Europese stad, aan het strand met kids (6/9 jr)

17-06-2018 21:16 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuke Europese stad, dichtbij het strand. Ik wil nl een stedentrip maken in de herfstvakantie.

We gaan met het vliegtuig en willen graag verblijven in een hotel met familiekamer of appartement. We huren waarschijnlijk een auto om een beetje rond te toeren. Dus een combi van mooi weer en chillen aan de kust, met leuke dingen in de stad. De kids zijn 6 en 9.

Hebben jullie aanraders qua steden en hotels/appartementen?

We heben nu boven aan ons lijstje Malaga staan.

Ik hoor het graag! Dank jullie wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook Malaga zeggen. Het is dan alleen niet echt strandweer meer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dubrovnik staat hoog op mijn lijstje. Ik ben er nog niet geweest maar hoor alleen lyrische verhalen erover.
Valencia vind ik een aanrader. Of Alicante en vanuit daar plaatsen bezoeken.
Málaga is inderdaad ook leuk, omdat je vanuit daar erg veel kunt gaan zien.
Barcelona kan het ook nog mooi weer zijn in die periode.
Alle reacties Link kopieren
Barcelona? Leuke stad, genoeg te doen en zien en ook nog een strand!
Alle reacties Link kopieren
Valencia of Malaga. Beide leuke steden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een snelle reacties! We willen liever niet naar Barcelona. Zijn we zelf al vaker geweest. Valencia hebben we ook naar gekeken. Ook leuk! Hebben jullie zelf ervaring met hotels/aparte,enten? En uitstapjes?

Fijne avond!
Porto en Lissabon zijn leuk! Zijn wij op stedentrip geweest met de kinderen in dezelfde leeftijd. Echt heerlijke vakanties gehad. Ik weet alleen zo niet wat voor weer het daar in de herfstvakantie is.
Nice een optie?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een keer in de zomer in Valencia geweest.
Wij zaten hier! Echt een aanrader
http://www.el-oasis.com
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-06-2018 21:18
Dubrovnik staat hoog op mijn lijstje. Ik ben er nog niet geweest maar hoor alleen lyrische verhalen erover.
Ik niet. Ik hoor juist dat het belachelijk duur is gezien de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt. En veel te druk ook.
Ik zou ook Malaga zeggen. In Europa geeft dat ook de beste kans op mooi weer (buiten de Canarische eilanden). Malaga heeft beter weer dan Valencia.

Portugal niet doen, veel kans op regen.
.
impala schreef:
17-06-2018 21:49
Ik niet. Ik hoor juist dat het belachelijk duur is gezien de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt. En veel te druk ook.
Ik zou ook Malaga zeggen. In Europa geeft dat ook de beste kans op mooi weer (buiten de Canarische eilanden). Malaga heeft beter weer dan Valencia.

Portugal niet doen, veel kans op regen.
De foto’s waren prachtig, het is zeker een van de mooiste steden. Maar ik ben sowieso geen fan van Spanje, dus daar zou nooit mijn voorkeur naar uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-06-2018 21:58
De foto’s waren prachtig, het is zeker een van de mooiste steden. Maar ik ben sowieso geen fan van Spanje, dus daar zou nooit mijn voorkeur naar uitgaan.
Ja, de foto's zijn prachtig. En het is ook een mooie stad om te zien. Masr ze hebben er een sport van gemaakt om toeristen uit te melken. Ik zou nog ff een rondje googelen voor je boekt. En dan vooral ervaringen van de laatste jaren.
.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt ons heerlijk om een beetje mooi weer te hebben, vandaar dat we bij Malaga kwamen. We zullen de activiteiten een beetje moeten afwisselen; beetje voor de kids en beetje voor ons. Dat is geen probleem.

Echt van die mega-toeristische dingen zullen we niet boeken. We ondernemen dat soort dingen meestal zelf door vooraf uit te zoeken wat leuk is. En dan met het gehuurde autootje een beetje toeren.

Qua hotel zou een beeje luxe, liefst echt dichtbij het strand met 2 persoonskamers met tussendeur echt fijn zijn. Incl ontbijtbuffet. Liever dichtbij de kust en even rijden of met metro naar de stad.

Dank je Niehow! Ik ga je linkje checken.

Peritau: lissabon vond ik echt te gek! Zijn we al eens geweest. Leuke sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Je zou buiten Malaga in een van de badplaatsen kunnen gaan zitten. Nerja, Mijas, Benamaldena etc.
Vanuit Fuengirola en Torremolinos ben je zo in de stad met de trein.
Alle reacties Link kopieren
Malaga oost heb je goeie appartementen op airbnb staan. De randsteden daar vind ik persoonlijk vreselijk (die Dolfje hierboven noemt), maar Malaga is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Lissabon (Cascais), Barcelona, Valencia, Venetie (met kinderen erg leuk om in Lido te gaan zitten), Split, Palermo, Montpellier (Aquitanie), Nice/Cannes, Sanremo, Pisa, Lucca, Marseille/St Tropez, Dubrovnik.

Wij zoeken dit soort bestemmingen vaak voor lange weekenden, niet in de eerste plaats om de stad te bezoeken, maar lekker daaromheen te toeren en naar het strand te gaan. De steden die ik hier noem kun je direct naartoe vliegen vanuit Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
17-06-2018 22:45
Malaga oost heb je goeie appartementen op airbnb staan. De randsteden daar vind ik persoonlijk vreselijk (die Dolfje hierboven noemt), maar Malaga is leuk!
Ja mooi zijn ze niet maar wel fijn strand en een goede plek om als uitvalsbasis te zitten, vind ik dan. :P
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
17-06-2018 21:58
De foto’s waren prachtig, het is zeker een van de mooiste steden. Maar ik ben sowieso geen fan van Spanje, dus daar zou nooit mijn voorkeur naar uitgaan.
Wat vind je niet leuk aan Spanje dan?

Spanje is zo divers! Ik hoop dat Lloret en Torremolinos niet jouw referentiekader van Spanje zijn...
Ik ben een paar jaar geleden in de herfstvakantie in Andalusie geweest en ik vond het bijzonder aangenaam. Zeewater is heerlijk, het was rond de 25 graden, ideaal. Nu is Almeria (daar zat ik in de buurt) geen erg grote stad, maar wel mooi en Granada is ook te berijden.
Alle reacties Link kopieren
Rome? En dan een hotel in Ostia Lido. Er is een supergoede treinverbinding tussen Ostia en Rome.
Je kunt, naast Rome, ook een bezoek brengen aan Ostia Antica voor de ruïnes. Liggen ook vlakbij een station.
Alle reacties Link kopieren
Rome en ruines lijken me niks voor kinderen. Ik ben 50 en vind er nog steeds niks aan ;-)
Oude stenen zijn niet aan mij besteed. Rome was ook mijn minst geslaagde citytrip.
Bovendien wil ze Strand!!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Dubrovnic juist geweldig met 2 kinderen. Wij waren daar twee jaar geleden in de herfstvakantie. De kinderen waren toen 7 en 10. Appartement aan het strand, de oude stad bekeken zonder bang te zijn dat je je kinderen kwijt raakt of dat ze omver worden gelopen. En met een auto eropuit. Bijv naar Montenegro. Prachtig! Lekker uiteten voor niet al te veel geld. Ze hebben het er nog steeds over en ook wij willen graag terug.
Alle reacties Link kopieren
Palma de Mallorca? Mooie stad en het is heel leuk om op Mallorca rond te rijden.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-06-2018 19:11
Rome en ruines lijken me niks voor kinderen. Ik ben 50 en vind er nog steeds niks aan ;-)
Oude stenen zijn niet aan mij besteed. Rome was ook mijn minst geslaagde citytrip.
Bovendien wil ze Strand!!
Nou wij zijn met 4 kinderen in de leeftijd 8 tot 13 gegaan. Ze vonden het super. Wij zaten ook in Ostia, waar het strand heel dichtbij was, vooral de combinatie stad en strand bevalt ons erg goed. Zal kijken of ik het huis kan vinden waar we toen verbleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven