Alleen op vakantie, ver weg of dichtbij?

16-07-2018 00:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames van het forum,

Deze zomer word voor mij de eerste keer alleen op vakantie ! Hiervoor altijd al maanden van te voren bezig geweest met de mooiste bestemmingen bekijken en genoeg tijd te hebben om alles te vergelijken en te plannen. Maar nu... Ik weet dat ik sowieso weg wil, alleen ik kijk rond als een kip zonder kop en zoek me eigen helemaal suf!

Mijn vakantie periode is in Augustus. Dit kreeg ik door omstandigheden kort geleden te horen en ik baal er een beetje van dat zelfs de meest 'eenvoudige' vakanties richting Italië of Spanje in een leuk gelegen hotel (liefst dicht aan strand en winkeltjes) met ontbijt en diner al snel richting de 900 euro gaan. Maar ik moet echt er tussenuit, absoluut geen Nederland.

Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet doen. Want mijn eisen-lijsten zijn meestal niet erg realistisch , en ik vraag me af wat nu de beste keuze is.

Aan de ene kant wil ik ergens op een gezellige plek aan een fijn strand best 900-1100 euro maximaal weg leggen voor een hotel inclusief ontbijt/ all incl. ergens in Spanje / Portugal / Italië etc.
Niet echt spannende landen, maar misschien wel een heerlijke vakantie. Mooie omgeving is een dikke plus. Ik kan er dan gewoon een lekkere zon en zwem vakantie van maken.

De andere kant van mij, wil ook wel 1600 neerleggen al is het maar voor een klein weekje naar (ik noem maar wat) Mexico, Cuba, doe eens gek. Al met al, weet ik dat dit puur voor de feeling gaat, het avontuur naar iets wat ik nooit heb gezien. Natuurlijk boek ik daar enkele excursies, maar ik vind het nog veel te eng om echt te gaan rondreizen of meteen een groepsreis van 3 weken te doen. Dus dat zullen de iets duurdere (strand) vakanties worden met wat meer snufjes cultuur. Maar wel iets onvergetelijk omdat ik weet dat de omgeving dan ook al een dikke 10 is.

Optie 2 kan ik natuurlijk ook compleet laten vallen en bewaren voor een volgend jaar. En het dan ook meteen goed doen..

Wat zouden jullie doen voor jullie eerste keer alleen ? ik wil het liefst naar een plek waarvan de omgeving fantastisch is, of als het kan iets waarvan ik denk : " Oh leuk, net even iets anders !"

Overigens is zo'n groepsreis waarschijnlijk wel meteen de manier denk ik om het in een keer goed te doen... Ik weet alleen niet of ik dat aan durf.

Ervaring is van harte welkom!
Wat de één leuk vindt is een rampenvakantie voor de ander.

Ga naar een reisbureau en leg hen je vraag voor en laat weten hoeveel je te besteden hebt.
Voor een week naar een bestemming aan de andere kant van de wereld -nou ja, lange vlucht van 10 uur of meer- zou ik persoonlijk niet doen zeker als er een groot tijdsverschil is.
Domweg omdat je dan vermoeider en met jetlag terug komt of arriveert.

Ook wel belangrijk: heb je een rijbewijs? Er zijn prachtige plekken in de buurt (de kleinere Canarische Eilanden b.v.) waar je wel een auto moet huren anders kom je nergens. La Palma is prachtig maar zonder auto zie je niet echt veel en dat is echt zonde.
Maar wie weet zou jij er niks aan vinden, ik zou echt een reisburo om raad vragen.
Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Jellybelly schreef:
16-07-2018 00:39
zelfs de meest 'eenvoudige' vakanties richting Italië of Spanje in een leuk gelegen hotel (liefst dicht aan strand en winkeltjes) met ontbijt en diner al snel richting de 900 euro gaan.

Dan zou ik nog maar eens wat beter zoeken. Ik zie juist overal reisje naar Spanje van zo'n drie/vierhonderd euro voorbijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
16-07-2018 05:34
Dan zou ik nog maar eens wat beter zoeken. Ik zie juist overal reisje naar Spanje van zo'n drie/vierhonderd euro voorbijkomen.
Maar waar kom je dan terecht? Kan nooit wat zijn.

Heb je een auto? Dan zou ik in augustus gewoon met de auto weggaan en een beetje gaan toeren. Duitsland, Frankrijk en Engeland zijn ook prachtig. Waarheen zou ik ook van het weerbericht laten afhangen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben voor 2 personen bijna 2000 euro kwijt voor een week all in in Spanje, Griekenland etc.
Belachelijk duur.
Als je alleen bent en je wilt met een auto erop uit, denk dan eens aan Kefalonia. Niet al te druk, en schitterend mooi.
Er staat nu op een website (mag ik de naam zeggen?) een heel leuk tripje, 2 weken appartement, rustig gelegen, zwembad en vlak bij zee, voor een prikkie. Is de marktplaats website voor reizen.
2 weken in augustus, misschien is dat wat voor jou.
En een groepsreis is hartstikke leuk! Vind ik;) Er zit altijd wel iemand tussen met wie je het goed kan vinden.
Succes met zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Als het goedkoop moet, je naar het zuiden wil, all inclusive en je verveelt je niet snel: Kos
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-07-2018 08:12
Als het goedkoop moet, je naar het zuiden wil, all inclusive en je verveelt je niet snel: Kos
Je vergeet nog iets: je moet ook hittebestendig zijn, voor Griekenland in augustus. Ik trek het niet. Zuid Spanje ook niet trouwens. De zomermaanden zijn juist perfect voor de meer noordelijke landen.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2018 08:19
Je vergeet nog iets: je moet ook hittebestendig zijn, voor Griekenland in augustus. Ik trek het niet. Zuid Spanje ook niet trouwens. De zomermaanden zijn juist perfect voor de meer noordelijke landen.
Anders lees je de OP even
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-07-2018 08:23
Anders lees je de OP even
Heb ik gedaan. Staat nergens dat het haar niet warm genoeg kan zijn. Veel mensen denken automatisch aan dit soort bestemmingen, en eenmaal daar lopen ze te puffen dat het te heet is.
.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je eens kijken wat een losse vlucht kost en er zelf een hotel of appartement bij boeken. Volgens mij hoef je dan voor een week in het hoogseizoen echt niet meer dan 600/700 euro kwijt te zijn.

Kijk ook eens naar minder voor de hand liggende bestemmingen als Montenegro of onbekendere Griekse eilanden.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
16-07-2018 05:34
Dan zou ik nog maar eens wat beter zoeken. Ik zie juist overal reisje naar Spanje van zo'n drie/vierhonderd euro voorbijkomen.
Zou het kunnen, dat die prijs geldt per persoon, als je met twee komt?
Hotels adverteren vaak zo: 35 euro op per nacht, maar enkel geldig als je met twee personen komt.

Boek je die kamer alleen, dan betaal je ook gewoon 70 euro
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
16-07-2018 10:20
Zou het kunnen, dat die prijs geldt per persoon, als je met twee komt?
Hotels adverteren vaak zo: 35 euro op per nacht, maar enkel geldig als je met twee personen komt.

Boek je die kamer alleen, dan betaal je ook gewoon 70 euro
Dat is inderdaad vaak waarom vakanties zo goedkoop lijken. Die prijs gaat doorgaans niet op als je alleen komt.
Maar dan nog, voor 200/250 euro een retourvlucht en voor 60/70 euro een hotelkamer moet lukken toch in augustus? Dan zit je nog ruim onder de 900 euro voor een week.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel zie onder
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2018 10:39
95.67% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
16-07-2018 10:31
Dat is inderdaad vaak waarom vakanties zo goedkoop lijken. Die prijs gaat doorgaans niet op als je alleen komt.
Maar dan nog, voor 200/250 euro een retourvlucht en voor 60/70 euro een hotelkamer moet lukken toch in augustus? Dan zit je nog ruim onder de 900 euro voor een week.
Je moet ook nog eten he. En 60/70 euro voor een kamer is ook krapjes in augustus als je een beetje leuk wil zitten. Dat betaal ik in het laagseizoen al, in een relatief goedkoop land in een relatief goedkoop hotel. Of je moet genoegen nemen met een hostel.
.
Alle reacties Link kopieren
wat mij te gek lijkt is een zeilcruise in Turkije. Misschien iets voor jou? Het is geen groepsreis maar je zit wel met een kleine groep anderen op een boot, bijvoorbeeld:


https://www.mavitravel.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een rijbewijs maar is nu niet van toepassing omdat ik zelfs nog snelwegen vermijd en al bij de gedachte van rijden in een onbekend land krijg ik al stress haha. Reizen in buitenland met openbaar vervoer is voor mij nooit echt een probleem.

Cruises lijken mij ook fantastisch, al ligt Turkije mij dan iets minder. Ik had een week terug geïnformeerd en blijkt dat je meestal toch een goede tijd van te voren erbij moet zijn (1jaar ?). Overigens zijn de toeslagen voor single reizigers ook echt extra duur op een cruise. Ik zag de prijzen meteen 400 tot 600 euro omhoog springen. Ik kan nog een poging doen, en ga zeker even op je aanbevolen link kijken guppekop!

Zelf een losse vlucht boeken is ook een goede optie. Is booking.com een fijne website om de hotels er bij te boeken? Weet trouwens niet of ik dit wel zo hier mag vragen...

Montenegro staat trouwens op dit moment in het lijstje met opties. De plaats Budva schijnt wel aantrekkelijk te zijn met de zee op loopafstand. Heeft iemand anders ervaring met deze plek?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor booking is perfect. Ik gebruik niet anders. Als je invult 1 persoon vind je ook goedkopere 1-persoonskamers. Bijkomend voordeel: die zijn in augustus vaak niét volgeboekt en de andere kamers in populaire hotels wél.
Dit is echt de beste en goedkoopste manier als je alleen bent.
.
Alle reacties Link kopieren
Dank je impala!
Alle reacties Link kopieren
Jellybelly schreef:
16-07-2018 14:59
Dank je impala!
Je kan ook op Booking een hotel zoeken en het hotel dan direct mailen, via de website van het hotel zelf, en vragen om een betere deal. Hotels betalen nl heel veel commissie aan Booking. Zeker als je meer nachten blijft krijg je zo niet zelden een lagere prijs, een nacht gratis of gratis maaltijden.
Je loopt wel het risico dat iemand anders dan die kamer via Booking reserveert terwijl jij wacht op antwoord.

En klik bij booking altijd door naar 'lees alle beoordelingen' want aanvankelijk krijg je alleen positieve, tegenwoordig.
.
Alle reacties Link kopieren
booking werkt inderdaad prima, nooit slechte ervaring me gehad en al heel vaak via booking geboekt.
Wat betreft zeilen kan je ook is kijken bij Amorgos.
Alle reacties Link kopieren
Een groepsreis lijkt mij juist ideaal als je nog niet eerder alleen gereisd hebt en liever niet zelf achter het stuur gaat zitten. Dan doe je het in een keer goed met avontuur en buiten je comfort zone, zonder dat je echt helemaal op jezelf bent aangewezen.

Zelf hou ik van stedentrips als ik alleen ga, een paar dagen is dan wel genoeg. Of rondreizen, meer backpack stijl. Alleen naar een all inclusive lijkt me vrij saai.
Alle reacties Link kopieren
Jellybelly schreef:
16-07-2018 14:39

Montenegro staat trouwens op dit moment in het lijstje met opties. De plaats Budva schijnt wel aantrekkelijk te zijn met de zee op loopafstand. Heeft iemand anders ervaring met deze plek?
Budva zou ik je ten zeerste afraden. Is nog erger dan Salou. Alleen maar feestende en zuipende jeugd tot in de vroege uurtjes. Er is inderdaad een heel groot strand dat volstaat met ligbedden, of je moet daar van houden.

Montenegro zelf is prachtig en redelijk met de bus te bereizen (al kom je met de auto makkelijker op de mooiste plekken). Toch zou ik daar niet zo snel alleen gaan reizen. Er zijn weinig reizigers en je maakt (mede daardoor) moeilijk contact met anderen.

Als je echt een zon zee strand vakantie wil kan je kijken naar het zuiden van Montenegro in de buurt van Ulcinj.
Alle reacties Link kopieren
Als je goedkoop weg wilt en geen vaste bestemming in je hoofd hebt zou ik op de sites van Ryanair en Wizz Air kijken. Bij Ryan Air hebben ze ook een tarievenzoeker: https://www.ryanair.com/nl/nl/goedkope-vliegtickets

Je vult dan bv vliegveld Eindhoven als vertrek in en geeft aan dat 'overal' de bestemming is voor een budget van €150. Vervolgens gebruik je het filter op de resultaten pagina om jouw reisperiode en lengte van de reis aan te geven. Voor in Zuid en Oost Europa kun je makkelijk voor €40 per nacht in een guesthouse of goedkoop hotel (booking.com) of Airbnb verblijven.

Je regelt dan natuurlijk wel zelf je trip van hotel naar vliegveld, dus ik raad je aan te controleren hoe de (OV of taxi) verbinding naar je hotel is. Er zijn ook hotels die je tegen betaling willen oppikken en afzetten op het vliegveld.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
18-07-2018 22:47
Als je goedkoop weg wilt en geen vaste bestemming in je hoofd hebt zou ik op de sites van Ryanair en Wizz Air kijken. Bij Ryan Air hebben ze ook een tarievenzoeker: https://www.ryanair.com/nl/nl/goedkope-vliegtickets

Je vult dan bv vliegveld Eindhoven als vertrek in en geeft aan dat 'overal' de bestemming is voor een budget van €150. Vervolgens gebruik je het filter op de resultaten pagina om jouw reisperiode en lengte van de reis aan te geven. Voor in Zuid en Oost Europa kun je makkelijk voor €40 per nacht in een guesthouse of goedkoop hotel (booking.com) of Airbnb verblijven.

Je regelt dan natuurlijk wel zelf je trip van hotel naar vliegveld, dus ik raad je aan te controleren hoe de (OV of taxi) verbinding naar je hotel is. Er zijn ook hotels die je tegen betaling willen oppikken en afzetten op het vliegveld.
Zit je dan ook een beetje leuk en bij het strand, voor dat geld? In augustus? Airco heb je ook wel nodig daar denk ik.

Verder eens met het bepalen van de bestemming aan de hand van ticketprijzen. (en het weerbericht).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven