Wintersport tips?

03-08-2018 08:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lijk wel gek met deze hittegolf :hihi: , maar ben me alvast aan het orienteren op een wintersportvakantie voor 2019. Misschien is er iemand die een gouden tip heeft. Waar ik qua locatie en accomodatie naar op zoek ben:

- Oostenrijk of Italie
- een levendige plaats waar na het skien ook nog wat te beleven valt
- accomodatie die halfpension biedt
- het liefst een accomodatie met een sauna, heerlijk na het skien

Het is voor 2 personen en we willen buiten de schoolvakanties om gaan. Voorkeur is maart, februari kan ook. Qua budget blijf ik het liefst onder de 700 p.p. incl. skipas.

Wie heeft de gouden tip? En via welke aanbieder boek jij altijd? :cheer2:
I would rather shit in my hands and clap
Ik zoek tegenwoordig bij wintersport.nl, daar kun je je voorkeur qua gebied en soort dorp e.d. heel makkelijk aangeven. Zoeken op specifiek een sauna heb ik nog nergens gezien, maar dat kun je altijd later checken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Italie: skigebied Dolomieten, met de SuperDolomiti skipas heb je heel veel km aan skiplezier.

Wij zaten in de buurt van het dorpje Ortisei, echt zo'n skidorpje waar nog wel wat te beleven viel. Ik moest alleen even wennen aan niet aan de piste zitten (ik ben Frankrijk gewend :) )

Dit jaar gaan we naar Zell am See, heb daar ook positieve verhalen over gehoord dus zal wel goedkomen. Bijna alle hotels die we bekeken hadden een sauna en/of wellness, heerlijk! We hebben geboekt via D-Reizen, voornamelijk omdat we iets in optie konden zetten en een paar dagen later officieel kunnen boeken.

Ik heb gemerkt dat de hotelkamers nu al de deur uitvliegen, dus mijn tip is voornamelijk: wees er vroeg bij! We waren vorig jaar later en belandden in een zolderkamer van het hotel, omdat er niks anders meer beschikbaar was.
Alle reacties Link kopieren
Als je duits kan loont het om eerst een gebied uit te zoeken en dan lokaal via de gemeentesite naar accomodaties te kijken.

Ben zelf niet zo bekend in Italië maar aanraders in oostenrijk:
Flachau
Solden
Sint Anton
Serfhaus
Bad Gastein
Saalbach-Hinterglemm
Ischgl

Allemaal gebieden met genoeg pistes, leuke berghutjes en goede après ski.
Alle reacties Link kopieren
Veel tips, maar niet voor 700 euro per week. Wij zijn eerder 1200 euro kwijt.
Gebieden van post boven mij kun je nagenoeg allemaal vergeten met jouw budget.
Ik vind Val Thorens ook altijd gezelig maarja dat is Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
03-08-2018 09:31
Veel tips, maar niet voor 700 euro per week. Wij zijn eerder 1200 euro kwijt.
Gebieden van post boven mij kun je nagenoeg allemaal vergeten met jouw budget.
Dat klopt idd, skipas is al rond de €250,- pp.
Wij zijn ook wel vaker de wk voor kerst gegaan, alle pistes gaan dan net open en de prijzen liggen lager. Wel kans op minder zon en niet zo druk in de après ski.
Wij hebben vorige week onze wintersport geregeld en er was al best veel niet meer beschikbaar. Nu zijn wij ook wel met een grote groep personen, wat het ook iets lastiger maakt.

Wij gaan naar Serfaus dit jaar. Wij zoeken altijd de hoge wat sneeuwzekere gebieden op en dat is wel te merken in de kosten, maar ik heb altijd heerlijk kunnen skiën in voldoende echte en verse sneeuw.

Ik weet dat ik meestal rond € 1500,- kwijt ben voor een week wintersport (buiten de schoolvakanties).

-een goed hotel met half-pension en wellness
-retourvlucht + transferkosten
-huur ski's en skischoenen
-skipas
-lunches op de piste
-drinken in het hotel


Op het hotel en op de skipas (gebied) zouden wij kunnen besparen, maar ik vind het alles meer dan waard :-D
Alle reacties Link kopieren
LadiA welk hotel serfaus?

Zou graag terug willen, maar we kunnen niks vinden...
Alle reacties Link kopieren
Vorige jaren hebben we o.a. in Mayerhofen , Kaprun en Zell am See gezet voor max. 650 voor accomodatie/halfpension en skipas inclusief. Alle andere kosten (reis, huur materiaal) reken ik er nog niet bij.

Bedankt voor de tips tot zover, we gaan dit weekend verder speuren!
I would rather shit in my hands and clap
Leeuw32 schreef:
03-08-2018 11:09
LadiA welk hotel serfaus?

Zou graag terug willen, maar we kunnen niks vinden...
Wij gaan naar Hotel Bärolina, ik ben daar nog niet eerder geweest. Maar volgens de recensies is het een prima hotel!

Vorig jaar zijn wij naar Solden geweest, hotel Alphof. Dat was echt geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven