Hoeveel kleding mee op 10 daagse zonvakantie (wassen?)

14-06-2018 20:31 36 berichten
First world problem.

Met een lange vakantie neem ik iets van 5 shirts mee en 2 jurkjes en dat breng ik dan iedere week naar een wasserette. Maar met zo'n korte vakantie van 10 dagen weet ik het even niet. Hoe doen jullie dat met een redelijk korte vakantie van 10 dagen? 5 shirts mee en halverwege de vakantie wassen? Of 10 shirts mee? Ik heb niet eens 10 t-shirts haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon wat wasmiddel mee en maak een sopje in de wasbak en doe het dan op de hand. Meestal hebben ze wel een waslijn in de badkamer of rek op het balkon.
Ga je overdag vooral op het strand liggen? Dan 3 of 4 bikini's en niet teveel shirts en zo.
Ik was niet tussendoor, hooguit een handwasje voor iets wat snel droogt.
Alle reacties Link kopieren
Tussendoor wassen. En sommige dingen meerdere keren dragen.
En buiten ophangen en in spuiten met kleding opfrisspray van Robijn ofzo.
Dan heb je wel weinig kleding in je kast
Alle reacties Link kopieren
Alleen noodgevallen handwasje. Verder niet. Jleding overdag draag je amper als je hele dag op het strand zit. Dus kun je wel 3 dagen aan. Kleding savonds beetje meenemen dat je er verschillende combis van kunt maken. Zo zie je er elke avond leuk uit, maar hoef je niet teveel mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Shirt 2 dagen dragen, op een zonvakantie loop je grootste deel van dag in je bikini, dus dan draag je ook je shirts minder.
Hangt een beetje van de locatie en 't weer af hoeveel ik meesleep.
En de plannen. 10 dagen strand is wat anders dan 10 dagen de stad in

Zoveel mogelijk t-shirts en topjes
1 à 2 lange broeken
3 à 4 korte of 3/4de broeken
2 truien / longsleeves (voor 's avonds of slecht weer)
2 vestjes (om over shirtjes te dragen)
Eventueel 1 jurkje
voor elke dag sokken en ondergoed
1 badpak (+ handdoek)
3 à 4 paar schoenen (sneakers, steviger, sandalen)
Zomerjas

Op vakantie draag ik altijd véél méér kleding dan thuis en wissel ik vaker.
Iets overdag, iets 's avonds, iets voor aan 't zwembad, ...
Aan wassen begin ik niet.
sleeping_sun schreef:
14-06-2018 20:43
Dan heb je wel weinig kleding in je kast
Klopt. En wat ik heb zijn vooral zijden en viscose blousjes/jurken. Zonde om die mee te nemen als ik de hele tijd met zonnebrandcrème in de weer ben. Ik heb maar 3 of 4 shirts denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op 10 dagen drie shirts meenemen met bijpassende rokjes of shorts, en dan twee jurkjes erbij. Tussendoor uitwassen en klaar ben je.
Ik zou een paar goedkope shirtjes erbij kopen. Op de camping vinden we een keertje wassen niet zo'n probleem, maar in een hotel vind ik het onhandig en doen we alleen noodwasjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een paar hemdjes en shirtjes erbij kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur regelmatig de was naar de wasserijservice van mijn hotel, en dan ligt het een dag later gewassen en gestreken op mijn bed, of het hangt keurig gestreken aan hangertjes in de kast.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
1 T-shirt van H&M of Primark per dag. Lekker zweten en dan weggooien. Wassen doe ik niet op vakantie.
Dit ligt toch echt aan je bestemming en wat je plannen daar zijn...

Ik ben dol op zon, zee, strand vakanties. Ik lees hier over truien/zomerjas en vestjes maar als je in juni/juli/aug/sept naar de zon gaat kun je dat écht thuis laten! Bloedverziekend heet, óók 's avonds. Oh en ook geen spijkerbroeken, écht niet doen.

Ik neem altijd minimaal drie bikini's/badpakken mee met bijpassende jurkjes/korte shorts voor overdag (voor ontbijt/lunch) en voor 's avonds een stuk of 8 van die leuke jurkjes van bijvoorbeeld de vero moda. Nemen nauwelijks ruimte in beslag, hip sandaaltje aan, oorbellen in en hup die boulevard op om 21:00 uur.

Maar goed, als jij gaat hiken, berg beklimmen, lange wandelingen in de natuur dan is zo'n (afzichtelijke) af ritsbroek misschien best handig...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-06-2018 21:23
Ik stuur regelmatig de was naar de wasserijservice van mijn hotel, en dan ligt het een dag later gewassen en gestreken op mijn bed, of het hangt keurig gestreken aan hangertjes in de kast.
Ja, dat doe ik ook altijd!
Alle reacties Link kopieren
Kate2000 schreef:
15-06-2018 19:47
Ja, dat doe ik ook altijd!
Ik doe dat so-wie-so altijd 2 dagen voor we naar huis gaan. Laatst nog in Montreal. Alle vuile shirts en broeken en sokken naar de hotelwasserij gebracht, voor 80 dollar (zeg 50 euro) zaten al onze koffers weer vol met schoon gewassen en gestreken kleding, hoefde bij thuiskomst alleen maar alles in de kast te leggen, niks geen hopen wasgoed, alleen wat we de laatste twee dagen hadden gedragen. Ideaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@Pejeka, dat is inderdaad erg fijn! Moet wel zeggen dat ik dat alleen doe met verre reizen van +2 weken. Die acht dagen zonvakantie was ik zelf wel weg.

+ plus na een slechte ervaring in Indonesië durf ik het alleen maar aan in westerse landen (kreeg veel gekrompen en muf ruikend terug!)
Twee kledingsets per dag. Volledig dus: zwemgoed, lingerie, jurkjes, rokjes en bovendeel , lange broeken, shirts etc. Diverse schoenen.
Ik neem veel mee. Kan het niet laten. En draag het ook echt.
Ik zou gewoon 1 of 2 vestjes meenemen voor in de avond. Stuk of 4 shirts korte mouw, 2 lange mouw (voor 's avonds), jurkje en dan nog een stuk of 3-4 broeken/rokjes, 2 bikini's. Zou eigenlijk alleen 10 slips meenemen eigenlijk en de rest ongeveer de helft dus ongeveer 5 outfits+iets extra.

Bij mijn laatste vakantie haalde ik mijn shirt, sokken en ondergoed even door een sopje voor het slapen gaan en dan was het de volgende ochtend meestal wel droog.
Indien nodig rolde ik m'n gewassen kleding in een schone droge handdoek en ging er op staan om er nog meer vocht uit te krijgen. Alleen die wasblaadjes waren een ellende, losten niet goed op bij mij, heel irritant. Maar met douchegel of shampoo ging het vaak ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 3 weken en neem mee
10 shirts/singlets
5 shorts
10 jurkjes
3 bikini's
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
14-06-2018 21:36
1 T-shirt van H&M of Primark per dag. Lekker zweten en dan weggooien. Wassen doe ik niet op vakantie.
Dit doe ik met de kinderkleding koop in de sale shirts van 1/2/3 euro en die laat ik daar
Alle reacties Link kopieren
Wauw, als ik 10 dagen op vakantie ga dan neem ik ongeveer 30 outfits mee. Dus ik hoef zeker niet te wassen. ik reken altijd in "iets voor naar het strand, iets voor als we ergens naar toe gaan, iets voor 's avonds uit eten, iets voor..." en dat dan keer het aantal dagen dat ik ga.
Voor mijn kinderen ook minimaal 2 outfits per dag bij me.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van 10 dagen zon.

Ik had mee:
- 2 setjes van een broekje en eenvoudig topje voor over (soms natte) bikini om van/naar zwembad te lopen.
- 4 korte broeken met 6 topjes voor naar het ontbijt- en lunch buffet en mee naar de speeltuin met de kinderen. Ik zweet snel dus ik rekende er op misschien niet alles dubbel te kunnen dragen.
- 4 jurkjes voor ‘s avonds
- 3 vestjes en 2 lange broeken voor als het ‘s avonds koud is

Uiteindelijk was het ‘s avonds nooit koud dus de vestjes en lange broeken zijn ongedragen. Ook twee topjes gingen ongedragen terug. De rest heb ik aangehad.
Alle reacties Link kopieren
zou er dan maar iets bijkopen.

Maar ik was alleen maar iets als het vies ruikt of vlekkerig is.
Dus niet elke dag iets anders aan op vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven