Vliegen met een maatje meer

08-07-2018 13:08 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,

Wie heeft er ervaring met vliegen met een maatje meer, nouja een paar maatjes meer..
Ik ben 1,60 en heb maat 52. Ik ga binnenkort op vakantie en ondanks dat ik toch wel weet dat het gaat passen in de vliegtuigstoel maak ik me toch wel zorgen...wie heeft hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, en het scheelt ook dat je niet 2 meter lang bent. Het is wel vervelend als degene die naast je zit ook een maatje meer heeft. Ik zou dan niet twee stoelen naast elkaar boeken.

Ik heb ooit tussen twee mensen in gezeten die heel breed waren. Het paste gewoon echt niet. Heel vervelend, maar meestal weet de crew daar wel een mouw aan te passen op een manier die respectvol is naar iedereen.

Het loont trouwens wel de moeite om vooraf te checken met welke airline je vliegt en hoe breed de stoelen zijn. Neem dit mee in je beoordeling wat je boekt, en dus niet alleen de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vooral ervaring met vliegen met 1.86 lang.... en ik zit graag aan t gangpad zodat mn benen opzij kunnen. Misschien helpt t voor jou ook om aan t gangpad te zitten zodat je de armleuning omhoog kan klappen. Dan heb je extra ruimte. Tov weggedrukt zitten bij t raampje of in t midden.

Wel moet deze armleuning omlaag blijven tijdens het opstijgen en landen maar dat is slechts een paar minuten.

En t verschil in maatschappijen en vliegtuigen is enorm. Met ryanair naar bqrcelona voor 3 tientjes is opgefrot zitten voor iedereen... en 8 uur naar cuba was een zee van ruimte.

Waar ga je heen trouwens!?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is helaas dat armleuningen vaak niet omhoog kunnen.. dan zit je wel een beetje ‘klem’. Ik ben lang én heb maat 48.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Bedankt al voor de reacties! Zal straks even reageren!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het past? Ik heb maat 40 qua onderlichaam en mijn benen komen al een beetje over de rand van de stoel heen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
TO, ik bedoel dit niet persoonlijk maar mijn ervaring met een corpulent persoon naast mij is niet positief. Het bovenlichaam past vaak nog wel maar de heupen en benen puilen vaak onder de armleuning door. Daardoor wordt ook een gedeelte van de naastgelegen stoel in beslag genomen. Hierdoor heeft deze persoon weer minder ruimte. Op een korte vlucht is dat nog te doen maar bij lange vluchten erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
08-07-2018 13:13
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, en het scheelt ook dat je niet 2 meter lang bent. Het is wel vervelend als degene die naast je zit ook een maatje meer heeft. Ik zou dan niet twee stoelen naast elkaar boeken.

Ik heb ooit tussen twee mensen in gezeten die heel breed waren. Het paste gewoon echt niet. Heel vervelend, maar meestal weet de crew daar wel een mouw aan te passen op een manier die respectvol is naar iedereen.

Het loont trouwens wel de moeite om vooraf te checken met welke airline je vliegt en hoe breed de stoelen zijn. Neem dit mee in je beoordeling wat je boekt, en dus niet alleen de prijs.


Bodybuilders?
Zorg dat je idd aan het gangpad zit. Dat lijkt me een stuk prettiger dan in het midden of bij het raam. Je zult sowieso een extra stoelriem krijgen waarmee je je standaard riem kunt verlengen. Hoe lang ga je vliegen? Als het op een lange vlucht is zou ik bijna adviseren om 2 stoelen te boeken. 1 aan het gangpad om op te zitten en 1 daarnaast. Dan weet je zeker dat je relaxt zit.
Alle reacties Link kopieren
https://wondervol.nl/met-maat-56-in-het-vliegtuig/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
08-07-2018 14:11
TO, ik bedoel dit niet persoonlijk maar mijn ervaring met een corpulent persoon naast mij is niet positief. Het bovenlichaam past vaak nog wel maar de heupen en benen puilen vaak onder de armleuning door. Daardoor wordt ook een gedeelte van de naastgelegen stoel in beslag genomen. Hierdoor heeft deze persoon weer minder ruimte. Op een korte vlucht is dat nog te doen maar bij lange vluchten erg vervelend.
Ik word bij de gate altijd een beetje zenuwachtig als ik mensen zie die flink dikker dan gemiddeld zijn. Als die maar niet naast mij komen zitten. Vorig jaar terug zat Hans van Baalen tegenover me te wachten. In het vliegtuig zat wel naast me maar gelukkig aan de andere kant van het gangpad :-) (het positieve is dan wel weer dat europarlementariërs ook gewoon economy vliegen....)
Als je zeker wil zijn boek je business class, heb je veel meer plek en zit je meestal niet naast iemand. hoe wel dat op kortere vluchten vaak gewoon een gordijntje is tussen business en economy.

Ik heb enkel ervaring met veel te lange benen hebben, met name landen waar in de langste mensen ter wereld wonen hebben altijd airliners die geen plaats bieden voor lange stelten. Heb wel eens met iedereen gewoon hele vlucht in gangpad gestaan naar Bosnië en Servië.

Aziatische airliners daarentegen hebben wel weer beenruimte.
Alle reacties Link kopieren
https://blog.tix.nl/vliegen/passagiers-overgewicht/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent gelukkig niet zo lang dat moet schelen maar ik ben 1.74 en maat 46 en ik zit vaak ook krap. Zit vaak ook nog in het midden ook omdat ik naast man wil zitten die het liefste bij het raam zit maar ik zou liever aan het gangpad zitten. Kan je er tenminste uit zo vaak als jezelf wilt.
strikjemetstippels schreef:
08-07-2018 14:27
Als je zeker wil zijn boek je business class, heb je veel meer plek en zit je meestal niet naast iemand. hoe wel dat op kortere vluchten vaak gewoon een gordijntje is tussen business en economy.

Ik heb enkel ervaring met veel te lange benen hebben, met name landen waar in de langste mensen ter wereld wonen hebben altijd airliners die geen plaats bieden voor lange stelten. Heb wel eens met iedereen gewoon hele vlucht in gangpad gestaan naar Bosnië en Servië.

Aziatische airliners daarentegen hebben wel weer beenruimte.
Er worden op die vluchten nooit 3 passagiers op 3 stoelen geboekt. Er zit dus altijd een stoel tussen in de ‘business class’. Wat in dit geval dus zeker een uitkomst zou zijn.

TO met welke airline vlieg je? Je kunt op de site vaak zien wat de afmetingen van de stoelen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen maatje meer, dat zijn er wel 3.. Twee stoelen boeken. Anderen hebben ook recht op een prettige vlucht..
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen maatje meer.
Ik zou echt goed balen als ik naast jou moet zitten, dat betekent namelijk dat ik mijn stoel moet delen met jou.
Ik zou echt 2 stoelen boeken.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag ; kan je een extra stoel boeken als je een pakketreis hebt geboekt of kan dat alleen bij losse vliegtickets? Ik heb die optie nl nog nooit ergens gezien.
Alle reacties Link kopieren
elmoni schreef:
08-07-2018 14:11
TO, ik bedoel dit niet persoonlijk maar mijn ervaring met een corpulent persoon naast mij is niet positief. Het bovenlichaam past vaak nog wel maar de heupen en benen puilen vaak onder de armleuning door. Daardoor wordt ook een gedeelte van de naastgelegen stoel in beslag genomen. Hierdoor heeft deze persoon weer minder ruimte. Op een korte vlucht is dat nog te doen maar bij lange vluchten erg vervelend.
Ook gehad, gelukkig van Londen naar Ams, dus niet ver. Bij langere vluchten 2 stoelen boeken, dan weet je zeker dat je genoeg ruimte hebt.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 44 en ben 1.70. Ik zit graag bij het raam of aan het gangpad. En ik hou mijn buik constant in en zit vaak ook nog op 1 bil omdat ik inderdaad niet mijn medepassagier wil belasten of aanraken.

Maar dit verschilt trouwens wel per vliegmaatschappij. Bij Ryanair is het dus echt 1 bil en armen strak om mij heen, bij KLM en Lufthansa had ik wel meer ruimte en kon ik zowaar op 2 billen maar wel armen strak langs mij heen.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
08-07-2018 13:30
Mijn ervaring is helaas dat armleuningen vaak niet omhoog kunnen.. dan zit je wel een beetje ‘klem’. Ik ben lang én heb maat 48.
Is dat niet alleen op de eerste rij zo?
Ik zou 2 stoelen boeken. Niet alleen om zelf lekkerder te zitten maar ook om irritatie bij je medepassagiers te voorkomen.
Laatste keer dat ik vloog een erg stevig persoon naast me gehad, en dat was geen pretje. Ondanks dat voor mij een stoel ruim zat is, zat ik nu alsnog krap. Zodra de stewardessen aangaven dat er ruimte over was om een andere zitplaats gevraagd omdat het gewoon niet comfortabel zat.
Dus eigenlijk zijn de zittingen te klein, als je al met maat 40 krap zit dan klopt er toch iets niet met de stoelen.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
08-07-2018 15:19
Dus eigenlijk zijn de zittingen te klein, als je al met maat 40 krap zit dan klopt er toch iets niet met de stoelen.
Ik vind het met mijn 1.65 en maat 36 al krap. Vorige week in het vliegtuig zat ik naast een slanke, doch dunne jonge man en die paste nauwelijks in de stoel in het midden.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al aangaf gaat het indd om.een paar maatjes meer dus vind sommig commentaar niet echt aardig. Ik vraag naar ervaringen met het passen in de stoelen, niet naar ervaring met het zitten naast een corpulent persoon. Ik reis met een familielid dus zal sowieso ten alle tijden zorgen dat hij degene is die naast de 'vreemdeling' zal zitten aangezien ik het ook niet prettig vind om anderen tot last te zijn. En zeker niet 12 uur lang. Wat ik eigenlijk al stom vind want ik zit liever naast een corpulente iemand dan iemand die een uur in de wind stinkt. Business class is geen optie zeker omdat ik niet 4 keer zoveel.ga betalen. Ik vlieg met Singapore airlines en dat is aan de afmetingen te zien nog een van de ruimste dat valt dus alweer mee. Mijn probleem zijn ook niet mijn heupen en benen maar mijn middel. Een seatbelt extender heb ik zelf al aangeschaft voor de zekerheid hoewel de meeste mensen in mijn omgeving zeggen dat ik die niet nodig zal hebben. Maar ben dus eigenlijk op.zoek naar mensen van mijn lengte en maat want iedereen ziet er qua lengte en maten zo verschillend uit dat het heel moeilijk is in te schatten. Bedankt iedereen voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven