Autorondreis regio Duitsland tips

27-07-2018 21:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer wil ik ongeveer 7-10 dagen weg met mijn nichtje en oma. We willen naar Duitsland en er zijn zat mooie plaatjes te vinden op internet, maar het is lastig om een concrete route uit te stippelen. Daarom vroeg ik me af of er hier misschien mensen ervaring hebben met een dergelijke vakantie.

Verdere voorkeuren:

- Wandelen in de natuur
- Cultuur, musea
- Dieren
- Verschillende plekken bezoeken afwisselend stad/dorp
- Stukje van omringende landen meepikken mag ook
- Niet te intensief ivm oma's gezondheid

Ben benieuwd :hello:
Hoe ver wil je rijden en waar vandaan ongeveer? Duitsland van Noord naar Zuid is meer dan 1000 km, dus dat maakt nogal verschil.
Alle reacties Link kopieren
De mooiste natuur in Duitsland vind je in het zuiden, met name onder Munchen, bij de Alpen. De grote steden vind ik ook wel fraai.
Don't follow me. I'm lost too..
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar het Zwarte Woud. Veel natuur, mooie watervallen (Triberg), leuke dorpjes en steden (Freiburg, Titisee bijvoorbeeld), koekoeksklokken, :lol: wildparken, en vlakbij Frankrijk. In Sélestadt ligt een prachtig kasteel, Colmar en Straßbourgh zijn ook erg de moeite waard.
Kijk eens op www.puntjes.de, héél veel tips.
Deze wil ik nog eens doen, of in ieder geval een aantal plaatsen daarvan.
https://www.romantischestrasse.nl/
Alle reacties Link kopieren
_Inkie_ schreef:
27-07-2018 22:46
Deze wil ik nog eens doen, of in ieder geval een aantal plaatsen daarvan.
https://www.romantischestrasse.nl/
Dit wilde ik ook voorstellen; is een mooie route met oude plaatsjes en kastelen. Je zou dan Frankfurt, Stuttgart en/of München ook nog kunnen meepakken. Onderaan de romantische strasse richting Bodensee, Lindau en Mainau zijn erg mooi en dan door het Zwarte Woud weer omhoog. Wij hebben dat in 5 dagen gedaan, dus met een senior erbij moet dat in 7-10 dagen goed te doen zijn.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven