Leuke tips gevraagd voor Napels.

27-07-2018 06:28 15 berichten
Hoi allemaal.

17-21 september ga ik voor de 2e maal naar Napels. Nu heb ik al aardig wat bezienswaardigheden gezien maar er valt daar zoveel te zien en te ontdekken dat ik lekker door de reisgidsen aan het snuffelen ben naar nieuwe pareltjes. Ik ben er precies in de meest speciale week van het jaar. De heilige van de stad wordt herdacht en overal zijn er festivals en feesten. Ik heb een vriendinnetje daar wonen met wie ik geheid een dagje op stap ga weer. Maar verder heb ik nog 3 hele dagen om mezelf te vermaken.

Waar ik al geweest ben:

-de duomo.
-Piazza Plebiscito en de kerk die daar zit
-het paleis
-het archeologisch museum
-Castel dell' Ovo.
-San Paolo voetbalstadion
-de Sansevero kapel en museum
-Pizza gegeten bij Gino Sorbillo

Verder nog wat dingen maar weet niet meer hoe die heetten.
Wat ik deze keer sowieso nog ga doen:

-Capodimonte museum
-de Spaanse wijk verkennen
-de wijk Vomero bezoeken
-Certosa di San Martino

Ik zou ook graag nog een dagtripje doen naar Capri, Ischia of iets dergelijks.
Pompei sla ik over op advies van mijn Napolitaanse kennissen. Leek me toch al niet zoveel aan en het is er super druk.
Heeft iemand nog leuke insider tips?

Alvast bedankt.
Ercolano al geweest? Vond ik erg mooi, en minder druk dan Pompei (al vond ik het daar ook prachtig).
anoniem_64b2e5ab4f6dd wijzigde dit bericht op 27-07-2018 20:15
0.50% gewijzigd
Nee nog niet. Wat is dat precies? Kan je daar komen met een busje ook? Ik wil wel een dagje weg maar ben helaas wel op een strikt budget die vakantie, dus kan ook weer geen 100 euro neerleggen voor een tripje.
Ga even googlen.
Pompei trekt inderdaad niet vanwege de immense mensen massa's. Voor mij zuigt dat alle magie uit zo'n plek.
Alle reacties Link kopieren
Met de trein naar Sorrento, langs de Amalfi kust.
Dat is ook een leuk idee ja. Zal ook wel niet zo heel duur zijn, de trein. Gaat ook op mijn google lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
27-07-2018 07:23
Nee nog niet. Wat is dat precies? Kan je daar komen met een busje ook? Ik wil wel een dagje weg maar ben helaas wel op een strikt budget die vakantie, dus kan ook weer geen 100 euro neerleggen voor een tripje.
Ga even googlen.
Pompei trekt inderdaad niet vanwege de immense mensen massa's. Voor mij zuigt dat alle magie uit zo'n plek.
Ercoleano kun je gewoon met de lokale trein heen. Het ligt even voor Pompeï. Treinkaartje zal een paar Euro kosten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Met de boot naar Capri is erg leuk. Volgens mij ook niet zo heel erg duur. Het eiland zelf is wel duur, dus ik zou we eten en drinken meenemen als je een beperkt budget hebt.

Ercolano is ook een goede tip, met de trein ben je er zo en het is dicht bij het station. In september is het er ook niet zo druk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.napolisotterranea.org/en/na ... derground/

Ik hou van ondergrondse tunnels en dergelijke en vond dit leuk.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Stel Pompeii sluit om 17 uur, als je dan om 15 uur arriveert, dan is het veel rustiger

Zeer de moeite waard trouwens, en veel groter en indrukwekkender dan ik had gedacht
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Pompei super! Echt wel gigantisch de moeite (maar ik heb geschiedenis gestudeerd dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld). En in het voorjaar helemaal niet zo druk dus misschien valt het in september ook wel mee. Ik vond dat je echt een heel goed beeld kon vormen van de stad.
We zijn ook de Vesuvius opgegaan, dat vond ik dan weer niks.


Paestum is ook indrukwekkend en vlot met de trein te bereiken. Wij hebben dat gecombineerd met Salerno, een fijn stadje aan het water met een prachtige duomo en veel kleine straatjes.

Vanaf Capodimonte kan je een stukje naar beneden wandelen tot aan de catacomben van San Gennaro. Die zijn ook best boeiend.

Napoli Sotteranea stond ook op ons lijstje, maar helaas geen tijd meer voor.

O, nog een leuke om aan voorbij te wandelen (wij hebben hem toevallig ontdekt): Op Piazza dei Girolamini is vlak naast de deur van een pizzeria een Banksy.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Paestum, Sorrento, Capri.
Allemaal al vernoemd, maar zeker de moeite!
Leuke tips allemaal dank!

Ik was vorige keer ook bijna naar ondergronds Napels gegaan, maar aarzelde. Hou niet zo van onder de grond zijn ( niet claustrofobisch maar wel bang ), maar wellicht is de koelte wel welkom op dat moment.
Ik vind Napels helemaal geweldig, alleen heb ik van de omgeving vorige keer niks gezien vandaar dat ik wel een dagje weg wil. Ga wel even googlen als het morgen wat koeler is naar jullie opties.
Pompei wellicht toch later op de dag doen dan. Ik hou ook erg van geschiedenis en oudheid trouwens. Zeker Griekse en Romeinse.
De Vesuvius opgaan zou ik ook niet hoeven, daar ben ik veel te lui voor. :proud:

Eten meenemen doe ik sowieso altijd Muntje ( echte Nederlander he :mrgreen: ). Ik vind het eten en drinken in Napels trouwens echt spotgoedkoop. Ik heb er toen in 4 dagen 170 euro uitgegeven, met alles erop en eraan. Vervoer, eten en drinken, musea en een voetbalwedstrijd. Echt maf. Ik kan heel goed met weinig geld op reis gelukkig.

@the4ofus. Wat is een Banksy?
Alle reacties Link kopieren
Street art: een graffiti- tekening op de muur, maar dan van Banksy (die zowat de bekendste street artist ter wereld is. Dacht ik tenminste :) )
Nou Madrid97, als je van Griekse en Romeinse oudheid houdt, dan is zowel Ercolano als Pompei natuurlijk te gek! Ik heb destijds beiden bezocht, en beiden gewoon met openbaar vervoer / trein-metro-achtig ding. Kostte niet veel, ik hou er ook niet van om bakken met geld uit te geven op vakantie. Liever reis ik "als een local" voor meestal minder geld en meer plezier.
Nou het is morgen al zover, de tijd gaat snel. Nu moet ik zeggen dat ik echt enorm moe ben en echt even bij moet komen op deze vakantie. Of ik zoveel ga doen en zien als ik in de planning heb staan weet ik nog niet. Dagtochtje naar Capri of Pompei zal er wel niet van komen vermoed ik.

Ik wil sowieso mijn ''vriendinnen'' zien en denk dat ik het verder rustig aan ga doen. Dat Capodimonte museum wil ik sowieso zien en ga de stad nog wat verkennen maar momenteel heb ik nul zin om hele dagen weg te zijn. Maar goed misschien heb ik er als ik er ben wel weer zin in.
Ik ben gewoon even oververmoeid en ga vooral om uit te rusten. Ik vind het ook leuk om te reizen als een local Teigera, vaak geef ik ook weinig geld uit. Dat zal ik nu ook wel moeten want ik zit op een streng budget. Gelukkig is het leven er erg goedkoop.

Helaas speelt mijn voetbalteam uit in de Champions league en niet thuis, dus ik kan niet naar een wedstrijd. Wedstrijden in Madrid zijn zo 100 euro voor een kaartje maar in Napels betaalde ik 15 euro, voor dezelfde plek.

Graffiti zijn ze inderdaad gek op in Napels, de straten staan er vol van. Het heeft ook wel wat.
Nou ja we zien wel wat ik allemaal ga doen, ik ga lekker alleen dus ik kan het allemaal zelf bepalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven