Tips voor een passende reislocatie (alleen).

19-06-2018 18:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de maanden oktober, november en december (in die periode) wil ik drie weken alleen op reis.

Hoop dat jullie, ondanks mijn niet echt concrete antwoorden, toch wat gerichte tips kunnen geven!
anoniem_368811 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 10:45
85.76% gewijzigd
Zuid Oost USA: Florida, South Carolina, North Carolina, Georgia, Tennesse
Lekker om te roadtrippen en afwisseling tussen strand en bergen
Alle reacties Link kopieren
In Canada zijn ook genoeg lokaties te vinden waar je in een goed hotel in een stad alle voorzieningen hebt en genoeg restaurants, terrasjes, bezigheden in de buurt. In Canada kijkt men ook niet op van mensen die alleen komen eten, of die alleen op een terras gaan zitten. Heb ik daar ook genoeg gedaan, mijn man had dan even geen zin en wilde lekker op de hotelkamer hangen met de TV aan, en ik ging dan even wat drinken, nam de lokale krantjes mee (die kan je in Canada gewoon uit de boxen op straat halen) en las dan die krantjes (tik van mij, ik vind het dan leuk om te lezen wat er allemaal speelt in de gemeenschap op dat moment). Ondertussen een biertje erbij, en soms kwam ik dan iemand tegen die we eerder hadden gesproken tijdens ons middagbiertje, en dan praatte ik daar even mee.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2018 18:05
Zuid Oost USA: Florida, South Carolina, North Carolina, Georgia, Tennesse
Lekker om te roadtrippen en afwisseling tussen strand en bergen
Heb ik ook overwogen inderdaad, lijkt me prachtig.

Nadeel is dat het interstedelijk /statelijk vervoer in de USA vrij belabberd schijnt te zijn. De hogere prijzen voor de accomodaties zijn nog wel acceptabel, maar als ik daarnaast ook een auto moet gaan huren voor 3 weken dan wordt het wel een erg kostbare onderneming (vergeleken met 3 weken Vietnam bijvoorbeeld).
Canada zou ik niet meer in oktober doen, dan heb je al kans op sneeuw.

In de regio die ik net noemde was ik vorig jaar 3 weken aan 't roadtrippen vanaf half oktober en daar heb ik heerlijk weer en prachtige herfstkleuren gehad. En halloween!!!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2018 18:15
Canada zou ik niet meer in oktober doen, dan heb je al kans op sneeuw.

In de regio die ik net noemde was ik vorig jaar 3 weken aan 't roadtrippen vanaf half oktober en daar heb ik heerlijk weer en prachtige herfstkleuren gehad. En halloween!!!
Heb je gelijk in, ben er zelf altijd in eerste helft september, 25 graden en prachtig weer, maar oktober en november is te laat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
19-06-2018 18:13
In Canada zijn ook genoeg lokaties te vinden waar je in een goed hotel in een stad alle voorzieningen hebt en genoeg restaurants, terrasjes, bezigheden in de buurt. In Canada kijkt men ook niet op van mensen die alleen komen eten, of die alleen op een terras gaan zitten. Heb ik daar ook genoeg gedaan, mijn man had dan even geen zin en wilde lekker op de hotelkamer hangen met de TV aan, en ik ging dan even wat drinken, nam de lokale krantjes mee (die kan je in Canada gewoon uit de boxen op straat halen) en las dan die krantjes (tik van mij, ik vind het dan leuk om te lezen wat er allemaal speelt in de gemeenschap op dat moment). Ondertussen een biertje erbij, en soms kwam ik dan iemand tegen die we eerder hadden gesproken tijdens ons middagbiertje, en dan praatte ik daar even mee.
Canada lijkt me ook schitterend inderdaad, zou daar graag nog een keer naartoe willen. Nadeel is wel dat ik in Oktober/November wil gaan. Het hoeft niet per se 25 plus te zijn op mijn reislocaties maar het gaat in de meest zuidelijke steden (Toronto) al gauw naar de <10 Graden. Dat is me eigenlijk net iets te gortig. Optie kan zijn om het nog even uit te stellen tot April.

bedankt voor de tip!
FCBM schreef:
19-06-2018 18:14
Heb ik ook overwogen inderdaad, lijkt me prachtig.

Nadeel is dat het interstedelijk /statelijk vervoer in de USA vrij belabberd schijnt te zijn. De hogere prijzen voor de accomodaties zijn nog wel acceptabel, maar als ik daarnaast ook een auto moet gaan huren voor 3 weken dan wordt het wel een erg kostbare onderneming (vergeleken met 3 weken Vietnam bijvoorbeeld).
Ja, tis duurder dan Azie idd, maar dan heb je ook wat! ;-D

Zonder auto kom je nergens in Amerika, ik had 'n fijne jeep 4x4 en heb iets van 6500 km gereden in 3 weken.
pejeka schreef:
19-06-2018 18:16
Heb je gelijk in, ben er zelf altijd in eerste helft september, 25 graden en prachtig weer, maar oktober en november is te laat.
Ik zat er ooit half augustus/begin september en toen ook heerlijk weer gehad.
FCBM schreef:
19-06-2018 18:17
Canada lijkt me ook schitterend inderdaad, zou daar graag nog een keer naartoe willen. Nadeel is wel dat ik in Oktober/November wil gaan. Het hoeft niet per se 25 plus te zijn op mijn reislocaties maar het gaat in de meest zuidelijke steden (Toronto) al gauw naar de <10 Graden. Dat is me eigenlijk net iets te gortig. Optie kan zijn om het nog even uit te stellen tot April.

bedankt voor de tip!
April is weer te vroeg. Zelf in mei kan er nog sneeuw vallen en zijn wegen afgesloten. Vanaf juni t/m september is het de beste tijd voor roadtrippen in West Canada
Je noemde Vietnam zelf al en dat kan ik je zeker aanraden. Het kan er toeristisch zijn, maar dat is gelukkig nog wel steeds goed te vermijden. Je kunt dan ook een stukje Cambodja meepakken.

De Filipijnen is ook mooi. Let dan wel even op of het regenseizoen al voorbij is (november, december).

Verder raad ik je Nepal of Sri Lanka aan. Beiden prachtig en ook makkelijk zelf te bereizen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2018 18:20
Ja, tis duurder dan Azie idd, maar dan heb je ook wat! ;-D

Zonder auto kom je nergens in Amerika, ik had 'n fijne jeep 4x4 en heb iets van 6500 km gereden in 3 weken.
Was dit recent? Wat was je kwijt in dat geval aan de autohuur als ik vragen mag? Brandstof is weer relatief goedkoop natuurlijk.
Je kunt ook 'n ticket BKK kopen en van daaruit 'n beetje rondtrekken. Cambodja, Laos bijv. Binnenlandse vluchten zijn niet duur en kun je kort van te voren boeken.
FCBM schreef:
19-06-2018 18:32
Was dit recent? Wat was je kwijt in dat geval aan de autohuur als ik vragen mag? Brandstof is weer relatief goedkoop natuurlijk.
Vorig jaar, dus wel recent ja. Autohuur bij Alamo was ca. 750 voor 3 weken. Voor motels betaalde ik tussen de 60 en 90 dollar. En ik had 't geluk 2 lange weekenden bij vrienden te kunnen logeren.
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
19-06-2018 18:28
Je noemde Vietnam zelf al en dat kan ik je zeker aanraden. Het kan er toeristisch zijn, maar dat is gelukkig nog wel steeds goed te vermijden. Je kunt dan ook een stukje Cambodja meepakken.

De Filipijnen is ook mooi. Let dan wel even op of het regenseizoen al voorbij is (november, december).

Verder raad ik je Nepal of Sri Lanka aan. Beiden prachtig en ook makkelijk zelf te bereizen.
Oh Nepal heb ik niet eens in overweging genomen, helemaal vergeten. Ik kan ook gewoon zo enorm moeilijk kiezen. Nepal is prachtig, maar heeft dan weer geen kust en ik zie een romantisch beeld voor me in een strandhuisje met een boekje op het balkon.

Maargoed je kunt niet alles hebben natuurlijk, ik moet gewoon eens beginnen met wegstrepen want ik ben nu op zoek naar een locatie die alles heeft, maar die bestaan natuurlijk niet.

Welk van de landen die je aanraadt zou je op nummer één zetten? (Als je al een keuze kunt maken?) en waarom?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2018 18:22
April is weer te vroeg. Zelf in mei kan er nog sneeuw vallen en zijn wegen afgesloten. Vanaf juni t/m september is het de beste tijd voor roadtrippen in West Canada
Was ik al bang voor, dan valt Canada helaas wel af. Binnen nu en 3 maanden ga ik het niet kunnen realiseren, en anders wordt het een jaar wachten. Nét even iets te lang.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-06-2018 18:34
Vorig jaar, dus wel recent ja. Autohuur bij Alamo was ca. 750 voor 3 weken. Voor motels betaalde ik tussen de 60 en 90 dollar. En ik had 't geluk 2 lange weekenden bij vrienden te kunnen logeren.
Oh dat valt me reuze mee eigenlijk. Verdorie, weer een optie erbij :D

Wat betreft BKK, heel stom ik weet het, maar er heerst zo'n stigma over westerse mannen die in hun eentje naar Thailand gaan (sekstoerisme). Ik weet dat ik me niets van anderen moet aantrekken, maar ook op werk enzo heb ik er toch een beetje moeite mee als dat tot gefronsde wenkbrauwen gaat leiden.

Thailand ben ik wel al geweest trouwens, in ' 09 en '12 (met familie). Prachtig land en eigenlijk alles wat ik nodig heb. Al vraag ik me af of ik me er nu nog zo fijn zou voelen als destijds, omdat ik toch alweer een aantal jaartjes ouder ben en ik nog wel herinner dat het toen veel tanktop-petje achterstevoren jongelui waren die er rondliepen. Ik weet het, ben kritisch.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gelul...wat wil je nou precies wel en niet uitgeven?

Beetje sporten, strand en wat doen kun je ook op de Canarische eilanden in hotel met sportaccomodatie of een plaatsje met sportschool zoals bijv. in Caleta del Fuste Fuertaventure, prima sport- en boksschool Ingle Gym. Zit ook een mooie spa aan het strand met zwembaden. Verder kun je bijv via Tui reizen en nog diverse wandelexcusies doen zoals naar het onbewoonde eiland Isla Lobos en diverse overige wandelingen. Er zijn zat eetcafe's etc, ook take out en wanneer je een appartement boekt kun je ook prima zelf koken.

En het is er niet zo heet dat sporten eigenlijk geen optie is.

Verder zou je ook kunnen denken aan Mexico. In Playa del Carmen zitten meerdere prima gyms met airco, er zijn ook zat appartementen te vinden of posada's zodat je zelf kunt koken of een pasta/taco op straat eten, niet echt streetfood maar wel mogelijk. Ook take out of take away is er zat. Veel dingen te zien en ook leuke jungle trackings, avonturen parken, zwemmen in ondergrondse meren e.d. o.a. via http://www.planetaindigena.com/
Mauricio is een enthousiaste goede gids.
Super mooi en gezellige strand en op het strand kun je ook prima wat te eten krijgen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 19-06-2018 18:45
6.26% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
FCBM schreef:
19-06-2018 18:36
Oh Nepal heb ik niet eens in overweging genomen, helemaal vergeten. Ik kan ook gewoon zo enorm moeilijk kiezen. Nepal is prachtig, maar heeft dan weer geen kust en ik zie een romantisch beeld voor me in een strandhuisje met een boekje op het balkon.

Maargoed je kunt niet alles hebben natuurlijk, ik moet gewoon eens beginnen met wegstrepen want ik ben nu op zoek naar een locatie die alles heeft, maar die bestaan natuurlijk niet.

Welk van de landen die je aanraadt zou je op nummer één zetten? (Als je al een keuze kunt maken?) en waarom?
Weet je, de lokatie maakt in feite niet zo veel uit, zo lang je daar tot rust kunt komen en een beetje op jezelf kunt rondpionieren. Ik denk dat je vraag ook niet zozeer een lokatie betreft, maar dat je veeleer (om welke reden dan ook) eraan toe bent in je eentje een beetje tot rust en ontspanning te komen, en of dat nou op Texel is of in een exotisch oord, maakt in feite niet eens zo veel uit. Er zijn talloze oorden op de wereld, dichterbij en verder weg, die aan jouw wens voldoen. De "perfecte" lokatie bestaat niet, die maak je zelf als je er bent. Dus houd op met de stress die te moeten selecteren, kies gewoon iets wat je fijn lijkt en ontspan...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
FCBM schreef:
19-06-2018 18:36
Oh Nepal heb ik niet eens in overweging genomen, helemaal vergeten. Ik kan ook gewoon zo enorm moeilijk kiezen. Nepal is prachtig, maar heeft dan weer geen kust en ik zie een romantisch beeld voor me in een strandhuisje met een boekje op het balkon.

Maargoed je kunt niet alles hebben natuurlijk, ik moet gewoon eens beginnen met wegstrepen want ik ben nu op zoek naar een locatie die alles heeft, maar die bestaan natuurlijk niet.

Welk van de landen die je aanraadt zou je op nummer één zetten? (Als je al een keuze kunt maken?) en waarom?
Dan zet ik Sri Lanka op nummer 1, want dat land is fantastisch: interessante cultuur, prachtige natuur, lekker eten, vriendelijke mensen en gezellige niet toeristische kust.

En voor je ultieme standfantasie kun je van daar uit voor een appel en een ei naar de Maladiven :sun:
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 19-06-2018 18:44
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In Sri Lanka zijn de sportfaciliteit behalve cricket echt 0,0 en voor hardlopen is het veel te warm en benauwd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-06-2018 18:43
In Sri Lanka zijn de sportfaciliteit behalve cricket echt 0,0 en voor hardlopen is het veel te warm en benauwd.
Ik heb er urenlange trekkings door de prachtige natuur gedaan. Misschien is dat wel voldoende.

Geen last van warmte of benauwdheid gehad, want de luchtvochtigheid was er niet hoog.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-06-2018 18:40
Wat een gelul...wat wil je nou precies wel en niet uitgeven?

Beetje sporten, strand en wat doen kun je ook op de Canarische eilanden in hotel met sportaccomodatie of een plaatsje met sportschool zoals bijv. in Caleta del Fuste Fuertaventure, prima sport- en boksschool Ingle Gym. Zit ook een mooie spa aan het strand met zwembaden. Verder kun je bijv via Tui reizen en nog diverse wandelexcusies doen zoals naar het onbewoonde eiland Isla Lobos en diverse overige wandelingen. Er zijn zat eetcafe's etc, ook take out en wanneer je een appartement boekt kun je ook prima zelf koken.

En het is er niet zo heet dat sporten eigenlijk geen optie is.

Verder zou je ook kunnen denken aan Mexico. In Playa del Carmen zitten meerdere prima gyms met airco, er zijn ook zat appartementen te vinden of posada's zodat je zelf kunt koken of een pasta/taco op straat eten, niet echt streetfood maar wel mogelijk. Ook take out of take away is er zat. Veel dingen te zien en ook leuke jungle trackings, avonturen parken, zwemmen in ondergrondse meren e.d. o.a. via http://www.planetaindigena.com/
Mauricio is een enthousiaste goede gids.
Super mooi en gezellige strand en op het strand kun je ook prima wat te eten krijgen.
Thanks voor je tip, die van Mexico neem ik mee.

Het is ook weer niet zo dat ik alleen op zoek ben naar een plek waar ik gewoon een hotel voor 3 weken kan boeken om daaromheen een beetje te sporten, eten, chillen. Het zou een optie kunnen zijn.

Ik dacht dan zelf bijvoorbeeld aan Bali ; relatief klein eiland (voor zover je in het zuiden blijft) en dat je daar een scooter huurt en vanuit dat hotel elke dag een tripje maakt.

Maar Playa del Carmen ziet er ook fantastisch uit. Wat je er over vertelt en wat ik zo in eerste instantie op google vind, ziet het er perfect uit. Bovendien vallen de vliegprijzen me ook enorm mee en is het klimaat er ideaal voor een reis in November, December.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het verkeer en de afstanden in Bali niet onderschatten. Het is enorm druk en chaotisch en Kuta is letterlijk een k%tplek. Sanur is nog wel aardig maar voor 3 weken is het een saai eiland. In een week heb je het wel gezien. Het is daarnaast ook nog eens ontzettend lang vliegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je haalt Japan al aan zie ik.

Niet echt per se weer om op het strand te liggen, maar ik vond het daar héérlijk in mijn eentje.

Vaak hoor ik solo-reizigers juist zeggen dat japan geen ideale bestemming is als je in je eentje bent, omdat je moeilijk aansluiting vindt bij japanners en mede reizigers. De hostels zijn bijvoorbeeld niet per se gezellig zoals je ze in Azie treft.

Bij mij past dat echter goed, wilde gewoon met rust gelaten worden. Japan is ideaal voor einzelgängers. Wel vrij prijzig, maar de hostels zijn prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven