Welk backpack land

01-08-2018 21:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar jullie backpak routes om inspiratie op te doen voor onze volgende vakantie in februari.

Wij twijfelen over mexico (oerwoud, mayatempels)
Brazilië (1 maart carnaval)
Costa rica
Amerika (vegas etc)

Maar nog niks is geboekt.
Al geweest:
Philipijnen
Madagascar
Heel europa (bijna)
Bali
Curaçao
kiekeboee11 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 21:45
1.73% gewijzigd
USA zuidwest zou ik niet doen in februari, dan heb je nog overal sneeuw en afgesloten wegen in de natuurparken.
Florida zou wel kunnen.
Maar wel als roadtrip met huurauto ipv backpacken.
Alle reacties Link kopieren
Ja amerika met een camper/auto is inderdaad handiger ivm de afstanden. Maar sneeuw trek ik dan niet!
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van mij zijn nu in Costa Rica en ik zie de mooiste foto’s en filmpjes voorbij komen. Staat hoog op mijn lijstje inmiddels.
Lijkt me ook mooier en veiliger dan Mexico al zijn de Mayatempels natuurlijk wel gaaf. Vond die in Coba al mooi en dat zijn niet eens hele grote.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendinnetje gaat volgende week backpakken in costa rica dus ben ook benieuwd hoe zij het gaat vinden daar! Mayatempels lijken mij ook ontzettend mooi. Ik kan maar niet kiezen want sri lanka is ook mooi of toch india.......
Alle reacties Link kopieren
Thailand, Myanmar, Vietnam?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang wil je weg en wat is het budget?

Ben zelf groot fan van Nieuw Zeeland en Australië.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
01-08-2018 22:43
Hoe lang wil je weg en wat is het budget?

Ben zelf groot fan van Nieuw Zeeland en Australië.
2 tot 3 weken. Budget 1500 tot 2000 pp
Alle reacties Link kopieren
Het zijn allemaal mooie landen, het is net wat je zoekt op reis. Costa Rica vond ik (voor Midden Amerikaanse begrippen) erg duur en toeristisch, maar wel erg mooi. Mexico is één van mijn favoriete landen, hoewel ik voor oerwoud dan weer eerder naar de Amazone zou gaan.
Brazilië, ook een prachtig land. Wel gekkenhuis met Carnaval.

Is het budget incl. of excl. de tickets?
kiekeboee11 schreef:
02-08-2018 00:00
2 tot 3 weken. Budget 1500 tot 2000 pp
Oh das wel een heel laag budget, dan kun je wellicht beter richting ZO Azie
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-08-2018 10:02
Oh das wel een heel laag budget, dan kun je wellicht beter richting ZO Azie
Wij zijn door die landen gereisd voor €30 pp per dag, maar dat was wel erg krap, het zijn net de dure landen van Latijns Amerika die jullie hebben uitgezocht. Als het excl. tickets is red je het makkelijk, maar incl. tickets moet je wel iets van je luxe inleveren, want dan gaat het grootste deel van je budget al naar een overnachting. En voedsel is met name in Brazilië en Costa Rica niet goedkoop.

Goedkopere (en net zulke mooie) opties zijn Bolivia (daar kan je ook de jungle in) of Guatemala.
Alle reacties Link kopieren
Het is exl. tickets indd. Bolivia ga ik even op googlen en guatemala. Ben je daar geweest? Hoe zag jullie tour er uit?
Alle reacties Link kopieren
Oh, excl. tickets red je het makkelijk hoor, voor dat budget. Ik ben in bijna heel Latijns Amerika geweest, van Zuid Argentinië tot Mexico en bijna alles daar tussenin. Alles over land en hier en daar met de boot. Je hebt zoveel opties en alles is even mooi, het is maar net waar je naar op zoek bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven