Rondreis Canada met gezin

24-07-2018 11:50 14 berichten
Volgend jaar zou ik graag een rondreis door Canada willen maken met man en twee kinderen van dan vijftien en acht. Maar ik heb geen idee waar te beginnen. Het liefste zou ik niet iets georganiseerds doen (dan ligt alles zo vast en móeten we op een bepaald moment weer naar het volgende hotel omdat dat al geboekt is), maar zelfstandig rondtrekken daar.

Graag ervaringen en tips. Is het te doen zoals ik het voor me zie? Kan je makkelijk reizen daar (we kunnen een auto huren bijvoorbeeld), kan je ter plekke een hotel boeken? Ook graag tips over de omgeving, wat mogen we niet missen?

Ons gezin is als volgt: man en ik houden van natuur en rust, de twee kinderen zijn actief en sportief, man is ook sterk en sportief, en de jongste houdt van cultuur en is wetenschappelijk geïnteresseerd :)

En heeft iemand ook een indicatie voor hoeveel geld we moeten reserveren hiervoor? En waar kunnen we boeken, is er een goeie site?
O ja, de tijd: meivakantie of zonervakantie. Liefst zomervakantie omdat we dan drie weken zouden kunnen gaan, of zelfs een maand.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Canada, maar wat ik hier eens gelezen heb: laat ieder een lijstje maken met dingen die hij wil zien/doen in de vakantie en probeer op die manier je reis samen te stellen. Wel even van te voren aangeven dat niet alles gaat lukken. En plan ook relaxdagen in. Persoonlijk zou ik kiezen voor de zomervakantie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer is nu die kant op met zijn kinderen. Hij gaf aan dat er heel veel campings al vol waren, dus dat ze toch de hele reis al geboekt hadden.

Verder is de vraag natuurlijk, wat spreekt je aan in Canada dat je uberhaupt die kant op wil. Wat ik wel eens doe als ik ergens heen ga is gewoon wat van die voorgeboekte rondreizen bekijken en daaruit een aantal dingen opschrijven die me echt aanspreken. Verder staat natuurlijk alles wat je wilt weten in de reisgidsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over niet al te lange tijd erheen. Ik heb auto gehuurd en ga kamperen.

Goede organisaties zijn oa tioga tours en gocanada

Daar kan je alles laten regelen of delen laten regelen

Bij camper moet je echt op tijd zijn met reserveren omdat de prijzen razendsnel stijgen. Dus rond september oktober starten met offertes.

Mei vakantie is veel nog dicht of is het weer ongeschikt

In zomer moet je idd veel vastleggen ivm de drukte

Als je mijn route wil weten geef maar gil

Prijs indicatie

Autohuur 4 weken 1200 (grote luxe SUV )
Tickets (rechtstreeks klm ams - Calgary Vancouver - ams ) 1800 incl extra bagage en premium economie (2 personen )
Overnachtingen 25-30€ per nacht
Dat is basis.
Camperhuur kwam voor 4 weken c19 op 3500€. Vond ik vrij prijzig en ik ben meer tent mens ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn route zelf samengesteld door veel reisverslagen te lezen

Op Facebook zit actieve groep voor info
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een jaar of 4 geleden geweest, naar British Columbia. Spectaculaire natuur, maar ook steden en genoeg andere (culturele en sportieve) dingen te doen. Maar ook populair bij toeristen. Dus als je naar bijvoorbeeld Jasper of Vancouver Island wilt zul je toch echt van tevoren moeten boeken anders is alles vol. Wij hebben het rondje Vancouver - Banff - Jasper - Seattle - Vancouver Island - Vancouver gemaakt, in de zomervakantie. Onderweg van bijvoorbeeld Vancouver naar Banff hebben we onderweg in Kamloops wel spontaan een hotel kunnen boeken voor 1 nachtje, maar in Jasper was dat echt never nooit gelukt.
Autorijden gaat daar prima, de wegen zijn goed en de mensen doorgaans aardig.
Wat het gekost heeft weet ik echt niet meer.
The owls are not what they seem
Ik ben een aantal jaar geleden in augustus geweest.
Start Vancouver (rechtstreeks KLM)
SUV bij National
Vancouver Island:
Telegraph Cove/Port McNeill (whalewatch)
Tofino
Victoria
Whistler (Peak2Peak)
100 Mile House (Springlake Ranch - paardrijden)
Jasper
Banff
Daarna naar Montana voor nog meer ranch in Wolfcreek (Rocking Z ranch) en rodeo
En daarna nog 'n volle week Yellowstone/Grand Teton alvorens via Calgary weer terug te vliegen.
Totaal 31 dagen.
Ik had alles zelf van te voren uitgezocht en geboekt. Alleen op de lange ritten van Banff naar Wolfcreek van van Cody naar Calgary had ik 'n motel genomen op de bonnefooi.
Welke kust wil je? De Oostkust is namelijk ook erg mooi, en veel steden erin voor de afwisseling.

Je kunt ook aan de ene kust een camper ophalen en die naar de andere kust brengen. Dan is de huur van de camper gratis, en hoef je alleen benzine te betalen. Geen idee waar dat kan, maar dat is vast te googelen.

Ik vond Toronto als tiener echt een gave stad. Met wolkenkrabbers enzo! En grote musicals draaien daar ook. Toen naar de Lion King geweest. Quebec vond ik ook mooi, net als Ottawa. Destijds deden we een georganiseerde reis met de auto overigens. Erg gaaf. Geen idee wat mijn ouders daarvoor betaald hebben.... Maar ik zou denk ik als gezin met zo'n camper gaan. Houthakken en kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Minime: dat zijn zgn wegbreng acties. Goedje nieuwe camper van a naar b. Meestal in voorseizoen, ga naar www.travelhome.nl hiervoor
Alle reacties Link kopieren
als je van actie en paarden houdt zou ik in juli gaan, en dan naar de Calgary stampede. Rodeo en alles war er bij hoort. Het grootste open lucht evenement ter wereld.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
24-07-2018 13:05
Ik ga over niet al te lange tijd erheen. Ik heb auto gehuurd en ga kamperen.

Goede organisaties zijn oa tioga tours en gocanada

Daar kan je alles laten regelen of delen laten regelen

Bij camper moet je echt op tijd zijn met reserveren omdat de prijzen razendsnel stijgen. Dus rond september oktober starten met offertes.

Mei vakantie is veel nog dicht of is het weer ongeschikt

In zomer moet je idd veel vastleggen ivm de drukte

Als je mijn route wil weten geef maar gil

Prijs indicatie

Autohuur 4 weken 1200 (grote luxe SUV )
Tickets (rechtstreeks klm ams - Calgary Vancouver - ams ) 1800 incl extra bagage en premium economie (2 personen )
Overnachtingen 25-30€ per nacht
Dat is basis.
Camperhuur kwam voor 4 weken c19 op 3500€. Vond ik vrij prijzig en ik ben meer tent mens ;)
Onzin. Mei is een prima tijd, juist beter dan de zomer i.v.m. de drukte. Ik heb 5+ jaar in Canada gewoond en dit was mijn favoriete vakantie tijd. Net als in Nederland is het vaak lekker weer, wel wat koeler 's avonds.

Je mag in Canada wildkamperen, dat deden wij iig heel vaak. Of op B.C. Forest Service recreation sites, zijn goedkoop en op de mooiste plekjes.

Canada is qua boodschappen een stuk duurder dan NL dus hou hier rekening mee. Uit eten e.d. is betaalbaar, maar boodschappen zijn er echt duur.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
24-07-2018 19:43
als je van actie en paarden houdt zou ik in juli gaan, en dan naar de Calgary stampede. Rodeo en alles war er bij hoort. Het grootste open lucht evenement ter wereld.
Idd, als je van dierenmishandeling houd - grote aanrader.

http://www.vancouverhumanesociety.bc.ca ... -stampede/
Alle reacties Link kopieren
minilogue schreef:
24-07-2018 21:13
Onzin. Mei is een prima tijd, juist beter dan de zomer i.v.m. de drukte. Ik heb 5+ jaar in Canada gewoond en dit was mijn favoriete vakantie tijd. Net als in Nederland is het vaak lekker weer, wel wat koeler 's avonds.
TO wil graag een maand.. kan niet in mei vakantie... Het is idd stuk minder druk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven