babyvoeding in Frankrijk + reistips (Fréjus)

18-07-2018 10:36 14 berichten
Hoi allen,

wij gaan eind augustus naar Fréjus in Frankrijk.
Samen met ons zoontje die dan net 1 jaar zal zijn.
Wat ik me nu afvraag, hebben ze daar ook nutrilonpoeder? Of nemen we beter toch zelf een doos of 2 mee?
Kan je daar ook bakjes vinden met maaltijden, zoals bij ons? (met groentjes, fruitpapjes, koekjes, yoghurtjes, ...)
Of nemen we beter toch alles mee?
Bedankt voor de tips!
Oja, en wie al in Fréjus was, mag hier gerust ook leuke tips plaatsen voor uitstapjes! (kindvriendelijk)
Eten voor de kleintjes is daar prima te vinden in de supermarkten.

Als je nog melkpoeder wilt geven is daar op zich ook te koop, al gingen wij met 1 jaar over op gewone melk bij het ontbijt.
Een pot nutrilon meenemen kan okk, weet je zeker dat hij drinkt. De Franse variant kan net iets anders smaken
Er is een overvloed aan baby eten in de supermarkten. Ook varianten op Nutrilon alleen heet het daar anders. Nutrilon zelf is te koop in elke Pharmacy maar is wel duurder dan in Nederland.
Ja natuurlijk hebben ze dat daar.
De keuze in baby maaltijden/fruithapjes in potjes in de Franse supermarken is vele malen groter en gevarieerder (en goedkoper) dan in Nederland viel me op toen mijn jongste nog een baby was. Hele schappen gewoon. Dus dat zal geen probleem zijn. Sterker nog, er was zo veel keuzen tov Nederland dat ik altijd een hele lading mee terugnam....
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 11:08
16.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter besloot in Frankrijk ineens dat ze geen flessen meer wilde want die smaakten anders. Dus ik zou iig een pot voeding meenemen. En flessen water gebruiken voor het aanmaken.

De rest verkopen ze daar gewoon.
Hecamel schreef:
18-07-2018 11:07
Onze dochter besloot in Frankrijk ineens dat ze geen flessen meer wilde want die smaakten anders. Dus ik zou iig een pot voeding meenemen. En flessen water gebruiken voor het aanmaken.

De rest verkopen ze daar gewoon.
Kind is al 1 als ze gaan, desnoods geven ze gewone melk.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
18-07-2018 11:05
De keuze in baby maaltijden/fruithapjes in potjes in de Franse supermarken is vele malen groter en gevarieerder (en goedkoper) dan in Nederland viel me op toen mijn jongste nog een baby was. Hele schappen gewoon. Dus dat zal geen probleem zijn. Sterker nog, er was zo veel keuzen tov Nederland dat ik altijd een hele lading mee terugnam....
+1.

Toen onze kinderen klein waren nam ik ook altijd veel potjes mee terug naar Nederland. De babyvoeding heeft daar echt smaak (in NL smaakt het allemaal hetzelfde) en veel meer keuze: potjes met vis i.p.v. vlees, potjes met artisjokken, noem maar op. Frankrijk is nu eenmaal het land waar goed en lekker gekookt wordt, en ook (of juist!) de baby's leren al vroeg op een verantwoorde manier kennismaken met verschillende smaken.
Alle reacties Link kopieren
Met 1 jaar hoeft je kind geen poedermelk meer en mag het met de pot mee eten.

Nutrilon zelf wil je anders laten geloven, want die willen hun product graag verkopen.

Ik zou dus sowieso niet al te moeilijk doen om van alles vanuit Nederland (of Belgie) mee te slepen wat je niet nodig bent. Je moet al zoveel mee met een kleintje.

Ik zou me dus erin verdiepen hoe ik mijn kind met de pot mee kan laten eten en alleen voor nood een paar potjes meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
18-07-2018 11:07
Onze dochter besloot in Frankrijk ineens dat ze geen flessen meer wilde want die smaakten anders. Dus ik zou iig een pot voeding meenemen. En flessen water gebruiken voor het aanmaken.

De rest verkopen ze daar gewoon.
onze oudste vond de potjes in het buitenland maar smerig. Maar goed, die is nu 18 en qua eten altijd een 'zeikerd' gebleven ;)
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
18-07-2018 11:14
Kind is al 1 als ze gaan, desnoods geven ze gewone melk.
Dat wilde die van mij dus ook niet drinken. Die dronk helemaal niets meer. Terwijl het 35 graden was. Heb ontzettend lopen klungelen toen met yoghurt aangelengd met melk om dat er met een lepeltje in te krijgen om dat vochtpeil een beetje op orde te houden.

Dus vandaar mijn advies om het drinken van thuis mee te nemen.
Hij zal pas 1 jaar geweest zijn en het is een héééle grote eter/drinker...
I ga niet van dag op dag gewone melk geven... Poeder zullen we dan maar doos meenemen, voor de rest kan ik daar dus zelf koken of potje kopen, goed om te weten.
Mss doen we wel wat voeding mee naar huis als het daar echt zoveel beter is qua keuzes enzo (we wonen ook wel vlak bij de grens, dus kunnen wij wel eens naar auchan ofzo gaan)

Eten met de pot wordt moeilijk denk ik, want het is halfpension, we weten dus niet wat we krijgen :)
Broodjes kan hij natuurlijk wel gewoon met ons mee eten, maar zijn groentjes zullen we moeten afwachten.

Bedankt voor de vele tips!
Alle reacties Link kopieren
Eeeeh je gaat in een hotel met elke avond diner en een kleintje van 1? Mag ik vragen waarom niet liever Campersen/huisje/zelf lekker aantutten? Of heb je een supermakkelijk kindje?
Alle reacties Link kopieren
baby's in Frankrijk moeten ook eten, de supermarken en farmacy's staan vol met babyvoeding . Je gaat niet naar een derde wereld land hoor ?

Frejus en omgeving is 1 groot toeristisch gebied. Loop een tourist information binnen en voilà .. informatie genoeg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven