Festivalcamping

17-06-2018 16:43 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de do's and don'ts op een festivalcamping en wat is handig /onnodig om allemaal mee te nemen?
Wij hebben wel gekampeerd maar nooit tijdens een festival.

Tent, slaapzak etc hebben we.

Er is geen elektriciteit dus elektrische koelbox gaat niet mee. Gewone koelbox weet ik nog niet. Blijft dat 3 dagen goed met elementen? Of is het onnodig sjouwen en beter gewoon niet meenemen?

Wil wel een klein kooktoestel meenemen om thee te kunnen zetten voor het ontbijt en evt iets anders te kunnen eten maar wat dan?

Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wodka
Rechts staat iig een heel. Lijstje over hoe het met de seks moet. Ook tips voor als je het in een dixie doet.

Crackers, hagelslag, pindakaas, blikjes smeerleverworst, smeerkaas, blikje knakworsten, blikje soep. Allemaal lang houdbaar en geen koeling voor nodig.
Ik zou geen koelbox meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Hm Wodka.Dat drink ik niet zo vaak maar heb denk ik nog een halve fles staan. :P
dolfje schreef:
17-06-2018 16:48
Hm Wodka.Dat drink ik niet zo vaak maar heb denk ik nog een halve fles staan. :P
Vaak mag glas het terrein niet op. Even goed het reglement lezen dus.
Alle reacties Link kopieren
Wil je elke maaltijd nuttigen op de camping? Noodles, knakworsten, soep kun je makkelijk opwarmen op een klein kooktoestelletje en zijn goed houdbaar. Verder simpele dingen als brood blijft ook goed. Je zou pasta mee kunnen nemen en die meekoken in de soep oid. Zoveel dingen die je kunt bedenken. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-06-2018 16:50
Vaak mag glas het terrein niet op. Even goed het reglement lezen dus.
Daarom giet je het dan ook van te voren over in een lege plastic fles :hyper:
Don't get high on your own supply.
*** schreef:
17-06-2018 16:52
Daarom giet je het dan ook van te voren over in een lege plastic fles :hyper:
I know, maar wel handig om dat thuis al te doen ipv aan de poort.
Alle reacties Link kopieren
Verder, plastic slippers, laarzen, regenponcho, wc papier, oordopjes en condooms.
Don't get high on your own supply.
Alle reacties Link kopieren
-Dali- schreef:
17-06-2018 16:51
Wil je elke maaltijd nuttigen op de camping? Noodles, knakworsten, soep kun je makkelijk opwarmen op een klein kooktoestelletje en zijn goed houdbaar. Verder simpele dingen als brood blijft ook goed. Je zou pasta mee kunnen nemen en die meekoken in de soep oid. Zoveel dingen die je kunt bedenken. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt.
Nee niet elke maaltijd maar ontbijt en misschien lunch wel.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-06-2018 16:53
I know, maar wel handig om dat thuis al te doen ipv aan de poort.
Dat komt wel goed :)
Alle reacties Link kopieren
Slippers is wel een ding wat ik niet moet vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen is ook wel iets wat mee moet.
Ben ben hoeveel herrie het 's'nachts is..
Alle reacties Link kopieren
Het liefst neem ik altijd zo min mogelijk mee. Gewoon zo'n simpel gaspitje en een pannetje. En geen eten meenemen dat in de koelkast bewaard moet worden.
Verder tentje, matje, slaapzak, een stoeltje en wat kleren. Ik ga altijd met een groep vrienden en een iemand neemt dan een partytent mee zodat we daar met zijn allen onder kunnen zitten. Iemand anders neemt wegwerp bordjes + bestek mee, iemand anders een tafeltje etc.
Houd er rekening mee at alles best wel hutjemutje staat. Het festival waar wij heen gaan heeft sowieso aparte plekken waar je met je gasstelletje aan de slag kan, uit veiligheidsoogpunt. Let in ieder geval dus goed op de brandveiligheid als je thee zet.
Verder, neem vooral niet teveel/te zwaar mee. Qua eten makkelijke dingen, rekening houdend met dat opwarmen misschien lastig wordt. Wel campingstoeltjes bijvoorbeeld, maar geen tafeltje erbij (zo uitgebreid zit je niet bij je tent op een festival). In principe is de camping de plek waar je een paar uurtjes slaapt en eventueel een boterham wegschuift zodat je niet duur eten op het terrein hoeft te kopen, en doe je verder alles op het terrein ;-D
dolfje schreef:
17-06-2018 16:58
Nee niet elke maaltijd maar ontbijt en misschien lunch wel.
Dan vooral crackers/brood, pasta en/of pindakaas voor erop en zorg dat je genoeg drinken bij je hebt, maar ga niet met een koelbox sjouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem dus bijna nooit eten mee als ik naar een festival ga ;-D

Ik ga eigenlijk alleen maar naar Lowlands, en ik gebruik altijd dit lijstje:
Afbeelding

(en dan negeren wat niet van toepassing is)
Alle reacties Link kopieren
Reken op weinig slaap en korte nachten. Het is overleven op zo'n camping.

Ik nam zo weinig mogelijk mee, zak krentebollen voor de ochtend. Wat chips, nootjes en snelle jelles. Flessen water en drank (in plastic inderdaad). Ik douchte 1x en dan 's nachts (op Lowlands kan dat, we stonden altijd bij de 24 uurs douches). Ik sliep met kleren aan en waste me 's ochtends met van die wegwerp doekjes. Schone onderbroek en sokken aan, kisten aan een weer gaan.

Gesloopt na drie dagen. Mooie tijd was dat.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Wegwerp bordjes is wel een idee.

Bedankt voor alle tips.
Ik heb dit in een opwelling geboekt. Zijn beide in de 40 en hebben dat nog nooit gedaan en is waarschijnlijk ook de laatste keer :P
Borrelnoten en olijven in blik/zak voor de snaaitrek als je snachts bij de tent terug bent.

Snoetenpoetsers, ideaal om even her en der op te frissen.

Trachitol

Pak sap, pakken bar le duc, krentenbollen, eieren, plakken kaas, bolletjes en goedkoop koekenpannetje met gasstel voor ontbijt.
Oh en een percolator voor de allerlekkerste koffie.

Goed ontbijten is zoooo belangrijk.
WC-papier. Mijn ervaring met dixies is dat het papier daar altijd op is.
Prefab pannenkoeken met een gasbrander! Festivalfood

En knakworsten in blik, kan je t blik zo op de brander zetten
Non-food:
-laarzen om niet in de zeik/urine/kots van anderen te staan als je je tent uit glipt.
-vochtige doekjes om je op te frissen.
-WC-papier.
-waterkokertje
-tandenborstel
-tandpasta
-aantal grote plastic zakken, bv vuilniszakken om op te zitten of iets op te zetten en later eventueel alles in te stoppen voor terugreis.
-zaklamp
-EHBO-setje
-medicijnen

Food:
-zakken ongesmeerde zachte broodjes.
-mini’s broodbeleg (jam, chocopasta, pindakaas).
-voorverpakt peperkoek/beschuit/rijstwafels.
-flesjes water.
-zakjes oploskoffie/theezakjes.
-bakjes of zakjes maaltijd bereikbaar met gekookt water, denk aan bv noodles.
-zakjes suiker.
-mini’s koffiemelk
Wij deden alleen ontbijt op de festivalcampings. Je bent toch vroeg wakker door alle herrie en dan uren de tijd om een eitje te bakken en lekkere koffie te brouwen.

En daarna met een goede bodem het festivalterrein op. Middag en avondeten is daar wel te scoren.

Nou heb ik alleen ervaring met Pinkpop, Dauwpop en Lowands maar het eten daar is altijd goed en heel veel keuze.
dolfje schreef:
17-06-2018 17:55
Wegwerp bordjes is wel een idee.

Bedankt voor alle tips.
Ik heb dit in een opwelling geboekt. Zijn beide in de 40 en hebben dat nog nooit gedaan en is waarschijnlijk ook de laatste keer :P
Ligt er aan waar je gaat. Op Werchter stonden we op een rustige camping (met afgebakende postzegelplekken). Geen muziek en feestjes ‘s nachts en schone toiletten en douches.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven