schiphol: kan ik 5 uur vooraf inchecken (met bagage)?

20-07-2018 13:07 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een vlucht vanaf Schiphol om kwart over 6 's ochtends.

Mijn plan is de avond ervóór naar Schiphol te gaan.
Het liefst zou ik mijn ruim-bagage om 1 uur 's nachts afgeven en dan in de transit-ruimte wachten.

Kan ik zo vroeg inchecken?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Nee
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is helaas dat dat niet kan. Heb het zelf ook eens willen doen ivm overnachting op Schiphol.
Normaal niet, maar het hangt af van de maatschappij. Die zou ik bellen.
Kijk even bij je airline. Maar meestal kan je 3 uur van te voren je bagage kwijt. Maar het verschilt per maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet bij de luchtvaartmaatschappij. Wel in een kluisje of je pakt een hotelkamer voor een paar uur. Yotel.com oa
Alle reacties Link kopieren
Bij Transavia kan dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok op neen, de balie gaat een x aantal uur voor vertrek open en dan pas kun je je koffer afgeven, een vliegmaatschappij laat geen medewerkers de hele nacht aan de balie zitten voor het geval iemand zijn koffer eerder wil afgeven.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
ligt denk ik aan de maatschappij, ik kan me voorstellen dat het bij intercontinentale vluchten mogelijk wel kan.

Maar eh... WAAROM??? Wat een ellende... pak dan een luchthaven hotel.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
20-07-2018 13:20
Bij Transavia kan dat.
Klopt niet, je kunt alleen eerder online inchecken. Dropoff balies zijn open vanaf 3 uur voor vertrek. Zie site Transavia
Alle reacties Link kopieren
Nee, en waarom zou je dat ook willen? Als je kunt kiezen tussen die uren slijten in je eigen bed of in een hotel of op het verschrikkelijke Schiphol....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
guppekop schreef:
20-07-2018 13:47
ligt denk ik aan de maatschappij, ik kan me voorstellen dat het bij intercontinentale vluchten mogelijk wel kan.

Maar eh... WAAROM??? Wat een ellende... pak dan een luchthaven hotel.
Omdat to misschien met de trein reist? Vanuit het noorden kom je dan idd omstreeks die tijd aan.
Voor ons meestal reden om niet vanaf Schiphol te vliegen als we het kunnen vermijden.
Flashy schreef:
20-07-2018 13:20
Bij Transavia kan dat.

Echt niet dat er om 01.00 iemand aan de balie zit als de vlucht om 06.00 gaat hoor.
De balie gaat pas 3 uur voor vertrek open. Dus nee.
Pak gewoon een hotel dan vertrek je 'n stuk uitgeruster. Check dan ook vroeg in (20/21 uur en ga slapen als je erg vroeg vertrekt)
Alle reacties Link kopieren
Ga er maar vanuit dat het niet kan. En 's nachts is er op Schiphol zelf verder ook geen barst te doen, (bijna) alles dicht. Boek een hotel, Citizen-M bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
nee..je kan je bagage max. 3 uur van te voren afgeven..

neem lekker hotel en ga relaxed en op tijd naar Schiphol
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
20-07-2018 13:58
Omdat to misschien met de trein reist? Vanuit het noorden kom je dan idd omstreeks die tijd aan.
Voor ons meestal reden om niet vanaf Schiphol te vliegen als we het kunnen vermijden.

dus ? ik kom ook uit noorden en bij vroege vlucht slaap ik in hotel bij Schiphol.. geen gedoe.. uitgerust naar Schiphol en dan op tijd inchecken en bagage dumpen
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
20-07-2018 13:58
Omdat to misschien met de trein reist? Vanuit het noorden kom je dan idd omstreeks die tijd aan.
Voor ons meestal reden om niet vanaf Schiphol te vliegen als we het kunnen vermijden.
dan pak je toch een hotel?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
20-07-2018 14:03
dan pak je toch een hotel?
voor 79,- zit je al in het IBIS, incl shuttle naar Schiphol
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
20-07-2018 14:05
voor 79,- zit je al in het IBIS, incl shuttle naar Schiphol
En dan kan je je eventuele auto daar tot 3weken gratis laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze de bagage wil inchecken en dan tukken. En dan niet nog eens om 3 uur op om de bagage in te checken.

Een andere reden kan ik niet bedenken.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ach TO je gaat toch niet echt 5 uur zitten wachten???? Als je een vliegvakantie kan doen kan die hotelkamer er ook wel bij hoor.
Als je met KLM vliegt dan kan dat. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Moet je wel online inchecken en je bagage weggeven bij de drop off gedeelte.
Flashy schreef:
20-07-2018 13:20
Bij Transavia kan dat.
Nee hoor.
En toen wij het probeerden, was er zelfs iets mis met de bagage-drop-off, dus uiteindelijk kon dat pas heel kort voor vertrek, waardoor wij de hele nacht uitgeput bij het enige open café hebben doorgebracht en kapot aankwamen op onze bestemming.

Volgende keer gewoon een hotel dus. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven