat.
Er is meer op de wereld, ja, maar als het je een fijn en een ontspannen gevoel geeft, who cares, just do it!!!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen 5 jaar veel verre reizen gemaakt en nu ben ik daar even klaar mee. De reden dat ik twijfel is inderdaad dat ik niet in hetzelfde wil vastroesten inderdaad.

Haha goed opgemerkt van die bouw. Ik had het toen al gevraagd: is over 2 maanden klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit een keer gedaan en beviel prima. En dit jaar gaan we naar een niet nader te noemen plek in de bergen in Frankrijk waar we twee jaar geleden ook waren omdat dat toch wel een hele geweldige vakantie was.

Gewoon je gevoel volgen.
Alle reacties Link kopieren
En ook niet onbelangrijk, is het er net zo leuk met andere mensen dan de eerste keer..
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
10-06-2018 22:33
De afgelopen 5 jaar veel verre reizen gemaakt en nu ben ik daar even klaar mee. De reden dat ik twijfel is inderdaad dat ik niet in hetzelfde wil vastroesten inderdaad.

Mijn god/Allah/boeddha, je gaat voor de 2e keer naar een plek waar je hebt genoten van niet veel doen.
Niet zo overdrijven hoor :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het zelf niet. Alleen al dat je nu verwacht dat het weer geweldig gaat worden, staat al bijna garant voor een teleurstelling.
.
impala schreef:
10-06-2018 22:43
Ik doe het zelf niet. Alleen al dat je nu verwacht dat het weer geweldig gaat worden, staat al bijna garant voor een teleurstelling.
Zou ik ook bang voor zijn. De sfeer kan in het naseizoen ook totaal anders zijn omdat al die nu nog gezellige toeristenwerkers het na het hoogseizoen wel weer helemaal gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
10-06-2018 22:34
En ook niet onbelangrijk, is het er net zo leuk met andere mensen dan de eerste keer..
Ik was alleen en als ik ga, ga ik weer alleen. Het was de 2e keer dat ik er was ;-) Als ik weer ga, wordt het de 3e keer.
mick87 schreef:
10-06-2018 22:33
De afgelopen 5 jaar veel verre reizen gemaakt en nu ben ik daar even klaar mee. De reden dat ik twijfel is inderdaad dat ik niet in hetzelfde wil vastroesten inderdaad.

Haha goed opgemerkt van die bouw. Ik had het toen al gevraagd: is over 2 maanden klaar.
Over 2 maanden klaar in Zuid-Europa? Reken maar het dubbele. Dus grote kans dat het aan het einde van de zomer niet klaar is.
Houd daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu voor de 5e keer op Texel voor een paar dagen.
En ben twee keer in Berlijn geweest en twee keer in Rome en drie keer in Barcelona. Twee keer naar Hawaii. En ook twee keer naar dezelfde camping met vrienden in Frankrijk dus ik vind het niet raar.
Zeker als je alleen maar even wilt relaxen.
Het wil toch niet zeggen dat je er de rest van je leven naar toe wilt gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, gewoon doen !
Ik heb het ook weleens gedaan, en de tweede (of derde ;-) ) keer zie je weer heel andere dingen. Je hoeft je energie ook niet te richten op het uitzoeken hoe het stadje in elkaar zit, waardoor je er heel anders rondloopt, meer alsof je er een beetje woont :)
Bovendien is de natuur, en de sfeer aan zee in het najaar heel anders, oh dat prachtige licht wanneer alles dampig is Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het after vakantie dipje wel, en ik heb ook plaatsen bezocht die als geweldig in mijn geheugen staan gegrift. Toch merk ik met de plaatsen waar wij eens een tweede keer zijn geweest, dat het nooit meer zo bijzonder is als toen de eerste keer, omdat je er nu met verwachtingen heen gaat. Dus ik zou er zelf niet voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de laatste 10 jaar 5 x op dezelfde plek geweest. En ik heb ook altijd beweerd dat ik dat nóóit zou doen!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor gewoon doen!
Ik zou het ook doen ( en ben niet het type om ieder jaar op dezelfde camping te staan). Maar het gaat toch om het gevoel. En idd iets om naar uit te kijken.
En ja, het kan tegenvallen. Maar dan ben je meteen genezen;)
Soms vind je zo'n plek op de wereld. Ik heb er ook zo eentje gevonden. Heb ook altijd gezegd dat ik niet meerdere keren naar dezelfde plek ga, toch is het met deze plek wel zo. Om het jaar ga ik er heen en het voelt iedere keer weer heerlijk!! Dus doen! Weet je meteen of je gevoel klopte en of het de laatste keer is of toch voor herhaling vatbaar.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
10-06-2018 22:25
Persoonlijk ga ik nooit terug naar dezelfde plek.
Er is zoveel te zien op de wereld en er zijn zoveel mooie plekken.
wij doen het wel, vooral als we een vermoeiende tijd achter de rug hebben. Als op-vakantie-gaan als een verplichting gaat voelen (het zoveelste taakje), dan gaan we lekker naar een plek die wel al goed kennen. Scheelt boel gestress en gedoe, geeft mij dan echt rust
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een camping in Portugal, waar we voor de 6e keer heengaan. De eerste keer was fantastisch. De tweede keer haalde het daar (helaas) niet helemaal blij, maar was uiteindelijk ook heerlijk.

En nu, als we een (paar) keer elders zijn geweest, willen we er weer heen. De eerste keer waren de kinderen 9 en 10 jaar, denk ik. Nu gaan ze niet meer mee met vakantie. Het is elk jaar anders, maar elke keer uiteindelijk toch weer fijn.

Waarom zou je jezelf dat ontzeggen?
En het is een weekje. Misschien kun je in de toekomst vaker een weekje daarheen en dan op een ander moment ergens anders heen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven