Drinkwater in Barcelona

17-07-2018 19:34 33 berichten
Hoi, weet iemand hier of het drinkwater uit de kraan in Barcelona veilig is om te drinken, of beter water uit flessen nemen?
Alle reacties Link kopieren
Flessen. Bij je lidl jerrycans kosten geen drol.
Alle reacties Link kopieren
Als je van chloorwater houdt, gewoon drinken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
https://www.barcelona-tourist-guide.com ... html#water
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
17-07-2018 19:39
Als je van chloorwater houdt, gewoon drinken.
Dit. Prima om je mond mee te spoelen na het tandenpoetsen, maar ik vond het niet te hachelen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Voor thee of koffie zou je het kunnen gebruiken, maar om zo te drinken is het echt niet lekker. 5 liter jerrycans zijn overal te koop, in supermarkten.
nounou
Muchas gracias! Ja ik hoorde dat het op zich wel veilig is /zou moeten zijn, maar dat er inderdaad erg veel chloor in zit.

Lidl heb ik er al gevonden. Zal daar inderdaad goedkoop water gaan halen. Jerrycans weet ik nog niet, moet er wel de hele dag mee rondlopen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
17-07-2018 19:44
Muchas gracias! Ja ik hoorde dat het op zich wel veilig is /zou moeten zijn, maar dat er inderdaad erg veel chloor in zit.

Lidl heb ik er al gevonden. Zal daar inderdaad goedkoop water gaan halen. Jerrycans weet ik nog niet, moet er wel de hele dag mee rondlopen ;-D
Dan snap ik de vraag niet helemaal. Je loopt toch ook niet de hele dag met een kraan rond?
Deze site raadt aan om water te kopen op de Ramblas... Volgens mij is dat dan duurgemaakt toeristisch water. Eten op de Ramblas idem.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
17-07-2018 19:44
Muchas gracias! Ja ik hoorde dat het op zich wel veilig is /zou moeten zijn, maar dat er inderdaad erg veel chloor in zit.

Lidl heb ik er al gevonden. Zal daar inderdaad goedkoop water gaan halen. Jerrycans weet ik nog niet, moet er wel de hele dag mee rondlopen ;-D

Gewoon een voorraadje jerrycans in je appartement, hotelkamer, of tent neerzetten en een goede 1 literfles van huis meenemen en die bijvullen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
17-07-2018 19:47
Deze site raadt aan om water te kopen op de Ramblas... Volgens mij is dat dan duurgemaakt toeristisch water. Eten op de Ramblas idem.

Volgens mij raden ze het juist af ;-)
Er zitten overal supermercado's, maak je niet druk. De Barcelonezen kopen zelf ook hun water. Probeer wel een mondje Catalaans te spreken (speciaal boekje mee), dat waarderen ze zeer ! Water is aigua, en niet agua :)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 17-07-2018 19:55
30.54% gewijzigd
nounou
nina1966 schreef:
17-07-2018 19:47
Dan snap ik de vraag niet helemaal. Je loopt toch ook niet de hele dag met een kraan rond?
Haha nee. En ook heb ik geen kilometers lange tuinslang die ik uitrol op mijn wandelingen.

Maar ik zou mijn eigen waterflessen kunnen vullen met kraanwater. Thee /koffie thermosfles netzo.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
17-07-2018 19:47
Deze site raadt aan om water te kopen op de Ramblas... Volgens mij is dat dan duurgemaakt toeristisch water. Eten op de Ramblas idem.
Tsja, het staat er inderdaad alleen je vroeg of je het kraanwater kunt drinken en dat staat ook genoemd.

Veel plezier in ieder geval!
wij slapen nooit.
Het drinkwater in Barcelona is DRINKwater, dus hoezo zou je het niet kunnen drinken?

Of het lekker is, is een tweede vraag.
zazamaenade schreef:
17-07-2018 19:48
Volgens mij raden ze het juist af ;-)
Er zitten overal supermercado's, maak je niet druk. De Barcelonezen kopen zelf ook hun water. Probeer wel een mondje Catalaans te spreken (speciaal boekje mee), dat waarderen ze zeer ! Water is aigua, en niet agua :)
Welnee, dat Catalaans spreken is daar totaal niet nodig.
Het is leuk en beleefd, maar de meesten spreken het daar niet.
Het is wel fijn als je Spaans spreekt, Engels zijn ze gek genoeg nog steeds niet goed in.
sinnombre schreef:
17-07-2018 20:29
Welnee, dat Catalaans spreken is daar totaal niet nodig.
Het is leuk en beleefd, maar de meesten spreken het daar niet.
Het is wel fijn als je Spaans spreekt, Engels zijn ze gek genoeg nog steeds niet goed in.
Over Catalaans e/o Spaanse taal spreken vond ik een leuk informatief stukje :

http://www.holabarcelona.nl/praktische- ... se-woorden
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
17-07-2018 20:29
Welnee, dat Catalaans spreken is daar totaal niet nodig.
Het is leuk en beleefd, maar de meesten spreken het daar niet.
Het is wel fijn als je Spaans spreekt, Engels zijn ze gek genoeg nog steeds niet goed in.

Ik schreef dan ook dat ze het zeer waarderen, niet dat het nodig is ;-)
Al iets simpels als 'adeu' zeggen in plaats van 'adios' vindt men erg leuk.
Jonge mensen, en zeker in Barcelona, spreken echt wel Engels. Soms ook Frans, maar dat vertikken sommigen dan weer.
Raar volkje, die Catalanen :D
nounou
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-07-2018 20:15
Het drinkwater in Barcelona is DRINKwater, dus hoezo zou je het niet kunnen drinken?

Of het lekker is, is een tweede vraag.



Omdat je er ziek van kunt worden. Buik van slag is niet echt fijn in je vakantie....
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
17-07-2018 19:47
Deze site raadt aan om water te kopen op de Ramblas... Volgens mij is dat dan duurgemaakt toeristisch water. Eten op de Ramblas idem.
Nee, ze zeggen dat je het niet moet kopen bij de kraampjes op de Ramblas ivm hoge prijzen. Maar bij de supermarkt (volgens mij een Carrefour) op de Ramblas is het voor een normale prijs verkrijgbaar.
Bij elke gewone supermarkt is het trouwens voor een paar dubbeltjes verkrijgbaar, je hoeft echt niet naar de Lidl
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
17-07-2018 19:39
Als je van chloorwater houdt, gewoon drinken.
Maar als er zoveel chloor in zit, word je haar gebleekt als je doucht ? Ga je erheen als jezelf, kom je terug als Geert Wilders :proud:
Zo geel als een kanariepiet
Dat valt echt wel mee hoor. Ik heb er drie maanden gewoond en gewoon elke dag het water uit de kraan gedronken en iedereen die ik daar kende deed dat ook. Smaakt iets anders maar is gewoon veilig. Ik heb zelden een Catalaan met een fles water zien lopen uit de supermarkt. In Madrid drink ik het water ook gewoon uit de kraan.
Kan echt prima hoor. Ziek wordt je er echt niet van.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-07-2018 20:15
Het drinkwater in Barcelona is DRINKwater, dus hoezo zou je het niet kunnen drinken?

Of het lekker is, is een tweede vraag.
Het kraanwater in Barcelona is kraanwater, geen drinkwater. Kraanwater is geschikt om mee af te wassen, je mee te douchen, mee te koken, en het is in principe veilig om te drinken. Maar het is geen drinkwater, het is niet bedoeld om te drinken, je wordt er alleen in principe niet ziek van.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
17-07-2018 19:50
Haha nee. En ook heb ik geen kilometers lange tuinslang die ik uitrol op mijn wandelingen.

Maar ik zou mijn eigen waterflessen kunnen vullen met kraanwater. Thee /koffie thermosfles netzo.
Nope, vullen met je jerrycan dus.
Alle reacties Link kopieren
Regenjasgeel schreef:
18-07-2018 00:28
Maar als er zoveel chloor in zit, word je haar gebleekt als je doucht ? Ga je erheen als jezelf, kom je terug als Geert Wilders :proud:
Gebleekt niet maar het word/blijft wel wat vettig. Ik spoel(de) mijn haar dan ook na het wassen na met gekocht water.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-07-2018 20:15
Het drinkwater in Barcelona is DRINKwater, dus hoezo zou je het niet kunnen drinken?

Of het lekker is, is een tweede vraag.
Het kan wel zijn dat je wat last krijgt van je darmen. Veruit de meeste inwoners daar drinken zelf ook niet uit de kraan hoor.
En het is prima om groente mee te wassen en je tanden te poetsen, je word er niet echt ziek van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven