Duikschool in het buitenland

20-06-2018 18:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey guys!

Ik ben bijna afgestudeerd en k ben de hele tijd aan het dromen wat k hierna zal doen, ik wil namelijk dolgraag reizen en op avontuur. Een van de dingen die ik heel graag wil doen is mijn duikbevet halen.

Nou zit ik te speuren op het internet voor een goede duikschoolcursus / vakantie in het buitenland, ik stuitte bijvoorbeeld op Oceanledgenstours in Zuid Afrika (wil ik heul graag heen!!) waar je voor een maand wegkan en alles eromheen klinkt super leuk, vond alleen het prijskaartje heel erg duur (€4000,-, nog zonder vliegtickets!!!) maar dan doe je wel echt een tour door het hele land, wat k wel echt leuk vind...

Hebben jullie nog aanraders of plekken waar k dit kan doen? Ik zou minimaal 2 weken tot een maand weg willen om mijn duikbevet te halen. Liefst doe k het wel in een groep want k reis alleen :)

Hoor t graag!!
Zelf heb ik mijn duikbrevet in Koh Tao gehaald (eiland bij Thailand). Misschien zou je een reis door Thailand kunnen maken en daar je reis eindigen. Ik zat daar bij een Nederlandse duikschool, best wel fijn. Of er ook groepsreizen zijn waar dit eilandje in zit durf ik niet te zeggen, was wel echt een duikeiland, iedereen daar is bezig met z'n brevet en het is echt goedkoop. Thailand is sowieso goedkoop..
Alle reacties Link kopieren
Bonaire, duikscholen genoeg en (bijna) allemaal met Nederlands sprekend personeel.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in estartit spanje gedaan. Was ook prima! Reisde ook alleen. Wel veel gezinnen daar. Maar duikschool was leuk en omdat ik theorie en praktijk in 1 wk deed, had ik meer dan genoeg te doen!
Ik vind 4000 euro echt bizar veel.

Ik zou naar Thailand gaan (Koh Tao) inderdaad. Prachtig duiken en perfecte omstandigheden om te leren. Docenten en boeken in alle talen te verkrijgen.

Zelf heb ik het geleerd op Utila in Honduras. Maar het schijnt dat je momenteel Honduras moet mijden. Het was daar wel echt geweldig ook.
Alle reacties Link kopieren
Ga in ieder geval naar een duikschool waar ze in kleine groepjes les krijgt, niet in de maximaal 8 per instructeur. En die ook de tijd nemen om je het duiken goed te leren. En ja, daar hangt een iets hoger prijskaartje aan dan sommige Aziatische scholen waar je in 2,5 dag je brevet kunt halen.

Ik heb zelf als instructeur in Egypte gewerkt. Bij hele slechte maar ook onwijs goede duikscholen. De duikschool waar ik het langste heb gewerkt werd de open water cursus in 4 (soms 5) dagen gedaan. En wanneer het brevet gehaald werd, wist ik wel redelijk zeker dat iemand in gelijkwaardige omstandigheden kon duiken. En niet zo'n malloot die alleen achter een instructeur aan kan zwemmen. Het is wel mijn naam op het pasje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maar 1 goed advies: ga je brevet in Nederland halen bij een vereniging. Dan is de kans groter dat je het goed leert. En ga daarna een reis maken waarbij je ook kunt duiken.
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
20-06-2018 19:46
Maar 1 goed advies: ga je brevet in Nederland halen bij een vereniging. Dan is de kans groter dat je het goed leert. En ga daarna een reis maken waarbij je ook kunt duiken.
Gelijk heb je maar... Ik wilde eig iets op een avontuurlijke manier doen! Met een reis erbij. In Nederland doe je toch in een zwembad, lijkt me niet zo boeiende ervaring dan! Of weet je goede plekken in NL??
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-06-2018 19:32
Ga in ieder geval naar een duikschool waar ze in kleine groepjes les krijgt, niet in de maximaal 8 per instructeur. En die ook de tijd nemen om je het duiken goed te leren. En ja, daar hangt een iets hoger prijskaartje aan dan sommige Aziatische scholen waar je in 2,5 dag je brevet kunt halen.

Ik heb zelf als instructeur in Egypte gewerkt. Bij hele slechte maar ook onwijs goede duikscholen. De duikschool waar ik het langste heb gewerkt werd de open water cursus in 4 (soms 5) dagen gedaan. En wanneer het brevet gehaald werd, wist ik wel redelijk zeker dat iemand in gelijkwaardige omstandigheden kon duiken. En niet zo'n malloot die alleen achter een instructeur aan kan zwemmen. Het is wel mijn naam op het pasje.
Thanks voor je advies! K wilde t liever ook in min 5 dagen doen, kan me niet voorstellen dat je het kan leren in 2/3 dagen maar...
Alle reacties Link kopieren
@Pipo* @hilo Thailand staat ook zeker op mijn lijstje dus daar ga k kijken naar Koh Tao. Hebben jullie het tijdens het rondreizen gedaan of ben je daarvoor naar Thailand toegegaan?
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
20-06-2018 19:46
Maar 1 goed advies: ga je brevet in Nederland halen bij een vereniging. Dan is de kans groter dat je het goed leert. En ga daarna een reis maken waarbij je ook kunt duiken.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik dacht dit vroeger ook. Ik heb zowel in Nederland als in het buitenland les gegeven als instructeur.

Ik heb te veel mensen gezien die het in NL/Europa gehaald hebben (ongeachte via welke organisatie) waar vertelt was dat "wanneer je het in Europa leer, je overal kan duiken", en die in grote problemen kwamen in water met een zicht van 10-20 meter. Veel meer moeite hadden met hun drijfvermogen, en soms hoogtevrees kregen.

Het hangt dus echt af van de individuele instructeur.

Het grote voordeel van een warmer land, is dat ik veel meer water tijd had met mijn studenten. Geen uurtje zwembad (waarbij je ook nog moet opbouwen en afbreken) en korte duikjes ivm kou, maar gewoon uren per dag in het water liggen. Door het betere zich, geen oefeningen zittend op de bodem maar direct zwevend aanleren, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als instructeur op koh Tao gewerkt. Erg goeie plek om je duikbrevet te halen ondat er zoveel keuze is, dus ook lage prijzen. Je haalt je brevet daar in 4-5 dagen en dat is prima te doen. Als je wilt kan ik je het emailadres van een Nederlandse instructrice geven die daar nog steeds werkt. Bij de duikschool waar ik werkte zat de accommodatie er gratis bij (basic, maar wel aan zee)
Je kunt me een pm sturen voor meer info
Alle reacties Link kopieren
doel_jaar2100halen schreef:
20-06-2018 20:03
Gelijk heb je maar... Ik wilde eig iets op een avontuurlijke manier doen! Met een reis erbij. In Nederland doe je toch in een zwembad, lijkt me niet zo boeiende ervaring dan! Of weet je goede plekken in NL??
Je begint in het zwembad waar je dus goed (in verwarmde water) de basics leert. Daarna ga je ook buitenduiken doen.

In Delft zit een hele goede vereniging. Maar neem anders eens contact op met de NOB.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf mijn brevet op Bonaire gehaald. Ik heb een PADI-brevet.
Meestal doe je er ongeveer 4-5 dagen over. Vooral in het begin is duiden best vermoeiend. De 'binnen'-duiken deden we gewoon in het ondiepe gedeelte van de zee. Bij de school waar ik zat, hadden ze max 6 mensen per klas. Wij waren met maar 4 mensen.

Sommige mensen vinden dat je het beter leert als je je brevet in Nederland haalt, omdat duikverenigingen grondiger (zouden) zijn. Maar het belangrijkste is gewoon dat je duikuren maakt, ervaring opdoet. Na het behalen van mijn brevet zijn mijn vriend en ik regelmatig wezen duiken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het in elk land wel doen. Kies gewoon een leuke plek uit waar je heen wilt en de natuur onder water mooi is en zoek daar een school bij.
koekies zijn lekker
doel_jaar2100halen schreef:
20-06-2018 20:07
@Pipo* @hilo Thailand staat ook zeker op mijn lijstje dus daar ga k kijken naar Koh Tao. Hebben jullie het tijdens het rondreizen gedaan of ben je daarvoor naar Thailand toegegaan?
Ik ben dus serieus voor 6 dagen naar Koh Tao gegaan. Was in totaal 8 dagen weg, extreem zonde van tijd en geld, dus dat zou ik je niet aanraden :'). Ben daar veel mensen tegengekomen die al wel een langere reis aan het maken waren, wat dus ook een stuk logischer is.
swaentje71 schreef:
21-06-2018 07:36
Je begint in het zwembad waar je dus goed (in verwarmde water) de basics leert. Daarna ga je ook buitenduiken doen.

In Delft zit een hele goede vereniging. Maar neem anders eens contact op met de NOB.
Hahahaha denk maar niet dat de zee in Thailand 'koud' is hoor.

Ik vind het in Nederland onnodig duur en intensief, als je verder toch alleen in tropische oorden duikt. Ik heb het ook in 4 dagen gehaald op Utila. Prima te doen. Daarna advanced op Koh Tao. Ik zou gewoon naar Koh Tao gaan en dan verder reizen door Thailand (of eigenlijk zou ik eerst reizen door Thailand en dan afsluiten met een week op Koh Tao). Al ben ik er ook wel eens twee weken achter elkaar geweest (gezellig tijdens die dubbele moord 4 jaar terug). En dat vond ik ook chill (met uitzondering van de vermoorde mensen op 100 meter van mijn hotelkamer). Maar goed. Het is meestal super veilig daar. En je kunt lekker eten, lekker chillen, uitgaan en massages nemen. What's not to love?
Alle reacties Link kopieren
Egypte
Prachtige onderwaterwereld en aangename watertemperatuur!
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
20-06-2018 19:19
Ik vind 4000 euro echt bizar veel.

Ik zou naar Thailand gaan (Koh Tao) inderdaad. Prachtig duiken en perfecte omstandigheden om te leren. Docenten en boeken in alle talen te verkrijgen.

Zelf heb ik het geleerd op Utila in Honduras. Maar het schijnt dat je momenteel Honduras moet mijden. Het was daar wel echt geweldig ook.
is die 4000,- niet meteen voor de instructeursopleiding???

Je PADI OW heb je in een paar dagen gehaald joh en dat kan over de hele wereld. Ik zou wle ff kijken naar de watertemperatuur, je ligt relatief veel in het water dan, 27 gr + zou voor mij een minimum zijn hahahaha.

Twee leuke tips in de Filipijnen :

https://magicresorts.online/?lang=nl

(Nederlandse duikschool, zitten op Cebu en op Bohol, ik ben op Cebu geweest echt een enorme aanrader!!)
guppekop wijzigde dit bericht op 21-06-2018 14:54
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
20-06-2018 19:46
Maar 1 goed advies: ga je brevet in Nederland halen bij een vereniging. Dan is de kans groter dat je het goed leert. En ga daarna een reis maken waarbij je ook kunt duiken.
dat is eigenlijk wel de beste tip. Ik heb mijn OW ook in NL gehaald, heb daar een paar weken over gedaan, helemaal leuk. Advanced heb ik feitelijk alle kennis in NL gedaan, enkel de duiken heb ik in Egypte gemaakt. Rescue heb ik dan weer in NL gehaald.
Alle reacties Link kopieren
doel_jaar2100halen schreef:
20-06-2018 20:03
Gelijk heb je maar... Ik wilde eig iets op een avontuurlijke manier doen! Met een reis erbij. In Nederland doe je toch in een zwembad, lijkt me niet zo boeiende ervaring dan! Of weet je goede plekken in NL??
de buitenduiken zijn toch ook in NL echt in het buitenwater hoor! Is veel spannender en lastiger dan in een of andere tropische oceaan. (ook kouder, dat dan wel, veeeeel kouder)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
21-06-2018 14:52
de buitenduiken zijn toch ook in NL echt in het buitenwater hoor! Is veel spannender en lastiger dan in een of andere tropische oceaan. (ook kouder, dat dan wel, veeeeel kouder)

En dat was voor mij wel een reden om het niet in Nederland te doen. Ik vond het veel relaxter om het in tropisch water te doen. Juist omdat het water helder, rustig en lekker warm was, was het makkelijker om je te concentreren op de instructeur en de oefeningen.

Ik duik jaarlijks wel een keer in de Algarve, dat water is koud en het zicht in veel minder. Ik doe dit puur voor onderhoud. Ja, het heeft soms wel wat dat je maar 5 meter voor je kunt kijken, maar heel relaxt is het ook niet, want je moet veel meer op je buddy en de gids letten. Daarnaast ben ik er vaak na 30 minuten wel klaar mee, omdat het zo koud is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hen mijn brevet gehaald in Indonesië op Bunaken (bij Sulawesi). Ik heb dit grdaan bij Mamalin (https://www.mamaling.com/en/prices/). Onwijs goede instructeur gehad en het duiken is prachtig daar. Mamaling is kleinschalig en het eten is goddelijk. Er is redelijk wat stroming daar waardoor je erg op je drijfvermogen moet letten. Ik heb dat echt als een voordeel ervaren want mijn drijfvermogen is nu supergoed en ik kan redelijk lang met een fles duiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven