Wat draag je in vliegtuig?

17-06-2018 22:40 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon benieuwd: ik ga voor een werkbezoek naar het verre oosten en ben van huis tot bestemming in totaal zo'n 20 uur onderweg.
Ik hoef niet gelijk officieel in werkbespreking, maar word wel door een zakenrelatie opgehaald van het vliegveld. Ik wil dus niet in mijn yogabroek aankomen 😁
Iemand tips voor nette en toch comfortabele kleding? Het is daar trouwens zo'n 25 graden momenteel.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nette broek die lekker zit, met een T-shirt en gympen. Pumps en blazer binnen handbereik?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van : kleren ?
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon iets makkelijks aantrekken, losse kleding met laagjes.
Alle reacties Link kopieren
broek en jasje van travelstof.
Een parachute?
Alle reacties Link kopieren
Nette dichte schoenen, een fijne broek of pantalon, leuk shirtje wat niet snel kreukt met mouwtjes en een jasje/jackje. Verder een dun dekentje en nekkraagje als je snachts vliegt, kun je in het vliegtuig nog een klein beetje uitrusten.
Ik droeg vaak een spijkerbroek maar kocht pas een redelijk nette zwarte broek met elastiek in de taille (zoiets als deze: http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0575542001.html), voor een aanstaande lange reis.
Shirtje, een vest en sneakers erbij.
Vest kan uiteraard uit bij aankomst.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu allemaal van die luchtige broeken met elastiek om de enkels. Oa bij H&M. Ik heb een zwarte die prima zou kunnen.
Such fun!1
Iets makkelijks. In vergelijking met hier is de dresscode in alle Aziatische landen die ik ken vrij casual, ook vanwege het klimaat. Los daarvan begrijpt men ook daar wel dat je je kleedt op een vliegreis en niet op een zakelijke bijeenkomst.
Alle reacties Link kopieren
Vooral : schoenen die je los kunt maken (met veters dus).
nounou
Alle reacties Link kopieren
Van die ‘joggers’ van de H&M draag ik altijd. Soort kruising tussen een joggingbroek en een pantalon is dat. Zitten top. Simpel tshirtje met lange mouwen erover en een blazer. Zoiets?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Een legging met iets leuks erop?
.
Alle reacties Link kopieren
Aah thanks, superveel tips al! Ik dacht idd zelf ook aan een soort pantalon met elastieken boord (+trekkoord) en een T-shirt met vestje oid. Die broek is alleen behoorlijk dik qua stof, lekker voor in het koude vliegtuig, maar niet als je eruit komt. Twijfel dus of ik een jas mee zal nemen of gewoon een hoodie met rits als jas in mijn rugzak stop.
Gewoon je comfy kleding aan in het vliegtuig en dan een setje nette kleding mee in je handbagage. (Geen shirt dat kreukt). En dan voor je door de douane gaat ga je even naar de wc om je om te kleden. Even je tanden poetsen, een borstel door je haar en je gezicht wassen. Veel internationale luchthavens hebben ook douches, mocht je willen douchen. Zo doe ik dat altijd bij lange vluchten waarbij ik er netjes uit moet zien.
Bij mijn laatste vlucht had ik een shirt met lange mouw, fleece vest en een comfy soort van nette broek zonder knopen of rits aan die kan gaan irriteren. Zoiets dus: https://www.only.com/nl/nl/on/damesmode ... WildGinger
Geen trainings of yoga broek maar zat wel net zo heerlijk. Daarnaast had ik een sjaaltje bij.

Vind het vaak zo koud in het vliegtuig met de airco.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je altijd omkleden op jet vliegveld dus wat je draagt in t vliegtuig is maar net wat jij lekker vind
Alle reacties Link kopieren
Iets heel makkelijks en je kleed je gewoon na de vlucht om. Ze hebben daar vast wel toiletten. Anders vraag je de stewardess even waar je je om kunt kleden.
Ik zou niet verkreukt en muffig aan willen komen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
M'n gewone kloffie. Spijkerbroek, shirt en jasje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een paar jaar heel erg fan van een maxi-jurk in het vliegtuig. Geen shirtjes die kunnen omhoog kruipen, broeken die gaan knellen of ongemakkelijk zitten...
En de zakelijke outfit inderdaad gewoon in handbagage.
Mijn vriend gaat gewoon in pak. Jasje legt hij netjes opgevouwen in het bagagerek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vast setje vliegtuig-kleren. Super makkelijk als je last minute besluit te vertrekken, je hoeft nooit na te denken wat je aantrekt en het kan in alle landen.

Mn pakje bestaat uit: een paar ballerina's, een legging (60 dernier), daaroverheen een dunne katoenen broek met elastieken band (wel netjes strijken, geen trainingsbroek), een katoenen truitje en een dun vest. Sokken gaan mee in de tas.

Ik neem meestal geen jas mee, tenzij ik die op de plaats van bestemming ook gebruik. Kort voor aankomst trek ik de legging uit, zodat ik met een fris gevoel het vliegtuig uitloop.

Voor de terugweg laat ik mn setje wassen of heb ik een tweede setje mee. Ik wil altijd schone kleren aan in het vliegtuig, zo kom je schoon weer aan.

Overigens heb ik ook een apart toilettasje voor tijdens de vlucht (dat ik ook niet uitpak en altijd klaarligt), met oordoppen, oogkapje, opblaasbaar kussentje, lippenbalsem, dagcreme, handcreme, deo, mascara, borstel, tandpasta en tandenborstel. Na de vlucht even opfrissen dan kom je ook prima voor de dag na een 20 uur durende reis.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt het tegenovergestelde van je nick :proud:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-06-2018 10:49
Dat klinkt het tegenovergestelde van je nick :proud:
Mijn nick is sarcastisch.... ik ben een workaholic die de hele wereld rondreist :)
https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/broe ... lazzobroek

Niet persé voor in een vliegtuig, maar dit is een heerlijk zittende én keurig staande broek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven