alleen op zonvakantie?

16-06-2018 01:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey, ik heb een vraagje

Ik zoek voor juli/augustus en nog een keer voor in september een zonvakantietje, spanje of turkije ofzo maar ik ga alleen en dan zijn de prijzen nog duurder dan als je met z'n 2en gaat.

nou vroeg ik me af, kan ik een vakantietje boekenvoor 2 man, maar dan alleen gaan? ik haat het ook nog eens als mensen in de vliegtuig naast me zitten dus dan komt dit extra goed uit..!

je moet natuurlijk 2 mensen opgeven bij je tickets etc maar als je gewoon aangeeft, diegene is ziek achtergebleven, is dit mogelijk of?


wellicht een rare vraag, misschien heeft iemand hier ooit ervaring mee gehad of weet of dit wel of niet kan
alvast bedankt!

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Voor een “no show” kun je een boete krijgen.
Boeken voor 2 personen is toch altijd nog duurder dan voor 1?
Die 23, is dat je IQ?
dude23 schreef:
16-06-2018 01:10
-
Waarom kom je niet naar New Mexico, net als ik deed? Het is hier altijd lekker warm, er is een leuke exotische buitenlandse cultuur - Mexicaans. lekker eten, goedkope hotels en huisvesting en de mensen zijn rustig.

Ik had onlangs een horrorvlucht met klootzakken die steeds tegen mij sloegen, duwden, trokken, en trapten aan boord van het vliegtuig, ook al toen in de zitstoel zat. Dus ik kan heel goed jouw aarzeling begirjpen om zo dichtbij onbekenden te gaan zitten, bewegen, of staan. Om die reden belde ik de luchtvaartmaatschappij (na mijn reis voorbij was natuurlijk) en vroeg ik of het mogelijik was de zitstoel direct naast mij te reserveren om zodoende ervan zeker te zijn dat het leeg zou zijn. De maatschappij (Frontier Airlines) vertelde mij dat ik dat wel kon doen, en dat het in mijn naam gereserveerd diende te zijn, en toen vroeg ik, "Maar zal het niet opvallen dat mijn naam twee keer voorkomt, en zullen de stewardessen mij niet dwingen die stoel aan iemand op te geven?" Het antwoord was nee, dat kunnen ze niet doen, de stoel is trouwens door jou gekocht, je hebt er immers voor betaald.

Dus wellicht is dat ook een optie voor jou, maar het kan zijn dat het maatschappij-specifiek is, dus wel even vooraf checken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2018 09:32
Reden: OP quote verwijderd
20.41% gewijzigd
juf1988 schreef:
16-06-2018 01:12
Voor een “no show” kun je een boete krijgen.
Boeken voor 2 personen is toch altijd nog duurder dan voor 1?
Het kan inderdaad zijn, dat de Europese vliegregels iets verschillen van de Amerikaanse, ook tussen maatschappijen onderling.
Alle reacties Link kopieren
juf1988 schreef:
16-06-2018 01:12
Boeken voor 2 personen is toch altijd nog duurder dan voor 1?

Dit.
In het hoogseizoen met alle aanbiedingen komt het idd voor dat je goedkoper uit bent met 2. Net als dat een vakantie voor 1 ouder en 1 kind duurder uitpakt dan gezinsboekingen. Er valt vast iets te vinden dat prijstechnisch wel gunstig is maar daarvoor zou ik even langs een reisbureau gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit voor raars? Dan moet je dus 2 vliegtickets kopen = dubbel zo duur. En hotelkamer 2 personen is ook het dubbele. Hoe komt iedereen er toch bij dat alleen op vakantie gaan zo duur is? Dat is het niet. Boek gewoon 1 ticket en een hotel. Hotels hebben van eenpersoonskamers.

Echt serieus doe ff normaal zeg!
Als je pakketaanbiedingen bekijkt dan ben je als je met twee op de kamer gaat bijv. 800 pp kwijt en in je eentje 1050. Dus wil je voor 2 personen boeken dan zou dat 1600 zijn.

TO kan beter gewoon 'n los ticket boeken en 'n hotel via booking.com. Dan ben je als alleenreizende veel voordeliger uit.
Alle reacties Link kopieren
Als je 2 tickets boekt en je alterego gaat niet mee, dan wordt er niet ingecheckt door diegene en is de stoel naast jou van niemand, dus ook niet van jou.
Dus ja, dan kan er iemand anders gaan zitten/geplaatst worden, na toestemming van het cabinepersoneel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Boek voor 2 , ik ga wel mee :lol:
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon alles los boeken en voor die 2 uurtjes dat het kost om naar Spanje te vliegen niet zeiken dat er iemand naast je zit.
Alle reacties Link kopieren
Pipostippels schreef:
16-06-2018 10:01
Boek voor 2 , ik ga wel mee :lol:
Als je maar niet naast TO gaat zitten in het vliegtuig :biggrin:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn landen waar ze prima aanbiedingen hebben voor 1 persoon. Ik ben vorig jaar op La Palma geweest. Ik was dacht ik 600 euro kwijt voor vlucht, appartement en auto voor 8 dagen. Dit jaar ga ik naar Griekenland alleen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Mijn_naam schreef:
16-06-2018 02:28
Waarom kom je niet naar New Mexico, net als ik deed? Het is hier altijd lekker warm, er is een leuke exotische buitenlandse cultuur - Mexicaans. lekker eten, goedkope hotels en huisvesting en de mensen zijn rustig.

Ik had onlangs een horrorvlucht met klootzakken die steeds tegen mij sloegen, duwden, trokken, en trapten aan boord van het vliegtuig, ook al toen in de zitstoel zat. Dus ik kan heel goed jouw aarzeling begirjpen om zo dichtbij onbekenden te gaan zitten, bewegen, of staan. Om die reden belde ik de luchtvaartmaatschappij (na mijn reis voorbij was natuurlijk) en vroeg ik of het mogelijik was de zitstoel direct naast mij te reserveren om zodoende ervan zeker te zijn dat het leeg zou zijn. De maatschappij (Frontier Airlines) vertelde mij dat ik dat wel kon doen, en dat het in mijn naam gereserveerd diende te zijn, en toen vroeg ik, "Maar zal het niet opvallen dat mijn naam twee keer voorkomt, en zullen de stewardessen mij niet dwingen die stoel aan iemand op te geven?" Het antwoord was nee, dat kunnen ze niet doen, de stoel is trouwens door jou gekocht, je hebt er immers voor betaald.

Dus wellicht is dat ook een optie voor jou, maar het kan zijn dat het maatschappij-specifiek is, dus wel even vooraf checken.
Gaat echt niet goed met je he ? Duwen, trekken en slaan en niemand greep in ?
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
19-06-2018 16:33
Gaat echt niet goed met je he ? Duwen, trekken en slaan en niemand greep in ?

Zijn dikke duim hebben ze helaas heel gelaten..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven