In LA huurauto of OV?

13-07-2018 23:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan oa naar LA deze vakantie. Om van de ene plek naar de andere te komen, kun ke dat het beste met een huurauto doen of is OV een beter plan?
Alle reacties Link kopieren
Huurauto. OV is zo goed als niet-bestaand in LA.
Alle reacties Link kopieren
Welk OV?
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Sorry hoor, maar dan weet je echt niks van je vakantiebestemming. Is toch redelijk algemeen bekend dat in Amerika (en LA in het bijzonder) alles met de auto wordt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
LA zonder auto is als Geert Wilders zonder islamhaat. Of een toilet zonder wcpapier.
violetskies wijzigde dit bericht op 14-07-2018 00:40
22.63% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Uber
Alle reacties Link kopieren
Huurauto. Parkeren vond ik trouwens in LA voor Amerikaanse begrippen vrij prijzig op de top/toeristenlocaties zoals de pier van Santa Monica (maar nog niet zo gek als Amsterdam 😜). En calculeer ruim voor wat betreft tijden, er staat altijd file!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
14-07-2018 03:06
Huurauto. Parkeren vond ik trouwens in LA voor Amerikaanse begrippen vrij prijzig op de top/toeristenlocaties zoals de pier van Santa Monica (maar nog niet zo gek als Amsterdam 😜). En calculeer ruim voor wat betreft tijden, er staat altijd file!

Wat je trouwens nog wel kunt overwegen..wij hebben de auto toen in Santa Monica laten staan en zijn vanaf daar met een hop on hop off bus naar de Walk of Fame / Beverly Hills etc geweest. Scheelt je zoeken naar parkeerplaats en die bussen hebben op een hoop plaatsen een eigen strook, dus het gaat ook behoorlijk snel.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
De stad LA is groter dan de provincie Utrecht, daar rijdt geen OV. En als er al iets van een bus rijdt, dan is het de vraag of het veilig is als toerist om daar in te gaan zitten. Een huurauto is in de States noodzakelijk. Kleine afstanden zou je evt nog met een Uber kunnen doen.
OV in LA? :rofl:
Zonder huurauto kom je daar nergens, een auto is echt wel noodzakelijk!
yoshe schreef:
14-07-2018 06:23
Kleine afstanden zou je evt nog met een Uber kunnen doen.
Ik wou net zeggen, hoe zit het met taxi's? Die zou je ook als een soort OV kunnen zien. In NYC doen locals veel met de taxi. Of tegenwoordig niet meer?
NYC is wat dat betreft wel een aparte stad, daar heb je wel OV en zelfs stoepen!
regenworm schreef:
14-07-2018 07:55
Ik wou net zeggen, hoe zit het met taxi's? Die zou je ook als een soort OV kunnen zien. In NYC doen locals veel met de taxi. Of tegenwoordig niet meer?

NYC (Manhattan) is echt niet te vergelijken met LA hoor.
LAgirl82 schreef:
14-07-2018 07:57
NYC (Manhattan) is echt niet te vergelijken met LA hoor.
Nee, dat weet ik.
In LA heb je gewoon een eigen auto nodig, en hou ook rekening met het verkeer, het is daar namelijk erg druk. Zorg dus ook dat je altijd flesjes water bij je hebt en wat te snacken/eten in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen zegt altijd dat LA geen OV heeft en er een auto nodig is, ook weer in deze reacties. Maar ik heb LA wel met openbaar vervoer gedaan.

Het OV is erg goedkoop, er rijden veel bussen en er is ook een metrosysteem.
Ook heb ik heel veel gelopen en daardoor ook andere delen van de stad gezien dan alleen de bekendste.

Ik heb wel een taxi genomen naar Warner Brothers Studio Tour omdat ik de bus net gemist had. Maar vandaar naar de tarpits gewoon met de bus gedaan. Mensen waren ook supervriendelijk. Is toch de onderlaag van de bevolking die daar de bus neemt vaak.

Dus het kan gewoon zonder auto!
Alle reacties Link kopieren
Ja het is verstandig om een auto te hebben, maar houd rekening met veel verkeer en zelfs file’s. Om van de studio’s naar het strand te gaan ben ik meer dan 2 uur onderweg geweest.

Maar om nu te zeggen dat OV geen optie is, vind ik een beetje overdreven. Veel LA’ers gaan juist met OV. Het is dus handig om je te verdiepen in het OV-systeem. Rijdt er een bus langs jouw hotel naar bijv. The Walk of Fame, pak dan zeker die bus. Zorg voor voldoende muntgeld zodat je makkelijk kunt betalen. Ik zou zeggen verdiep je er even in. Ik vind OV prettiger dan de auto.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
https://www.metro.net/

Een weekkaart kost 25 euro. OV lijkt me een prima optie.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Ik heb in LA gewoond, het OV is echt niks, en de bussen? Ik stap er niet op hoor!
NYC is een héél ander verhaal...

Je hebt echt gewoon een auto nodig in LA, zeker als je weet dat de meeste dingen ver uit elkaar liggen en de afstanden daar veel groter zijn. Zonder auto ben je gewoon heel erg beperkt. En ik ken LA, hence the name. ;)
RégineFilange schreef:
14-07-2018 00:35
Sorry hoor, maar dan weet je echt niks van je vakantiebestemming. Is toch redelijk algemeen bekend dat in Amerika (en LA in het bijzonder) alles met de auto wordt gedaan.
Niet overal natuurlijk, ik zou in New York en Chicago dus geen auto huren maar fijn de metro gebruiken.
Tiana_76 schreef:
14-07-2018 10:30
Niet overal natuurlijk, ik zou in New York en Chicago dus geen auto huren maar fijn de metro gebruiken.

Dat is logisch, wat moet je op Manhattan met een auto... :lol:
LAgirl82 schreef:
14-07-2018 10:40
Dat is logisch, wat moet je op Manhattan met een auto... :lol:
Filerijden en parkeerplaatsen zoeken. ;-))
Alle reacties Link kopieren
Als er al bussen gaan, dan is het sterk de vraag of het veilig is voor een toerist om in te stappen. Ik zou de gok niet nemen.
Het metronetwerk van LA is de laatste tijd wel verbeterd. Met de auto rijden is ook niet ideaal ivm de files. Het hangt er dus vanaf wat je wil bezoeken waar je voor moet kiezen. Maak dus een lijstje met bestemmingen en kijk of die met het OV/de metro te bezoeken zijn.
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
22-07-2018 11:58
Als er al bussen gaan, dan is het sterk de vraag of het veilig is voor een toerist om in te stappen. Ik zou de gok niet nemen.
Sorry maar dit vind ik echt onzin. Er is niets mis met die bussen. Prima optie om je mee te verplaatsen in LA.
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven