Doorreis hotel/ b&b voor gezin op weg naar Lyon ?

05-07-2018 21:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag! We gaan naar een camping ten zuiden van Lyon. Nu dachten we ergens in buurt van dijon te overnachten 1 nachtje.. iemand de gouden tip. Via booking duur of vol. Gezin met drie kleine kids dus twee slaapkamers denk ik. Gouden tip? Dan graag pb.. dank
Keuteltje, ik heb het idee dat je nooit goed zoekt.
Je komt hier altijd om tips vragen, omdat je zelf denkt er met een uurtje Google wel te komen.
Je vindt ook alles te duur, dus ik zou gewoon even zelf doorzoeken totdat je een plek in een hotel vindt.
Misschien kun je hieronder nog wat vinden.
En dan tik jij bij de vele advies-links Dijon in ipv Orleans.

reizen/hotel-bij-snelweg-in-frankrijk-m ... s/362129/1
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een ibis of f1 zoeken.
dolfje schreef:
05-07-2018 21:31
Ik zou gewoon een ibis of f1 zoeken.

Dat segment is te laag.
Overigens ben je nu gewoon erg laat, dus gaat lastig worden.

Chambres d’hotes kan je nog proberen, maar ook weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-07-2018 21:41
Dat segment is te laag.
Te laag voor wat? Ze hoeven er toch alleen te slapen?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-07-2018 21:44
Overigens ben je nu gewoon erg laat, dus gaat lastig worden.

Dat ook.
dolfje schreef:
05-07-2018 21:48
Te laag voor wat? Ze hoeven er toch alleen te slapen?

Te laag voor Keutel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-07-2018 21:49
Te laag voor Keutel ;-)
Ah ok.
Ibis in Chalon sur Saône, daar hebben wij prima geslapen. Weet niet meer hoe duur het was maar geen topsegment.
Alle reacties Link kopieren
Airbnb is top. Je kan gewoon een heel appartement huren en is niet duur (mits je in een grote stad wil).
Alle reacties Link kopieren
Www.linksundrechts.com
Er is nog genoeg vrij in die buurt, ook betaalbaar (rond 150 euro voor vijf personen).
Alle reacties Link kopieren
Goedkoopste wT ik zie is 160,- vinden wij veel geld voor op doorreis... airbnb kunnen we kijken. Goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Je wil toch 2 kamers? 160 euro is dan 80 per kamer in het hoogseizoen.
Als dat te duur is je tent maar opzetten ergens.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
82,- totaal in hotelF1 Dijon Nord.
Alle reacties Link kopieren
Als het te duur is, kan je dan niet beter gewoon vroeg vertrekken en in één keer doorrijden? Van Dijon is het nog maar een relatief klein stukje naar Lyon. Overnachten geeft ook veel gedoe met alles inpakken, uitpakken, kinderen gaan slecht slapen, zeker als je met zijn vijven in een F1 driebeddenkamer gaat slapen op een industrie terrein vanwege de prijs.

Wat wij doen:
ik pluk ze om 5 of 6 uur uit hun bed en zet ze in hun pyjama met fleecedekentje achterin de auto.
Ik zorg voor een leuk ontbijtje (ongeveer in Luxemburg) met eigen thermoskannen (€3 bij Action)
Vooral het mogen eten in de achterbak van de auto met de klep omhoog geeft onze kinderen een vakantie gevoel.
Daarna laat ik ze zichzelf daar dan omkleden.
Dan hebben we dus een vrij grote stop van half uur gehad en sjezen we vervolgens wel door.

Ik maak altijd een tas met allerlei cadeautjes, elke stop of als ik denk dat ze eraan toe zijn mogen ze iets uitpakken, ik neem wat nieuwe films mee en vakantieboekjes van donald duck ofzo of puzzelboekjes of stickerboeken waarmee ze een hele stad kunnen inrichten. En ANWB wegen kaarten zodat ze kunnen zien waar we ongeveer zijn.

Succes en alvast een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Holiday Inn in Dijon is echt top, maar geen idee hoe duur eigenlijk, ging er vroeger altijd heen.
Ik vind 160 in het hoogseizoen niet duur eigenlijk voor 2 kamers.
Alle reacties Link kopieren
Dijon-Lyon is 200 km dus misschien overnachting skippen en in 1x rijden.
Of kijk op bedandbreakfast.eu.
Alle reacties Link kopieren
Of zoek op familiekamer, vooral b&b’s hebben weleens 2x2-persoonsbed en dan babybedje erbij. Wij zaten 2 weken terug in Medicis home Beaune, daar hebben ze ook meerpersoons-appartementen.
Alle reacties Link kopieren
Al wat gevonden?
Wintertime16 schreef:
09-07-2018 09:38
Al wat gevonden?
Deze TO staat niet bekend om feedback in eigen topics.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten hier in Les Chalets de la Vingeanne in Longeau. Houten bungalows met alle voorzieningen, 2 slaapkamer, woonkamer met slaapbak (onze zonder tv, maar gaf niet), keukentje met vaatwasser en grote koelkast, simpele badkamer met bad/douche.
En huisjes staan op een klein park aan een mooi groot meer, met zwembad, aardig speeltuintje en restaurant (niet daar gegeten, want kon pas vanaf 19u bestellen en peuter was om 18u wel klaar met de dag, wel eten afgehaald, was prima voor afhaal).

Ik schat zo'n 50-60 km voor Dijon nog wel. Niet duur voor zoveel personen, wij betaalden erg last-minute nog geen €80 voor een nacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven