Handbagage

18-06-2018 18:38 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe streng zijn de eisen qua afmetingen? Mijn koffer is 65 x 40 x 23. Voor de meeste maatschappijen net 10 cm te lang. Ik heb het idee dat hier niet heel strikt mee omgegaan wordt of heb ik het mis en kan ik hem beter inchecken als ruimbagage?
:)
Hoe dichter je bij het hoogseizoen en de volle vliegtuigen zit, hoe strenger men is. Als hij dan niet in dat testrekje past, dan moet je 'm toch echt inchecken. En ja, soms scheelt dat net een centimeter.

Controleer ook de afmetingen van jouw maatschappij & vlucht (Europees/Intercontinentaal), want dat verschilt nogal eens.

Jouw koffer is echt aan wel de grote kant. KLM hanteert bijvoorbeeld vaak: 55cm/35cm/25cm als maximum. Low cost carriers zijn vaak nog weer strenger. Het vliegpersoneel ziet dagelijks dit soort koffertjes, en ze zien meestal in één oogopslag dat jouw koffer groter is. Met zachte tassen is men vaak iets minder streng.

Ik vlieg veel en er zijn altijd altijd mensen die worden gevraagd hun bagage alsnog in te checken.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 21:14
22.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe streng ze zijn ligt eraan waar mee je vliegt en in welke klasse (economy/comfort/business). Daarnaast aan de drukte.

Hoogseizoen bij Ryanair? Pak je rolmaat en je weegschaal er maar bij. KLM doet niet heel moeilijk in laagseizoen, en TUI doet alleen moeilijk bij economy passagiers maar niet in de vijf sterren (hoe hun business class ook heet)
Alle reacties Link kopieren
Oja, en bij veel airlines geldt ook dat je bij drukte bij de gate wordt gevraagd of je koffer als nog in het ruim mag. Je hoeft dan mss niet bij te betalen, maar het is wel irritant want je moet weer op je koffer wachten.
luiwammes wijzigde dit bericht op 18-06-2018 18:46
2.79% gewijzigd
Sinds een jaar echt heel streng. En 10 cm te groot is echt veel te groot. Een centimeter te groot daar kun je nog wel eens mee wegkomen. Maar hiermee? Zeker als je met een easyjet/transavia of ryanair ed vliegt.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij past hij dan niet in de lengte in de vakken, dus dat zal niet mogen lijkt me. Mijn koffer voldoet aan de vereisten maar ziet er groter uit en ik heb al bij zoveel maatschappijen gehad dat ik moet passen of hij wel aan hun maten voldoet. Ze zijn best wel streng vind ik, zeker op typische stedentrip bestemmingen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze zelfs wel eens met een soort van meetinstrumentje zien staan van easyjet. Gewoon niet doen dus.
Kan je niet een kleinere koffer van iemand lenen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de antwoorden. Toch maar een kleinere trolley voor erbij kopen dan. Ik zag dat de action ze nu heeft met tsa slot voor 20 euries. Iemand een idee of die een beetje stevig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als we allemaal tien centimer extra bagage meenemen, gaat dat nooit passen natuurlijk. Dus waarom zouden ze voor jou een uitzondering moeten maken?

Reken maar dat ze streng zijn bij de budgetmaatschappijen. Niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
18-06-2018 18:56
Bedankt voor de antwoorden. Toch maar een kleinere trolley voor erbij kopen dan. Ik zag dat de action ze nu heeft met tsa slot voor 20 euries. Iemand een idee of die een beetje stevig zijn?
Ik ben zelf erg van het adagium: goedkoop is duurkoop. Voor 20 euro kan ik me niet voorstellen dat je een kwalitatief goede en stevige koffer koopt met een degelijk werkend TSA slot. Kijk ook of de trekstang wel tot een fatsoenlijke hoogte komt en of de wielen een beetje stevig zijn.

Ik heb zelf 10 jaar geleden een degelijke samsonite gekocht. Die kan nog wel 10 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
18-06-2018 18:58
Als we allemaal tien centimer extra bagage meenemen, gaat dat nooit passen natuurlijk. Dus waarom zouden ze voor jou een uitzondering moeten maken?

Reken maar dat ze streng zijn bij de budgetmaatschappijen. Niet voor niets.
Niet eens alleen bij de budgetmaatschappijen, bij KLM hebben ze ook een keer mijn koffer opgemeten en bij swissair stonden ze met een weegschaal bij de gate.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@stippensokken volgens mij vraag ik nergens of er speciaal voor mij alleen een uitzondering gemaakt kan worden of wel soms?
Alle reacties Link kopieren
Hier al jaren een koffertje van action. Na 6 vakanties is ie wel op maar voor 12 euro is dat niet zo erg 😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koffer van suitsuit. Was een investering maar ben er blij mee. Is een mooie degelijke koffer. Zit 5 jaar garantie op.
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
18-06-2018 19:59
@stippensokken volgens mij vraag ik nergens of er speciaal voor mij alleen een uitzondering gemaakt kan worden of wel soms?
Je geeft aan dat je koffer 10cm te groot is (wat best veel is) en vraagt of ze daar coulant mee zijn. Dat is toch vragen om een uitzonderingspositie?

Nouja, je geeft zelf al aan een kleinere koffer te zoeken. Prima oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Alle airlines zijn heel streng, want anders passen de koffertjes niet in de bagagevakken. Vooral de prijsvechters zijn heel streng.
2 opties: je koopt een kleiner koffertje ( of je leent er een ) of je koopt meer bagageruimte bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven