Autovakantie van Nederland naar Italië kosten en tips?

23-07-2018 17:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ik zou graag wat informatie willen van mensen die al eens eerder met de auto naar Italië zijn gereden en dan met name de kosten zoals wat ben je ongeveer aan benzine kwijt tol en andere dingen.
En hoe was dit te doen met kinderen? Wij hebben 3 kinderen van 10, 5 en 2😁
Alvast bedankt iedereen die wil reageren!
Alle reacties Link kopieren
Wat je aan benzine kwijt bent ligt o.a. aan het verbruik van je auto en de afstand die je rijdt. Maar ook dakkoffer en caravan hebben invloed. Net als o.a. bandenspanning, gewicht (bagage), brandstofkwaliteit enz. enz..

Ook tol is afhankelijk van waar je rijdt. Op de site van de ANWB kan je dat prima uitrekenen. Overigens mijden wij de tolwegen, maar wij hebben dan ook geen haast en geen kinderen.
Als je de anwb routeplanner gebruikt dan zie je geloof ik ook de tolkosten.
Alle reacties Link kopieren
Ja via de ANWB, wij zijn twee keer naar Italië gereden maar heb echt geen idee meer van de kosten.
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je naar toe in Italië? Wij rijden diesel en redden het nét niet op 1 tank zeg maar, dus moeten onder weg minimaal 1 x keer tanken.

Tol heb ik ik geen idee, ik steek die creditcard erin en kijk eigenlijk nooit op het afschrift, ik geloof dat we in totaal op zo’n vakantie enige tientjes uitgeven.

Je hebt ook een vignet voor Oostenrijk of Zwitserland nodig.

Het is prima te doen met kinderen hoor, tenzij die niks gewend zijn qua afstand. Dvd speler of tablet is handig. En verder gewoon niet zeuren :)
Regelmatig stoppen, dus laat je niet gekmaken door de buurman die 1300 km in één keer aflegt in minder dan 12 uur. Allemaal borrelpraat. Reken op 100 km per uur gemiddeld en tel er nog 2 uur bij voor de stops.

Wil je geen stress, boek een overnachtig. Vinden kinderen ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor jullie reacties!
Ik heb idd al via ANWB gekeken en een ongeveer kostenplaatje berekend maar vroeg me gewoon af wat de meeste gemiddeld kwijt waren, wij gaan dan ook niet op korte termijn het is voor juni volgend jaar :facepalm: maar met 3 kinderen vraagt het de nodige voorbereiding en ben zelf al 10 jaar niet naar het buitenland geweest dus wij genieten echt van alle voorpret haha
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker een overnachting boeken. Het grootste stuk op de eerste dag rijden en dan op de tweede dag “uitgerust” aankomen.
Ik heb een schurft aan lang in de auto zitten dus wij hebben dat dus gedaan.
Een keer bij het como- meer geslapen( in een hostel maar ze hadden ook familiekamers) en een andere keer een keer in Duitsland en in Oostenrijk.
Alle reacties Link kopieren
Dutchsuzanne: we willen naar het Gardameer of de adriatische kust zijn een ook nog niet uit maar hebben de tijd wel zit hier ook een verschil kwa afstand, Gardameer is sneller.
Wij hebben een auto op benzine.
De kinderen zijn wel iets gewent althans de oudste 2 we gaan 2 keer per jaar op vakantie eigen land dan rijden we zon 3,5 uur maar ook weleens een dagje naar Texel 3 uur heen en 3 uur terug op 1 dag dus dat gaat denk ik wel goed komen.
En idd overnachten dachten we ook al aan en dat doe je dan gewoon op de gok? Ergens stoppen en vragen of er een kamer vrij is? Of 2 want denk niet dat ze kamers hebben voor 5 personen..
Alle reacties Link kopieren
Dolfje: bedankt voor de tip betreft de overnachting!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor 5 personen echt een familiekamer oid zoeken en vast boeken.
Met zijn 2en durf ik het wel aan zonder reservering. Al hebben wij dat toen wel gereserveerd.
Alle reacties Link kopieren
Het was trouwens bij het meer van Lugano, gingen toen naar Toscane. Hostel was een tip van hier.
Zo ook het pension in Oostenrijk.
Weet alleen van beide niet meer hoe ze heetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens op onderzoek uitgaan met deze tips dolfje!
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.linksundrechts.com. Daar halen wij onze adressen vandaan. Bedenk je route en waar je ongeveer wil stoppen, wij rijden 800-900 km de eerste dag. Selecteer dat kaartje en je ziet waar er, even van de snelweg, hotels zitten.

Een familiekamer is aan te raden en ook wel te vinden. Kijk ook of er een eigen parkeerterrein is, kun je je bagage in de auto laten.

En op tijd boeken, hoef je niet rond te rijden op zoek naar een slaapplek. Met drie jengelende kinderen achterin lijkt me dat geen strak plan.
We zijn met een overnachting in Tirol naar het Gardameer gereden.
Het viel qua kosten ontzettend mee, we rijden wel diesel, kosten precies weet ik niet meer.
Op de terugweg een luxe spa appartement wederom in Tirol zodat we behalve heerlijk hebben kunnen wandelen in de weiden ( met de stoeltjeslift omhoog) daar ook nog volop hebben kunnen ontspannen in de spa voor het lange stuk naar huis.
Het is echt prima te doen met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit: klinkt echt super idd!
Alle reacties Link kopieren
Dutchzusanne, dat is idd een hele goede tip waar ik zeker iets mee kan!

Iemand nog tips voor een leuke gezellige maar vooral ook een schone camping in Italie?
Wij zaten bij camping Garda village in Sermione. Is wel klein opgezet, daar moet je van houden.


http://www.gardavillage.it
Alle reacties Link kopieren
Lillybit: daar houden wij juist wel van😁
Ga een kijkje nemen!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de afgelopen 2 jaar naar Toscane geweest, 1400 km. Aan tol en benzine waren we 500 euro kwijt, onze auto is niet zuinig.
We hebben de laatste keer overnacht in zuid Duitsland, dat beviel beter dan in Oostenrijk in het donker aankomen. En we vinden het ook gewoon gezellig om op een typisch autovrij Duits pleintje schnitzel te eten 😃 Bovendien vinden we Oostenrijk en Italië meer opschieten dan Duitsland. We reserveren altijd een familiekamer bij voorkeur bij een hotel dat een eigen afgesloten parkeerplaats heeft.
wondertje3 schreef:
23-07-2018 22:04
Lillybit: daar houden wij juist wel van😁
Ga een kijkje nemen!
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Tip voor een overnachting: Legoland. Ligt tussen Stuttgart en München, op 680 km van Utrecht.

We zijn er geweest toen onze kinderen bijna 3 en bijna 5 waren, die vonden het fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwn: wat een bruikbare informatie bedankt! Ga ik zeker wat mee doen.

Wolkewitje: klinkt ook erg leuk vooral voor de kindjes.

Ik ga gewoon alles naast elkaar leggen en bekijken, we willen wel al vroeg boeken we denken aan november het kan maar betaald zijn en heb me laten vertellen dat je dan een zekerheid hebt betreft de leukere campings of is dat niet zo? En we willen natuurlijk profiteren van de vroegboekkorting want als je 17 dagen boekt dan is dat wel de moeite waard lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Vroegboekkorting is lang niet altijd voordelig, het is geen laagste prijs garantie. Leuke plekken zijn meestal eerder volgeboekt dan minder leuke plekken. Om die reden zou ik vroeg boeken.
Alle reacties Link kopieren
De populaire campings gaan hard, wij boekten soms al in oktober. In een huurtent overigens.

Goede ervaringen hebben wij op campings aan de westkant van het meer, tussen Salo en Desenzano.
Alle reacties Link kopieren
Dutchzusanne: die plekken kende ik niet eens dus heb ik weer wat nieuws erbij om uit te pluizen :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven