Geen aansluiting groepsgenoten vakantie

17-07-2018 01:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn 3e single/groepvakantie. Er valt mij op dat ik moeilijk aansluiting krijg bij zulke vakanties. Wel praten enzovoort. Loop toch vaak alleen door de straten te slenteren. Ik vind dit soms wel fijn in mijn eentje. Maar af en toe samen vind ik ook wel gezellig. In de 1e week met een paar vrouwen op stap geweest. Maar nu niet. Waar ligt dit aan? Ben sociaal mens en thuis een groot netwerk aan vrienden en familie. Zit er zo diep over na te denken en ik kom er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar het aan ligt. Neem je zelf ook wel initiatief, stel je voor om daar-en-daar te gaan eten, stelt de reisbegeleider niet voor om vanmiddag ergens een wandeling te gaan maken?
Zijn er geen andere ‘loners’ in de groep waar je wat mee kunt ondernemen?

Ik hoop dat he toch een fijne vakantie gaat hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien ben je wat minder goed in kortdurende contacten. Wellicht heb je meer tijd nodig om mensen te leren kennen en je open te stellen.
Ik begrijp niet waarom iemand met een breed sociaal netwerk het zichzelf aan zou doen om met een groep wildvreemden op reis te gaan en dan geforceerd leuk te gaan doen. En dan vooral dat je je er over verbaasd dat dat niet echt leuk is.
Wat jammer. Ik denk dat het niet ergens aan ligt, meer een gevalletje van pech hebben.
Weet je waarom je geen aansluiting voelt, zijn ze heel anders dan jou, of vind je ze gewoon niet aardig? Praten ze over heel andere dingen, of vind je ze oppervlakkig?
Het is je 3e groepsreis en je hebt met iedere reis moeite om aansluiting te vinden terwijl je thuis wel vrienden hebt.

Het lijkt mij dus dat groepsreizen gewoon niets voor jou zijn, omdat het niet jouw type mensen aantrekt. Waarschijnlijk zijn je vrienden thuis dat wel, omdat je daar veel meer keuze hebt.

Ik zou zelf nu niets geforceerds doen en daarna nooit meer een groepsreis boeken.
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
17-07-2018 06:30
Ik begrijp niet waarom iemand met een breed sociaal netwerk het zichzelf aan zou doen om met een groep wildvreemden op reis te gaan en dan geforceerd leuk te gaan doen. En dan vooral dat je je er over verbaasd dat dat niet echt leuk is.
Dit
Probeer je te geforceerd erbij te horen? Zelf ben ik een einzelganger maar toch regelmatig op groepsreis geweest. Mijn instelling was altijd ik ga mooie dingen zien en voor s avonds heb ik een boek, maar ik ben in de praktijk altijd meegevraagd voor t eten en om dingen te ondernemen. We hadden ook wel ns iemand die als een zwaan kleef aan altijd mee wilde en die werd waar kon vermeden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelden problemen met groepsreizen. In het begin voelt zich iedereen wat ongemakkelijk. Dan zijn er een paar die een gesprek met elkaar beginnen. De volgende dag zijn we niet langer individuen meer, maar echt een groep.

Ik zie soms wel vreemde gasten zitten tussen de groep. Soms heb ik iets meer moeite om met hen om te gaan dan met de rest van de groep.
World of Warcraft: Legion
Het lijkt mij lastig, ik ben een keer met een singlesreis mee geweest en gelukkig viel er toen niemand buiten de groep. Er zaten wel wat aparte figuren bij maar ook die werden overal bij betrokken ( onze reisleider speelde daar ook een grote rol in ). Wij hadden echt een hele leuke groep. Zit je toevallig met een hoop mensen die met zijn 2en of 3en gekomen zijn?
Wij hadden ook een tweetal zussen, een stel vrienden en nog wat mensen die elkaar al kenden. Dus bij ons wat niet iedereen alleen. Toch ging dat wel goed. Ik ben ook een loner maar heb me nooit een moment eenzaam of buitengesloten gevoeld ( terwijl ik ook niet zo heel sociaal ben ). Ik kon me aardig openstellen. Hoe lang ben je al onderweg?
Hoe lang moet je nog? Ik zou toch proberen om aansluiting te vinden, wellicht bij iemand anders die er ook een beetje buiten valt.
Alle reacties Link kopieren
Is er geen programma of rondreis achtig iets? Kijk met zijn allen in Portugal in een resort hangen en het zelf moeten verzinnen is gewoon saai. Ik vind zelf alleen op vakantie gaan helemaal niet erg. Wanneer ik wel met een groepsreis ga dan met een groepje familie of vrienden 2-4 personen en met een gewone groepsreis waarbij niet zo de nadruk ligt op het single zijn of verplicht contacten leggen.

Contacten in een rondreis ontstaan toch wel omdat je elkaar soms moet helpen en omdat je een groot deel van de reis samen eet en samen borrelt. Ik snap de toegevoegde waarde van het single gedoe nooit zo goed. Het gaat er toch om dat je een mooie bijzondere reis maakt en leuke dingen doet of dat nu in je eentje is of met een groep.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn rondreiservaringen zijn idd met verre rondreizen en met normale groepen, geen singles. Mijn ervaring is dat er nooit alleen koppels, maar ook alleenreizenden, vrienden, broers, vader/zoon etc combinaties in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende groepsreizen gemaakt zowel toen in single was als toen ik al een vriend had. En de ene keer heb je een betere klik met je medereizigers dan de andere keer.

Vergeet niet dat bepaalde reizen, bepaalde reizigers aantrekt. Een dure en lange reis, trekt andere reizigers dan een goedkope en korte reis. Een reis in het hoogseizoen trekt ook andere mensen dan een reis buiten het hoogseizoen.

Misschien is het gewoon niet jouw slag mensen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik had 1 keer met een groepsreis dat het niet zo klikte. Maar ligt er ook wel aan of de reis bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Je moet meegaan op een single reis en niet op een gewone groepsreis. Mensen die als stel gaan een toch voornamijk samen een reis maken. Die zitten niet iedere keer te wachten op een alleenstaande. Als iedereen alleen gaat zoeken ze meer contact.

Verder jezelf niet opdringen en komen om jezelf te vermaken.
evelien2010 schreef:
20-07-2018 07:30
Je moet meegaan op een single reis en niet op een gewone groepsreis. Mensen die als stel gaan een toch voornamijk samen een reis maken. Die zitten niet iedere keer te wachten op een alleenstaande. Als iedereen alleen gaat zoeken ze meer contact.

Verder jezelf niet opdringen en komen om jezelf te vermaken.
Onzin dat op een gewone groepsreis alleen koppels zitten die niet sociaal zijn. Als mensen met zn twee willen zijn reizen ze wel zelfstandig ipv met groep. Bovendien heb ik altijd al meer alleen reizenden, zussen, vrienden, vader-zoon combinaties op zulke reizen getroffen.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
20-07-2018 07:30
Je moet meegaan op een single reis en niet op een gewone groepsreis. Mensen die als stel gaan een toch voornamijk samen een reis maken. Die zitten niet iedere keer te wachten op een alleenstaande. Als iedereen alleen gaat zoeken ze meer contact.

Verder jezelf niet opdringen en komen om jezelf te vermaken.

Flauwekul. Je moet niets. Bij de meeste groepsreizen waren er altijd wel mensen die alleen op reis waren, mensen die samen reisden maar geen setje waren (zussen, vrienden ed). Daarnaast is het ook maar zelden zo dat een stelletjes alleen maar met elkaar bezig zijn.
Zelf heb ik nooit gekozen voor een singlereis, die reizen waar ik naar keek, zaten vol met enkel vrouwen, dat leek mij niet zo leuk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Het gaat inmiddels goed hoor. We betrekken elkaar allemaal erbij. Moest ook wennen aan elkaar. Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook geluk hebben wat betreft deelnemers en vooral geen hooggespannen verwachtingen hebben.
Ik ben ook een keer mee gegaan op een groepsreis waar de meesten ook alleen gingen. En ik had ook niet echt aansluiting met de groep. Ik probeerde het wel om gewoon allemaal leuk mee te doen etc zonder mezelf op te dringen maar toch viel ik er buiten. Vond dat jammer en dacht in het begin ook dat het aan mij lag, dat ik iets verkeerd deed maar ik ben gewoon introvert terwijl de rest dat gewoon niet was.

Heb wel veel dingen samen met anderen gedaan maar dan vooral met kleinere groepjes, dat was voor mij beter dan altijd alles maar met de hele groep doen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig gaat het beter!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-07-2018 19:52
Gelukkig gaat het beter!
Off topic: Amber, sorry dat ik je hier achtervolg, maar check je inbox of je kaartjes topic :lips:
.
TsumTsum schreef:
20-07-2018 19:32
Ik ben ook een keer mee gegaan op een groepsreis waar de meesten ook alleen gingen. En ik had ook niet echt aansluiting met de groep. Ik probeerde het wel om gewoon allemaal leuk mee te doen etc zonder mezelf op te dringen maar toch viel ik er buiten. Vond dat jammer en dacht in het begin ook dat het aan mij lag, dat ik iets verkeerd deed maar ik ben gewoon introvert terwijl de rest dat gewoon niet was.

Heb wel veel dingen samen met anderen gedaan maar dan vooral met kleinere groepjes, dat was voor mij beter dan altijd alles maar met de hele groep doen.
Ik heb de ervaring altijd gehad dat zich subgroepjes vormden. Dat vind ik ook prettiger dan met de hele groep. Met de hele groep reis je van A naar B of ga je gezamenlijk op populaire excursies, daarbuiten splitst het zich altijd wat op. Fijner ook, kleinere groepjes.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels terug. Het was een supervakantie en trok met een paar alleenreizigers op. Er was een groep mannen bij die met hun 4 reisden. Wilde aanschuiven bij hun aan tafel, maar de plaatsen waren bezet. Voor de ander mannen die nog moesten komen. Dus was ik niet welkom aan tafel. Dat vind ik erg onbeschoft. Volgende keer ga ik met een maatje.
caithlin schreef:
02-08-2018 11:47
Inmiddels terug. Het was een supervakantie en trok met een paar alleenreizigers op. Er was een groep mannen bij die met hun 4 reisden. Wilde aanschuiven bij hun aan tafel, maar de plaatsen waren bezet. Voor de ander mannen die nog moesten komen. Dus was ik niet welkom aan tafel. Dat vind ik erg onbeschoft. Volgende keer ga ik met een maatje.
Als het tafels van 4 zijn en zij reizen met 4 vind ik dat niet onbeschofd. Mijn ervaring is overigens dat tafels worden bijgeschoven als je subgroepje groter is dan wat er aan 'n standaard tafel kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven