Cruise naar het Noordelicht

11-06-2018 18:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een cruise naar het Noorderlicht. Wie heeft hier een goede ervaring mee gehad?
Ik weet dat de Holland Amerika Line hier op vaart, maar misschien is het handiger om alvast naar Noorwegen te vliegen?
We gaan met mijn ( al op leeftijd zijnde) moeder en nog drie zussen.
Is die hurtigruten anders een optie?
We hebben al eens ene cruise gedaan met de HAL en dat was fantastisch, ik vraag me alleen af, zie je ook daadwerkelijk het noorderlicht? Dat is iets wat onze moeder zo graag nog wil zien. Ik heb gelezen dat je dan sowieso in de winter moet gaan, dus ski-jack mee en zonnebrand thuis :-)

Alvast dank voor het meedenken!

Noorderlicht zien met moeder van 82 (cruise)

Totaal aantal stemmen: 3

Ja doen met de Holland Amerika Line (33%)
Ja doen met een andere cruise (33%)
ja doen maar ga lekker met vliegtuig (33%)
Nee skip die reis Geen stemmen
anoniem_371071 wijzigde dit bericht op 14-06-2018 09:26
0.08% gewijzigd
persoonlijk zou ik kiezen voor de postboot, heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Vaart de HAL daar wel heen in de winter?
NoordeRlicht
Alle reacties Link kopieren
Garantie op een natuurfenomeen heb je natuurlijk nooit. Maar hoe noordelijker je gaat, hoe groter de kans.
Ik heb de Hurtigruten in de zomer gedaan, dat was heel tof. De fjorden zijn echt prachtig, en ik vond de boot is best een relaxte plek, geen hysterisch drukke entertainment toestanden, maar ook niet heel saai. Je kunt je er prima een aantal dagen op vermaken, excursies aan wal plannen enzovoort. En het is zo'n prachtige route! Wel heb je in de winter weinig uren licht, dus ik zou dan zo laat mogelijk in het seizoen gaan, dan heb je alweer langere dagen en toch nog kans op het Noorderlicht. Garantie op het laatste heb je uiteraard nooit :D
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
11-06-2018 19:51
NoordeRlicht
lekke belangijk
Alle reacties Link kopieren
Mai_Tai schreef:
11-06-2018 19:03
persoonlijk zou ik kiezen voor de postboot, heel erg leuk.
Is dat die Hurtigruten? Ga ik eens op googelen, thanks!
Vli-Vla-Vlo schreef:
11-06-2018 21:08
lekke belangijk
Ja inderdaad heel belangrijk. En nog twee woorden die je allebei fout schrijft. Ernstig.
SilverShadow schreef:
11-06-2018 21:14
Ja inderdaad heel belangrijk. En nog twee woorden die je allebei fout schrijft. Ernstig.
bekend met sarcasme?

en to, lekker met de HAL gaan ! Zeker als je met je oude moedertje gaat!
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
11-06-2018 21:14
Ja inderdaad heel belangrijk. En nog twee woorden die je allebei fout schrijft. Ernstig.
Heel enstig... als je een een lette vegeet
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
11-06-2018 21:14
Ja inderdaad heel belangrijk. En nog twee woorden die je allebei fout schrijft. Ernstig.
Heel enstig... als je een een lette vegeet
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
11-06-2018 21:26
bekend met sarcasme?

en to, lekker met de HAL gaan ! Zeker als je met je oude moedertje gaat!
Duidelijk taal!

( en fijn als iemand het wel begRijpt ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van een cruise met HAL, echt heerlijk daar
Alle reacties Link kopieren
Dit is iets wat ik ook graag nog eens wil gaan doen, een cruise.
Heb inderdaad ook naar de noorderlicht variant gekeken maar aangezien de kans groot is dat ik alleen ga is t toch best wel weer duur via HAL, of is t echt t geld waard Pearle?

Een kennis die vaker een cruise gemaakt heeft kan goedkopere aanwijzen maar daar heb ik dan weer nooit van gehoord.

Ik zou t dus met een cruise doen, of naar t ijshotel en vanaf daar een tocht boeken, lijkt mij ook een ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het, als je ziet wat er allemaal bij zit niet duur. Je hut, alle eten, leuke entertainment shows, je reis dus naar Noorwegen, gewoon genieten van alle luxe.

Maar een ijshotel lijkt me ook super
Alle reacties Link kopieren
Zou ik niet doen. Verdwaal op die boot :). Heb goede ervaring in Tromso :). Zou ik met een nieuwe vriend graag eens bezoeken. Naast fijne cafe's studenten stad, skien, wandelen niets te doen. Dus tijd voor elkaar <3. Voor of na de Noorderlicht hunt.
xandora schreef:
12-06-2018 21:58
Dit is iets wat ik ook graag nog eens wil gaan doen, een cruise.
Heb inderdaad ook naar de noorderlicht variant gekeken maar aangezien de kans groot is dat ik alleen ga is t toch best wel weer duur via HAL, of is t echt t geld waard Pearle?

Een kennis die vaker een cruise gemaakt heeft kan goedkopere aanwijzen maar daar heb ik dan weer nooit van gehoord.

Ik zou t dus met een cruise doen, of naar t ijshotel en vanaf daar een tocht boeken, lijkt mij ook een ervaring.
Ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Wij hebben echt een heerlijke verwenvakantie gehad en veel gezien. Ik zou het zeker aanraden.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-06-2018 17:52
Ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Wij hebben echt een heerlijke verwenvakantie gehad en veel gezien. Ik zou het zeker aanraden.
Het ziet er naar uit dat wij ook voor de HAL gaan kiezen. We hebben nu van vele kanten wel vernomen dat de reis erg mooi is en het schip erg fijn. Het is die nieuwe Koningsdam blijkt, hij lijkt mij ontzettend groot, maar goed ook wel weer een beleving.
Garantie op het noorderlicht krijg je natuurlijk niet maar vorige cruise hebben we ook zo veel geluk gehad en genoten!
Ik zal wel even verslag doen als we zijn geweest, dat duurt nog wel even overigens :-D
Bedankt voor het meedenken!
Vli-Vla-Vlo schreef:
14-06-2018 09:25
Het ziet er naar uit dat wij ook voor de HAL gaan kiezen. We hebben nu van vele kanten wel vernomen dat de reis erg mooi is en het schip erg fijn. Het is die nieuwe Koningsdam blijkt, hij lijkt mij ontzettend groot, maar goed ook wel weer een beleving.
Garantie op het noorderlicht krijg je natuurlijk niet maar vorige cruise hebben we ook zo veel geluk gehad en genoten!
Ik zal wel even verslag doen als we zijn geweest, dat duurt nog wel even overigens :-D
Bedankt voor het meedenken!
Goed plan! Ik hoor graag wat je ervan vindt, wij hebben nog niet gevaren met de Koningsdam, maar staat wel op ons wensenlijstje.
Heel veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven