Vakantie: koffers aanschaffen

15-07-2018 23:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,

Na lang wikken en wegen vandaag eindelijk de vakantie geboekt: 10 dagen
heerlijk all inclusive. Nu moeten er alleen nog twee koffers voor de ruimbagage komen. Tips voor stevige koffers met 4 wielen, hardcase en een beetje betaalbaar zijn dus erg welkom.

Kortom, welke koffer vergezeld jullie op jullie vakanties? En waar gaat de volgende vakantie heen? :-D
Alle reacties Link kopieren
Samsonite
Friesland
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb deze koffers https://www.coolblue.nl/product/480851/ ... black.html

Ik vind ze makkelijk te gebruiken, stevig en hij heeft het speciale slot.
Delsey en American Tourister.
Beide stevig en met 4 wielen.
Portugal.
Ik zou er in ieder geval op letten dat de koffers een gescheiden binnenkant hebben, met vakjes en zakjes. Mijn klein koffer heeft dat, en dat is heel handig. Je kunt dan beide helften echt dicht maken. Mijn grote koffer is gewoon een grote ruimte, met banden aan beide helften om je bagage vast te houden. Wat dus nooit werkt, omdat je niet al je spullen kunt vastzetten met twee bandjes.
Alle reacties Link kopieren
Samsonite maakt erg goede.

Tumi en Rimowa zijn nog beter en steviger, maar ook wel duurder.

Zou hier geen goedkoop koffertje voor nemen. Zeker die harde koffers gaan toch regelmatig kapot, dan wil je echt kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Neem opvallende, die vind je snel terug op vliegveld bagagebanden
Alle reacties Link kopieren
hier is eerder een topic over geweest. Bij ING kun je met rentepunten echt goede samsonitekoffers krijgen: https://www.ing.nl/punten/category/6634280/Koffers
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen koffers voor vliegvakanties, maar duffels.
Grote voordeel van die dingen is dat ze makkelijker in een auto passen en wat meegeven als je er tegen aanduwt.
Een ander voordeel is dat ze thuis veel minder ruimte vragen dan grote koffers.
Maar wij gaan ook nooit all inclusive, maar trekken met een niet al te grote huurauto en dan zijn harde koffers veel te onhandig. Ze passen ook bijna nooit in de kofferbak waardoor bagage weer zichtbaar op de achterbank ligt.
Ook op een hotelkamer/B&B vinden wij grote harde koffers niet handig.
Dat er dan geen wieltjes onder zitten, nemen we dan maar voor lief.
Een opvallende kleur is heel handig. Je vindt je eigen spullen dan snel terug.
Ook met een duffel heb ik nog nooit kapotte bagage gehad, dat heeft meer te maken met de manier van inpakken dan met je koffer/tas.
dolfine wijzigde dit bericht op 16-07-2018 09:42
34.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen grote, harde koffers want dat is een ontzettend gezeul en weinig flexibel. En nu ga je op all in, maar in de toekomst wil je misschien wel eens een trein/taxi/bootje pakken en dan zit je daar met die grote koffers. Ik heb dus een zachte trolley die openklapt als een koffer. Die kan ik wel gewoon achter me aansleuren, maar geeft ook mee als hij in een net te kleine ruimte moet. Overigens nooit problemen gehad met dingen die kapot gaan. Gewoon goed inpakken.

Felle kleur is goede tip.

En hier gaan we deze zomer nog naar Duitsland (weekendje), Spanje en Griekenland (twee keer roadtrip: een keer met eigen auto, een keer met huurauto).

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ben ook op zoek.

Bij ons gaat het om een vliegvakantie waarbij we 3 weken op dezelfde plaats blijven (familiebezoek in het buitenland), dus we hoeven er niet mee rond te zeulen. Voor eventuele korte trips ter plaatse nemen we altijd nog grote rugzakken mee, gewoon leeg/plat in de koffer, daar passen makkelijk genoeg spullen in voor een paar dagen.
Tot nu toe leenden we steeds een koffer van mijn ouders, maar die begint het te begeven, dus tijd een keer te investeren in 2 goede koffers waar we nog jaren mee vooruit kunnen.

Wat ik in elk geval op mijn eisenlijstje heb staan:
  • groot formaat (minimaal rond de 80-90 liter) -> dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je mee wil nemen, wij gaan uit van 20 kilo per koffer ongeveer, er mag maximaal 23 kilo pp mee. En de ervaring leert dat we dat ook wel nodig hebben, heen is de koffer voor een groot deel gevuld met cadeaus voor de familie en terug met nieuw gekochte kleding, want goedkoop shoppen daar.
    Maar voor een all-inclusive vakantie van anderhalve week kan het uiteraard een heel stuk kleiner.
  • harde buitenkant
  • kliksluiting, geen ritssluiting (is kwetsbaar, gaat gauw stuk)
  • goede kwaliteit (slechte ervaringen met goedkopere koffers, ze worden niet echt zachtzinnig behandeld op zo'n vliegveld)
Ik twijfel nog tussen 2 en 4 wielen.
Tot nu toe hadden we er eentje met 2 wielen en dat beviel goed, maar misschien is 4 wielen wel fijner?

Op dit moment staat een Samsonite S'Cure bovenaan mijn lijstje (en dan het model van 69 of 75 cm in ons geval, ik denk van elk formaat één).
Maar misschien komen hier nog betere tips voorbij.
Alle reacties Link kopieren
4 wielen is wel echt fijner.
Wij hebben een samsonite spinner ( dus met 4 wielen) en een oude samsonite met 2 wielen.
Alle reacties Link kopieren
Samsonite
Canada
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
15-07-2018 23:33
Mijn grote koffer is gewoon een grote ruimte, met banden aan beide helften om je bagage vast te houden. Wat dus nooit werkt, omdat je niet al je spullen kunt vastzetten met twee bandjes.
Onze koffer heeft dat ook, 2 banden die diagonaal over de bagage gaan. Ik leg bovenop de kleding een grote badhanddoek, dan houden de banden de boel wel goed bij elkaar.

Wij hebben een Samsunite en een look-alike. Beide met 4 wielen, toch net weer wat handiger dan 2 wielen.
Wij hebben fel gekleurde en gebruiken ook nog van die banden om ze snel te herkennen want felle kleuren zie je steeds meer.
Wij gaan dit jaar heerlijk all inclusive naar Turkije. Vorig jaar een zeer intensieve rondreis door Florida gemaakt, nu heerlijk 2 weken niks doen.

Succes met koffers zoeken!
widajo wijzigde dit bericht op 16-07-2018 11:42
Reden: Er ontbrak nog wat
29.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
deze American Tourister, vier wielen en heel fijne sluiting.

Volgende reis Azie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Eastpak Trans4 L. Geen harde koffer, wel verstelbare banden aan de zijkant waarmee je het volume aan kunt passen. Prima koffer voor 10-12 dagen.
Toendertijd gekocht bij Zalando Lounge in een verschrikkelijk lelijk en opvallend motief voor weinig (75)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mintgroene Suitsuit! Love it :heart: Heel handig met twee los in te pakken helften, zoals iemand hierboven al schreef.

Volgende reis gaat naar Portugal.
Alle reacties Link kopieren
Dolfine schreef:
16-07-2018 07:48
Wij hebben geen koffers voor vliegvakanties, maar duffels.
Grote voordeel van die dingen is dat ze makkelijker in een auto passen en wat meegeven als je er tegen aanduwt.
Een ander voordeel is dat ze thuis veel minder ruimte vragen dan grote koffers.
Maar wij gaan ook nooit all inclusive, maar trekken met een niet al te grote huurauto en dan zijn harde koffers veel te onhandig. Ze passen ook bijna nooit in de kofferbak waardoor bagage weer zichtbaar op de achterbank ligt.
Ook op een hotelkamer/B&B vinden wij grote harde koffers niet handig.
Dat er dan geen wieltjes onder zitten, nemen we dan maar voor lief.
Een opvallende kleur is heel handig. Je vindt je eigen spullen dan snel terug.
Ook met een duffel heb ik nog nooit kapotte bagage gehad, dat heeft meer te maken met de manier van inpakken dan met je koffer/tas.
Ik ben juist afgestapt van duffels. Schade heb je veel sneller bij een duffel. Ook als je er zelf niet al te veel in doet: bagageladers pakken tas aan één hengsel vast, waardoor die gaat losscheuren, en er zitten scherpe uiteinden aan bijv. de bagagekarretjes / andere bagage etc. waardoor je scheuren in je tas kunt krijgen.

Ik ben met je eens dat ze misschien wat beter in een auto passen, maar als je met zijn tweeën op pad bent zou je daar geen problemen mee moeten hebben, ook niet bij een kleine auto. VInd juist als ik veel van plek naar plek moet gaan een harde koffer handig. Natuurlijk niet als je echt gaat backpacken, maar dat doet tegenwoordig bijna niemand: als je niet meer van 500 meter met je bagage hoeft te lopen, is zo'n rijdende koffer echt prima.
Bim schreef:
16-07-2018 01:07
hier is eerder een topic over geweest. Bij ING kun je met rentepunten echt goede samsonitekoffers krijgen: https://www.ing.nl/punten/category/6634280/Koffers

Die wilde ik net komen tippen :biggrin:

Wij hebben 2 Samsonite Spinners 75cm, ook via de rentepunten. Superfijn!!!
Achteraf denk ik dat de 69cm beter zou zijn qua formaat maar de koffers zijn perfect. lekker licht, goede wieltjes en goede kwaliteit.


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ijstaart schreef:
16-07-2018 11:18
Ik lees even mee, ben ook op zoek.

Bij ons gaat het om een vliegvakantie waarbij we 3 weken op dezelfde plaats blijven (familiebezoek in het buitenland), dus we hoeven er niet mee rond te zeulen. Voor eventuele korte trips ter plaatse nemen we altijd nog grote rugzakken mee, gewoon leeg/plat in de koffer, daar passen makkelijk genoeg spullen in voor een paar dagen.
Tot nu toe leenden we steeds een koffer van mijn ouders, maar die begint het te begeven, dus tijd een keer te investeren in 2 goede koffers waar we nog jaren mee vooruit kunnen.

Wat ik in elk geval op mijn eisenlijstje heb staan:
  • groot formaat (minimaal rond de 80-90 liter) -> dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je mee wil nemen, wij gaan uit van 20 kilo per koffer ongeveer, er mag maximaal 23 kilo pp mee. En de ervaring leert dat we dat ook wel nodig hebben, heen is de koffer voor een groot deel gevuld met cadeaus voor de familie en terug met nieuw gekochte kleding, want goedkoop shoppen daar.
    Maar voor een all-inclusive vakantie van anderhalve week kan het uiteraard een heel stuk kleiner.
  • harde buitenkant
  • kliksluiting, geen ritssluiting (is kwetsbaar, gaat gauw stuk)
  • goede kwaliteit (slechte ervaringen met goedkopere koffers, ze worden niet echt zachtzinnig behandeld op zo'n vliegveld)
Ik twijfel nog tussen 2 en 4 wielen.
Tot nu toe hadden we er eentje met 2 wielen en dat beviel goed, maar misschien is 4 wielen wel fijner?

Op dit moment staat een Samsonite S'Cure bovenaan mijn lijstje (en dan het model van 69 of 75 cm in ons geval, ik denk van elk formaat één).
Maar misschien komen hier nog betere tips voorbij.
Sowieso vier wielen, dan kun je hem ook meeschuiven met bijv. je handtas erop in de rij voor vliegveld, hij blijft staan en je beukt er andere mensen niet mee voor de voeten.

De samsonites zijn goed, nooit problemen gehad met ritsen van dat merk. Als je een beter merk koopt, dan heb je daar ook geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Dank nog voor de tip van de ING punten, daar zou ik echt nooit aan gedacht hebben. We hebben 2 prachtige Samsonite S'Cure 69 koffers besteld & al ontvangen inmiddels.
Eerste indruk is positief, nu nog testen in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
lijkt me goede keus! Die hebben ook hele fijne betrouwbare sluitingen!
American tourister (is volgens mij van samsonite)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Koffer is inmiddels gekocht, idd eentje met 4 wielen en het grootste formaat dat ik deze in kon krijgen en in een prachtige fuschia kleur. Dus super blij mee!
Alle reacties Link kopieren
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven