Vraag over studentenvisum

16-06-2018 13:09 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen of een studentenvisum vanaf een bepaalde dag ingaat? Bijvoorbeeld vanaf 3 september.

Ik heb namelijk een retourtje geboekt naar het land van mijn uitwisseling (in Azië) en ik vertrek op 22 augustus. Op 4 september beginnen mijn lessen pas dus ik wil bij aankomst op het vliegveld op 23 augustus een vlucht nemen naar een nabij gelegen Aziatisch land en daar een week verblijven voor ik terug vlieg naar het land van mijn uitwisseling.

Nu is het zo dat je met een studentenvisum 1 keer het land binnen mag, als je weg gaat dan ben je je studentenvisum kwijt. Maar kan ik misschien met een normale toeristen visum het land binnenkomen op 23 augustus als de studentenvisum pas later ingaat? Dus dat de studentenvisum pas ingaat op 3 september ofzo? Of werkt een studentenvisum niet op die manier?
anoniem_273183 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 13:19
0.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar valt geen zinnig woord over te zeggen omdat het land waar je heen reist de regels bepaalt. Je zult dus bij de ambassade of het consulaat van dat land navraag moeten doen.
Doe eens gek, bel de ambassade van dat land.
Of slinger er 100 euro tegenaan voor een visum burautje. Ik heb zelf altijd goede ervaringen met visumbureau breda.
De vraag is of je een toeristenvisum kunt krijgen zo kort voor het ingaan van je studentenvisum. Sommige landen hebben ook zgn transitvisa, daar zou je ook naar kunnen kijken. Maar zoals nummerzoveel zegt, neem contact op met de de ambassade.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dat maar ga doen ja de ambassade bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven