Tips eenpersoonskamer/toeslag

18-06-2018 20:53 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin juli ben ik een weekje vrij en ik heb besloten dat ik er, bij gebrek aan gezelschap, in mn eentje op uit wil gaan.

Ik heb al flink op het internet zitten struinen en ik word mismoedig van de eenpersoonstoeslagen.... Soms wel 100%!! Alsof ik voor twee eet...

Dus, heeft er iemand een gouden tip voor een hotel zonder eenpersoonstoeslag óf met eenpersoonskamers?
In Nederland, bij voorkeur in (de buurt van) een stad waar ik me 2-3 dagen kan vermaken (winkelen, musea, goed eten, etc.)
Gewoon 'n hotel boeken via booking.com. Daar betaal je een vaste prijs per kamer ipv per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Moet het per sé een hotel zijn? Vaak kun je bij B&B's wat korting krijgen op de kamerprijs als je alleen bent.

Vorige week had ik een B&B in Groningen waar ik in m'n eentje 50 ipv 75 euro betaalde per nacht.
Alle reacties Link kopieren
Bed en breakfast inderdaad.
Gewoon een losse vlucht en een los hotel boeken. Dan heb je dat probleem meestal niet. Ik boek als ik alleen wegga gewoon een tweepersoonskamer en betaal hetzelfde als ik zou boeken met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-06-2018 20:54
Gewoon 'n hotel boeken via booking.com. Daar betaal je een vaste prijs per kamer ipv per persoon.
Maar omdat je voor het zelfde geld dus ook met 2 personen in die kamer mag logeren heb je dan toch het gevoel dat je voor 2 betaald terwijl je maar in je eentje bent. Heb dan altijd het gevoel dat het toch wel jammer is dat ik maar alleen ben.
sugarmiss schreef:
18-06-2018 21:12
Maar omdat je voor het zelfde geld dus ook met 2 personen in die kamer mag logeren heb je dan toch het gevoel dat je voor 2 betaald terwijl je maar in je eentje bent. Heb dan altijd het gevoel dat het toch wel jammer is dat ik maar alleen ben.
Dat is door de omgekeerde reclametechniek. Doordat ze altijd kamers aanbieden voor 2 personen, voelt het opeens duur als je 'm voor jezelf alleen boekt. Gewoon zoals in Amerika vaste kamerprijzen hanteren, ongeacht of je er alleen, met 2 of soms zelfs met 4 gebruik van maakt.
Ook al reis ik met iemand samen boek ik toch alleen maar kamers voor mezelf alleen. Ik kan er niet tegen dat er iemand in mijn slaapkamer is. Heb rust en privacy nodig.
Alle reacties Link kopieren
Maar je betaald toch voor de kamer? Toch niet voor het aantal personen? Dat doe je alleen voor ontbijt. Als je die gedachte even aanhoudt?

En verder kan ik je Haarlem aanraden. Super leuke stad, dicht bij het strand en mooi bos. Heel veel goede restaurants en leuk winkelen.
Mag 't ook net over de grens in Antwerpen zijn?
Daar heb je lekker bourgondisch eten, shops en musea.
Alle reacties Link kopieren
In bv Duitsland en Engeland hebbben ze veel 1 persoonskamers, die juist goedkoper zijn dan 2 persoons. Bv 50 euro ipv 80 of 90. Of je krijgt korting op een gewone kamer bij 1 persoons gebruik.
Gewoon via Booking zoeken en invullen voor 1 persoon.

(In andere landen ook wel, maar het aanbod van leuke 1 persoonskamers is in oa Dtsl en Uk echt groot).

Oh lees nu dat het NL moet zijn. Daar heb je ze ook wel, maar minder gebruikelijk.
.
Alle reacties Link kopieren
ohja, die stomme eenspersoonstoeslag.
Alle reacties Link kopieren
snoopy12345 schreef:
18-06-2018 22:00
ohja, die stomme eenspersoonstoeslag.
Dat is niet stom. Dat is logisch. Zie reactie van rb.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat al gezegd is: Tis eigenlijk van de gekke dat de 'klassieke' Hotel-ketens alsmaar per 2 hotelkamers verkopen en als je er voor 1 persoon wilt dan word je altijd genaaid met die toeslag. De redenen kennen we nu wel langzamerhand maar wordt afgezaagd en hopeloos verouderd ondanks het "gaat om het zoveel mogelijk vullen van het hotel." argument wat je altijd hoort.

Je wordt dus als individu als het ware gestrafd omdat je alleen reist.

Daarom ben ik anderzijds wel blij met die nieuwe hotels die wel die mogelijkheid hebben en geen toeslag berekenen. Die begrijpen het tenminste dat de wereld en zijn reizigers veranderd.

Enige voordeel wat een twee persoonskamer heeft is dat je er zo fijn je koffers en toebehoren op kunt stallen als je bezig bent de boel uit of in te pakken. :biggrin:
Het gaat niet om het zoveel mogelijk vullen van het hotel. Of je nu alleen op een kamer slaapt of met z'n 2en, ze hebben (afgezien van evt een handdoek minder om te wassen) evenveel werk aan die kamer. Ze moeten het bed verschonen en de kamer schoonmaken, met hoeveel personen je er ook sliep. Het is toch logisch dat je een prijs voor de kamer betaalt.

Ontbijt betaal je (soms) apart, en dan betaal je inderdaad voor 1 persoon.
Heb in Europa wel 'ns een eenpersoonsbed in 'n kamer aangetroffen, dat vind ik dan wel weer heel erg sneu. Je betaalt tenslotte voor 'n normale kamer, dus wil ik ook een normaal bed. Dus ofwel 2 queens of 1 king.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
18-06-2018 21:12
Maar omdat je voor het zelfde geld dus ook met 2 personen in die kamer mag logeren heb je dan toch het gevoel dat je voor 2 betaald terwijl je maar in je eentje bent. Heb dan altijd het gevoel dat het toch wel jammer is dat ik maar alleen ben.
Of er nu 1 of 2 personen in een hotelkamer verblijven: de kosten voor schoonmaak e.d. blijven exact hetzelfde.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alleen is het wel zo coulant als ze een tientje korting rekenen voor het ontbijtbuffet als je in je eentje gebruik maakt van de kamer.
Alle reacties Link kopieren
Hier een alleenreizende. Tips:
- vouchers van hotels kopen op marktplaats. Betaal je geen achterlijk hoge prijs. (Wel op letten dat ze in het hotel voor maar 1 persoon toeristen belasting rekenen).
Fletcher is bijv gisteren gestart met een voucheractie voor haar nieuwbrief lezers. Betaal je als je uit het (toeslag) weekend blijft iets van 30 euro per nacht. Maar lang niet altijd midden in een grote stad.

-Verder zijn er natuurvriendenhuizen waar je per persoon betaalt. Als je lid bent van de nivon, betaal je het laagste tarief. In juli komt dat neer op ca 18 a 20 euro per nacht. (Wel wc en douche delen én je eigen bed opmaken en schoon achterlaten - wat je maar moet willen). In Heerlen en Dordrecht bijv. kun je stad met natuur combineren.

Ik vind het fijn dat ik er kan koken als ik wil en ik zoveel thee kan zetten en lekker in de tuin/op het terras kan hangen. Ook de boekenkast die er staat heeft altijd wel iets van mijn gading....
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2018 10:21
Heb in Europa wel 'ns een eenpersoonsbed in 'n kamer aangetroffen, dat vind ik dan wel weer heel erg sneu. Je betaalt tenslotte voor 'n normale kamer, dus wil ik ook een normaal bed. Dus ofwel 2 queens of 1 king.
Als die kamer met een 1-persoonsbed 45 euro kost, en een 2-persoons 80, dan heb ik toch liever dat kleine bed. Als ik er alleen kom overnachten dan. Soms wil je wat meer luxe, en dan neem ik wel een 2 persoonskamer.
In NL zijn die 1 persoonskamers vaak een soort bezemkast. In het buitenland vaak beter, vooral in kleine hotelletjes.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven