Hulp bij zoeken vakantiebestemming

20-07-2018 01:55 26 berichten
Tijdens onze vakantie denken we altijd na over onze vakantie plannen van komend jaar.
Nu zijn we dit jaar buiten Europa op een behoorlijke hete plek.
Volgens jaar willen we binnen Europa blijven. Een beetje budgetvriendelijk.
Oudste wil graag warm weer maar het hoeft niet tropisch te zijn. Zwemmen hoeft niet perse. Jongste wil dat dus wel.
Oudste wil graag rondreizen, dingen zien en ontdekken, rustige plekken. Jongste vind dat ook wel leuk maar wil toch ook wel graag een zwembad en wat kunnen spelen in de middag of avond.
Wij willen niet op 1 locatie blijven, we houden van rondreizen, hotels, b&b’s maar geen campings.
Meerdere landen zijn geen probleem, we blijven meestal tussen de twee tot drie weken weg.
We heeft leuke ideeen ?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een camper of caravan?
Ik weet nog een vakantie die ik in mijn kindertijd deed. Mijn ouders huurde een camper en gingen gewoon weg... Geen plan vantevoren. Gaan we nu noord of zuid? Leuke camping? Blijven we een paar nachten, enzovoorts.
Vond ik toen heel leuk, mischien een idee als je van het onverwachtte houd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is via Oostenrijk en Slovenië naar Kroatië leuk. Weer eens wat anders dan Spanje/Griekenland/Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Of richting Tsjechië, Hongarije oid.
Alle reacties Link kopieren
Haha... dat ken ik: al meteen over de volgende reis denken. Wij zijn ook jaren ver gaan rondreizen met de kinderen en dit jaar moest het (omwille van familie-omstandigheden) Europa worden. We vertrekken binnenkort naar Griekenland (het vasteland). Dat ziet eruit alsof het zich perfect leent tot een roadtrip. Veel te zien, geen gigantische afstanden en hotels met zwembaden vlot te vinden.

Ik hoor heel veel goeds over Albanië (al dan niet in combinatie met een ander land). Ook erg goedkoop. Ik weet alleen niet hoe het met zwembaden zit en of er heel veel te zien is.
O, en Roemenië:? Volgens een erg bereisde collega een van de mooiste bestemmingen ter wereld. Prima voor een roadtrip, goedkoop en best wat te zien.

Veel plezier met plannen! (hier hebben we de knoop voor volgend jaar al doorgehakt. Het wordt China)
Alle reacties Link kopieren
Andalusië: rond reizen met de auto en dan zoveel mogelijk hotels/b&B's, finca's boeken met een zwembad en een paar dagen strand.

Portugal is ook een aanrader: beginnen Porto/Braga (strand), Combria, Fatima, Sientra, LIssabon (met paar dagen strand), en zo langzaam via Monjuic naar de Algarve.
Soms een locatie met zwembad/strand en soms niet maar je hebt steeds om de paar dagen wel een relaxmogelijkheid met water.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Andalusië is echt een aanrader. Wij hebben dit in het voorjaar gedaan, dan is het daar nog niet zo warm. Veel steden bezocht en gewandeld.
Ik denk dat Kroatië wel redelijk voldoet aan t plaatje!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook gelijk aan Kroatië denken! Redelijk budget, veel te zien, goed te combineren met buurlanden. :)
Balkan! Misschien afzakken langs de kust van Kroatië? Je kunt het ook combineren met de Oostenrijkse alpen, daar is echt veel te zien en te doen.
Noorwegen is ook gaaf, maar minder budgetvriendelijk (al kan dat wel), maar het prijspeil in Kroatie is aantrekkelijk, als je goed op je accomodaties let.
Slowakije is ook leuk, trouwens.
Andalusië is man denk ik te warm in de zomer. Portugal hebben we al een keer gedaan. Noorwegen lijkt ons supergaaf maar te duur. We willen het jaar erna namelijk weer naar de VS. Een beetje sparen dus.
Kroatië etc hebben we over nagedacht maar ik lees dat de opties mbt glutenvrij eten daar slecht zijn en ik heb 1 kind met dat dieet.
We hebben ook nagedacht over Schotland en Engeland maar dat weer he
Alle reacties Link kopieren
We hebben ook nagedacht over Schotland en Engeland maar dat weer he
Ook daar kan het reuze meevallen. We hebben daar een keer prachtig weer gehad: 26 graden, tot ‘s avonds laat zwemmen in het meer.
Dat was wel enorm geluk hebben 😃
Wie heeft ervaring met Schotland en Ierland. We twijfelen tussen beide
Wat willen de ouders eigenlijk?

Schotland en Ierland zijn niet echt budget-vriendelijk. Dan zou ik eerder richting Oost-Europa rijden.
Schotland en Ierland niet budgetvriendelijk? Mhhmmm
Het hoeft niet heel goedkoop. Maar omdat we dit jaar behoorlijk duur zitten en in 2020 weer buiten Europa willen miet het geen reis van 7000 euro worden
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
23-07-2018 20:57
Wie heeft ervaring met Schotland en Ierland. We twijfelen tussen beide
Wij zijn in allebei geweest. Wat wil je weten?
Als ik tussen beiden moet kiezen dan heeft Schotland mijn voorkeur.
rafs schreef:
23-07-2018 21:44
Wij zijn in allebei geweest. Wat wil je weten?
Als ik tussen beiden moet kiezen dan heeft Schotland mijn voorkeur.
Waarom heeft Schotland je voorkeur?
We zijn vooral dol op mooie natuur. Kinderen zouden graag diverse dieren willen zien. Een stad tussendoor is prettig. Oudste wil graag wat diverse natuur. Dus bergen meren bossen.
Ik had bij pharosreizen een prachtige rondreis door Schotland gezien van drie weken inclusief eilanden
Zo iets zou ik wel als basis willen.
Ik twijfelde eigenlijk omdat Dublin me wel leuk lijkt voor erbij dn Ierland is ook prachtig. Naar Edinburgh moet ook heel leuk zijn
Alle reacties Link kopieren
De natuur in Schotland is ruiger en adembenemender dan in Ierland. In Ierland hebben we vooral de kustlijnen bewonderd. In Schotland de vele meren en heuvels. En de kastelen. De Harry Potter stoomtrein.

In Schotland hebben we op twee prachtige plaatsen overnacht (ieder een week). Aan een meer (lake of menteith) en direct aan loch ness (Abbey met zwembad in de kapel). Dat was ideaal met kleinere kinderen.

De reis door Ierland was nog zonder kinderen en toen hebben we geslapen in B&B’s.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika misschien een idee, zeker niet te heet, heerlijk weer, geen regen (in het Noorden) temperaturen max. 22 graden, heerlijk, koelt wel af als de zon weg is brrr. Maar je kan zwemmen en reizen, veel te zien en te doen, zeker ook voor de kinderen.

neem contact op met me ik woon er en kan je helpen met jullie reis.

groetjes
We willen zeker niet ver vliegen volgend jaar.
Dus binnen Europa. We neigen toch naar Scandinavië. Niet heel budget maar dat lukt wel. Finland en Lapland lijkt me super. Alleen omdat ik totaal onervaren in die landen ben moet ik nog veel uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
maar uitzoeken is leuk!! Voorpret is de halve pret!
Dat klopt helemaal
ISland hoppen in Griekenland.
Te warm
De kinderen willen toch graag richting zuiden. Daarbij ben ik bang dat Scandinavie iets over budget gaat.
We zijn nu aan het kijken naar Albanie, Montenegro of Macedonie. zijn er wel eens mensen in die landen geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven